Grip Puppies

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Grip Puppies

Bericht door GSMax »

Iemand ooit al "grip puppies" over zijn handvaten getrokken :?: :?:

http://www.casporttouring.com/store/mer ... Code=grips
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
p.raaymakers1
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39

Re: Grip Puppies

Bericht door p.raaymakers1 »

Ik heb ze besteld en kan dus binnenkort berichten over mijn ervaringen.
De reden dat ik ze besteld heb is omdat de verwarmde handgrepen van mijn 1200rt meer als normale slijtage vertonen. Althans dat vind ik.
Reeds bij 10000 km begon het ribbelprofiel al te verdwijnen. Aan de kant van het balhoofd zijn beide handgrepen al volledig glad. (30000km). Ik vrees dus dat binnen afzienbare tijd de verwarmingsdraad bloot komt te liggen waardoor ik genoodzaakt zal zijn om nieuwe verwarmde handgrepen compleet aan te schaffen. (tegen de 300 euro). Claimen van het probleem bij de dealer leverde alleen maar schampere opmerkingen over te hard knijpen op.
Oh jaaaa....... 1 maal ben ik wel "serieus" genomen. Ik kreeg de vraag of ik misschien de handvat verwarming veel gebruikte??? want dat zou wel eens slecht voor het rubber kunnen zijn :-( Ach....ik heb die goeie man toen zelf maar niet serieus genomen.
Dat het absurd is dat het rubber van de handgrepen van deze motor van inferieure kwaliteit is wordt niet over gerept en ik voel me wederom door BMW in de kou gezet.
Ik heb een Yamaha xj 900 gereden en na 80.000 km was er geen noemens waardige slijtage te zien. Of zal het toch zo zijn dat ik na enkele 100 duizenden motor km, ineens zo ben gaan verkrampen dat ik het probleem zelf veroorzaak????? :shock:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Grip Puppies

Bericht door John »

Ja jongen, da ligt zuiver en alleen aan het manneke. Van BMW niks dat goeds zelle! :grin:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Grip Puppies

Bericht door GSMax »

p.raaymakers1 schreef:Ik heb ze besteld en kan dus binnenkort berichten over mijn ervaringen.
De reden dat ik ze besteld heb is omdat de verwarmde handgrepen van mijn 1200rt meer als normale slijtage vertonen. Althans dat vind ik.
Reeds bij 10000 km begon het ribbelprofiel al te verdwijnen. Aan de kant van het balhoofd zijn beide handgrepen al volledig glad. (30000km). Ik vrees dus dat binnen afzienbare tijd de verwarmingsdraad bloot komt te liggen waardoor ik genoodzaakt zal zijn om nieuwe verwarmde handgrepen compleet aan te schaffen. (tegen de 300 euro). Claimen van het probleem bij de dealer leverde alleen maar schampere opmerkingen over te hard knijpen op.
Oh jaaaa....... 1 maal ben ik wel "serieus" genomen. Ik kreeg de vraag of ik misschien de handvat verwarming veel gebruikte??? want dat zou wel eens slecht voor het rubber kunnen zijn :-( Ach....ik heb die goeie man toen zelf maar niet serieus genomen.
Dat het absurd is dat het rubber van de handgrepen van deze motor van inferieure kwaliteit is wordt niet over gerept en ik voel me wederom door BMW in de kou gezet.
Ik heb een Yamaha xj 900 gereden en na 80.000 km was er geen noemens waardige slijtage te zien. Of zal het toch zo zijn dat ik na enkele 100 duizenden motor km, ineens zo ben gaan verkrampen dat ik het probleem zelf veroorzaak????? :shock:
Zit met hetzelfde probleem. Rubber van de handvaten is precies aan het verdwijnen, en ik knijp ni te hard :wink: Waar heb je de j ouwe trouwens besteld :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
p.raaymakers1
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39

Re: Grip Puppies

Bericht door p.raaymakers1 »

Ik heb ze besteld bij http://www.sportouring.com/
Ja jongen, da ligt zuiver en alleen aan het manneke. Van BMW niks dat goeds zelle!
Tja ik ken mijn eigen super krachten niet meer :shock:
p.raaymakers1
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39

Re: Grip Puppies

Bericht door p.raaymakers1 »

Grip Puppier zijn gearriveerd a 16 euro per set.
Montage is eenvoudig
Passen prima.
Handgreep wordt uiteraard wat dikker.
De invloed op de handvat verwarming beperkt zich tot een wat langere opwarmtijd.
Trillingen beduidend minder.
Vraag mezelf wel af of ze bij regen zich niet volzuigen met water, de tijd zal het leren.
Conclusie: vooralsnog tevreden :grin:

Mocht ik uiteindelijk toch niet tevreden zijn......ach voor dat bedrag gooi ik ze er wel weer af.
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Grip Puppies

Bericht door gTa9000 »

p.raaymakers1 schreef:Grip Puppier zijn gearriveerd a 16 euro per set.
Montage is eenvoudig
Passen prima.
Handgreep wordt uiteraard wat dikker.
De invloed op de handvat verwarming beperkt zich tot een wat langere opwarmtijd.
Trillingen beduidend minder.
Vraag mezelf wel af of ze bij regen zich niet volzuigen met water, de tijd zal het leren.
Conclusie: vooralsnog tevreden :grin:

Mocht ik uiteindelijk toch niet tevreden zijn......ach voor dat bedrag gooi ik ze er wel weer af.
Hoi, wat is je ervaring, zovele jaren later?
Hoe gedragen ze zich in regen?
Andere opmerkingen?

Thanks!
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: Grip Puppies

Bericht door fronteradriver »

Ik heb ze ook al een jaar of 4...

Wateropname valt heel goed mee...

Handvatverwarming komt idd wat later door...

Ik heb er geen spijt van...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Grip Puppies

Bericht door Koppel!! »

De Grip Puppies zitten al van in den beginne op m'n Super Tenere, nu dus bijna een jaar. Vind 't een zalig iets, bij mij ging 't niet om de trillingen te counteren maar om de standaard dunne handvaten iets dikker te maken. En da's prima gelukt zonder dat ze te dik aanvoelen. Volzuigen met water is echt miniem.
Nog geen seconde beklaag dus, en ze komen trouwens op m'n Husky ook te staan, daar om én de trillingen (mono) op te vangen, en meer grip te hebben ipv. die standaard dunne handvaten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Grip Puppies

Bericht door gTa9000 »

Thanks, beiden! Heb ze meteen besteld.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Grip Puppies

Bericht door gTa9000 »

gTa9000 schreef:Thanks, beiden! Heb ze meteen besteld.
Aangekomen en gemonteerd. De grips worden er duidelijk dikker door, meer dan ik had verwacht. Ik ben er nog niet uit of ik het beter vind. M'n rit deze morgen was te kort om te voelen of de handvatverwarming nog werkt.

Ook een beetje onzeker over de montage-wijze. In de montagehandleiding staat dat je er wat zeep op moet doen binnenin, dus ik deed dat. Daarmee gleden ze redelijk makkelijk over de bar ends op de grips. Nadien laten drogen, wat ik dus deed (1,5 dagen).
  • Nu zit de linker grip puppy nog altijd een beetje los, ik kan 'm nog draaien op de handlebar. Is dat zeep die er nog tussen zit? (ik gebruikte nochtans weinig)
  • Gaat de zeep die tussen de grips en de grip pippies zit niet opnieuw vloeibaar worden als 't regent en de handlebars nat zijn? Ik heb wel wat schrik dat je plots "kogelgelagerde" grips vast hebt als je aan 't rijden bent...
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Grip Puppies

Bericht door MiGSel »

Ook in eigen land te koop he :thumbleft:
Afbeelding
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Grip Puppies

Bericht door st1100 »

en hier ook : http://www.rad.eu/nl/c/p/41394-rad-grip ... .htm#stock" onclick="window.open(this.href);return false;
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Grip Puppies

Bericht door KeeS16 »

Ook bij Starcom Beringen-Paal bij Alex.
Morgen ff halen samen met de Sena S20.
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Grip Puppies

Bericht door gTa9000 »

Vandaag een 200 km mee gebold. 'k Ben er al aan gewoon en 't bevalt me wel. Ja ze zijn een pakje dikker, in 't begin lijken ze bijna te dik. Maar na verloop van tijd went dat wel. De handvatverwarming werkt nog altijd goed en komt sneller op dan ik verwacht had.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Jempi58
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 sep 2010, 18:30

Re: Grip Puppies

Bericht door Jempi58 »

Ik heb enkele weken geleden Grip Puppies gemonteerd op mijn 1150 RT en ben er zeer tevreden van. Montage ging vrij eenvoudig, gewoon met perslucht erop geblazen. Zit direct muurvast. Liggen ook goed in de hand, zijn wat dikker. Ben tevreden kan ik ieder aanraden.
Plaats reactie