Dunlop Road Smart voor 1200GS

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Toedel »

Het vervolg : m'n Roadsmarts zijn op. Heb er bijna 10000km mee gereden, alhoewel m'n rijstijl niet 'langzaam' is.
Misschien omdat ik het hele jaar door rij dat dat een rustiger rijstijl oplevert en dus meer km per band :scratch:
Ter vergelijking : m'n Battlewings waren na 7000km op.
Hoe dan ook, de roadsmart is voor mij de ideale band op de GS.

Het grootste verschil met de 'gemengd gebruik' banden (anakee, tourance, trailattack, etc) zit hem erin dat je als je in de bocht op helling gaat het loopvlak mooi effen is, en je dus geen gestuiter of gedribbel hebt, en dat levert een mooie rijlijn op. Er zitten geen 'blokken' op het profiel, dus je rijdt op fluweel (in vgl met genoemde banden), en er is ook geen 'cupping' effect.
Onder de trailbanden was de Tourance EXP tot nu toe mijn referentie qua grip in het droog, maar vooral in het nat.
De Roadsmart doet het iets beter qua grip - da's ook logisch want er is minder negatief profiel - maar de band stuurt vooral aangenamer, blijft voorspelbaar.

Dat de Roadsmart geen 'trail looks' heeft kan me niet schelen. Ooit ben ik in de bossen achtervolgd door een biker, op paden waarvan ik dacht dat je er alleen met trailbanden door kon komen.
Toen het bospad doodliep kon ik een praatje aanknopen met de andere biker; bleek dat hij op een Triumph 1050ST reed met sportbanden :bsquest:
Dat heeft de noodzaak aan trailbanden een beetje grelativeerd, en vermits ik zelden off road ga, is de volgende band dus weer een Roadsmart. Deze week komen er nieuwe op.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
kadee2
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 jun 2010, 14:54
Locatie: rond Lier

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door kadee2 »

Bedankt voor de info Toedel en de rest, blijkbaar toch vooral positieve ervaringen (en de uitzonderingen bevestigen de regel zeker :wink: ).
Ik rij nu met een anakee 2 achteraan en een tourance vooraan.

Ik denk dat ik ze ook 'ns ga proberen; ik doe (werk-)dagelijks zo'n 120km en dan vooral snelweg, zodat er nogal snel wat cupping op zit.


Grtz,

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Toedel »

Dit nog effe meegeven : de bandencentrale waar ik de Roadsmarts haal handelt eigenlijk niet in Dunlop banden.
De plaatser vertelde me dat de vraag zò hoog is dat hij ze wel in huis mòest halen.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door J »

roadsmart nu nog steeds vooraan er op liggen. Nu al ong 15.000km (schat ik) achteraan ligt er nu al een 4000km een conti roadattack II, ook een voortreffelijke band.
Vond de roadsmarts beter dan de Conti Road attack II. De R A II durft hem wel wat zetten als je heel veel vraagt van de band, bij de roadsmarts niet tegen gekomen. Nochtans vering en en bandendruk waren ok. Heb mijn cilinderkoppen aan de grond gereden, verder gaat niet denk ik met een gs. Beide banden ruwen op als je veel vraagt en dat vind ik persoonlijk wel een goed teken.

Heb ze vrijdag kunnen testen in Croix dus mijn voorkeur tot nu toe na een 5tal sets gaan uit voor de GS naar Dunlop Roadsmart.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Bertus
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 sep 2008, 20:24
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Road Smart voor 1200GS

Bericht door Bertus »

Ik rij nu ongeveer 3000 km met de roadsmart ,en ik ben er zeer tevreden over , in nat en droog weer !
Plaats reactie