Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door Petrik »

Petrik schreef:Afbeelding
Als je dan pas nieuwe dure botten hebt en er komt een kras op door ergens ongezien tegen aan te lopen is de waterdichtheid foetsie. In het vervolg toch maar eens goed nadenken vooraleer zulke dure spullen te kopen.
Welke herstelling achten jullie dan aanvaardbaar? RAD stelt voor de laars op te sturen voor herstelling. De reparatie zou inhouden dat men de snede zou lijmen voor ongeveer 80€. Een alternatief was om één nieuwe laars te kopen voor 80% van de nieuwprijs van een paar. Volgens de schoenmaker in mijn dorp is lijmen geen oplossing omdat dit terug los komt. Hij stelde voor om netjes een stukje leer over te stikken maar dit lijkt me riskant omdat dan door de goretex gaatjes gemaakt worden. Uw mening?
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door Gaby »

Ik denk dat het klopt dat de laars zal lekken als er door alles heen gestikt wordt. Maar het zal mogelijk
de goedkoopste oplossing zijn en misschien kan je de laars dicht krijgen en houden door de omgeving
van de herstelling te behandelen met vet of crème of mogelijk een modern hulpmiddel zoals Nikwax.
Mogelijk gaat dat ten koste van het ademend vermogen in die omgeving. Het lijkt me het gokje waard.
Bovendien denk ik dat een "opgelapte" degelijke laars nog altijd de voorkeur verdient boven een nieuwe
en onbeschadigde goedkope laars omdat je waarschijnlijk minder beschermd zal zijn bij een val.
Laatst gewijzigd door Gaby op 02 sep 2010, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door props-n-blades »

Als die snee niet helemaal door het leder zit laat je dat toch gewoon zo.
De Goretex zorgt voor de waterdichtheid en ik denk niet dat dit zomaar gaat verder scheuren.

Gewoon zo verder gebruiken ...
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door GSPeP »

Mijn 6 jaar oude Daytona Trans Open GTX zijn nog steeds waterdicht. Ondanks dat de buitenkant volledig versleten en zelfs gescheurd is.
Bananaman
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2009, 18:50

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door Bananaman »

Petrik schreef:Afbeelding
Als je dan pas nieuwe dure botten hebt en er komt een kras op door ergens ongezien tegen aan te lopen is de waterdichtheid foetsie. In het vervolg toch maar eens goed nadenken vooraleer zulke dure spullen te kopen.
Dit ziet er inderdaad uit als een kras. In het leer. En het membraan zit daar wel achter.
Dus als dat geen snee is dwars door het leer, kan dit volgens mijn simpele geest geen invloed hebben op de waterdichtheid van het geheel.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door Relax »

Petrik schreef:Afbeelding
Als je dan pas nieuwe dure botten hebt en er komt een kras op door ergens ongezien tegen aan te lopen is de waterdichtheid foetsie. In het vervolg toch maar eens goed nadenken vooraleer zulke dure spullen te kopen.
In het vervolg maar 'ns goed nadenken waar je je voeten neerplant, lijkt me een veel zinvoller overweging.
Als de GT-laag, die er achter zit, niet geraakt is, kan je hoogstens een beetje kou krijgen langs dat gat. Plak er zelf een lap leer op en klaar. Of moet het afgelikt gebeuren? Dan maar naar Daytona.
I respect your opinion. But I don't give shit.
voyager 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2010, 12:25

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door voyager 1 »

Ja, m'n vrouwke had er ook bij RAD gekocht vorig jaar, natte en koude voeten, heb geld terug gekregen omdat ik niet tevreden was, ze heeft na lang aandringen nu toch de BMW laarzen gekocht en tevreden nu :grin:
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door Danny »

Een jaar of 20 geleden had ik ook Daytonas en die waren super, zolen waren versleten na pakweg 80.000km (vooral de linkse) staat altijd eerst op de grond.
Bracht ze binnen bij MJK en ze werden naar de fabriek gestuurd en herzoold.
Kostte toen een habbekrats en er zaten gelijk nieuwe goretex sokken in en de schuivers van de ritsen waren vernieuwd, de service was geweldig... geen idee wat ze nu leveren... Meindls sieren al jaaaren mijn voeten nu! :wink:
Plaats reactie