Tijdens rondreis verleden jaar in juni valt mijn K 1100 LT Bj ’94 tijdens het rijden plots stil. Controle lampen branden en de benzinepomp draaide nog. Enkele keren geprobeerd om terug te starten wat uiteindelijk ook lukt maar als ik aan het gas draai valt hij terug stil. In vrijloop wilde hij wel draaien maar telkens als men het toerental verhoogde viel hij stil. De moto werd afgesleept naar een plaatselijke BMW-dealer maar deze kon het probleem niet oplossen ook niet nadat hij aan de PC was gehangen. Plotseling begon de moto terug normaal te draaien als men het toerental verhoogde. Ik kon mijn reis verder zetten maar nadat ik toch al honderdenkilometers had gereden val ik toch nog tweemaal stil. Gelukkig, zij het moeilijk, kon ik terug opstarten en veilig thuis geraken. Eenmaal thuis ging ik naar mijn plaatselijke dealer. Na mijn verhaal aanhoort te hebben kan hij ook geen problemen vaststellen. Preventief werd de bezinefilter en de relais van de benzinepomp vervangen. Het probleem bleekt opgelost te zijn tot vandaag, dus 10 maanden en vele kilometers later, hetzelfde, stil vallen, in vrijloop alles ok maar eenmaal aan het gas draaien valt hij terug stil. Tot zevenmaal toe terug aan de kant gestaan maar kon toch door wat te spelen met het gas hem telkens plots terug op toeren brengen. Na de zevende keer aan de kant te hebben gestaan 120 kilometer gereden zonder probleem.
Heeft er iemand hetzelfde voorgehad want ik en mijn dealer zitten met de handen in het haar.
Stil vallen K 1100 LT
Moderator: GVN
-
Re: Stil vallen K 1100 LT
vuil in de benzinnetank ???,
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Ik heb geen ervaring met de panne die jij beschrijft, eventueel wel een vermoeden. Op je gaskleppen zit er achteraan links een gasklepsensor, die door middel van een potentiometer de gasklepstand doorgeeft aan de Motronic. Dus bij gasgeven gaat deze sensor een veranderende waarde doorgeven. Misschien is deze ontregeld of defect?
K100 RS 16v
-
- Contacteer:
Ben ook aan het denken aan vuil in de benzinetank en daardoor vuil aan de injectoren. Koop eens een busje flush voor je injectoren, kieper dat bij je benzine en hopelijk blaast de smurie mee door de injectoren. 

Kan niet, die stopt na enkele seconden, zodra het systeem op druk is.apache schreef:Controle lampen branden en de benzinepomp draaide nog.
Zet de motor op contact en hoor de benzine-pomp, enkele seconden en dan stopt die.
Heeft verder geen invloed op je systeem.
Maar als die geen druk kan opbouwen werken je verstuivers ook niet goed, vandaar.
mvg Nico
MG Breva 850