Reisverslag van De Oostenrijklutsers 2009
Geplaatst: 15 aug 2009, 13:13
Dag 1, Wetteren – Fischerbach, Gasthof Krone: 549 km
Op 3/08/09 was het eindelijk zover, de start van de reis van de Oostenrijklutsters. Om 8u30 hadden we afgesproken op de parking van het tankstation in Wetteren. Alvorens aan te zetten, toch nog even tijd maken voor n’n fokkie in het wegrestaurant. Om goed 9u was het dan tijd om onze beemers te bestijgen. De minicaravaan bestond uit een 1200RT, een 1150GS en twee 1200 GSA’s, toevallig allemaal BMW
Onder een stralende zon ons op de E40 geschoten richting Brussel, hopende dat de ochtendspits al voorbij zou zijn. Helaas, op de Brusselse Ring was het al meteen prijs, de eerste file van onze reis was een feit. Niet getreurd natuurlijk, aangezien we met de moto waren konden we beginnen file filteren. Toch wel even rekening houden dat er koffers aan de moto hingen en we dus iets breder waren dan gewoonlijk. Sommige automobilisten maakten direct plaats, anderen een beetje gefrustreerd en deden de deur dicht. Echter halverwege de Ring kwam er plots “onverwacht” een beetje hulp en ging het plots zeer vlot om tussen de file te rijden, wat een plaats Even voorbij het viaduct van Vilvoorde was de file gedaan en konden we vlot doorrijden tot onze eerste stop in Aire de Wanlin.
Na een korte break, terug de autosnelweg op. Echter na een aantal kilometers begint de lucht dicht te trekken en ziet het in de verte bijzonder donker uit. En ja hoor, een beetje verder ligt de baan nat, dus even snel gestopt om toch maar al de regenbroek aan te doen, want zo’n zomerbroek gaat niet veel tegenhouden. Een beetje verder de eerste echte druppels, maar daar is het dan ook bij gebleven. Blijkbaar juist op tijd dat we hier passeren, want 10 minuten eerder en we hadden een echte stortvlaag over ons gehad.
Een beetje later zitten we al in Luxemburg en juist voor het verlaten van Luxemburg, de benzinetank even vol gooien met de goedkope Luxemburgse benzine. Het was ondertussen al ongeveer middag, maar we besloten om ergens anders iets te zoeken om te eten dan in het tankstation.
Het zoeken heeft eventjes geduurd, tegen 15u hadden we een bakker gevonden in Frankrijk langs onze route. Daar wat koffiekoeken gekocht en een paar eclairs, allemaal ferme kloppers zulle. De maagjes zaten goed vol. We nemen een uitgebreide pauze, genieten van de zon, en nog wat fotokes maken.
Tegen 16u zetten we terug aan richting Strasbourg. Daar was het wat meer ellende, wegenwerken op de autosnelweg en mochten we terug beginnen file filteren. De automobilisten zijn dat hier precies wat minder gewoon zo te zien. De vrachtwagenchauffeurs kennen dit fenomeen precies beter, en maken met hun tientonner vlot plaats voor onze motoren. Daarna nog even rustig aan schuiven door Strasbourg en dan was het in 1 ruk doorrijden naar onze eindstop van de dag, nl. Gasthof Krone in Fischerbach (http://www.krone-fischerbach.de) in het Zwarte Woud. De parking stond afgeladen vol met wagens, precies veel gasten. We rijden meteen naar de achterkant van het hotel, want we hadden een garage gereserveerd. Al gauw ontmoeten we daar de chef van het spel en hij was nog eventjes bezig in zijn garage, maar binnen het halfuur ging alles vrij zijn. Voorlopig konden we ons al parkeren juist onder het hotel. Eventjes dan maar al inchecken. Wij het hotel binnen, veel volk aan in de eetzaal, nogal allemaal zwart gekleed. Blijkt dat er een koffietafel nog aan de gang was. Dat verklaart al veel waarom er zoveel wagens stonden. Normaal is de maandag de rustdag van het hotel en kan je er ‘savonds niet eten. We hadden echter geluk, door de koffietafel was de keuken open en wou men nog voor ons eten maken als we vrij snel kwamen eten. Geen probleem, want was ondertussen al 19u. De welgekomen douche zal voor na het eten zijn. Ondertussen konden we onze motoren in de garage gaan zetten, en wat een ruimte, twee garages voor 4 motoren.
Eerst dan maar een Weisenbier bestellen, halve liters. Dit zou onze drank worden voor elke avond Dat smaakt na een dagje motorrijden.
Het eten was meer dan in orde, ze dachten daar precies dat we reuze honger hadden. Twee stukken vlees, een grote schaal frieten, en nog een met kroketten en een met pasta. Zoveel hebben we niet naar binnen kunnen werken, want de Franse boterkoeken waren nog niet allemaal verwerkt. Maar het smaakte allemaal super. Na het eten dan toch nog eventjes onder de douche kruipen, wat deed dat deugd. De kamers waren ronduit prachtig, juist vernieuwd zo te zien. Ook de gang was knap ingericht, mooie en originele verlichting. Rond 21u30 lagen we ongeveer in onze nest, nog eventjes de route bekijken voor morgen en wat zappen op TV en dan tegen 22u ging het licht uit. De eerste dag zat erop.
Een beetje ontspanning van de helmpjes…
Op 3/08/09 was het eindelijk zover, de start van de reis van de Oostenrijklutsters. Om 8u30 hadden we afgesproken op de parking van het tankstation in Wetteren. Alvorens aan te zetten, toch nog even tijd maken voor n’n fokkie in het wegrestaurant. Om goed 9u was het dan tijd om onze beemers te bestijgen. De minicaravaan bestond uit een 1200RT, een 1150GS en twee 1200 GSA’s, toevallig allemaal BMW
Onder een stralende zon ons op de E40 geschoten richting Brussel, hopende dat de ochtendspits al voorbij zou zijn. Helaas, op de Brusselse Ring was het al meteen prijs, de eerste file van onze reis was een feit. Niet getreurd natuurlijk, aangezien we met de moto waren konden we beginnen file filteren. Toch wel even rekening houden dat er koffers aan de moto hingen en we dus iets breder waren dan gewoonlijk. Sommige automobilisten maakten direct plaats, anderen een beetje gefrustreerd en deden de deur dicht. Echter halverwege de Ring kwam er plots “onverwacht” een beetje hulp en ging het plots zeer vlot om tussen de file te rijden, wat een plaats Even voorbij het viaduct van Vilvoorde was de file gedaan en konden we vlot doorrijden tot onze eerste stop in Aire de Wanlin.
Na een korte break, terug de autosnelweg op. Echter na een aantal kilometers begint de lucht dicht te trekken en ziet het in de verte bijzonder donker uit. En ja hoor, een beetje verder ligt de baan nat, dus even snel gestopt om toch maar al de regenbroek aan te doen, want zo’n zomerbroek gaat niet veel tegenhouden. Een beetje verder de eerste echte druppels, maar daar is het dan ook bij gebleven. Blijkbaar juist op tijd dat we hier passeren, want 10 minuten eerder en we hadden een echte stortvlaag over ons gehad.
Een beetje later zitten we al in Luxemburg en juist voor het verlaten van Luxemburg, de benzinetank even vol gooien met de goedkope Luxemburgse benzine. Het was ondertussen al ongeveer middag, maar we besloten om ergens anders iets te zoeken om te eten dan in het tankstation.
Het zoeken heeft eventjes geduurd, tegen 15u hadden we een bakker gevonden in Frankrijk langs onze route. Daar wat koffiekoeken gekocht en een paar eclairs, allemaal ferme kloppers zulle. De maagjes zaten goed vol. We nemen een uitgebreide pauze, genieten van de zon, en nog wat fotokes maken.
Tegen 16u zetten we terug aan richting Strasbourg. Daar was het wat meer ellende, wegenwerken op de autosnelweg en mochten we terug beginnen file filteren. De automobilisten zijn dat hier precies wat minder gewoon zo te zien. De vrachtwagenchauffeurs kennen dit fenomeen precies beter, en maken met hun tientonner vlot plaats voor onze motoren. Daarna nog even rustig aan schuiven door Strasbourg en dan was het in 1 ruk doorrijden naar onze eindstop van de dag, nl. Gasthof Krone in Fischerbach (http://www.krone-fischerbach.de) in het Zwarte Woud. De parking stond afgeladen vol met wagens, precies veel gasten. We rijden meteen naar de achterkant van het hotel, want we hadden een garage gereserveerd. Al gauw ontmoeten we daar de chef van het spel en hij was nog eventjes bezig in zijn garage, maar binnen het halfuur ging alles vrij zijn. Voorlopig konden we ons al parkeren juist onder het hotel. Eventjes dan maar al inchecken. Wij het hotel binnen, veel volk aan in de eetzaal, nogal allemaal zwart gekleed. Blijkt dat er een koffietafel nog aan de gang was. Dat verklaart al veel waarom er zoveel wagens stonden. Normaal is de maandag de rustdag van het hotel en kan je er ‘savonds niet eten. We hadden echter geluk, door de koffietafel was de keuken open en wou men nog voor ons eten maken als we vrij snel kwamen eten. Geen probleem, want was ondertussen al 19u. De welgekomen douche zal voor na het eten zijn. Ondertussen konden we onze motoren in de garage gaan zetten, en wat een ruimte, twee garages voor 4 motoren.
Eerst dan maar een Weisenbier bestellen, halve liters. Dit zou onze drank worden voor elke avond Dat smaakt na een dagje motorrijden.
Het eten was meer dan in orde, ze dachten daar precies dat we reuze honger hadden. Twee stukken vlees, een grote schaal frieten, en nog een met kroketten en een met pasta. Zoveel hebben we niet naar binnen kunnen werken, want de Franse boterkoeken waren nog niet allemaal verwerkt. Maar het smaakte allemaal super. Na het eten dan toch nog eventjes onder de douche kruipen, wat deed dat deugd. De kamers waren ronduit prachtig, juist vernieuwd zo te zien. Ook de gang was knap ingericht, mooie en originele verlichting. Rond 21u30 lagen we ongeveer in onze nest, nog eventjes de route bekijken voor morgen en wat zappen op TV en dan tegen 22u ging het licht uit. De eerste dag zat erop.
Een beetje ontspanning van de helmpjes…