Reisverslag van De Oostenrijklutsers 2009

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Reisverslag van De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 1, Wetteren – Fischerbach, Gasthof Krone: 549 km

Op 3/08/09 was het eindelijk zover, de start van de reis van de Oostenrijklutsters. Om 8u30 hadden we afgesproken op de parking van het tankstation in Wetteren. Alvorens aan te zetten, toch nog even tijd maken voor n’n fokkie in het wegrestaurant. Om goed 9u was het dan tijd om onze beemers te bestijgen. De minicaravaan bestond uit een 1200RT, een 1150GS en twee 1200 GSA’s, toevallig allemaal BMW :-P

Afbeelding

Onder een stralende zon ons op de E40 geschoten richting Brussel, hopende dat de ochtendspits al voorbij zou zijn. Helaas, op de Brusselse Ring was het al meteen prijs, de eerste file van onze reis was een feit. Niet getreurd natuurlijk, aangezien we met de moto waren konden we beginnen file filteren. Toch wel even rekening houden dat er koffers aan de moto hingen en we dus iets breder waren dan gewoonlijk. Sommige automobilisten maakten direct plaats, anderen een beetje gefrustreerd en deden de deur dicht. Echter halverwege de Ring kwam er plots “onverwacht” een beetje hulp en ging het plots zeer vlot om tussen de file te rijden, wat een plaats ;-) Even voorbij het viaduct van Vilvoorde was de file gedaan en konden we vlot doorrijden tot onze eerste stop in Aire de Wanlin.

Afbeelding

Na een korte break, terug de autosnelweg op. Echter na een aantal kilometers begint de lucht dicht te trekken en ziet het in de verte bijzonder donker uit. En ja hoor, een beetje verder ligt de baan nat, dus even snel gestopt om toch maar al de regenbroek aan te doen, want zo’n zomerbroek gaat niet veel tegenhouden. Een beetje verder de eerste echte druppels, maar daar is het dan ook bij gebleven. Blijkbaar juist op tijd dat we hier passeren, want 10 minuten eerder en we hadden een echte stortvlaag over ons gehad.
Een beetje later zitten we al in Luxemburg en juist voor het verlaten van Luxemburg, de benzinetank even vol gooien met de goedkope Luxemburgse benzine. Het was ondertussen al ongeveer middag, maar we besloten om ergens anders iets te zoeken om te eten dan in het tankstation.
Het zoeken heeft eventjes geduurd, tegen 15u hadden we een bakker gevonden in Frankrijk langs onze route. Daar wat koffiekoeken gekocht en een paar eclairs, allemaal ferme kloppers zulle. De maagjes zaten goed vol. We nemen een uitgebreide pauze, genieten van de zon, en nog wat fotokes maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tegen 16u zetten we terug aan richting Strasbourg. Daar was het wat meer ellende, wegenwerken op de autosnelweg en mochten we terug beginnen file filteren. De automobilisten zijn dat hier precies wat minder gewoon zo te zien. De vrachtwagenchauffeurs kennen dit fenomeen precies beter, en maken met hun tientonner vlot plaats voor onze motoren. Daarna nog even rustig aan schuiven door Strasbourg en dan was het in 1 ruk doorrijden naar onze eindstop van de dag, nl. Gasthof Krone in Fischerbach (http://www.krone-fischerbach.de) in het Zwarte Woud. De parking stond afgeladen vol met wagens, precies veel gasten. We rijden meteen naar de achterkant van het hotel, want we hadden een garage gereserveerd. Al gauw ontmoeten we daar de chef van het spel en hij was nog eventjes bezig in zijn garage, maar binnen het halfuur ging alles vrij zijn. Voorlopig konden we ons al parkeren juist onder het hotel. Eventjes dan maar al inchecken. Wij het hotel binnen, veel volk aan in de eetzaal, nogal allemaal zwart gekleed. Blijkt dat er een koffietafel nog aan de gang was. Dat verklaart al veel waarom er zoveel wagens stonden. Normaal is de maandag de rustdag van het hotel en kan je er ‘savonds niet eten. We hadden echter geluk, door de koffietafel was de keuken open en wou men nog voor ons eten maken als we vrij snel kwamen eten. Geen probleem, want was ondertussen al 19u. De welgekomen douche zal voor na het eten zijn. Ondertussen konden we onze motoren in de garage gaan zetten, en wat een ruimte, twee garages voor 4 motoren.

Afbeelding
Afbeelding

Eerst dan maar een Weisenbier bestellen, halve liters. Dit zou onze drank worden voor elke avond :grin: Dat smaakt na een dagje motorrijden.

Afbeelding

Het eten was meer dan in orde, ze dachten daar precies dat we reuze honger hadden. Twee stukken vlees, een grote schaal frieten, en nog een met kroketten en een met pasta. Zoveel hebben we niet naar binnen kunnen werken, want de Franse boterkoeken waren nog niet allemaal verwerkt. Maar het smaakte allemaal super. Na het eten dan toch nog eventjes onder de douche kruipen, wat deed dat deugd. De kamers waren ronduit prachtig, juist vernieuwd zo te zien. Ook de gang was knap ingericht, mooie en originele verlichting. Rond 21u30 lagen we ongeveer in onze nest, nog eventjes de route bekijken voor morgen en wat zappen op TV en dan tegen 22u ging het licht uit. De eerste dag zat erop.

Afbeelding
Een beetje ontspanning van de helmpjes… :pig:
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 22 aug 2009, 09:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 2, Fischerbach – Tobadill, Gasthof Alpenblick – 440km

Plots begint een GSM muziek te maken in onze kamer, ah juist het alarm; het is reeds 7u. Na een beetje uitrekken, uit bed en direct buiten gaan kijken. De zon schijnt al, een schitterende ochtend. Allen snel onder de douche, de beemers gaan wakker maken en hup naar de ontbijttafel. Na een paar lekkere fokkies en een goed ontbijt, alle spullen terug in de koffers steken en de beemers klaar maken voor onze volgende halte, Gasthof Alpenblick (http://www.gasthofalpenblick.at) in Tobadill. Nog snel even uitchecken en we kunnen vertrekken. Als we de zondag hier terug staan in Gasthof Krone, zal onze reis er zo goed als opzitten; nog even niet aan denken.

Afbeelding

Tegen 9u vertrekken we, eerst richting Titisee en dit via prachtige kleine baantjes door de bossen. Vandaar gaat het naar de Bodensee, dewelke we volledig volgen. Achteraf blijkt dit niet zo’n goeie keuze geweest, want het is er superdruk op de baan en we verliezen er vrij veel tijd.

Afbeelding

Rond de middag arriveren we aan de Bodensee, op een parking stoppen we even vanwaar we een prachtig uitzicht hebben op de Bodensee. Eventjes een fotosessie inlassen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze maagjes beginnen te grommen en besluiten om hier iets te zoeken om te eten. We belanden aan de Wallfarthskirch Sankt Maria in Birnau. Een supertoeristisch plekje blijkbaar. We zetten onze motoren vlak naast de kerk en duiken er de lokale taverne binnen om een paar broodjes te bestellen. We zetten ons buiten op het terras om ze op te eten, want het is volop genieten van het aangename weer en zo kunnen we de omgeving nog wat bekijken en de andere toeristen wat in de gaten houden die naar onze motoren staan te gapen. 8-)

Afbeelding

Na een drie kwartier vervolgen we onze weg, lekker gaan aanschuiven langs de drukke weg van langs de Bodensee. Eenmaal een aantal kilometer voorbij Friedrichshafen begint het terug wat beter te rijden, en stelselmatiger gaat het vlotter. Net nu het vlot rijdt, geeft de GPS aan dat we de B308 moeten verlaten, een zeer klein baantje moeten we inslaan, je zou bijna denken dat je verkeert zit. Maar nee, nog geen 100 meter verder rijden we Oostenrijk al binnen en dit ter hoogte van Kinbach. Direct begint het al wat te klimmen, en dienen zich al een paar scherp bochten aan. Aan het eerste tankstation in Oostenrijk stoppen we even om te pauzeren, en om de tank van de 1150GS bij te vullen. De RT en GSA’s kunnen nog wel even. De 1150GS zal ons tankritme bepalen, maar dit is telkens de ideale gelegenheid om even te pauzeren. Het is ondertussen al een 14u30 geworden en we moeten nog een 220km, en dit op een bochtrijk en met al een paar bergjes in bezaaid traject. We zullen dus nog eventjes moeten doortrekken willen we niet te laat in het hotel zijn. We besluiten dan ook niet te lang te pauzeren en snel terug aan te zetten.
Het draaien en keren is begonnen, en dit is nog maar een klein voorsmaakje voor de komende dagen. Dan weer vlot 100km/u kunnen bollen, dan eventjes in de remmen om een haarspeldbocht te nemen, en dit zal zo blijven totdat we aan ons hotel arriveren. Onderweg stoppen we nog even om van het mooie uitzicht te genieten, en even een truitje aan te trekken want de zon heeft zich verscholen achter de wolken en op een 1500m hoogte begint het vrij fris te worden. Nog een 15-tal graden, wat een verschil met de bijna 30°C die we hadden aan de Bodensee.

Afbeelding

In Imst stoppen we nog even om onze beemers vol te gooien, zodat ze reeds klaar staan voor morgen want het is nog maar een goeie 25km tot in Tobadill. Het is ondertussen al 18u30 gepasseerd, en de kilometers beginnen toch stilaan te wegen. We hunkeren al naar een lekkere douche.
Om goed 19u arriveren we uiteindelijk aan het Gasthof Alpenblick. We zitten precies terug in België, alleen maar Belgische auto’s op de parking. We vinden nog een klein plekje op de parking om onze motoren te zetten. Het is wel even oppassen want het loopt al aardig naar beneden die parking, en we moeten even ook testen of ze niet wegzakken in de grond, want er is geen verharding. Voor we naar binnen gaan om in te checken, zoeken we al even naar de garage waar we onze motoren kunnen stallen. Niet direct te vinden, dus direct maar vragen bij het inchecken. Euh, garage? wel daar is een probleempje mee, er is er geen. :-( Door de schuld van de gemeente is er een weg nog niet klaar en daardoor kon de garage niet worden gemaakt in hun nieuwbouw woning. Tja, snappen wie begrijpen kan. De bazin herinnerde zich direct dat we een garage wilden, was gevraagd bij onze reservering, maar had blijkbaar niet de moeite gedaan om voor een oplossing te zoeken. Ze vond het eigenlijk belachelijk dat we er een wilden, en stond ons bijna uit te lachen. Want volgens haar wordt er niet gestolen in Tobadill, en kan je gerust alles op straat laten staan zonder op slot te doen. Nou moe, ons niet gezien, het moet eenmaal de eerste keer zijn. En onze motoren zo vlak tegen de baan parkeren, er moet maar eens een auto daar uit de bocht gaan of bij het parkeren in de donkeren een tikje geven. We blijven aandringen voor een oplossing, maar we geraken niet echt vooruit. Ze kent geen ander hotels die ze kan opbellen :-? (ken uw collega’s…) en voor ons was het ondertussen al wat laat geworden (reeds goed 20u) om het hier zomaar af te bollen en op de boef een hotel te gaan zoeken. We waren trouwens moe van de route, en met zo’n een koude douche zakte het humeur serieus. Uiteindelijk konden we dan toch 3 motoren tussen bakken bier en frigo stallen, ergens in een kleine garage aan het gemeenteplein, dewelke niet kon afgesloten worden. Soit, beter dan niks voorlopig. Eentje moest er buiten op de parking slapen. Op dat moment hadden we al besloten om hier maar 1 nacht te blijven. Eventjes wat bagage op de kamers zetten, dewelke piepklein waren. Je mocht geen claustrofobie hebben, alsook niet te groot zijn want het waren bijna kinderbedjes die er stonden.

Afbeelding

Aan tafel was het nog een bedrukte sfeer. Ondertussen kwam de bazin nog aandraven met een email waarin stond dat we het niet expliciet bij onze reservering hadden gezet dat we een garage hadden gevraagd en dat wij dus een fout hadden gemaakt. Ze had een stok gevonden om mee te slagen. Nochtans een uur geleden herinnerde ze zich het maar al te goed. Niet echt professioneel bezig, triestig.
Kris besloot contact op te nemen met het thuisfront, om daar op het internet te zoeken naar een alternatief. In het verleden was hij nog in een hotel geweest in Sautens, Gasthof Post (http://www.gasthof-post.at) . Helaas wou het internet niet mee daar thuis en geraakten we maar niet aan dat telefoonnummer. Plots herinnerde Kris dat hij in dat hotel een t-shirt had gekocht, vermoedelijk stond daar misschien een telefoonnummer op. En ja hoor, het telefoonnummer was gevonden; waar een t-shirt allemaal goed voor is. Eventjes bellen dan maar naar het hotel, en yep we hadden geluk, we konden er verblijven voor de rest van ons verlof. De sfeer was direct terug een stuk beter. Nog eventjes een Weisenbier drinken, snel nog even onder de douche kruipen (eindelijk, het was ondertussen 22u) en dan maar gaan slapen, proberen althans.
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 16 aug 2009, 09:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 3 Tobadill – Sautens – Kaunertal, 170km

Vandaag was iedereen vroeger wakker, niemand had echt goed geslapen na zo’n avond van gisteren. Snel even onder de douche en dan even gaan zien naar de beestjes. Alles was in orde, oef. Dan naar het ontbijt om verder wakker te worden met een fokkie. We hadden ondertussen besloten om direct naar Gasthof Post te rijden in Sautens om zeker te zijn dat het hotel correct geboekt was en dat we ons hierover verder geen zorgen hoefden te maken. Na het ontbijt, opnieuw de koffers allemaal op de motoren zetten, en tegen 8u45 waren we weg. De bazin beloofde nog het resterende bedrag terug te storten, we zullen zien of ze nu van haar woord is. Ons zien ze daar zeker niet meer terug.

Afbeelding
Net voor ons vertrek vanuit Alpenblick

Rond 9u30 waren we al in Gasthof Post. Kris ging naar de receptie om de booking te verifiëren, en even later kwam hij buiten met de twee sleutels. :grin: Alles ok voor de komende dagen. Dit hotel zag er veel beter uit, prachtig uitzicht, mooi terras, zelfs een zwembad(je) was er. En de garage was ook dik in orde, zelfs met speciale drogers voor handschoenen. Ook de kamers waren beter dan hetgeen we in Alpenblick vonden, een nieuwe start van de reis was een feit. Ondertussen alle bagage van de motoren gedaan, zodat we eindelijk onbeladen konden gaan toeren. Alvorens te beginnen aan onze verdere trip, nog even het zonneterras uitgeprobeerd en dat was ideaal om terug in de stemming te komen. :-P

Afbeelding
Afbeelding

Tegen een uur of elf begonnen we dan aan route richting de gletsjer van het Kaunertal. Via allerlei kleine baantjes en haarspeldbochten passeerden we rond 12u30 aan de péage van het Kaunertal, 10€ per motor.
Aan de Märchenwiesdamm van Kaunertal was het tijd voor de middagpauze, maar eerst nog een paar fotokes pakken van het super uitzicht, adembenemend. Deze dam is een van de grootste van Europe en is volledig gemaakt uit natuursteen ipv beton. De middaglunch was voor iedereen een braadwurst met brood, kwestie van de lokale specialiteit eens te proeven :-)

Afbeelding
Afbeelding
Daar moeten we naartoe…

Afbeelding
Afbeelding

Daarna was het tijd om onze weg richting de gletsjer te vervolgen, zowat 29 bochten staan er op het menu, om dan te eindigen op 2750 meter hoogte. Zeer mooie baan en bochtjes, schitterend gewoon, puur genot. Boven op de top was het er vrij druk van de toeristen, allemaal aan het genieten van het prachtig uitzicht en het schitterend weer. Het was er eigenlijk puffen van de warmte, en dat op zo’n hoogte. Een frisdrank op het terras brengt enige verfrissing.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De bikerSTIG was er ook 8-)

Afbeelding
Terug naar beneden.

Bij het naar beneden rijden is het terug volop genieten van deze prachtige omgeving, en stoppen we nog even aan een klein meertje en daarna aan een riviertje om enkele foto’s te nemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eventjes uitblazen

Afbeelding
Afbeelding

Daarna rijden we verder tot aan de stuwdam en pauzeren we nog even in de schaduw aan de overkant.

Afbeelding

Via dezelfde weg rijden we nu terug naar het hotel, waarbij we onderweg nog even stoppen op een top van een berg om even te genieten van het uitzicht op het dal. De auto’s die daar rondbollen zijn precies mieren, zo pietluttig klein.

Afbeelding
Afbeelding

Tegen goed 17u arriveren we terug in het hotel en parkeren we onze motoren in de garage. Even een douche nemen, en dan nog genieten op het terras met een Weisenbier van de zon die langzaam begint onder te gaan. 8-)

Afbeelding

Tijdens het avondeten komt er plots een bejaard koppel naar onze tafel en vraagt wanneer we van plan zijn morgen te vertrekken, want ze hebben hun motoren voor de onze geparkeerd. Beide zijn vooraan in de 70, en rijden elk met een CBF600 van Honda. De dame rijdt steeds voorop en leest de kaart ondertussen nog. Chapeau als ge dat op die leeftijd nog kunt. We zaten allemaal vol bewondering te luisteren naar hun verhaal.
De rit voor morgen ligt ondertussen ook vast, de Jaufenpass en de Timmelsjoch zullen we dan bedwingen. Tegen 21u30 gaan we richting onze kamers, maar eerst nog even langs de motoren passeren. De garage staat ondetussen volledig vol, zowat een 15-tal motoren staan er in. En dan nog staan er een aantal in een andere garage en een paar buiten onder een afdak. Tegen goed 22u ligt uiteindelijk iedereen in zijnen nest.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 16 aug 2009, 08:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 4 Jaufenpass – Timmelsjoch, 230km

BimBam, BimBam, BimBam,… miljaar wa krijgen we nu. De kerk begint hier volop te luiden. Even kijken naar het uurwerk, 6uur nog maar. 90 keer achter elkaar luiden de klokken, we zullen dus elke morgen tijdig wakker zijn J. We blijven nog liggen tot ons alarm af gaat, nl 7u. Dan de douche in om fris te verschijnen aan het ontbijt, waar reeds een lekkere tas fokkie on staat op te wachten. :-P
Tegen 9u zijn we uiteindelijk klaar om te vertrekken, nog even de GPS activeren en daar gaan we. Al direct beginnen we aan een klim, met al een paar stevige haarspeldbochten, dat beloofd voor vandaag. Halverwege de klim zien plots een dame met de motor langs de kant staan, net voor verkeerslichten waar wegenwerken bezig zijn. Blijkbaar heeft ze problemen, want het licht staat nochtans op groen. Tegen dat wij arriveren is het net rood. We vragen haar wat het probleem is (de dame is een Nederlandse), haar motor was weer stil gevallen en ze kreeg hem niet direct meer aan de praat. Ze probeert hem nu draaiende te houden tot het terug groen is. Nog voor wij kunnen vertrekken is ze al weg. Door de wegenwerken is de weg onverhard en steken we haar terug voorbij. De andere kant van de lichten stond ondertussen haar man haar al op te wachten. Dit koppel zouden we nog een paar tegenkomen en uiteindelijk raken we aan de babbel. Haar motor is al een ouder beestje en was reeds stilgevallen na 20km bij hun vertrek van thuis uit. De wegenwacht is zelfs moeten langskomen. Uiteindelijk zijn ze toch verder gereden naar Oostenrijk, maar met de hoogte heeft het beestje nog duidelijk problemen en af en toe valt ie dus gewoon stil. Een grondig nazicht thuis zal de eigenlijke oorzaak aan het licht moeten brengen. Ondertussen kunnen ze echter wel blijven rijden.

Afbeelding
We vervolgen onze weg, en na een pauze aan een stuwmeer, beginnen we plots veel koeien te zien. Deze lopen hier gewoon vrij rond, zonder ook maar enige afscherming van de wei. Dit laat duidelijk zijn sporen na op de baan :pig:

Afbeelding

We moeten een paar tunnels doorrijden, en omdat het een vrij lange is, doe ik mijn zonnescherm omhoog. Hierdoor zie ik dat er een paar ferme koeievlaaien in de tunnel liggen, en kan ze nog maar net ontwijken. Dirk echter niet, en rijdt er los door; en Tom zal het geweten hebben. Hij ziet de brokken koeievlaaien links en rechts van hem passeren. Bij een stop een eindje verder zien we dat zijn GSA toch is getroffen door de koeievlaaien. Al goed dat de GSA ze heeft opgevangen, anders had het een mooi gezicht geweest. :-P

Afbeelding

Tegen de middag beginnen we aan de Jaufenpass. Deze heeft een totale lengte van 39km met een twintigtal bochten en een hoogte van 2094meter. Bovenop de Jaufenpass nemen we onze middaglunch. Real italian food, jamie: spaghetti, lasagne en een lokale salade. We hadden gelukkig een plekje in de schaduw kunnen bemachtigen, want in de zon was het bijna niet te doen; zeker niet met al die motorkledij aan. Superweer dus.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan beginnen we aan de afdaling van de Jaufenpass en is het in 1 ruk door naar de top van de Timmelsjoch. Iedereen rijdt op zijn eigen tempo naar boven, Kris en Tom komen als eerste boven en een beetje later volgen Dirk en ik. Het was behoorlijk druk in het naar boven rijden, en zeker het laatste stuk waar het zeer stijl en smal is. De auto’s stonden zowat stil, maar gelukkig kon je er nog net langs met de motor; al was het wel serieus uitkijken voor tegenliggend verkeer. Blij dat we boven waren, waar we konden genieten van een bangelijk uitzicht. De Timmelsjoch is een 2509 meter hoog, en boven op deze berg loopt juist de grens tussen Italië en Oostenrijk, en meteen ook de hoogste grensovergang van Oostenrijk. Het is er behoorlijk druk boven, met vooral motoren. Dit is dan ook een van de toeristische trekpleisters. We nemen uitgebreid de tijd om foto’s te nemen van deze schitterende locatie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is ondertussen ergens rond 14u45 en beginnen aan de afdaling richting Oostenrijk, maar eerst moeten we nog betalen alvorens we echt verder kunnen beginnen dalen; 11€ voor 1 motor. De baan hier in Oostenrijk is een tweevaksbaan en super goed onderhouden, wat een verschil met die langs Italiaanse kant. Deze kant is veel eenvoudiger en minder stijl dan de Italiaanse kant, het gaat dan ook vrij vlot naar beneden. Tegen 16u30 stoppen we aan een supermarkt in Oetz, net voor Sautens, om daar een paar flessen water te kopen, want het is dorstig weer. Meteen kunnen we ook nog eens de laatcapaciteit zien van RT, niet voor niks een uitstekende toerbuffel. :-)

Afbeelding

De temperatuur is ondertussen in het dal opgelopen tot boven de 30°C. Hadden we toch nie beter onze zomerjas meegedaan?
Eenmaal in het hotel, zorgt een frisse douche snel voor afkoeling en inwendig zorgt een Weisenbier voor afkoeling.

Afbeelding

Vandaag is het precies rustiger in het hotel, want de garage staat savonds niet volledig vol, een 10-tal motoren. Nog even de olie controleren van boxermotoren voor het slapen gaan, morgen vroeg moet er bij een paar motoren toch wat. De bergen maakt ze een wa dorstig, maar niet superveel. In totaal zal er per motor ongeveer 300 tot 400ml bij moeten gedurende de volledige reis.
Tegen goed 22u liggen we in bed, want morgen staat de Stelvio, Foscangopas en Ofenpas op het menu.
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 16 aug 2009, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 5 : Stelvio, Foscagnopass en Ofenpass, 343 km

Bij het opentrekken van de gordijnen blijkt de zon al volop te schijnen, het ziet ernaar uit dat het terug een prachtige dag gaat worden. Aangezien het vandaag een iets langere rit is, zijn we iets voor 9u al de baan op. Het is eerst een vrij lang aanloopstuk richting Stelvio. Net over de Italiaanse grens is onze eerste stop een feit, nl. aan Lago Di Resia of Reschenmeer. Het meer ontstond in 1950 na het bouwen van een stuwdam. Als gevolg van de stuwdam kwam het oorspronkelijk dorp Graun en een groot deel van Reschen onder water te staan. 163 huizen werden afgebroken, enkel de oude kerktoren steekt nog boven het water uit en doet herinneren aan het vroegere dorp.
Gelijk de echte toeristen willen we ons bezoek ook vastleggen op foto en besluiten we een groepsfoto te maken. Kris heeft een statief meegebracht en dat komt nu dus ideaal van pas. Alles opstellen, de timer instellen, wij ondertussen reeds poseren, kijken of er niet direct iemand komt afgewandeld en klik de timer begint af te tellen, de Kris lopen om positie in te nemen… 3, 2, 1 iep iep daar sie komt er niet een met de velo rustig voorbij gefietst op het moment dat de timer af gaat, beter kon ie het niet timen :grin: Dan maar een tweede poging ondernomen, en dit maal waren een paar toeristen zo behulpzaam om iedere voorbijganger tegen te houden tot de foto getrokken was.
Afbeelding
Iep iep, daar reed ie zulle

We rijden terug verder tot aan Malles Venosta, want daar ga ik naar rechts om via de Umbrailpass de top van de Stelvio te bereiken. Gisteren speelde mijn hoogtevrees mij wat parten op de Timmelsjoch op het steile stuk, en aangezien de Stelvio niet van de poes, wil ik het wat rustiger aan doen. De Umbrailpass ligt net op de grens tussen Zwitserland en Italië. De top ligt op een 2503 meter, wat een 250-tal meter lager is dan de Stelvio. De Umbrailpass bevat een 34 haarspeldbochten, met een max. hellingspercentage van 14%, alsook nog een stuk onverharde baan. Vanaf de top is het nog een 3km tot de top van de Stelvio. Op de top van de Stelvio vinden we elkaar terug. Daar verneem ik dat bepaalde stuk toch wel vrij heftig waren, en sommige haarspeldbochten in eerste versnelling moesten genomen worden omdat het anders niet te doen was. Onderweg heeft nog een racebanaan de boxermotoren trachten los te rijden, wat hem niet gelukt is :-P Hij werd er zelfs nerveus van om dienen RT en GSA steeds in zijn spiegel te blijven zien.
De klim vanuit Prato Allo Stelvio bestaat uit 48 haarspeldbochten en de top ligt op 2758m, het dak van onze Alpentrip. De Stelvio is op één na trouwens de hoogste verharde bergpas in de Alpen; Col de l’Iseran (2770m) is nog iets hoger.

Afbeelding
Afbeelding

Op de top van de Stelvio is het een drukte van jewelste, overal staan er motoren en zie je fietsers rijden. Respect voor deze wielertoeristen om deze berg te bedwingen. Het is ondertussen vlot middag geworden en we nemen dan ook onze middaglunch op de top van de Stelvio. Ook hier gaan we de lokale worst eens uitproberen; een soort hotdog waarbij ze holte stampen in het broodje met een ijzeren staaf, dan de ketchup erin spuiten en vervolgens de worst erin deponeren; smakelijk. Nog even nagenieten van de zon, en we kunnen beginnen aan de afdaling van de Stelvio richting Bormio, langs deze kant zijn er 34 haarspeldbochten. Na een aantal bochten vinden we een mooi plekje om even te stoppen en de verschillende bochtjes eens rustig te bekijken. Van hieruit zien we plots nog een paar extra heuveltjes in een haarspeldbocht, een jongedame staat langs de kant in haar BH, lustig met haar armen te zwieren in de lucht, terwijl haar vriend foto’s van haar aan het maken is, en oeps, gaat het fototoestel van Tom toevallig ook niet af J Zelf lassen we ook een fotoshoot in, en om beurten rijden we naar beneden zodat we een paar actiefoto’s kunnen nemen van in de haarspeldbochten, met zelfs een heuse waterval op de achtergrond; een superlocatie.

Afbeelding
Afbeelding
VoskenGSA
Afbeelding
Platte Vis
Afbeelding
Dirkske
Afbeelding
Tomini
Afbeelding

Na dit intermezzo vervolgen we onze weg richting de Fascagnopass, en rijden we direct tot aan de top. De Fascagnopass rijdt zeer vlot naar boven, ondanks de drukte en het vrachtverkeer. Op geen tijd staan we op de top, dewelke op 2291meter ligt. Hier stoppen we voor het ondertussen verplichte fotoken van de bergtop. Plots ziet Kris iets staan op het bord dat de bergtop weergeeft, “Stoffel”. Nog een spoor van een vroegere passage van een BMW-forummer. :thumleft:

Afbeelding
Afbeelding
Allé, voor diegene die het niet zien, zullen we het even aanduiden.

Van hieruit duiken we richting Livigno, om zo langs het waterreservoir Lago Di Livigno tot aan de Zwiterse grens te rijden. Het Lago Di Livigno heeft een oppervlakte van 4,71km² en een capaciteit van 164 miljoen m³. We stoppen dan ook aan de enorme betonnen stuwdam om dit even te bewonderen, maar dienen eerst nog te betalen (7€ per motor) om straks door de Munt La Shera tunnel te mogen, dewelke ons tot in Zwitserland zal brengen. Na een paar fotokes zetten we aan om door de tunnel te rijden, en we hebben geluk want het is juist groen. De tunnel bestaat maar uit één rijvak en verkeerslichten bepalen dus wanneer je in welke richting mag rijden. De tunnel is een 3385 meter lang. Een leuke ervaring om daar eens door te sjeezen. Tevens brengt de tunnel enige verkoeling, want het is ondertussen terug een goeie 30°C in het dal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We vervolgen onze weg richting top van de Ofenpass (2149m). Deze beklimming gaat supersnel voorbij, want we halen vlot snelheden tot 100km/u op deze berg. 8-)

Afbeelding

We rijden nu door het Zwiterse Nationaalpark. De begroeiing is hier plots anders, bijna alleen maar naaldhoutbomen, alsook een bijna droge rivier vol met stenen en rotsblokken, prachtig stukje natuur.

Afbeelding

Daarna vervolgen we onze weg richting Italiaanse grens en via dezelfde weg deze als deze ochtend rijden we terug naar ons hotel, waar we uiteindelijk iets voor 18u arriveren. Onze motoren konden nog net in de garage, het is precies weer druk in het hotel.
Alvorens te gaan eten, nuttigen we buiten aan het zwembad van onze halve liter Weizenbier en zitten we nog na te genieten van onze rit van vandaag. Vandaag is blijkbaar een wisseling in personeel van het hotel, Katarina met het lange blonde haar doet nu de bediening aan onze tafel. Veel beter dan dienen ouderen pee van de afgelopen dagen, den toog werd nu veel intensiever in het oog gehouden :-P

Afbeelding

Door de toch we intensieve rit, trekken we tegen 21u30 richting onze kamers en gaat het licht al snel uit. :yawn: Morgen onze laatste rit in Oostenrijk.
Afbeelding
De garage staat weer lekker vol.
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 16 aug 2009, 08:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 6 Silvretta – Faschinajoch – Hahtennjoch, 264km

Deze ochtend was het met een bang hartje de gordijnen open trekken, want gisterenavond voelde je dat het weer aan het keren was. Ook het lokale weerbericht voorspelde minder weer: kans op regen of onweer. Maar smorgens om 7u bleek alles nog rustig en scheen de zon door wat sluier bewolking. Tom en ik waren op tijd aangekleed en gingen al even naar buiten om daar te wachten tot we konden ontbijten. We zien echter de Kris al lopen rond het zwembad. Hij heeft net een egel van de verdrinkingsdood gered. Vanuit zijn kamer zag hij de egel zwemmen in het zwembad. Het liet zich zo maar uit het zwembad tillen, zonder zijn stekels te zetten. Het beestje was ten einde krachten. ‘sAvonds was het beestje weg, dus vermoeden we dat ie het wel gered had.
Na een goeie tas fokkie en een stevig ontbijt, waren we klaar om de Silvretta, Faschinajoch en Hahntennjoch te gaan verkennen. Dit is meteen onze laatste toer in Oostenrijk van ons verlof.
Via vlotte baantje komen we al snel aan in Galtür, een skioord waar Dirk deze winter komt skïen. Even stoppen aan het hotel Fluchthorn, waar hij deze winter zijn roes gaat uitslapen na den après-ski :-)

Afbeelding

Van hieruit beginnen we bijna direct aan de beklimming richting Silvretta (of eigenlijk de Silvrettastrasse). Ook hier moeten we eerst weer 10€ tol betalen alvorens we verder mogen. Al vrij snel bereiken we, na een 4-tal haarspeldbochten, al de top op 2032 meter hoogte. Op de top ligt het Silvrettastuwmeer, waarop je rondvaarten zelfs kan doen.

Afbeelding

We stoppen even aan het stuwmeer om een paar sfeerfoto’s te maken. Het is ondertussen al redelijk bewolkt, en meteen een pak frisser dan de andere dagen. Ook hier is een dame juist aan het poseren op een Fireblade. Op dit moment zou je de plaats beter omdopen tot Silicon Valley :pig: Schoon van ver, maar ver van schoon…

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Silicon Valley

Afbeelding
De persfotografen…

We vervolgen onze weg, en rijden nu via een 30-tal haarspeldbochten naar beneden richting Partenen. Op deze pas neemt Kris al rijdend nog een aantal actiefoto’s, zelfs met een fototoestel in de hand en foto’s trekkend neemt ie de haarspeldbochten. :-P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de afdaling wordt hij nog voorbij gestoken door Fireblade, met achterop de Sillicon Valley dame. Kris besluit om even nog aan het oor van RT te trekken om nog eens naast de Fireblade te hangen en al rijdend een paar foto’s te trekken van dit koppel. De vriend vindt dit wel leuk, de dame echter niet en geeft al snel een paar ferme kloppen aan haar vriend om gas bij te geven….

Afbeelding
Mot, mot, gas geven miljaar :grin:

Nu is het een net stukje bollen, alvorens we aan de Fachinajoch komen. Het is ondertussen al middag geworden en we besluiten om een lokale Spar-winkel binnen te stappen voor ons middagdiner. Niet direct een boterkoek of een smosken te vinden, dan proberen we nog maar eens de lokale worstenspecialiteit. Twee pakjes worsten, een aantal broodjes, een flesje ketchup en een mes om op een deftige manier die broodjes open te krijgen. We rijden nog even verder om een mooie locatie te vinden om onze middaglunch te verorberen. In Raggal vinden we een mooi plekje, met uitzicht op een dal. Zo’n uitzicht geeft onze diner nog meer smaak :D Ondertussen begint het steeds donkerder te worden en horen we in de verte al enig gedonder. Hoe lang gaan we het nog droog houden?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We nemen dan ook niet te lang pauze en zetten al vlug onze weg verder richting Faschinajoch, dewelke uiteindelijk niet veel voorstelt. Al snel bereiken we de top die op ‘slechts’ 1486 meter ligt. Het begint nu lichtjes te druppelen. In de verte zien we dat het er beter uitziet en zetten dan ook direct aan na het nemen van het fotoken van de top. Onderweg begint het af en toe iets harder te druppelen, maar stilaan gaat het terug over. Het lijkt erop dat we het droog gaan houden. Nog even lassen we een kleine plaspauze in, waar we op dat moment zelfs een heuse westvloamse berggeit spotten, zelfs met klaksken en fototoetstel :grin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zetten direct terug aan om zo koers te zetten richting Hahtennjoch, een 1894 meter hoge bergpas. Dit zal meteen ook onze laatste bergpas worden van onze reis.
Hoe hoger we komen, hoe smaller de baantjes worden en met een paar steile stukken in tot 15%. Een beetje paar haarspeldbochten voor den top, staat de polizei in een bocht. Ze houden de motards tegen die aan het afdalen zijn. Vermoedelijk controle van profieldiepte en lichten, want bij het naar bovenrijden merken we niet echt snelheidscontroles op. Deze zaterdag hebben we al meer politie gezien, dan op een volledige week. Blijkbaar zijn ze daar veel actiever in het weekend, dan in de week. :-?
Net voor de top is het dan zover, het begint plots vrij stevig te regenen, gedaan met de leute. We rijden nog door tot aan de top, waar we stoppen om toch nog ons regenpak aan te trekken. De foto van de top laten we voor wat het is en voorzichtig beginnen we aan de afdaling richting Imst. Na een 3-tal kilometer stopt het reeds terug met regenen, en ligt de baan al terug droog en kunnen we terug iets vlotter naar beneden rijden. We rijden nu zonder nog te stoppen door tot aan ons hotel, waar we goed 16u al arriveren. Precies juist op tijd, want nog geen kwartier later begint het daar ook te regenen. We hebben nu uitgebreid de tijd om ons te douchen; Tom en Dirk nemen nog even een sauna met daarna een frisse duik in het zwembad buiten. :-P
De ritjes in Oostenrijk zitten erop, nu nog twee dagen om terug thuis te geraken. Morgen zetten we koers richting Zwarte Woud, Fischerbach.

Afbeelding
De laatste avond in Oostenrijk…
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 16 aug 2009, 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 7 Sautens – Fischerbach, 340km

Bingbang, bingbang,… nog eenmaal worden we gewekt door de klokken van Sautens om 6u. We blijven nog liggen tot 7u. Dan moeten we er echt wel uit. Nog even in de douche en al wat pakken alvorens we gaan eten. Miljaar, moet doet allemaal terug in die koffers. Het zal een beetje duwwerk worden :pig:
We genieten nog eens volop van het Oostenrijks ontbijt, en dan beginnen aan het naar beneden sleuren van de koffers van 4 verdiepingen hoog via de trappen, want een lift is er niet. Ge schiet er miljaar ferm van in de zweet. Tegen 9u zijn alle motoren geladen en kunnen we vertrekken. Goodbye Oostenrijk.

Afbeelding
Met de lokale fanfare vertrokken we uit Sautens. :D

Voor de terugweg hebben we een iets andere route gekozen omdat we drukke weg aan de Bodensee willen vermijden. We rijden via Fernpass naar de grenstunnel in Füssen en dan via binnenwegen naar Wienergarten en zo richting Fischerbach. Hierdoor mijden we een groot stuk van de weg langs de Bodensee.
Het is al vrij druk op de Fernpass deze zondagochtend, van voorbij steken komt niet veel in huis. Dan maar wachten tot de autostrade in Duitsland. Helaas blijkt deze net na de grenstunnel afgesloten en moeten we een omleiding volgen. De auto’s staan hier aan te schuiven om op de omleiding te komen, maar met onze motoren kunnen we er gerust langs zodat we vrij snel op de omleiding. Dit was wel precies tegen de zin van een gefrustreerde Hollander, ferm toeteren als Dirk en ik juist voor zijn wagen ons op de omleidingsweg schieten. Een beetje later volgt Tom ook, en weer van dat. Tom rijdt eventjes zeer kort voor de auto en plots wordt het rustig. Als Kris voorbij steekt blijft hij even ter hoogte van de bestuurder hangen, deze durft al helemaal niet meer opzij te kijken. Blijkbaar is ’t em er al niet meer gerust in :grin: Ook met de moto op reis gaan, dan mag je dat ook doen, hehe.
Voor de rest verloopt de terugreis vrij vlot. Rond de middag stoppen we aan een lokale kruidenierszaak waar ze blijkbaar ook brood verkopen, want een bakker op zondag vinden is blijkbaar niet evident. We kopen er een paar broodjes en wat beleg. De dame is zo behulpzaam dat ze ons een bord geeft om het beleg en onze broodjes op te leggen, alsook een paar messen. We kunnen buiten in het zonnetje ons broodje opeten, mmm dat smaakt.
Het is ondertussen wel vrij warm geworden, en redelijk doef. Ze hadden nochtans regen en onweer voorspelt, maar voorlopig niks te zien daarvan. Houden zo.

Afbeelding
Afbeelding
Eventjes uitrusten op den RT. :-P

Tegen 13u15 zetten we terug aan om verder richting Bodensee te rijden om dan af te buigen naar Fischerbach. Rond 14u stoppen we nog even om Dirk te laten tanken. Wij maken ondertussen om elk n’n halve liter frisdrank naar binnen te werken binnen de 10 seconden, jawadde die broodjes waren zout.
We beemeren terug verder en stoppen pas net voor Fischerbach om daar nog een terrasje te doen. We bestellen ons elk een grote cola en een Coupe Danmark. Het viel helaas wat tegen, in de cola zat niet veel prik meer en de Coupe Danmark had precies ook last van de warmte want deze was al voor de helft gesmolten. We spelen het naar binnen en vertrekken dan naar ons hotel, het is nog maar een goeie 5km rijden. We hunkeren echt naar een douche nu, want iedereen is kleddernat van het zweet. Het is zeer zwoel geworden, en dat begint duidelijk zijn tol te eisen. Het laatste stuk heeft iedereen zowat op automatische piloot gereden, de concentratie was stilaan aan het verminderen. Tegen 16u arriveren we dan bij Gasthof Krone. De bazin staat ons al op te wachten met de sleutels, zo kunnen we vrij snel de douche binnen duiken. Man, dat deed deugt, direct n’n anderen mens.
De motoren kunnen we nu parkeren onder het hotel, vlak naast een oude Mercedes lijkwagen. Blijkbaar is de sjef van ’t spel een verzamelaar, want een beetje verder staat er nog een. Of zou ie ook nog parttime begrafenisondernemer zijn?
Nadat iedereen gedoucht is zetten we ons nog wat in de tuin in de schaduw. Een beetje namijmeren over de Oostenrijkse trips, wat is dat toch snel voorbij gevlogen.

Afbeelding

Tegen 17u30 zakken we dan af naar het terras om nog maar eens in de halve liters Weisenbier te duiken. Wat kan dat toch smaken bij zo’n warm weer. We hebben een schitterend uitzicht op het Zwarte Woud van op dit terras, dit is toch ook een zeer mooie locatie. Ideaal eigenlijk voor een tripje tijdens een verlengd weekend. We blijven zelfs op het terras eten, en nadien nog wat nazeveren totdat het volledig donker is geworden buiten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Het is ondertussen al 22u30 geworden en we zoeken nu ons bed op. Morgen de laatste dag, 550 km tot in Wetteren, de eindstop van onze reis.
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 17 aug 2009, 20:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Dag 8 Fischerbach – Wetteren, 550km + de naarhuiskilometers

Vandaag worden we niet gewekt door de klokken van Sautens maar door het gedonder van het onweer dat boven Fischerbach hangt. Vandaag zullen we er precies niet aan ontsnappen aan de regen.

Afbeelding

Om 7u kruipen we wederom uit onze nest, en kunnen we beginnen aan alles voor de laatste keer in te pakken. Om 7u50 zitten we uiteindelijk al aan het ontbijt. Een lekkere tasje fokkie en paar goeie Duitse pistolekes, dat smaakt altijd. Na het ontbijt is het tijd om de koffers aan de motoren te hangen, en ons regenpaksken aan te doen. Iets voor 9u zetten we aan richting thuisfront. Het ergste is precies al gepasseerd van het onweer, want het is enkel nog zeer zachtjes aan het regenen. Het is wel even oppassen nu dat de banen nat liggen, alles een beetje voorzichtiger doen; dit in vergelijking met de afgelopen dagen. Soms gaat het even over, dan weer lichtjes regen. Dit zal zo blijven tot iets voor Luxemburg. Het rijden gaat bijzonder vlot, nergens file. Op de Duitse autosnelweg kunnen we even goed doorgassen, 140km/u met pieken tot een goeie 150km/u, zo schuiven ze snel voorbij de kilometers.
Rond 12u30 arriveren we in Luxemburg. Het is ondertussen al vlot 25°C geworden, en dan met zo’n regenpak aanrijden, pfff een sauna heeft er niks aan. Aan het eerste tankstation in Luxemburg stoppen en vliegen de regenpakken direct uit. Na het tanken, kopen we een smosken om onze honger te stillen.

Afbeelding

Tegen goed 13u zetten we terug aan. We trachten niet teveel tijd meer te verliezen zodat we voor de avondspits over de Brusselse ring geraken. Het bolt allemaal supervlot op de E411 richting Brussel, totdat ik plots een foutmelding krijg van de RDC (bandenspanningscontrole) op mijn GSA. Ik besluit om toch even te stoppen op de pechstrook om de bandjes even te controleren. Niks te zien, na het starten van de motor is de foutmelding verdwenen. Strange, zal een werkje voor den dealer worden om dat eens uit te zoeken. We zetten terug aan, en nog geen 2 km verder is er juist een zwaar accident gebeurd. Een jeep over de kop, met er precies nog iemand in gekneld en al iemand eruit. Aangezien er al net wat auto’s gestopt waren en hulp boden, zijn wij maar direct verder gereden.

Afbeelding
Nog even kort pauzeren een beetje voor de Brusselse Ring

Tegen goed 15u passeren we over de Brusselse ring, het is al vrij druk maar het rijdt nog relatief vlot. We moeten slechts een zeer kort stukje voor de oprit van de A12 file filteren. Tegen 16u10 arriveren we dan uiteindelijk aan de Shell in Wetteren, er staan een goeie 3000km op de teller. Onze reis zit er nu definitief op. Het was een prachtige reis in ideale omstandigheden, beter konden we niet wensen. We hebben er duidelijk allemaal van genoten. Tegen 16u30 nemen we afscheid en rijdt iedereen naar zijn thuisbasis.
Auf wiedersien. 8-)
De Oostenrijklutsers 2009

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door VoskenGSA op 16 aug 2009, 09:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door WimLT »

MOOI ... MOOI ... MOOOIIII :thumright: :cheers: :thumleft:

Was ist es doch schön in meine Heimat Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door KLT-SE »

Hey,
Prachtig verslag, heel mooie foto's!
Groeten KLT-SE
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door costerke »

Inderdaad prachtige foto's, mooi verslag. Ben zelfs al in Kaunertal, meer bepaald het dorpje Feichten
met hotel Weisseespitze geweest( was spijtig genoeg met de wagen).Want dit hotel is goed uitgerust voor motorrijders(is zelfs een werkplaats en gereedschap aanwezig,evenals huurmoto's uiteraard BMWs)
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door pvde »

Yep,
Prachtige reportage, knappe foto's.
Er waren veel bekende plaatsen bij, wat kan vakantie toch leuk zijn.
PS: toffe shirts :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ferm verslag, heb wel redelijk wat rode kruiskes gezien ipv. foto's, maar dat kan aan mijn pc liggen :-?

Schone dinges, goed om weten dat we bij die Belgen in Tobadil al niet moeten passeren, een woord is een woord me dunkt.
Enneuh, de Stelvio is op twee na den hoogste zulle, ge hebt de Iseran, èn de Bonette met z'n 2802m :-P

Soit, merci voor 't verslag, heb er van genoten :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Ondertussen een paar foto's opniuew opgeladen Imageshack en de links terug gezet. Hopelijk blijven ze nu staan :-?
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door Nahoj »

mooie fotos zelle
jaande

zot volkje die bmw rijders
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
De KorreRT
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:38
Locatie: Kallo

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door De KorreRT »

Knap verslag en schoon fotos gasten !!!!!
rodenburg
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 sep 2008, 23:25
Woonplaats: Marke
Locatie: west-vlaanderen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door rodenburg »

Prachtig gedaan, je ziet dat het genot eraf loopt :thumleft: :thumright:
Carlo~IT
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:40
Woonplaats: sint niklaas
Locatie: Sint Niklaas

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door Carlo~IT »

bellissimo complimenti per le foto mi fanno sognare :wink: :wink: :wink:
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door bart1100lt »

Mooi verslag van jullie reis, ik zat er van te genieten met een weisenbier voor mijn neus :-) .
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door Wiedewa »

Heerlijke trip, wou dat ik een 'n kans had met 'n groep mee te gaan :grin:
Ut verlag wat erbij staat in wondermooi in elkaar gestoken, en goed leesbaar.

Prima ritje, ga zo door, ziet er erg goed uit.

mvg Nico
MG Breva 850
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door vacaro »

Mooi verslag, zou zo zelf op motor willen springen en naar ginder rijden.
Heb nog verlof tot 4september, alleen nog geeen motor. Ik benijd jullie een beetje, maar bovenal gun ik jullie het zeker, hoop dat mijn tijd snel komt. Ga nu 3 dagen toeren met porsche 911 van vrienden, das ook leuk.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door p@rick »

Heb zelf de meeste van die passen, wegen en tunnels eerder al met de auto gedaan, en weet dus hoe mooi dat allemaal is, werkelijk om duimen en vingers van af te likken :drunken:
'k Hoop datzelfde ook ooit te mogen ervaren op de moto.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
danny tax
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2008, 16:52

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door danny tax »

wat een reis ,zelf zou ik ongeveer hetzelfde willen doen.Waar ik totaal geen zicht op heb is ,wat gaat de dat kosten aan overnachten,eten benzine enz;zouden jullie me dit ongeveer kunnen door geven wat deze reis jullie gekost heeft per persoon?Als je het niet graag op het forum zet mag je me het altijd via mijn mailbox aan mij bezorgen,alvast bedankt,Danny Tax
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door VoskenGSA »

Danny, we moeten hier alle onkosten nog samentellen en verdelen. Van zodra dat in orde is, laten we iets weten (of ge stuurt maar mailken moest het wa te lang duren :wink: )
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: De Oostenrijklutsers 2009

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Ik vind de Oostenrijklutsers geen geschikte naam voor dit verslag.... meer Oostenrijksnoepers.... eten,drinken,vrouwen en vooral snoepen van de mooie wegen. :thumright: topverslag en nog meer van dat.

GRTS Danny
Gesloten