Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door GertH »

Vandaag heb ik aan een regenrit (van miezeren tot stevig gedruppel) van een uurtje een natte linkervoet overgehouden. Ik draag Daytona M-Star GTX laarzen; dit zijn goretex-gevoerde laarzen met verhoogde binnenzool (kan ik tenminste ook op een GS rijden, se :-P ).

Over die laarzen droeg ik een Rallye Pro 2 MET de goretex binnenbroek, OVER de laarzen getrokken. Het water kan dus onmogelijk via de schacht naar binnen zijn gekomen.

Bij thuiskomst bij wijze van test de laarzen in 9cm water gezet (is +/- tot enkelniveau). Na een uur zat in de rechterlaars +/- 3cm water en in de linkerlaars stond het waterniveau gelijk met dat buiten de laars.

De laarzen zijn ocharme één jaar oud; dit is toch niet normaal? Zeker niet als je de prijs in rekening brengt.

Heb al met RAD gebeld en zij zullen de laarzen ter inspectie terugsturen. Ik ben eens benieuwd.

Iemand nog zulke problemen gehad met Daytona laarzen?

Gert
Laatst gewijzigd door sprint op 16 nov 2009, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic titel aangepast ovv Werner ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Straf, is nochthans een merk dat hoog aangeschreven staat :-?

Met amper een jaar gebruik moet zoiets gewoon in garantie geregeld worden, hopelijk doen ze bij RAD 't nodige.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door ECM »

Een uur volledig onder gedompeld lijkt me nogal een straffe test.
Het zijn geen kaplaarzen he..
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb daytona's die bijna 10 jaar oud zijn, lieten me NOOIT in de steek. Meermaals zit ik er constant mee in hevige buien, en na 10 jaar nog steeds lekker droge sokken ... voor mij een v.d. beste sport-toer laarzen die ik ooit kocht.
Guidoviv
Berichten: 245
Lid geworden op: 09 feb 2006, 12:02
Locatie: Rillaar
Contacteer:

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Guidoviv »

Mijn vrouw en ik hebben ongeveer 130000km met deze laarzen en zijn nog altijd waterdicht,pas nog mee in een riviertje gestaan en er kwam geen lek in.Als ze nog maar 1 jaar oud zijn is het garantie he.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door WimLT »

Kan de reacties hierboven alleen maar beamen. Ik en het vrouwtje hebben hetzelfde type. Al door beestig weer mee gereden, maar nooit natte voeten. Zalig. Of je ermee kunt gaan vissen weet ik niet. Doe ik niet en daarvoor heb ik ze ook niet gekocht :roll: Gaan nu toch al een drietal jaren mee.

Zou een febrieksfoutje kunnen zijn, natuurlijk :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door GertH »

tja, ik heb afgelopen herfst en winter ook doorgereden en nooit water binnengehad (wel wat last gehad van koude voeten); maar deze week na amper drie kwartier rijden al natte voeten krijgen tijdens matige regen; daar heb je geen laarzen van 289 € voor nodig hé.

nuja RAD zei wel onmiddellijk: "terug binnendoen", ik heb dus goede hoop op herstelling/vervanging

betreft die opmerking van die kaplaarzen; ik weet niet of de laarzen onderdompelen in water een te strenge test is; ik zou zeggen van niet: tijdens een plensbui op de moto komt het water ook van alle kanten hé (regen zelf, water dat van de kledij afloopt, opspattend water van de banden, van tegenliggers), en dan nog eens onder druk vanwege de snelheid

je zou toch mogen veronderstellen dat het gore-tex op een of andere manier aan de schoenzool is gelast, zodanig dat er GEEN water kan insijpelen langs daar
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Kijk, ofwel zijn ze waterdicht, ofwel niet, zo simpel is 't. Heb met m'n Daynese's ook al in een rivier gestaan, gaan pijlen hoe diep 't is, awel, die zijn dus waterdicht.

Da's zoals zwanger zijn, ge zijt 't of ge zijt 't niet, een beetje kan niet :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Relax »

Mijn Daytona's zijn waterdicht, in die zin dat het water wél voorbij de ritsen geraakt (aan de voorzijde), maar tegengehouden wordt door het membraan.
Daardoor loopt het water wel naar je voettip toe, wat een gevoel van koude met zich meebrengt. De laarzen zijn idd niet de warmste, maar dus wél waterdicht.

Doen zoals de mensen van RAD zeggen, uit ondervinding weet ik dat ze een héél erg goeie service naverkoop hebben.
I respect your opinion. But I don't give shit.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door bmwfreakske »

Ben net een paar Daytona's gaan halen,omdat de bmw botjes lekten als een zeef na 4jaar en ong 130000 km,hier geen slecht woord van.
Ik hoop dat ik nu droge voeten heb en het me niet hoef te beklagen!!
Andalousie 09/2018
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door GertH »

en welk product gebruiken jullie om eventueel het leder te behandelen? zelf gebruik ik "G-max leather conditioner" van Granger's, dat speciaal bedoeld is voor lederen schoenen met Gore-Tex in.


@ Relax: nu mijn M-Star's blijkbaar gefaald hebben, ben ik aan het twijfelen of ik wel dezelfde opnieuw zou kopen (ik wil een tweede paar laarzen hebben), of misschien beter voor bijv. de Road Star GTX zou gaan. Maar als ik jouw verhaal lees, en op foto's zie dat de Road Star's onbedekte ritsen hebben, waar deze bij de M-Star's bedekt zijn, dan neig ik toch weer naar die M-Star's.

Zal morgen niet meevallen om te kiezen :mrgreen:

Gert
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Relax »

Ik heb Traveller GTX'en, dus met verhoogde schacht, maar evengoed: de onderste 10 cm van de ritsen zijn onbedekt. De bovenkant wel. Maar water krijg ik niet binnen.

En het product dat ik gebruik is een soort van melk, maar ben het ff kwijt. Echt kwijt, niet de naam alleen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Frans »

Relax schreef:Ik heb Traveller GTX'en, dus met verhoogde schacht, maar evengoed: de onderste 10 cm van de ritsen zijn onbedekt. De bovenkant wel. Maar water krijg ik niet binnen.

En het product dat ik gebruik is een soort van melk, maar ben het ff kwijt. Echt kwijt, niet de naam alleen.


Karne ? of magere ? of moeder ?
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Relax »

Ezels...
I respect your opinion. But I don't give shit.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door bmwfreakske »

Relax schreef:Ik heb Traveller GTX'en, dus met verhoogde schacht, maar evengoed: de onderste 10 cm van de ritsen zijn onbedekt. De bovenkant wel. Maar water krijg ik niet binnen.

En het product dat ik gebruik is een soort van melk, maar ben het ff kwijt. Echt kwijt, niet de naam alleen.
Daytona verkoopt zelf produkten,weet ni wat het kost maar vermoedelijk evenredig met de aanschafprijs van de laarzen!
Laatst gewijzigd door bmwfreakske op 27 sep 2009, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Andalousie 09/2018
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

@ Gert: vergeet niet dat er nog andere merken zijn dan Daytona hé :-|

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door vasco66 »

ik heb die laarzen ook en die zijn al 18 jaar oud , en over 2 jaar terug ,lek aan het schakel lapje ,binnen gedaan bij rad binnen gedaan , ze hebben er bij de fabriek nieuwe zolen onder gezet dat was betalend ,en nieuwe goretex in gezet en dat was gratis en ze zijn weer als nieuw en nog steeds water dicht
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door GertH »

zo, gisteren de lekke laarzen binnengedaan bij RAD in Tienen; de zeer vriendelijke verkoopster wist me te vertellen dat Daytona niet snel een stel nieuwe laarzen geeft (IXS zou dat wel doen), maar steeds probeert de problemen te herstellen en dat zeer goed doet

ik zal de laarzen een tweetal weken moeten missen, maar heb gisteren een paar Daytona Road Star GTX gekocht :mrgreen:; RAD heeft als geste korting gegeven op die nieuwe laarzen! mooimooi!!

oh ja: ik heb een bus leerverzorger van S100 (bevat bijenwas) gekocht en de nieuwe laarzen er meteen mee ingespoten
rudylexus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 nov 2006, 23:18
Locatie: oostende

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door rudylexus »

Mijn daytonas zijn wel waterdicht hoor, ben daar heel kontent van.
Groetjes Rudy
Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Gaby »

GertH schreef:zo, gisteren de lekke laarzen binnengedaan bij RAD in Tienen; de zeer vriendelijke verkoopster wist me te vertellen dat Daytona niet snel een stel nieuwe laarzen geeft (IXS zou dat wel doen), maar steeds probeert de problemen te herstellen en dat zeer goed doet

ik zal de laarzen een tweetal weken moeten missen, maar heb gisteren een paar Daytona Road Star GTX gekocht :mrgreen:; RAD heeft als geste korting gegeven op die nieuwe laarzen! mooimooi!!

oh ja: ik heb een bus leerverzorger van S100 (bevat bijenwas) gekocht en de nieuwe laarzen er meteen mee ingespoten
Al iets gehoord van de laarzen?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door GertH »

Jawel Gaby!

Heb vandaag gebeld naar RAD en de dame aan de telefoon wist mij te vertellen dat ze gerepareerd zijn door Daytona en dat ze momenteel in het centraal magazijn te Drongen staan.

Ze zijn dus onderweg, zal voor in het weekend zijn denk ik. Ben wel razend benieuwd naar het resultaat.

Gert
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door GertH »

Hey,

vandaag herstelde lekke daytona's afgehaald bij RAD in Tienen. Verkoopster aldaar kon mij jammer genoeg niet meer vertellen dan "dat ze hersteld zijn". En hoe! D' er steken spiksplinternieuwe zolen onder. Ook de binnenzool, of tenminste de bovenste bekleding ervan is vernieuwd (zijn de M-stars, dus met verhoogde binnenzool). En aan beide laarzen hing nog een briefje van in de fabriek vermoedelijk waarop gekribbeld stond: "undicht" en "impregn." Dus waarschijnlijk is het leer ook opnieuw behandeld. Ik kan niet zeggen of de goretex binnenlaars vervangen is of niet.

resultaat oogt zeer goed.

G
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door Petrik »

Afbeelding
Als je dan pas nieuwe dure botten hebt en er komt een kras op door ergens ongezien tegen aan te lopen is de waterdichtheid foetsie. In het vervolg toch maar eens goed nadenken vooraleer zulke dure spullen te kopen.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Daytona Goretex laarzen zijn nu wel waterdicht!!

Bericht door Gaby »

Nu dit onderwerp nog eens boven water komt :alien: lees ik opnieuw de test met de laarzen door
ze onder te dompelen. Dit zou een GTX weefsel met vlag en wimpel moeten doorstaan, GTX wordt
getest op waterkolom, ttz op druk op het weefsel. Gore geeft op dat er een waterkolom van 80 meter
op het weefsel mag staan vooraleer het doorlaat, dat is een druk van 8 bar! Het spul is dan ook nog
bijzonder bestand tegen schuren en plooien maar dat maakt voor een nieuwe laars niet uit.
Door laarzen gewwonweg onder te dompelen komt er maar heel weinig druk op. Maw, een GTX laars
mag daar zeker geen moeite mee hebben en als dat wel het geval is dat moet er ergens een stevige lek zijn.

Wat de foto hierboven betreft vind ik dat de beschadiging die getoond wordt absoluut geen steekhoudend
argument is om eventueel geen dure laarzen meer te kopen. Het beeld toont bijvoorbeeld niet wat er met
een goedkope laars in hetzelfde geval zou gebeurd zijn.
Bovendien gaat het bij laarzen over veel meer dan enkel weerstand tegen beschadigingen zoals hier getoond.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Geronimo
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 aug 2010, 10:14

Re: Daytona Goretex laarzen zijn NIET waterdicht!!

Bericht door Geronimo »

Staat ge aan Jostedalbreengletser te Noorwegen ?
rudylexus schreef:Mijn daytonas zijn wel waterdicht hoor, ben daar heel kontent van.
Groetjes Rudy
Afbeelding
Plaats reactie