Zou het ondertusse nie mogelijk zijn om een volledig inorde helm te kopen bij een dealer waar echteraf geen klachten bij zijn ??
Als nen Airbus A380 in de mist mag gaan na jaaaaaren ontwerp en research dan mag een helmke allicht ook wel eens wa minder zijn. trouwens ik had met de Schuberth C2 jaren geen problemen en nu met de C3 ook niet, 't zegt dus ook wat over verwachtingen en gebruik.Mijn Cétweeke voldeed een vlotte 150.000km, Peter (een vriend) doet er zelfs al een 170.000km mee.
de C3 vond ik minder goed zitten
Eerst je hoofd eens goed meten en laten bekijken alvorens zomaar lukraak een helm erover te trekken.
voor de C3 mag je geen te (voetbal) ronde kop hebben dan is een C2 beter. uitleg kwam van iemand die 't kon weten dus niet op mij schieten.Als je je beter voelt in de BMW helm voelt (made by Schuberth) dan ga je er toch gewoonweg voor.
Te vaak koopt iedereen dezelfde helm terwijl het toch maar standaard dingen zijn en wij nogal verschillende hoofdjes hebben.
Er zijn nog tal van systeemhelmen op de markt de ene wat goedkoper en minder goed of net beter. op je hoofd zetten en passen!
Het openings en sluitsysteem bekijken, aanvoelen,proberen, tochtkraag, ventilatie openingen, rubberen afdichtingen, pasvorm vizier, kritisch evalueren en voor jezelf uitmaken of ie voldoet of niet.
Een ander kan schrijven wat ie wilt maar jij hebt je eigen knikker, zit op je eigen motor met allicht een net iets andere houding of hoofdhoek en dus zal dezelfde helm die je buurman zo ellendig vind voor jou misschien de goeie zijn of net andersom.
't is een beetje als alle dingen in 't leven, den ene krijgt het direct kapot en 't was ellende en de andere doet er lang mee en was er tevreden van...