Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door ECM »

Check je webupdater :!: :!: :!:

BESCHIKBAAR!!

Webupdater geniet de voorkeur, of anders de directe download @

http://www8.garmin.com/software/zumo660_310.exe

you heared it first from.. ECM :lol:
Laatst gewijzigd door mdc op 26 jun 2009, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: sticky gemaakt
tazdevil
Berichten: 205
Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door tazdevil »

Hallo ECM,

Waarvoor is deze Update? :scratch:

Groeten Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door ECM »

Voor de Zumo 660 :drunken:
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door pvde »

Yep,
HIER meer uitleg :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door JGA »

Dag,

Ik heb gisteren een update uitgevoerd voor mijn Zumo 660 (van 2,8 naar 3,1)
Als ik nu naar mijn systeem info ga, en ik selecteer: "Over" dan zie ik op de eerste lijn het volgende:
Zumo 660 toestel-ID: mijn ID Software Version 3.10

op de tweede lijn kan ik de "Softwareversies" selecteren en daar zie ik het volgende:
GPS: 2.80
DSP: 2.20
Tekst: 2.20 (Nederlands)
Spraak: 2.20 Nederlands Belgie
Mount: 0.00

Waarom staat er eerst Software version 3.10 en dan in de andere staat er GPS: 2.8?

De vraag is nu; is de update wel uitgevoerd?

Alvast bedankt.

JGA
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door mdc »

De firmware van je Zumo is nu 3.1
De gps module in de zumo heeft versie 2.80
Marc

R1250RT 2020
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door janneman »

En de Mac-user blijft weer in de kou staan .... what's new !
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door mdc »

Waarom, lukt het niet met de webupdater versie voor Mac ??
Marc

R1250RT 2020
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door janneman »

Hoe bedoel je ? moet ik dan helemaal geen download versie hebben voor Mac ?!
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door mdc »

Met de webupdater voor Mac (klik hier) zou het toch moeten lukken om die firmware update naar je Zumo te sturen.
Marc

R1250RT 2020
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door JGA »

Bedoel je dan dat mijn update ok is.


mvg,

JGA
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door mdc »

Ja, software versie 3.10 op de eerste lijn duid aan van wel.
De andere onderdelen zoals gps, bluetooth, stemmen,... volgen niet altijd de firmware updates versies.
Marc

R1250RT 2020
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door janneman »

Bij het installeren van de webupdate en het daarna overzetten van de routes waar ik uren aan gespendeerd had om te maken, is de ZUMO 660 gecrasht !
Floept zelf aan en uit en als hij aan gaat, achtergrond alles zwart ipv. wit.
Na enkele seconden werkt het aanraakscherm ook niet meer om uiteindelijk volledig te crashen ...
Na geruime tijd terug proberen, tzelfde scenario.

Ik schrijf dit hier maar, omdat het misschien aan de webupdate ligt ?
Ik weet het niet, we zullen zien.

In elk geval vertrek ik volgende week naar de Pyreneen, en zal niet eens mijn nieuwe ZUMO kunnen meenemen...
Na dik 15 jaar motorrijden zonder GPS, is mijn vertrouwen in zulk duur 'speelgoed', direct gesmolten als sneeuw voor de zon.
Echt teleurgesteld ben ik.
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door ECM »

a) Heb je na het uitvoeren van de webupdate de zumo losgetrokken van de USB en het toestel rustig de update laten installeren??
b) Heb je soms de update op de SD kaart gezet ipv in het toestel? (Trek de sd kaart er dan nu uit en reset de 660)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door WimLT »

janneman schreef:Na dik 15 jaar motorrijden zonder GPS, is mijn vertrouwen in zulk duur 'speelgoed', direct gesmolten als sneeuw voor de zon. Echt teleurgesteld ben ik.
Je hebt er dan ook juist eentje gekocht waarvan iedereen al maanden roept dat je er best nog effe moet afblijven :-? Maar het is kl*te als je zoiets voorhebt, ja :cry:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door janneman »

@ECM
de update was perfect uitgevoerd denk ik een paar uur ervoor
en neen het staat niet op een apart SD kaartje
Ik heb al een reset uitgevoerd (opstarten en vinger op rechterbendenhoek zetten) en als hij vraagt om alles te wissen, JA drukken
maar zelfs dan blijft hij zijn kuren houden.
@WimLT
ja, ik twijfel nu ook of ik niet beter een 550 genomen had, maar ja evenveel betalen voor een ouder toestel ...
Maar ja, het da dan waarschijnlijk wel gewerkt.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door ECM »

Tja..

Velen hebben inmiddels via webupdater V3.10 geladen zonder problemen, dus dat is niet de oorzaak.
Kun je met een Mac ook gewoon een exe bestand downloaden uitvoeren (en dus niet via webupdater maar gewoon handmatig installeren???

Dan moet hij natuurlijk wel eerst aan de USB normaal opstarten.
Wil hij dat ook na een harde reset die je gedaan hebt nog niet opstarten, vrees ik het ergste... (accu was toch wel volgeladen tijdens de update ???>
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door janneman »

Accu was zeker opgeladen, hij ging trouwens via de usb aan de mac, dus was hij constant aan het opladen
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Beir69
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2009, 23:33
Locatie: Zaventem

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door Beir69 »

Hallo,

1ste motor op 19/6/9 : BMW R1200RT blackline
1ste Garmin op 25/6/9 : Zumo 660 (Migsel mount GPS-A-1200RT)
1ste Z660 firmware update op 26/6/9 : v3.10

Ik ben idd nog een leek in het tweaken van dit hele GPS gebeuren (een nieuwe wereld voor mij). In de wagen gebruik ik (nu nog) een standaard PDA met een standaard TT V6.03.

Enkele vragen :

1. Ik wil alle Europese BMW dealers (auto en motor) in Waarheen?/Nuttige punten/Garages/BMW Motor en Waarheen?/Nuttige punten/Garages/BMW Auto opzoeken.
Kan dit? Of enkel via Waarheen?/Extra's/Eigen nuttige punten/BMW Auto en Waarheen?/Extra's/Eigen nuttige punten/BMW Motor.

Waar vind ik deze info (gpslocatie, adres, telefoonnummer) en welke bestanden plaats ik waar in G:\Garmin?
Kan ik een eigen menustructuur aanmaken?

2. Na de firmware update (V2.8 nr 3.1) kan ik enkel de stem Nederlands-Claire beluisteren. Nederlands en Nederlands (België) kan ik aanvinken maar geen geluid. De Vlaamse stem (mijn voorkeur) is al helemaal verdwenen. Hoe krijg ik deze terug?


Wie kan me helpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/links,

Beir69
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door MOTOBLOG »

Hoe reageren de mensen waar je gekocht hebt, krijg je support, uitleg goed gehad, geholpen bij beslissing, enz... :wink:
janneman schreef:In elk geval vertrek ik volgende week naar de Pyreneen, en zal niet eens mijn nieuwe ZUMO kunnen meenemen...
Na dik 15 jaar motorrijden zonder GPS, is mijn vertrouwen in zulk duur 'speelgoed', direct gesmolten als sneeuw voor de zon.
Echt teleurgesteld ben ik.
j.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door WimLT »

janneman schreef:In elk geval vertrek ik volgende week naar de Pyreneen, en zal niet eens mijn nieuwe ZUMO kunnen meenemen...
Ja, die verkoper moet dat op een week toch wel in orde krijgen zeker. Op een uurtje zelfs. De bijkomende software downloaden kan wat langer duren, maar je hebt begot een week, hé. Niet opgeven :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door janneman »

ZUMO terug binnen gebracht vandaag.
Blijkbaar zijn al de ZUMO 660's tegen gehouden sedert vandaag en ben ik waarschijnlijk geen alleenstaand geval.
Schoon reklam voor GARMIN
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door WimLT »

Misschien nu geen mooie reklame, maar de service-na-verkoop van Garmin kennende, komt dat dik in orde 8-) Hopelijk voor jou op tijd en daarvoor zou ik toch zeker aandringen voor een snelle (tijdelijke) oplossing :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door MOTOBLOG »

Wie heeft jou dat wijsgemaakt ??? Ben toch eens benieuwd naar hoe en wat. Ik meen te weten dat jij ook bij ons bent geweest, maar ik kan me vergissen ?
Ik zorg steeds voor de laatste firmware en eventuele text updates + uiteraard alle flitspalen voor gans Europa (service, weet u) en ik kijk persoonlijk ELK toestel na, dus de doos gaat open, toestel wordt ingesteld en ontvangst vezekerd, controle op werking, enz... Daarna wordt alles op het toestel gezet en nogmaals opgestart. Dan pas gaat toestel in de doos en wordt op naam klant weggezet of in stock geplaatst. Als wij stock hebben, vervangen wij een toestel meteen indien een grote fout (na telefoontje met Formar). Dus wat jij meemaakt zou niet mogen, en zeker niet met uitleg 'alles wordt tegengehouden'. Er is een reukje aan... just my two (euro)cents... "service does matter", niewaar Wim :wink:

Verder nog dit (info v3.1): Gespeeld met wat routes in Mapsource en deze naar toestel geladen, speciaal trachten uit te lokken of 660 er iets anders van zou maken, maar neen, de routes worden netjes in de lijst gezet 'onaangeroerd' en zijn identiek aan die uit de computer -> eindelijk !!

Alleen wanneer ze naar een SD-kaartje worden gestuurd en dan worden geïmporteerd, dan wordt er nog berekend met de gangbare instellingen in het toestel (en kunnen de routes afwijken).

Wanneer je een route nu naar het toestel zelf verstuurd vanuit Mapsource (dus op het interne geheugen) dan staan zowel de waypoints (favorieten) als de route(s) zelf meteen in de juiste locatie en moet er 'niks' meer worden geïmporteerd of berekend. Je kan meteen navigeren. En alles blijft behouden zoals op de computer. (Onder de voorwaarde dat het kaartmateriaal identiek is op beiden).

Behalve dat het probleem met de routes dus opgelost is, kan ik ook melden dat de Jabra BT3030 nu netjes wordt herkend en geen problemen meer vormt. Ook lijkt de stabiliteit van het toestel iets beter, ik moet nog wel testen wat en hoe met de audio van de stemmen in combinatie met MP3's, want dat durfde ook al eens mislopen.

We staan toch weer een heuse stap dichter bij een goed product. Tip, een goed Garmin service punt of verkooppunt licht je hierover in, zorgt voor een toestel dat voldoet aan deze dingen (juiste firmware, eventueel textfile geoptimaliseerd voor de taalfouten) en dan pas verkopen aan een klant. Je vindt ze echter weinig, een doos verkopen kan iedereen...
janneman schreef:ZUMO terug binnen gebracht vandaag.
Blijkbaar zijn al de ZUMO 660's tegen gehouden sedert vandaag en ben ik waarschijnlijk geen alleenstaand geval.
Schoon reklam voor GARMIN
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zumo 660 firmware 3.10 over webupdater

Bericht door janneman »

@pvdk
ja inderdaad ben ik ook bij jullie geweest ivm. het installeren van een intercom. Toen vertelde ik je dat ik mijn ZUMO in bestelling had gezet sinds februari bij mijn dealer en die dus daar ook geleverd is.
Maar die intercom is er ook nog niet ondertussen natuurlijk ...

Ik heb er mij bij neergelegd dat ik geen GPS meeneem op reis, ik heb hier nu ook gene tijd voor om daar tijd in te stoppen (als je mij begrijpt). Dus ik wacht af tot ik terug kom wat ze als oplossing bieden.
Want op dit eigenste moment wil ik eigenlijk alleen maar mijn geld terug, mijne buik van vol eigenlijk.
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Plaats reactie