Pagina 1 van 1

BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 12 jul 2009, 00:23
door luc boxer
In tijden van crisis moet je als bedrijf durven veranderen, durven beslissingen nemen. Vandaar dat BMW zich ertoe engageert om tegen 2012 minstens de helft van zijn volledige gamma te vernieuwen”, zei BMW Belux topman Philipp von Sahr tijdens een persbijeenkomst naar aanleiding van de 35ste verjaardag van BMW Belux. In de motorsector lijkt het duidelijk dat de R 1200 reeks in één van de volgende seizoenen een grondige update krijgt en ook de LT comforttoerder is aan een flinke opfrisbeurt toe.
BMW was bij de eerste fabrikanten die ruim 35 jaar geleden besloot om de internationale verdeling van zijn voertuigen voor eigen rekening te nemen. BMW Belgium was na BMW France het tweede internationale filiaal van de Duitse auto- en motorbouwer. In 1985 verhuisde BMW Belgium naar de gebouwen in Bornem waar sinds 2003 het tot BMW Group Belux omgevormde filiaal zijn vestiging heeft. Bij BMW Belux werken in Bornem 367 medewerkers, alles samen zijn bij de verkoop en het onderhoud van BMW’s in België en Luxemburg 2.461 mensen betrokken.
In 1984 verkocht BMW 456 motoren in België, in 2008 waren dat er 2.254 of 14,87 procent van de motormarkt groter dan vijfhonderd cc. Opmerkelijk is de merkentrouw van de dealers. 43 procent van de huidige BMW verkopers was in 1974 al dealer van het Duitse merk, in 34 procent van de gevallen is de concessionaris al een telg van de tweede generatie BMW-verkopers. (BDS)

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 jul 2009, 08:39
door WimLT
ook de LT comforttoerder is aan een flinke opfrisbeurt toe.
Goed, maar pakt uwen tijd hé mannen. 'k Zou graag nog wat op de laatste nieuwe blijven rijden :pig:

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 jul 2009, 10:26
door Gaby
Ze vergeten er dan wel bij te zeggen dat sommige dingen, zoals kledij en mogelijk ander toebehoren, terug
gecentraliseerd werden in Duitsland, waardoor de klant mogelijk veel langer dient te wachten als er bijvoorbeeld
iets besteld moet worden. BMW keert met andere woorden deels terug op zijn stappen en ik vind dat ze dan
op het vlak van "internationalisering" een toontje lager zouden mogen zingen (ze liegen uiteraard niet in hun
mededelingen, maar ze vertellen niet alles. Waar kennen we dat toch van? Hint: begint met "pol" en endigt met "itiek" :-? )
Gaby

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 09:43
door st1100
Yep , ik heb er al van denk ik. Ik heb een stom afdekkapje al bijna 1,5 maand in bestelling en is nog altijd niet binnen. Ter vergelijking bij mijn Honda (vorige moto) had ik iets in bestelling maar bleek niet op voorraad in Belgie en moest van Japan komen. Ze hebben toen van de invoerder zelf :wink: :wink: naar mij gebeld om het probleem uit te leggen en of ik wou verdergaan met de bestelling of elders terecht kon. Omdat de werkzaamheden nog niet bezig waren heb ik toen maar gewacht. Dik 2 weken later lag dat stuk hier op de tafel , van JAPAN hé :wink: :grin: Hoe komen die stukken van Duitsland naar hier , te voet ???

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 10:02
door WimLT
st1100 schreef:Dik 2 weken later lag dat stuk hier op de tafel , van JAPAN hé. Hoe komen die stukken van Duitsland naar hier , te voet ???
Korea ligt dat niet in de buurt van Japan ? 't Is toch ook héél ver, hé :-P

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 10:06
door KLT-SE
Hey,

ik hoop dat een en ander nu eens niet in het nadeel van de klanten werkt.......
in deze commerciele tijden zal het wel uitdraaien op duurdere modellen, snijden in personeel/kosten, dus minder service voor de klanten, maar minder verlies (=meer winst) voor de onderneming............
GRTZ

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 10:33
door jakke
Hou er ook wel rekening mee dat, als iets besteld moet worden, alles niet zomaar met de vingerknip kan verstuurd worden hoor!!
Bijna alle, zoniet ALLE, leveranciers rekenen vracht of transportkosten onder een bepaald besteld bedrag! Ik heb leveranciers die pas vanaf 500 Euro, franco leveren. Als je besteld en de klant wil het snel hebben, zijn ze meestal niet bereid om de eventuele kosten te betalen. Een pakje met de post versturen kost al gauw 6 Euro.
Schiet dus niet te snel op de winkelier. Stock is TE duur en soms sta je tegen die grote leveranciers toch wel een stukje machteloos. Zeker als het er één is waar je niet veel bestellingen doet.

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 11:47
door pvde
st1100 schreef:Yep , ik heb er al van denk ik. Ik heb een stom afdekkapje al bijna 1,5 maand in bestelling en is nog altijd niet binnen. Ter vergelijking bij mijn Honda (vorige moto) had ik iets in bestelling maar bleek niet op voorraad in Belgie en moest van Japan komen. Ze hebben toen van de invoerder zelf :wink: :wink: naar mij gebeld om het probleem uit te leggen en of ik wou verdergaan met de bestelling of elders terecht kon. Omdat de werkzaamheden nog niet bezig waren heb ik toen maar gewacht. Dik 2 weken later lag dat stuk hier op de tafel , van JAPAN hé :wink: :grin: Hoe komen die stukken van Duitsland naar hier , te voet ???
Yep,
En bij wie heb je die bestelling geplaatst :?:
Houdoe

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 11:47
door st1100
jakke schreef:...Bijna alle, zoniet ALLE, leveranciers rekenen vracht of transportkosten onder een bepaald besteld bedrag! Ik heb leveranciers die pas vanaf 500 Euro, franco leveren.
Denk wel dat de BMW-dealer de tijdens de laatste 6 weken aan 500€ geraakt is voor BMW-onderdelen te laten opsturen , denk je zelf ook niet ? :mrgreen:
En de winstmarge die ze nemen is waarschijnlijk ook te klein om zelf naar de mensen te kunnen terugbellen. Ik informeer bij BMW en bel u terug. Yeah Right :!: :!:

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 11:50
door st1100
pvde schreef:En bij wie heb je die bestelling geplaatst :?:
Houdoe
BMW-brussel. (Het is vlak in de buurt van m'n werk vandaar , over de middag efkens tot daar wandelen om af te halen , als het ooit binnen geraakt natuurlijk :shock: )

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 11:56
door jakke
st1100 schreef:
jakke schreef:...Bijna alle, zoniet ALLE, leveranciers rekenen vracht of transportkosten onder een bepaald besteld bedrag! Ik heb leveranciers die pas vanaf 500 Euro, franco leveren.
Denk wel dat de BMW-dealer de tijdens de laatste 6 weken aan 500€ geraakt is voor BMW-onderdelen te laten opsturen
En de winstmarge die ze nemen is waarschijnlijk ook te klein om zelf naar de mensen te kunnen terugbellen. Ik informeer bij BMW en bel u terug. Yeah Right :!: :!:
Is puur speculeren!! Kan voor U eenvoudig lijken, maar is het daarom niet! Wie zegt dat deze onderdelen rechtstreeks van BMW komen en niet van een tussenleverancier??
Of denk je dat leveringen direct van de BMW-fabriek komen :?:
Swat, ik weet hoe het in elkaar steekt, en simpel is het zeker niet altijd. Bestel het eens bij een andere dealer! Is het er direct, dan scheelt er iets bij de eerste. Zo niet, is er weer een vooroordeel van de baan. :wink:

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 12:14
door st1100
jakke schreef:Is puur speculeren!! Kan voor U eenvoudig lijken, maar is het daarom niet! Wie zegt dat deze onderdelen rechtstreeks van BMW komen en niet van een tussenleverancier??
Of denk je dat leveringen direct van de BMW-fabriek komen :?:
Swat, ik weet hoe het in elkaar steekt, en simpel is het zeker niet altijd. Bestel het eens bij een andere dealer! Is het er direct, dan scheelt er iets bij de eerste. Zo niet, is er weer een vooroordeel van de baan. :wink:
Vanwaar , hoe en van wie die dingen moeten komen speelt mij gene film , is echt mijn probleem niet :!: . Feit is dat het 6 weken in bestelling is dat ik niks hoor en altijd zelf moet bellen ondanks herhaaldelijke belofte me terug te bellen. Stel nu eens dat dat een stuk zou zijn waar je zit op te wachten en je zou ondertussen niet kunnen rijden ... :evil: :evil: t kot zou te klein zijn , denk ik dan. Wat ze onder service verstaan bij BMW :?: soit , ik ben anders gewoon.

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 12:15
door pvde
Yep,
Plaats je bestelling eens bij een andere dealer :idea:
Houdoe

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 14:52
door st1100
Ben net even tot daar geweest , en hij heeft het nagekenen bij de stock van BMW in duitsland en blijkt daar in back-order te staan. Zij kunnen er niks aan doen , het is zoals Gaby aanhaalde een 'stock' probleem bij BMW zelf. Toen ik aanhaalde dat het na 6 weken nog niet op stock was en vroeg of het dan überhaupt nog ging komen , kon hij me alleen vragend aankijken... Ik vind dat raar voor een moto van 2 jaar oud , ter vergelijking mijn vorige moto was 16 jaar oud en daar kon je het laatse vijske apart van krijgen : besteld dinsdag tot donderdag voor 11 uur meestal de volgende dag binnen.

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 13 aug 2009, 17:31
door jakke
:wink: Daarom toch dat ik zei, schiet niet direct op de winkelier!!!
Ik maak dat in mijnen artikel alle dagen mee! En ook voor dingen waarvan iedereen zegt "alé, dat zou er nu toch moeten zijn". :wink:
Tegenover zo iets sta je als winkelier machteloos en kan je alleen maar hopen dat het zo snel mogelijk binnenkomt.
Iemand besteld begin dit jaar (januari) twee strandhengels van een zeer bekend merk, en dan nog geen goedkope ook niet. Eergisteren geleverd. :-?

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 26 okt 2009, 16:06
door Werner Von C.
jakke schreef:Iemand besteld begin dit jaar (januari) twee strandhengels van een zeer bekend merk, en dan nog geen goedkope ook niet. Eergisteren geleverd. :-?
Tja zo wordt je natuurlijk makkelijk een "bekend" merk hé :clown:

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 15 nov 2009, 06:42
door MOTOBLOG
Te laat Wim, er zou een nieuwe LT uitkomen met de 1600cc 6-cilinder... Misschien 2010 of toch 2011
WimLT schreef:'k Zou graag nog wat op de laatste nieuwe blijven rijden :pig:

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 17 nov 2009, 07:28
door DenBart
Waarom zijn nieuwe modellen trouwens altijd krachtiger? Stel nu dat je graag rustig tourt en met 100pk ruim genoeg hebt.

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 17 nov 2009, 19:39
door MOTOBLOG
Dan draai je de kraan wat minder open :wink: Het heeft vooral te maken met de vooruitgang v.d. technologie. Hedendaagse motorblokken zijn ongeacht hun groter vermogen zuiniger en beter voor het milieu. Dat de kracht toeneemt heeft ook wel met de concurrentie te maken...
DenBart schreef:Waarom zijn nieuwe modellen trouwens altijd krachtiger? Stel nu dat je graag rustig tourt en met 100pk ruim genoeg hebt.

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 17 nov 2009, 20:12
door Werner Von C.
Er is wel een kentering merkbaar...ook bij autoconstructeurs...zuinigheid en groene factoren worden, béétje bij béétje belangrijker...de PK-race wordt, buiten enkele uitzonderingen, van ondergeschikt belang aan andere, nieuwere zaken, zoals zuinigheid, verminderde milieu-emissie etc...we zullen ons moeten amuseren in de toekomst met "maar" 100 Din-Pk ipv een 188-pk benzinezuipend racemachien... :clown:

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 17 nov 2009, 20:17
door WimLT
pvdk schreef:Te laat Wim, er zou een nieuwe LT uitkomen met de 1600cc 6-cilinder... Misschien 2010 of toch 2011
2013 zal mijnen eerstvolgende aankoop dan zijn, hé :wink:

Re: BMW wil de crisis voor blijven met nieuwe modellen

Geplaatst: 17 nov 2009, 20:28
door Werner Von C.
WimLT schreef:2013 zal mijnen eerstvolgende aankoop dan zijn, hé :wink:
Ik verander toch wekelijks van onderbroek zenne, 2013 is me toch wat te lang...