Nieuw model BMW 1-pitter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gerardus
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 sep 2006, 20:35
Locatie: Winterswijk

Nieuw model BMW 1-pitter

Bericht door Gerardus »

Ik las laatst dat BMW werkt aan een nieuwe 1-pitter. Deze zou grotendeels in China worden gemaakt. Is er iemand die al plaatjes heeft of andere info?
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Nieuw model BMW 1-pitter

Bericht door Zeppe »

Gerardus,

Plaatjes kan ik u niet bezorgen. Maar ik had ook al "gehoord" en "gelezen" over deze plannen bij BMW.
Geruchten beweren dat uiteindelijk de F650GS in zijn vernieuwde uitgave met 2 cyl/800cc motorblok, niet het verwachte resultaat (lees verkoopcijfers) haalt.
Toen ik BMW-mensen op het recente auto/motosalon te Brussel, hierover aansprak, kreeg ik de meest uiteenlopende reactie's. De ene beweerde inderdaad de nieuwe F650GS aan geen straatstenen verkocht te krijgen, terwijl er andere dealers heel tevreden waren over hun verkoop van dit type! Mij lijkt het inderdaad toch zo geen succes in de verkoop te zijn. Ik zie er toch niet heel veel "rijden", ondanks het een hele leuke, wendbare en zuinige moto is.
Geregeld rij ik nog met een F650GS, van het mono-type, en ben daar zeer tevreden van. Maar...
Je moet wel weten wat je wil van je moto en ook geen zaken gaan verwachten waar het ding niet voor gemaakt is.
Dat een 2 cylinder soepeler loopt dan een mono weet ik ook wel voor ik er mee gereden heb!
Dat een mono zuiniger zal zijn, lijkt mij ook zo'n evidentie.
Dat 160km/u op een snelweg niet leuk is op een F650GS....etc
Maar als de speeltuin die je gaat bezoeken, Antwerpen-city of Brussel-country heet, dan weet ik wel beestje er bij voorrang uit mijn garage komt.
En ja, ik weet ook dat een BMW te duur is om van elk model er eentje in de garage te hebben staan.
Maar moest ik nog eens wat overschot hebben, dan zou een sportieve fiets alla K1300S of R1200S er nog wel bij mogen.
En over geld gesproken, zou dit doorslag hebben gegeven in de keuze van China!
grtz
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie