Nog eens Pilot Roads.

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

LucB
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 apr 2007, 12:38
Locatie: Stekene

Nog eens Pilot Roads.

Bericht door LucB »

Over de kwaliteit van de Michelin Pilot Roads is hier al menig bericht verschenen, daarom nuchter cijfer die dit nog eens illustreert,
nl het aantal km dat ik met een dergelijk stel heb gereden:...36 000 km. :razz:
Dat is mij nog nooit overkomen. Voorheen was de norm zo ergens tussen de 15 000 en de 20 000 km, maar dit is er toch wel serieus over.
Het allergrootste deel zijn ' rechtdoorautosnelwegkilometers', dus dat scheelt wellicht een flink stuk.
En nee, ik reed nog niet op kletskoppen aan het eind. Omdat mijn motor toch binnen moest voor een onderhoudsbeurt op 80 000 km heb ik ze
nauwgezet opgevolgd om zeker te zijn dat ze nog in voldoende goede staat waren tot aan die km-stand.
En welke banden zijn er nieuw opgelegd ? ...Juist ja, 'never change a winning team'.
De factuur voor zowel 2 nieuwe banden als het onderhoud was natuurlijk iets minder om te lachen...
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door Wulf »

36000 KM :shock: :shock: :shock:
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door kurt1973 »

Respect, ikzelf had er iets meer dan 20.000 mee gereden, en zoals bij u waren het geen kletskoppen, maar ik heb ze laten vervangen omdat ik met de moto op reis vertrok, maar de 36 K had ik er niet mee gehaald denk ik

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door xantingo »

LucB schreef:Over de kwaliteit van de Michelin Pilot Roads is hier al menig bericht verschenen, daarom nuchter cijfer die dit nog eens illustreert,
nl het aantal km dat ik met een dergelijk stel heb gereden:...36 000 km.
Spreken we hier over de Pilot Road of de Pilot Road 2 :?:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door Relax »

LucB schreef:De factuur voor zowel 2 nieuwe banden als het onderhoud was natuurlijk iets minder om te lachen...
Als je echt graag 150 euro en meer voor een setje te veel wil uitgeven, moet je ze idd laten vervangen door je dealer...
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door WimLT »

't Ja, das bij mij toch ook de laatste plaats waar ik ze laat vervangen, hoor :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door Vanguard »

Effe nagekeken en ik heb met de Pilot road"s (1ste reeks) op de RT met de voorste 23.000 km en de achterste 21.000 km gedaan.
Daarna Road Smart laten steken, die bleken op het nat nog beter te zijn, maar leken wel sneller te slijten. Voor ze versleten waren RT verkocht en GT aangeschaft.

Ik ga voor mijn banden ook naar de bandenboer, maar ik begrijp wel dat mensen die weinig tijd hebben, of een vrij beroep hebben of zoiets, bij de dealer hun banden laten steken.
En als je dan de rekening maakt heb je geen 150 euro meer betaald!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door RBee »

36.000 km? Ik laat ze de volgende keer bij den dealer steken. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door Wiedewa »

Ha, ik zit net op de helft 19.000km.
Aan het profiel te zien ga ik dat bij kans halen :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door moh_fan »

Ook mijn PR II's gaan lang mee. :grin:
Voorband staat nu op 22.000 km en is aan vervanging toe.
Achter zou nog even (zou denken 10K) meekunnen... :-P

... ware het niet dat ik van plan ben een set Roadsmart's te laten leggen.
Wil die ook erg graag eens proberen na het lezen van alle positieve verhalen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door st1100 »

Vanguard schreef:...KNIP En als je dan de rekening maakt heb je geen 150 euro meer betaald!
Je hebt gelijk 550€ montage inbegrepen bij de dealer tegen 360€ montage inbegrepen bij de bandencentrale dat is niet 150€ teveel dat is 190€ teveel. :twisted:
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door MOTOBLOG »

wat zijn jullie zuinige rijders zeg :lol: Mijn Pilot Road 2's op de CB1000R haalden net de 6000 km ... er ligt nu een setje nagelnieuw op de R1200S. Ik ben benieuwd. Ik trek wel af en toe graag een streepje rubber 8-)

ik wil toch even reageren op die "dealers": niet elke dealer is een winst-jager ... wij geven een directe korting en zitten bijna even goed als bij bandencentrales. Bij ons laten onze reguliere klanten dan ook hun banden 'bij de dealer' leggen en gaan niet elders.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door Relax »

st1100 schreef:
Vanguard schreef:...KNIP En als je dan de rekening maakt heb je geen 150 euro meer betaald!
Je hebt gelijk 550€ montage inbegrepen bij de dealer tegen 360€ montage inbegrepen bij de bandencentrale dat is niet 150€ teveel dat is 190€ teveel. :twisted:
Toch iemand die het licht zag.

pvdk: de meeste rekenen nog steeds stevig tot érg stevig door voor een setje of één band. Een slimme dealer pakt idd minimale winst en maakt er dan flink reclame over, kwestie van "de klant de moeite te besparen nog elders binnen te moeten rijden", maar 'k zag het nog nergens.
Laatst gewijzigd door Relax op 12 jul 2009, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door pvde »

Yep,
En als je bij die bandenboer dan nog eens terug gaat voor remblokken/remschijf/olie en andere kleinigheden dan heb je nog eens "extra" bespaart :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
LucB
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 apr 2007, 12:38
Locatie: Stekene

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door LucB »

Relax schreef:
LucB schreef:De factuur voor zowel 2 nieuwe banden als het onderhoud was natuurlijk iets minder om te lachen...
Als je echt graag 150 euro en meer voor een setje te veel wil uitgeven, moet je ze idd laten vervangen door je dealer...
Voor alle duidelijkheid, de factuur was uiteraard aan de hoge kant omdat het hier uiteindelijk om zowel een onderhoudsbeurt als de vervanging van beide banden gaat.
Eens even in vroegere topics gekeken en daar kom ik oa volgende prijzen tegen voor de Michelin PR 2
michelin pr 2 voorb 166,€
achterb 210€
en ook :
Michelin PR2 120/70ZR17 (voor) en 170/60ZR17 (achter) geplaatst op de moto voor 325 euro
Ik heb nu 354 euro betaald, btw en montage in dus die 150 euro extra is wat aan de hoge kant. Uiteraard zijn er anderen die dit goedkoper kunnen, maar gelet op de goede service
die ik van de dealer krijg ga ik niet elders voor banden. Uiteindelijk is een goede relatie en vertrouwen tussen klant en dealer iets wat door de tijd kan groeien en iets wat van beide kanten moet komen.
Zelf ben ik een totale leek als het op techniek aankomt, dus een goede dealer is wat mij betreft zijn geld waard. De extra euros die ik dan in dit geval voor banden zou betalen neem ik erbij.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door pvde »

Yep,
Ik betaal voor een setje PR2 bij een bandenboer € 310,00 geplaatst :idea:
Dan denk ik toch dat die relatie met uw dealer van langs één kant komt en dat is ZIJN dikke vette winst op uw vertrouwen :roll:
Kijk, ik wil hiermee zeggen dat ik voor al mijn onderhouden ook bij de dealer ga zolang de garantie van toepassing is, maar van sommige zaken vraag ik gewoon deze te melden en niet uit te voeren.
De dealer dekt zich natuurlijk in door dit ook op de factuur te vermelden, maar als je onmiddelijk daarna deze werken laat uitvoeren en je hebt een factuur van deze werken, wat is dan het probleem voor de garantie van BMW, garantie krijg je overal (verplicht volgens de wetgeving) en garantie is specifiek voor eender welk defect.
Versleten banden, remblokken en remschijven, deze vindt je stukken goedkoper op een ander.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door st1100 »

Voor remblokken en remschijven zou je nog kunnen twijfelen , want hoe origineel zijn die goedkopere. Zeker in de garantieperiode , die 'niet originele' zijn daarom niet perse slechter integendeel soms zelfs. Maar bij een claim kunnen ze daar toch moeilijk over doen.

Die banden daarentegen zijn wel degelijk krak dezelfde!! Ik betaalde 550€ voor een set PR2 bij een BMW dealer en een maat heeft dezelfde banden (maat en al) voor 360€ bij de bandenboer laten leggen. Die 190€ kwam dus niet uit de lucht vallen! Het doet me plezier dat jouw dealer niet zo'n woekerwinsten pakt (hopelijk voor jou zat de montage niet verscholen in de werkuren). Nu voel ik me wel dubbel genaaid , het mag duidelijk zijn hoeveel banden die dealer nog aan mij gaat verkopen , getal is even rond als de banden zelf.
survie
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jun 2005, 18:50

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door survie »

Hallo bikers
Ik ga altijd bij de bandenboer,verleden maand 245 euro betaald voor de pilot road,gsa 1200.
Alles inbegrepen,en uitstekend gebalanceerd.
De meeste dealers en bandenboeren zijn???????????????????
:pirat: :pirat:
Groetjes :lol:
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door pat »

Vorige set banden was PR2 -> ± 18000km, huidige bandenset = dunlop roadsmart-> zeer goede grip in alle omstandigheden maar...........na ± 8500km gediend te hebben zijn ze wel dringend aan vervanging toe.
Het was het proberen waard maar 8500km tegenover 18000km met de PR2 is er toch iets over.

Grts pat :grin:
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door RBee »

pat schreef:Vorige set banden was PR2 -> ± 18000km, huidige bandenset = dunlop roadsmart-> zeer goede grip in alle omstandigheden maar...........na ± 8500km gediend te hebben zijn ze wel dringend aan vervanging toe.
Het was het proberen waard maar 8500km tegenover 18000km met de PR2 is er toch iets over.

Grts pat :grin:
Nu hebt ge Nadine wel altijd moeten volgen hé :!: :lol: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door pat »

Viel nogal mee want haar banden pr2 zijn ook aanvervanging toe, zeker na ons tripje in Frankrijk waar de baantjes zeer grof liggen.
Eerst pek met daarop een laag kiezel, je kon zo het rubber zien verdwijnen.

grts pat
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door CAT »

Waarschijnlijk al eens op een andere topi gepost, maar ben nu bijna aan 20.000 ( woon werk verkeer R1100S boxercup :wink: ) met de PR2 en er is nog niet eens een middenstreep te zien. Niet te geloven diene band. De volgende zijn ongetwijfeld dezelfde.
Epica rocks my world
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ff nog is een oud draadje oprakelen, omdat ik er geen nieuw draadje wil aan vuilmaken.

Heb nu ook op de alu. velgskes Pilot Road steken, maar hetgeen mij vooral opvalt is dat de achterband momenteel al redelijke sporen van slijtage begint te vertonen, en dit na amper een goeie 5500Km :-?
Er is nog geen sprake van een plat vlak ofzo, maar toch begint ge 't verschil in profieldiepte tussen het midden en de flanken al goed te zien. Moet zeggen dat ik sterke vermoedens heb dat deze band het amper 10000Km gaat uithouden bij mij, had me wel iets anders voorgesteld na bovenstaande commetaren gelezen te hebben, ik kan evengoed aan all-road steken, die slijten even snel weg :-(

Nog iemand die weinig km's heeft gelopen op Michelin Pilot Road?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door Wiedewa »

Koppel!! schreef: Nog iemand die weinig km's heeft gelopen op Michelin Pilot Road?

Grtz, Philip!
Hoi Philip,
Heb ut 3de setje erop liggen en er al 11.000km mee gereden.
Achterste band is nog redelijk tot goed.
Voorste band begint erg te cuppen, en voelt zwaar aan met naar links sturen.

Vermoedelijk wou Michelin graag van de Pilot Road 2 af :shock:
Dit omdat ze nu de Pilot Road 3 hebben uitgebracht, maar die ken ik nog niet helaas.

mvg Nico
MG Breva 850
leslie
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 jul 2005, 16:04
Locatie: sint-truiden

Re: Nog eens Pilot Roads.

Bericht door leslie »

Denk ook Pilot Road te laten opleggen op mijn R1100R bij volgende bandenwissel ( =binnenkort ).

Suggesties bij welke bandenboer ?? Laten we zeggen 50 km rond Sint-Truiden !!

Mvg,
Plaats reactie