Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Toko »

Weet er iemand of er bij onderhoud bij bmw dealers bepaalde afspraken en Prijzen moeten nagekomen worden wat er zoal moet gebeuren alle 10.000 Km? Ik en een vriend gaan bij verschillende dealer op onderhoud en daar zit nogal wat verschil op qua uitgevoerde (nodig of overbodige) werken en dit dan ook met de grote vershillen in EUROKES :!: Ik heb bij mijn dealer voor onderhoud van 10.000km 248 euro Btw inb betaald voor een GS Adventure van 2008,mijn vriend bij zijn dealer voor dezelfde moto,zelfde bj 150 euro Btw inb :cyclopsani:
In mijn dure factuur zijn wel de kleppen geregeld 20 euro(is dat nodig bij 10000 Km),dan ook als gevolg dat er 2 dure dichtingen 35 euro moeten vervangen worden om op de kleppendeksels te plaatsen,motorsynnchronosatie 12 euro,hercoderen 16 euro, en GT1 diagnose computer 12 euro! Al deze werken nemen dus ook meer tijd in beslag en ook de prijs doet stijgen en een verschil van 100 eurokes als gevolg :idea:
Ik wist dat Bmw duurder was in onderhoud dan andere merken maar niet dat er dan toch nog eens verschil was van dealer tot dealer! Graag jullie ondervindingen en meningen aub
BMW R1200 GS Lc Adventure
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hmm, moet eerlijk zeggen dat een bedrag rond de 250€ misschien niet goedkoop is, maar toch nog altijd binnen 't redelijke valt, heb al andere dingen gehoord, bedragen van over de 500€ voor een onderhoud.
Pas op, 't moet correct blijven, als je twijfels hebt, neem dan je factuur van je maat is mee, en vraag, op een beleefde en informatieve manier wat meer uitleg over je factuur.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door tweecilinderke »

mmmm :roll: de klepen regelen op 10000 km zou wel kunnen maar dat voor 20 euro :?:
je bent daar toch al gauw een klein half uurke zoet mee en aan bmw tarief! Wat de dichtingen betreft lijkt me dit wel overbodig, de oude kunnen perfect enkele malen worden hergebruikt, de mijne zijn al een keer of 5 opnieuw hergebruikt en nog steeds geen enkel lekje gehad.
het zou wel kunnen dat bmw oplegd bij het demonteren van de kleppendeksels altijd nieuwe dichtingen te steken !

Al bij al als je tevreden bent bij een dealer al is hij iets duurder, blijf erbij en vraag een beetje uitleg, telkens van dealer veranderen is ook niet goed want zo kan je geen vertrouwen opbouwen :!: je weet maar nooit he!
goed en goedkoop gaat meestal niet samen.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Freddie »

Bij mijn dealer €129,- voor 10.000 km beurt 1200 GS/GSA.
Kijk hier voor een idee van de prijzen.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door John »

Ik heb geen idee hoe lang je werken moet om 250 eurokes te verdienen. Maar als je klaagt is er ook nog altijd een alternatief...zelf een overalleke aantrekken en je handen vuil maken. Wat je daar opsomt is echt het einde van de wereld niet. Dus wil je met een brede smile op je motor zitten zou ik dit eens serieus in overweging nemen. Enheuu...wat je zelf doet doe je meestal beter. :wink:
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door mecapuet »

Ja, zit wel een redelijk verschil op...Probeer een dealer te vinden waar je vertrouwen in hebt, bespaard je slapeloze nachten.
Heb vroeger in een paar garages gewerkt en er zijn paljassen bij zenne... :wink: Ben ik blij dat ik niet naar de garage moet... :grin:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Toko »

John schreef:Ik heb geen idee hoe lang je werken moet om 250 eurokes te verdienen. Maar als je klaagt is er ook nog altijd een alternatief...zelf een overalleke aantrekken en je handen vuil maken. Wat je daar opsomt is echt het einde van de wereld niet. Dus wil je met een brede smile op je motor zitten zou ik dit eens serieus in overweging nemen. Enheuu...wat je zelf doet doe je meestal beter. :wink:
Dat overalleken aantrekken is geen probleem maar als je zelf begint te sleutelen beginnen de problemen pas als er ooit iets in garantie moet gebeuren,daar sta je dan met je 2+2 jaar garantie :!:
BMW R1200 GS Lc Adventure
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Toko »

[quote="tweecilinderke"]mmmm :roll: de klepen regelen op 10000 km zou wel kunnen maar dat voor 20 euro :?:
je bent daar toch al gauw een klein half uurke zoet mee en aan bmw tarief! Wat de dichtingen betreft lijkt me dit wel overbodig, de oude kunnen perfect enkele malen worden hergebruikt, de mijne zijn al een keer of 5 opnieuw hergebruikt en nog steeds geen enkel lekje gehad.
het zou wel kunnen dat bmw oplegd bij het demonteren van de kleppendeksels altijd nieuwe dichtingen te steken !




Kleppen regelen is 3,90 per PE(1 pe is 5min werk) en er is 5 PE werk aangerekend! Ik vind het raar dat ze alle 10.000 moeten geregeld worden! Dat hoor je toch als ze beginnen tikken en dan is het nodig om te regelen :?:
BMW R1200 GS Lc Adventure
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door John »

Zijn je klepkes niet gewoon nagekeken? Twee maal het boeltje open vijzen, een voelmaatje tussensteken, een taske koffie gaan drinken, nieuwe pakkingen gaan halen in het magazijn, nog efkes over het weer babbelen of den toer, dan terug naar uwen brommer en alles terug in mekaar vijzen, nog efkes een vod er over en je bent al over die 5 tijdseenheden! :mrgreen:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door GSMax »

Ni iedereen kan da :oops: Ik heb bijvoorbeeld 2 linkse handen :roll: Ben al content dat ik gas kan geven :lol: :lol: Kan wel andere dingen hééél goe :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Flat Twin Power

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Flat Twin Power »

250 euro vind ik toch heel veel geld voor een 10000 km onderhoudje.
Ik heb 132 euro gegeven, weliswaar voor een 1200 RT, maar gezien meer kuipwerk zou je toch verwachten dat er meer werk bij een RT aan is
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door mecapuet »

John schreef:Zijn je klepkes niet gewoon nagekeken? Twee maal het boeltje open vijzen, een voelmaatje tussensteken, een taske koffie gaan drinken, nieuwe pakkingen gaan halen in het magazijn, nog efkes over het weer babbelen of den toer, dan terug naar uwen brommer en alles terug in mekaar vijzen, nog efkes een vod er over en je bent al over die 5 tijdseenheden! :mrgreen:

Inderdaad, zo werkt dat.... :-)

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Den Dirk »

Ik moest voor m'n 1000 (duizend) km al 234€ neertellen....., voor m'n 10.000 ook zoiets. :-?
Voor mijne Honda 250 cc : op 1000 km: 24€ :-)
I like my bike!!
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door WIMGSA1200 »

Mijn factuur voor een 40.000 km onderhoud was vorige keer tegen de 600 euro... :roll: :roll: :roll: was er niet goed van... :cry:
alles wa ze deden was voorgescheven door bmw, de enige extra werkzaamheden waren het vervangen van de achterste remblokken (80 euro)...
ze vervingen ook de ringantenne en plaatsten de "aanpassing" op de handkappen maar da was onder garantie
Snap niet da ze 600 euro durven vragen voor een onderhoud...
Ik woon wel in Hasselt maar denk niet da ze mij in Motorhuis Hasselt nog ooit terugzien!
Aja ik rij met een 1200gsa
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door ronnyb »

Flat Twin Power schreef:250 euro vind ik toch heel veel geld voor een 10000 km onderhoudje.
Ik heb 132 euro gegeven, weliswaar voor een 1200 RT, maar gezien meer kuipwerk zou je toch verwachten dat er meer werk bij een RT aan is
Waar is da?
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door p@rick »

Heb vorig jaar voor de 10000-beurt van mijn 1200RT bij de dealer in Hamme 177 euro's mogen betalen, inclusief huurgeld voor de vervangmoto.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door props-n-blades »

De prijs van een 10.000 km onderhoud is inderdaad een interessant gegeven, maar waar ik me meer vragen bij stel is wat een 10.000 km onderhoud allemaal inhoud !

Bij de ene worden kleppen gesteld, bij de andere niet.
De ene gaat over van half-synthetisch naar full synthetisch, bij anderen blijft het half-synthetisch.

Wat schrijft BMW eigenlijk voor ?
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Werner Von C. »

p@rick schreef:Heb vorig jaar voor de 10000-beurt van mijn 1200RT bij de dealer in Hamme 177 euro's mogen betalen, inclusief huurgeld voor de vervangmoto.
Bij mijn dealer ong €260 voor hetzelfde werkje... :-?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door ronnyb »

Bij vorige eigenaar van mijn GS1200 ( Lejeune Bastogne) 10000km, op juni 07, à 324,00 ( met 150,00 aan werkuren!!) en bij zijn 20000km op febr 2008, 372,00 inclusief band BW502 bridgestone.
Ik kan er niet meer aan uit :-?
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Toko »

Zoals ik hier overal lees is er precies niet veel voorgeschreven van BMW uit en doen en vragen de dealers hun goesting :idea: Ik ga alvast op zoek naar andere dealer omdat er nogal veel problemen zijn als er iets in garantie moet vervangen worden ook :oops: Er werkt daar ne JAN mijn xxxxxxx aan de receptie die denkt dat hij de stukken die moeten vervangen worden zelf moet betalen en dat geeft problemen e :twisted: Waar zit een goeie dealer in Oost Vlaanderen :bshelp:
Laatst gewijzigd door Toko op 13 jul 2009, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1200 GS Lc Adventure
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Toko »

p@rick schreef:Heb vorig jaar voor de 10000-beurt van mijn 1200RT bij de dealer in Hamme 177 euro's mogen betalen, inclusief huurgeld voor de vervangmoto.
Was dat bij Raf? Waren er daar geen problemen? Raf vond ik een goeie gast maar ik hoorde veel klachten van de werkplaats? Dat is ook het kortst bij mijn deur!
BMW R1200 GS Lc Adventure
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door p@rick »

Toko schreef:
p@rick schreef:Heb vorig jaar voor de 10000-beurt van mijn 1200RT bij de dealer in Hamme 177 euro's mogen betalen, inclusief huurgeld voor de vervangmoto.
Was dat bij Raf? Waren er daar geen problemen? Raf vond ik een goeie gast maar ik hoorde veel klachten van de werkplaats? Dat is ook het kortst bij mijn deur!
Was inderdaad bij Raf.
Moet eerlijk toegeven dat ik qua onderhoud nooit te klagen heb gehad daar, en dat de facturen ook meevielen (tenminste, als ik vele andere verhalen hier op het forum lees). Er hebben daar in't verleden natuurlijk wel een paar speciale individuen rondgelopen maar al bij al hebben ze (voor mijn moto althans) hun werk altijd goed gedaan.
Moet nu ook uitkijken naar een andere dealer. Aartselaar zou voor mij 't makkelijkst zijn omdat ik er bijna passeer als ik naar mijn werk ga, maar ik heb daar al zoveel verhalen over gehoord... Wellicht wordt 't Winge Motors (Rotselaar), ofwel ga ik terug naar St-Martens-Latem (Peter D'Haese).
'k Ga niet te lang meer mogen nadenken, want ergens in de loop van volgende maand moet 't beestje terug op onderhoud.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door Flat Twin Power »

ronnyb schreef:
Flat Twin Power schreef:250 euro vind ik toch heel veel geld voor een 10000 km onderhoudje.
Ik heb 132 euro gegeven, weliswaar voor een 1200 RT, maar gezien meer kuipwerk zou je toch verwachten dat er meer werk bij een RT aan is
Waar is da?
Ronnyb
Bij de off. dealer in Oostende. By the way, mijn 1000 km onderhoud was 99 euro, binnen 1000 km moet ie binnen voor 20.000 onderhoud. Ben benieuwd.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door p@rick »

Flat Twin Power schreef:
ronnyb schreef:
Flat Twin Power schreef:250 euro vind ik toch heel veel geld voor een 10000 km onderhoudje.
Ik heb 132 euro gegeven, weliswaar voor een 1200 RT, maar gezien meer kuipwerk zou je toch verwachten dat er meer werk bij een RT aan is
Waar is da?
Ronnyb
Bij de off. dealer in Oostende. By the way, mijn 1000 km onderhoud was 99 euro, binnen 1000 km moet ie binnen voor 20.000 onderhoud. Ben benieuwd.
Om je een gedacht te geven : het onderhoud 20000 km voor mijn 1200RT heeft mij ongeveer een half jaar geleden welgeteld 260,80 euro gekost (in Hamme).
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
DiggerJack
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
Locatie: ST Job

Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?

Bericht door DiggerJack »

Heb moter in Aartselaar gekocht zijn er dan zoon wilde verhalen over ?? vertel mij eens meer zodat ik niet voor verrassingen sta aub. Dealer had gezegd voor 1000km tussen de 100 a 150 € voor een groot nazicht tussen de 350 a 450 € :-? :-? :-?
Plaats reactie