Alu koffers onderhoud
Moderator: GVN
Alu koffers onderhoud
hallo, rijd met een R1200GSA met de drie metalen kofers en vroeg me af of iemand een manier weet om deze koffers 'mooi' blinkend te houden. het aluminium begint wat te oxideren wat lelijke vlekken en sporen nalaat.
Re: Alu koffers onderhoud
Ik heb WD40 gebruikt, niet te hard wrijven
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
-
VoskenGSA
Wondersteen gebruiken 
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
Nev'r Dull (o.a. bij Hein Gericke), werkt ook uitstekend op de alu tankbeplating (zijdelen) van de R12GS 04-07.
Het is aanbevolen dat je eender welk produkt eerst op de onderkant van de koffers uittest om te zien of ze geen krassen achterlaten.
Het is aanbevolen dat je eender welk produkt eerst op de onderkant van de koffers uittest om te zien of ze geen krassen achterlaten.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Koperpoets , niet lachen eerst proberen en dan lachen, de vodjes he
brasso metal polijstwatten van duraglit vindt je in iedere gb
Mvg Mo
brasso metal polijstwatten van duraglit vindt je in iedere gb
Mvg Mo
-
DiggerJack
Inderdaad die doekjes werken perfect ! gebruikte die vroeger voor alu wielen van koersfiets.
Effe opkuisen laten drogen en met droge zachte doek opblinken en zien er uit of ze van croom zijn .
Effe opkuisen laten drogen en met droge zachte doek opblinken en zien er uit of ze van croom zijn .
volplakken met plakkers
hier is mijn topcase (stickers zijn van 3 M en reflecterend )

hier is mijn topcase (stickers zijn van 3 M en reflecterend )

't vollek va Gùùk red ùùk........
-
vacaro
- Contacteer:
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
-
Domi
Wondersteen? Volgens mij enkel goed voor de pompsteen en het bad!
Gebruik een goede metaalpolish,heb zéér goede ervaring met tube ca va seul,voor diegene die mij kennen en m'n GS z'n voorvork al gezien hebben weten wat ik bedoel,dat blinkt als zilver,zoals hievoor al aanbevolen,maar weet goed,ééns laten blinken is regelmatig onderhoud aanbevolen,dwz.om de aantal weken ééns overgaan,of anders moet je doen zoals m'n vriend gedaan heeft met de alu bakken op z'n Varadero,in het afwasmachien,zien er prachtig afgeleefd uit!
En wie is er nu het gelukkigst,diegene die er de moeite voor doet om alles blinkend te houden(zoals ik)of diegene die een GS er laat uitzien zoals een GS er moet uitzien,met de onvervalste"long way down"look!!
Mijn volgende zal een vuile(mat zwarte) GS zijn en een blinkende R100"Cafe racer".
Gebruik een goede metaalpolish,heb zéér goede ervaring met tube ca va seul,voor diegene die mij kennen en m'n GS z'n voorvork al gezien hebben weten wat ik bedoel,dat blinkt als zilver,zoals hievoor al aanbevolen,maar weet goed,ééns laten blinken is regelmatig onderhoud aanbevolen,dwz.om de aantal weken ééns overgaan,of anders moet je doen zoals m'n vriend gedaan heeft met de alu bakken op z'n Varadero,in het afwasmachien,zien er prachtig afgeleefd uit!
En wie is er nu het gelukkigst,diegene die er de moeite voor doet om alles blinkend te houden(zoals ik)of diegene die een GS er laat uitzien zoals een GS er moet uitzien,met de onvervalste"long way down"look!!
Mijn volgende zal een vuile(mat zwarte) GS zijn en een blinkende R100"Cafe racer".
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
Wondersteen werkt super !!!
Ik gebruik het voor veel motoronderdelen. Is veel milder dan de meeste soorten metaalpoets, waardoor je niet zo moet oppassen. Na het reinigen kan je het gewoon wegspoelen met water. Véééééél makkelijker.
Ik gebruik het voor veel motoronderdelen. Is veel milder dan de meeste soorten metaalpoets, waardoor je niet zo moet oppassen. Na het reinigen kan je het gewoon wegspoelen met water. Véééééél makkelijker.