Dunlop Road Smart voor 1200GS

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Rik'sGS »

Ik moet binnen enkele weken andere banden laten plaatsen op de 1200GS.
Buiten 1 setje Conti Trail Attack heb ik steeds met Metzler Tourance gereden.
Ik ben nog altijd zeer tevreden over beide sets (Conti had iets mindere levensduur, maar was beduidend stiller bij het rijden).
In M&T van augustus (?) was er sprake van de Dunlop Road Smart speciaal voor de hoogpoters.
Heeft er iemand hiervan al een setje versleten, en wat zijn de bevindingen.

Alvast bedankt voor de reacties

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
webcommerce
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door webcommerce »

Hoi RikGS,

Ik ben aan mijn eerste setje Road Smarts toe, ik moet zeggen stuurt vlijmscherp, warmt snel op, heeft heel veel grip, maar wat kilometer betreft zal het toch wat minder zijn dan bijvoorbeeld de continental.
AEE, ook lid hier zit aan zijn tweede setje, je moet blijkbaar wel opletten dat men achteraan het juiste type legt.

Groetjes,
Peter
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Rik'sGS »

Ik deed met de Conti's ca 13000km en met de Tourance ca 15000km steeds met duo en hiervan ca 4000km met bagage.

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Frank K »

Rik'sGS schreef:Ik deed met de Conti's ca 13000km en met de Tourance ca 15000km steeds met duo en hiervan ca 4000km met bagage.

Erik
zuinige jongen :grin:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door moh_fan »

In het clubblad sept/okt staat 'Voor U getest': De RoadSmart op de Adventure.
Uitvoering door Bosse.
Hij vindt de set "een aanrader".
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Rik'sGS »

moh_fan schreef:In het clubblad sept/okt staat 'Voor U getest': De RoadSmart op de Adventure.
Uitvoering door Bosse.
Hij vindt de set "een aanrader".
Kan ik dit verslag ergens anders ook lezen. Daar ik geen lid ben heb ik het clubblad niet.

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door moh_fan »

Even den Bosse contacten...
... hij heeft tenslotte de auteursrechten...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door nopper »

Ik heb 17 duimers op de GS. Super-bandje, rijdt neutraal en foutloos. Bij mij was de levensduur langer dan de conti trail attack. Tot nu toe ongeveer 10 000km, en nog niet helemaal versleten. Ik moet wel zeggen dat elke millimeter van mijn band gebruik. Ze zijn eerder versleten aan de zijkant dan in het midden. Dus dual compound werkt :lol:
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Rik'sGS »

nopper schreef:Ik heb 17 duimers op de GS. Super-bandje, rijdt neutraal en foutloos. Bij mij was de levensduur langer dan de conti trail attack. Tot nu toe ongeveer 10 000km, en nog niet helemaal versleten. Ik moet wel zeggen dat elke millimeter van mijn band gebruik. Ze zijn eerder versleten aan de zijkant dan in het midden. Dus dual compound werkt :lol:
Dat ziet er veel belovend uit.
Vandaag een setje besteld bij Banden Luc Willems. Donderdag worden ze geplaatst voor €250.

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Rik'sGS »

Rik'sGS schreef: Vandaag een setje besteld bij Banden Luc Willems. Donderdag worden ze geplaatst voor €250.
Setje was gisteren niet binnen en heb dus nu Battlewings laten plaatsen voor €234.
Eerste keer dit type, dus ik ben benieuwd. Collega GS-er in de club is er heel tevreden over.

Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door noppenrijder »

Setje was gisteren niet binnen en heb dus nu Battlewings laten plaatsen voor €234.
Eerste keer dit type, dus ik ben benieuwd. Collega GS-er in de club is er heel tevreden over.

Erik[/quote]

't zal u niet spijten, tot nog toe de beste allroad band waar ik mee reed, terwijl de duurzaamheid OK is. nu vooraan road attack en achteraan track attac; is ook goed, maar heb nog niet voldoende in verschillende omstandigheden kunnen rijden om een oordeel te vellen ... ook kms nog af te wachten .
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door philxo »

ok , effe (MIJN persoonlijke meening over deze band)

Ik heb dus mijn GS nog maar 3 weken , maar heb em nodig voor dagelijks gebruik.
Ik rijd wekelijks maar 700Km , maar toch .. De vorige eigenaar wou zo vriendelijk zijn om er een nieuwe set op te zetten , maar als ik dat op voorhand wist , had ik em vriendelijk bedankt en gezegt da et nie moest.
Ik heb nog geen andere band geredn, maar deze is echt NIETS waard. Van stilstand naar 2000 toeren alles goed , tot je erboven komt :-(
Ik geef toe het zijn nog geen ideale baan dagen geweest , maar op droge dagen verwacht ik wel grip , dit was dus NIET het geval , die band wordt nie warm , die verliest grip telkens als ik optrek van 3000 tot 5000 toeren. Ik heb me ineens een nieuwe set gekocht.
Hopelijk ben ik daar meer tevreden van ... want deze hebben bijna mijn GS al gekost.

mvg
philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Tommeke »

Amai Philxo...zo'n slechte ervaringen? Vind ik vreemd gezien ik deze banden ook heb en er al regelmatig en tot mijn zeer grote tevredenheid mee op het circuit vertoeft heb. Ook in natte en gladde omstandigheden ben ik nog nooit bedrogen uitgekomen.
Misschien een rare vraag, maar voor je beslist hebt om andere banden te leggen, heb je dan eerst de bandendruk ook eens nagemeten?

Uw vorige set, heb je die nog, of heb je die in de bandencentrale achtergelaten?
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door philxo »

Tommeke schreef:Amai Philxo...zo'n slechte ervaringen? Vind ik vreemd gezien ik deze banden ook heb en er al regelmatig en tot mijn zeer grote tevredenheid mee op het circuit vertoeft heb. Ook in natte en gladde omstandigheden ben ik nog nooit bedrogen uitgekomen.
Misschien een rare vraag, maar voor je beslist hebt om andere banden te leggen, heb je dan eerst de bandendruk ook eens nagemeten?

Uw vorige set, heb je die nog, of heb je die in de bandencentrale achtergelaten?
Ik heb mijn GS particulier gekocht en deze heeft em naar de Bandeboer gedaan.
dus ik heb enkel deze banden? en de bandenbruk was vorige week nog OK (woensdag) .. Ik zal nog is controleren ,hoeveel druk deed jij erop ?
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door J »

blijkbaar niet in 110 / 19
Gsa niet mogelijk als ik me niet vergis?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door J »

op een andere site zijn ze wel in 110/80 R 19 M/C 59V TL te verkrijgen.

Ga dat dan ook maar bestellen.


ps mijn banden Continental trail attack ligger er nu 12K km op en er kan nog af, maar voel mij nogal dikwijls wegschuiven, zowel voor als achter. Ook zijn er ontelbare kleine scheurtjes in de voorband. Ga er zeker de openingsrit nog mee rijden, voor diegene die ze eens willen bekijken en een deskundig oordeel kunnen over vellen, laat maar weten. Want van techniek heb ik geen teelballen verstand.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door In Extremo »

Daarnet ook een setje roadsmart's (V) laten leggen, 244 € in Oostham.

Heb op het GS paasweekend een babbeltje gehad met de Bosse en daarmee deze gekozen.

We zullen binnenkort weten hoe goed deze wel zullen/moeten zijn.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Julle »

He Mike,
Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik heb op de FJR verscheidene setjes versleten en was er super tevreden over (wat grip betreft toch, ik heb nooit de 10K gehaald zoals sommigen hier). Als jij dit nu ook kan bevestigen voor de GSA weet ik wat te kiezen.
Julle
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door WIMGSA1200 »

Net terug van de Vogezen...
Ik heb een kleine 3000 km gereden met die roadsmarts waarvan 2500 met duo en daarvan een kleine 1000 met bagage.
heel fijne band stuurt heel neutraal en geeft zowel in koude omstandigheden als nat weer voldoende grip.

MAAR die achterband slijt dat het niet normaal is! nog 1 mm en ik zit al aan het indicatie-blokje!!! en dat na 2500 km???

Dat kan toch niet meer he! ik ga er mee terug naar mijn bandenboer..
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Julle »

WIMGSA1200 schreef:Net terug van de Vogezen...

Dat kan toch niet meer he! ik ga er mee terug naar mijn bandenboer..
rechterpols ook misschien meenemen Wim :lol: :lol:

Julle
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door WIMGSA1200 »

Julle schreef:
WIMGSA1200 schreef:Net terug van de Vogezen...

Dat kan toch niet meer he! ik ga er mee terug naar mijn bandenboer..
rechterpols ook misschien meenemen Wim :lol: :lol:

Julle

Ja ok het ging stevig maar normaal doe ik rond de 10000 km met allroadbanden, had deze gekozen voor wa meer grip en dacht da ze even lang gingen meegaan... geef toe dat 2500 km toch echt wel weinig is he.... en de temperatuur is niet boven de 15 graden geweest....
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door In Extremo »

AI, dat belooft ...

Eerste bevinding, 't is een lekker licht sturende band en geeft veel vertrouwen, veel beter als de tourance.

Hoop wel iets meer kilometers te doen, 3000 is wat weinig.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
AEE
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:51
Locatie: antwerpen
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door AEE »

webcommerce schreef:Hoi RikGS,

Ik ben aan mijn eerste setje Road Smarts toe, ik moet zeggen stuurt vlijmscherp, warmt snel op, heeft heel veel grip, maar wat kilometer betreft zal het toch wat minder zijn dan bijvoorbeeld de continental.
AEE, ook lid hier zit aan zijn tweede setje, je moet blijkbaar wel opletten dat men achteraan het juiste type legt.

Groetjes,
Peter

Idd....ondertussen aan mijn derde setje Road Smarts bezig en tot op heden 5000 tot 6000km en het vat is af :-(
volgende setje gaat toch terug de MEZ6 worden, het verschil is klein en die ging 10000 tot 11000km mee :grin:


grtzz
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door In Extremo »

Zit nu aan bijna 4.000 km en ben heel tevreden over de performance van deze banden.

Grip heb je nat en droog te over, zelfs met het op gewicht afgestelde EDS II veersysteem en naar binnenleunend is het mogelijk om de
GSA door de bochten heen te laten schuren .... bij elke deftige bocht wordt mijn GSA iets lichter. :oops:
En nergens of nooit heb ik iets gevoeld van schuiven of driften, bangelijk gewoon.

Maar met een sportieve rijstijl en duo zullen ze toch geen 7.000 km halen en tot nu toe is het nog niet echt warm geweest.
Dus, met mijn ervaring en rijstijl zul je met deze (achter-)band in het zuiden de 3.000 km niet halen.

Maar het blijft een ongelooflijke funband, de mindere kilometers moet je erbij nemen, de veilige wegligging krijg je er voor in de plaats.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Toedel »

Ik sluit me hierbij aan. Na 1 set Michelin Anakee, 2 sets Bridgestone Battlewing, 1 set Metzeler Tourance, 1 set Conti Trail Attack, 4 sets Metzeler Tourance EXP heb ik ook maar eens een all-road bandenset laten plaatsen op m'n R12GS, deze Dunlop Roadsmart dus.
Ben zeer aangenaam verrast : band blijft neutraal in de bochten, en heeft altijd grip. Geen schuivers of onverwacht gedrag, fantastisch.
Heb er nu zo'n 6000 km mee gedaan op Zwitserse passen, in de Piémonte regio, de Dolomieten, en tot slot in Oostenrijk.
Daarbij kregen de banden elk weerstype : van 36 tot 1°C, droog en warm, maar ook nat, en zelfs sneeuw op de GroBglockner.
Super band !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie