Benzinefilter

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Benzinefilter

Bericht door bmwfreakske »

Zit er nog een benzinefilter in een 1200RT?
Heb de tank al open gehad,niets meer te vinden,ook niet aan de buitenkant!
Andalousie 09/2018
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Benzinefilter

Bericht door Iron Gonzo »

geen benzine filter in een R1200RT
wel in de R1200ST uitwendig
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Benzinefilter

Bericht door Werner Von C. »

Ehhh er zit volgens mij wél degelijk een benzinefilter in de Royal Tourer, deze vormt één geheel met de benzinepomp en is, net zoals de cardan, van het "onderhoudsvrij"-principe.

Getuige de laatste M&T hebben ze dat ding, vanwege een haperende RT opengegooid - aan km-stand 147.000- en de ingebouwde filter zag pikzwart => hadden ze nog nooit gezien in Bornem, volgens de artikelschrijver(s).

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Benzinefilter

Bericht door bmwfreakske »

Bij mij ziet dat stuk(netje) onderaan ook zwart,ligt dan ook aan de kwaliteit die men krijgt bij het tanken.
Ik probeer het te reinigen..
Andalousie 09/2018
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Benzinefilter

Bericht door Werner Von C. »

Freak => heb jij die benzinepomp dan opengezaagd -want die is nie gemaakt om open te zagen- :shock: (verklaart wel je nickname :lol: )

Nu deze foto hierboven toont een benzinefilter na 147.000km, het lijkt me dus redelijk normaal dat deze vervuild geraakt na dit aantal km.
Minder normaal vind ik de hier toegepaste constructie, kostprijs unit €380 en nog eens €35 montage :clown:
Ik denk dat Bmw zijn politiek mbt "onderhoudsvrije" onderdelen eens mag herzien, hoe goedbedoeld ze in sé ook mogen zijn :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Benzinefilter

Bericht door bmwfreakske »

Onderaan het geheel hangt een koperkleurig netje,dat ziet er bij mij nogal vuil uit in vergelijking met dat van mijn 1150,ik "dacht" dat de benzine langs daar opgezogen wordt????
Andalousie 09/2018
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: Benzinefilter

Bericht door JüRgen »

Off-topic
Ik weet waar ze bij M&T standaard tanken... en dan zou je eerlijk gezegd niet verwonderd zijn dat die filter zwart zag...
On topic again
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Benzinefilter

Bericht door bmwfreakske »

Het zal inderdaad niet van één keer goedkope benzine te tanken zijn,al bij al moet je maar eens pech hebben om er een hoop smurrie bij te krijgen.
Het feit dat mijn motor na iedere tankbeurt slecht draait en stilvalt deed me in de richting van een verstopte filter denken.
Ik wacht nog eens af tot de volgende tankbeurt.Ik hoop dat het daar niet aan ligt.
Andalousie 09/2018
Alpineovi
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2013, 13:41
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Benzinefilter

Bericht door Alpineovi »

Duurt wel lang eer je nog eens gaat tanken? :lol:

Vandaag ritje tot in Frankrijk gedaan met mijn R1200RT en de eerste keer dat de motor een paar keer gewoon stilvalt als ik stop en hem in neutraal zet? :-?
Weet ondertussen dat er zo'n "onderhoudsvrij" ding in zit maar als ik het hiert zo allemaal een beetje lees ben ik niet de enige die daar helemaal GEEN fan van is! :roll:

In ieder geval waren we al heel lang door dorpjes en wegenwerken aan het sukkelen en heb daarna eens even goed het stof uit de uitlaat geblazen en hij bleef terug mooi draaien.

Heb de zoekfunctie gebruikt en valt mij op dat er meerdere topic's zijn over "stivallen" maar heb er geen gevonden waar uiteindelijk de oplossing bij staat en de motor terug inorde is? Waarom sluiten jullie deze topics dan af?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Benzinefilter

Bericht door Man in Black »

Alpineovi schreef:...Weet ondertussen dat er zo'n "onderhoudsvrij" ding in zit maar als ik het hiert zo allemaal een beetje lees ben ik niet de enige die daar helemaal GEEN fan van is! :roll: ...
Ik begrijp die onderhoudsvrijefilosofie voor een filter ook niet, een filter dient toch om vuil op te vangen, en als die dan vuil is dan moet die toch kunnen vervangen worden?
Of is bij BMW mss ingecalculeerd dat de benzinepomp om de zoveel km toch kapot gaat en vervangen moet worden?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Benzinefilter

Bericht door bmwfreakske »

TIk vond het antwoord van de garage destijds nogal kort door de bocht. Ze gaan er vanuit dat de de meeste motoren die km niet halen....als er eentje die km haalt of zo oud wordt moet de eigenaar die kosten maar dragen. Ik denk trouwens daar de meeste nieuwe modellen van Bmw geen filter meer hebben.
Andalousie 09/2018
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Benzinefilter

Bericht door bmwfreakske »

TIk vond het antwoord van de garage destijds nogal kort door de bocht. Ze gaan er vanuit dat de de meeste motoren die km niet halen....als er eentje die km haalt of zo oud wordt moet de eigenaar die kosten maar dragen. Ik denk trouwens daar de meeste nieuwe modellen van Bmw geen filter meer hebben.
Andalousie 09/2018
Plaats reactie