Hoe vernieuwen?Roest spaken?, zwarte delen grijs, enz

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Hoe vernieuwen?Roest spaken?, zwarte delen grijs, enz

Bericht door 11rt »

Ik heb wat gezocht maar ga het even navragen.
Ik ging mee kijken naar een 1150GS van 2000.Waarschijnlijk niet gekuist,of soms gekuist met agressieve producten, altijd buiten gestaan?
Mijn eigen moto's hebben er altijd als nieuw uitgezien.Dat kan ook, ik ben "droog weer rijder" en onderhoud en kuis alles zeer puntig.Vandaar dat ik eigenlijk weinig ervaring heb om het volgende, van verweerd, terug naar "nieuw" te krijgen.Derhalve kon ik geen raad geven.

1)Roest op bouten:ok ,kan je vervangen.Alhoewel , de stelschroeven van de gaskabels ,volledig verroest?Apart verkrijbaar?

2)Roest op de uitlaatpot onder de motor: zal wel RVS zijn :-->polieren.
Maar:
3)Roest op de spaken ? Zijn de spaken van een 1150GS bj=2000 verchroomd of is het RVS?
Indien RVS, kan polieren (met veel geduld) helpen?Indien chroom, kan hij het vergeten.Na de eerste regenbui gaan ze terug geroest zijn vermoed ik.De roestplekken leken nogal diep.Ook op de binnenvorkpoten.(wat een woord)
4)De remklauwen, de topkoffer, de handvaten met rem- koppelingsreservoir zijn echt grijs verweerd.Dat lijkt echt niet meer op zwart.Geen zicht.
Kan dit met een product terug langdurig in orde gebracht worden?
(Alle delen ,remklauwen ,handels demonteren en lakken lijkt me niet te doen.)

Wie kan hierover positieve of negatieve ervaring geven.Krijg jje dat opgefrist, hoe? en is dat een beetje blijvend ?
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Hoe vernieuwen?Roest spaken?, zwarte delen grijs, enz

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,
een en ander is cosmetisch op te frissen.

1> bouten met staalwol of fijn schuurpapierreepje licht schuren en verven met MIRARGENT zilververf ,verkrijgbaar bij de meeste doe het zelf zaken

2> uitlaatpot demonteren en met staalwol OO opblinken samen met chroompolisch

3> ik denk RVS spaken dan polieren met staalwol 00 ,blijft lange tijd proper , in geval van chroom ,reddeloos verloren

4> met een goede bumperpolisch van bv KENT of ARMOR ALL kom je al een eind in de goede richting, spaarzaam opbrengen en uitpoetsen , meerdere keren herhalen
TOT slot om een blijvend resultaat te hebben ,regelmatig poetsen

binnenvorkpoten verroest?? zijn de dichtingen nog goed , geen lekkages ?? anders polieren met chroompoets
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Re: Hoe vernieuwen?Roest spaken?, zwarte delen grijs, enz

Bericht door 11rt »

Ok, alvast bedankt voor de info.
De vorkpoten lekken niet.Op het hoger gedeelte waar de zimmeringen niet komen waren roestplekken.Steenslag kan daar alvast niet komen.

Vandaar:Ik heb zo'n vermoeden dat die moto af en toe met een agressief kuisproduct bespoten werd , en dan onvoldoende afgepoeld werd en dan misschien bijkomend tochtvrij weggezet werd.Het product dat dan overbleef zal ingevreten hebben.Hij was duidelijk niet onderhouden en zeer slecht of fout gekuist.

De spaken ? Ik weet niet of de velgen en spaken van een 1150GS bj.2000 chroom of rvs zijn.
Indien de spaken verchroomd zijn, krijg je het inderdaad niet goed(tenzij voor de showroom.)
Overbouwen naar andere alu-velgen is misschien een (dure) mogelijkheid,als er alu-wielen bestaan die passen.
Plaats reactie