BMW systeem 6 helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Jo De Paepe »

Ik denk eraan het schoon te maken en wat secondenlijm tussen te spuiten.
Zeker niet doen , cyanoacrylaat lijm ofte secondenlijm tast je vizier (en trouwens alle plexi of lexan) aan , rond de lijm trekt alles matwit .

Beter is Tec7 (weet niet of dat kleurloos te krijgen is?)of iets dergelijks
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door R12RT »

Jo De Paepe schreef:
Ik denk eraan het schoon te maken en wat secondenlijm tussen te spuiten.
Zeker niet doen , cyanoacrylaat lijm ofte secondenlijm tast je vizier (en trouwens alle plexi of lexan) aan , rond de lijm trekt alles matwit .

Beter is Tec7 (weet niet of dat kleurloos te krijgen is?)of iets dergelijks

Tec 7 is verkrijgbaar in transparant

Ph!l
585cc links - 585cc rechts
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Relax »

Ok, merci.
I respect your opinion. But I don't give shit.
danny van hove
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mar 2008, 21:01
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door danny van hove »

weet er iemand hoe je het best de scala rider op deze helm bevestigd want met de klem die er bij is gaat het niet,komt steeds terug los.
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Wulf »

Ik heb mijn scla rider er gewoon op gekleefd, zonder problemen.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door GSrijder »

Over regen kan ik nog niet meespreken maar mijn eerste indruk is dat het een aangename helm om te dragen is.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door GSrijder »

GSrijder schreef:Over regen kan ik nog niet meespreken maar mijn eerste indruk is dat het een aangename helm om te dragen is.
Toch wel al een dik half uur in de gietende regen gereden en hij is droog..oef.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door p@rick »

Hoe zit het eigenlijk met het aandampen bij deze helm ? Heeft dat dubbel vizier echt z'n nut ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door mjy009 »

Ik ben erg tevreden over mijn Systeem VI, maar ben niet echt onder de indruk van het 'dubbel vizier'. Dat komt misschien omdat ik zelf brildrager ben,
en dat ding ook al eens durft aandampen.
Het vizier is, naar mijn gevoel, niet helemaal dampvrij te houden wanneer je stapvoets rijdt of stilstaat, maar is alvast eeh hele verbetering tegenover mijn vorige Schuberth zonder dit gadget...
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door sabke69 »

Ben sinds de aankoop van mijn F 800 R ook in het bezit van de systeem 6, nu ben ik ondertussen al aan mijn 2de exemplaar op een dik jaar dus( niet wind en waterdicht) en wat blijkt,
deze heeft dezelfde ziekte. dealer heeft hem al na gekeken, maar het probleem blijft.
Krijg de wind net op de lijn van mijn ogen, zodat het wel heel irritant is.
Nu zal ik dus alweer :-? :-x moeten gaan klagen, telkens dat hele systeem van oortjes en micro eruit, ben het eerlijk een beetje beu aan het worden.
Voor de rest als het goed weer is, heb ik totaal geen klachten, maar zou toch niet mogen voor deze prijzen :!: :!:
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door p@rick »

Als ik dat allemaal zo lees, zou de Schuberth C3 op vlak van ventilatie en waterdichtheid dan 'n betere keuze zijn ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door edargpu »

Tijdens onze trip naar de Dolomieten hebben wij zoals jullie weten de hele week regen gehad.Elke helm bleef aan de binnenkant droog en ja zo ook m'n systeemhelm 5 :grin:. Er was natuurlijk één uitzondering en ja je kan het wellicht raden..... de rijder met een systeemhelm 6 :-?. Het pin-lock systeem op de systeemhelm 6 deed ook niet echt z'n werk dus waren wij verplicht om op regelmatige tijdstippen hem de nodige tijd te geven het hele boeltje droog te wrijven.
@ P@rick......zou toch opteren voor de C3 want die rijder bleef ook helemaal droog maar das natuurlijk een persoonlijke keuze hé.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door p@rick »

edargpu schreef:@ P@rick......zou toch opteren voor de C3 want die rijder bleef ook helemaal droog maar das natuurlijk een persoonlijke keuze hé.
Edargpu :wink:
Zal eens bij de RAD gaan vragen of ik eens met de C3 mag proefrijden, kwestie van te zien of ie op de andere vlakken (draagcomfort...) ook goed scoort.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door vasco66 »

ik heb met een C3 test gereden en voelt heel goed aan , maar als ge er een systeem inbouwd is er weinig of geen plaats voor de micro en dat is bij de sys 6 wel beter
ps: een vriend van mij heeft een C3 en wordt ook nat dus
de helmen worden dan ook in dezelfde fabriek gemaakt en ge zult dus wa sjans moeten hebben om ne goeie te hebben zeker
ik ga mij nen sys 6 aan schaffen ik vind persoonlijk die iets beter dan de schubert
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door GSrijder »

Tja dan ben ik één van de gelukkigen die wel heel tevreden is met zijn systeem 6 zeker. Perfect droog en al in plensbuien die kunnen tellen gereden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door props-n-blades »

Ik ben al aan m'n derde Systeem 6 toe. De eerste twee waren echt een ramp (ik denk dat de eerste gewoon een prototype was... :roll: ).
De eerste was zo lek als een zeef, bij de tweede moest je bijna met een hamer op het kinstuk slaan om het dicht te krijgen.
De derde is wel beter waterdicht dan de eerste (maar nog niet helemaal) maar BMW heeft blijkbaar beslist om het interieur te wijzigen, dus die zit minder goed.

Over de waterdichtheid valt natuurlijk de discuteren omdat dit toch wel een beetje afhankelijk is van de luchtstroom achter een scherm. Bij de ene gaat de regen er gewoon over vliegen naar achter, bij een hoger scherm kan door de turbulentie de regen terplaatse rond vliegen en zelfs naar voor gestuwd worden. In zo'n gevallen zijn er maar weing (geen) helmen perfect waterdicht.

De pinlock doet het goed en daar wil ik het volgende over zeggen: wanneer er vocht tussen de twee schermen komt dan wil dat zeggen dat de pinlock niet goed aansluit. iedereen kan dit zelf aanpassen door de pinlock houders een beetje te draaien (die zijn asymmetrisch). Dus mensen die klagen dat de pinlock niet werkt ... :?: , even checken of de pinlock wel goed zit.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door wooter »

De eerste week in mijn Systeem 6 helm was aangenaam vertoeven, maar sinds de installatie van de Starcom-set lijkt het pinlock-visier geen zin meer te hebben. Toegegeven, bij het manipuleren was het misschien verschoven, en na corrigeren was er een dag met stevige mist waarbij een goed visier met pinlock zelfs aan de buitenkant nog kan aanwasemen. En vandaag was geen probleem, tot ik moest niezen... :D
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door ®win »

wooter schreef: En vandaag was geen probleem, tot ik moest niezen... :D

Tsja, daar helpt geen Pinlock tegen, hoe goed die ook werkt :wink:

... dan heb je eerder een ruitenwisser aan de binnenzijde nodig :mrgreen:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Danny »

Mijn C3 doet het perfect, dit weekend mag wel een goeie test genoemd worden, effe naar de Champagne geweest, wind en regen van alle kanten :mrgreen:
Helm deed alles wat ik er van verwachtte, droog, aanwasemen rond de pinlock enkel bij stapvoets rijden wat logisch is, onmddelijk op een kier en dan geen enkel probleem.

De BMW helm 6 heb ik nooit geprobeerd, ben altijd al tevreden geweest van Schuberth. De vorige was minder stil en 't kinstuk werd nat maar 't vizier was altijd droog. Een pinlock doet wonderen al zal ie nooit 't verwarmde vizier van mijn oude systeem II kunnen evenaren... :-? maar dat is al weer even geleden.

De goeie werking is zoals Props and blades zegt helemaal afhankelijk van 't type motor waarop je rijd, een helm is ontwikkeld voor een naked bike, ga maar eens rechtop staan aan 90 per uur je helm zal gauw ontwasemd zijn en heel wat stiller dan in de turbulentie van gelijk welk scherm :mrgreen: Het water kan afgevoerd -weggeblazen - worden ipv binnengezogen door turbulentie die door je motor zelf is veroorzaakt.

Op mijn 1200GSa doet de C3 het tot nu toe voortreffelijk, grootte van de berijder hebben ook nog een invloed...

discussiepunten genoeg dus maar zeggen goed of slecht dat ligt moelijker.

nog effe over 't opspannen/plaatsen van een pinlock, niet alle pinlocks beschikken over de assymetrische bevestigingspennetjes... raar maar ik stelde het zelf kort geleden vast bij iemand anders zijn helm. Een stukje tape plakken alvorens hem eruit te halen is een misschien een goed idee dan kan je hem exact weer op dezelfde -lees goed aansluitende- positie terug plaatsen...

Groeten
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door philxo »

Zou het ondertusse nie mogelijk zijn om een volledig inorde helm te kopen bij een dealer waar echteraf geen klachten bij zijn ??
Nu dat de helm toch al even op de markt circuleert en VELE mensen toch hoge bedragen hebben betaald voor deze helm...
Ik heb al 2 maand aant twijelen om mijn helm te wisselen voor een 6 .. de C3 vond ik minder goed zitten. Dit terzijde.
Zijn er ook mense die het SCALLA systeem hebben op hun Bmw 6 helm ? hoe zit et me da armpje ? heb je nog plaats tussen et kinstuk en je mond ?
Want bij mijn huidige helm :oops: is het shuimpje meer een flosdraad/ kauwgom dan een bescherm hoesje ...
ik hoor et graag :grin:
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Danny »

Zou het ondertusse nie mogelijk zijn om een volledig inorde helm te kopen bij een dealer waar echteraf geen klachten bij zijn ??
Als nen Airbus A380 in de mist mag gaan na jaaaaaren ontwerp en research dan mag een helmke allicht ook wel eens wa minder zijn. trouwens ik had met de Schuberth C2 jaren geen problemen en nu met de C3 ook niet, 't zegt dus ook wat over verwachtingen en gebruik.Mijn Cétweeke voldeed een vlotte 150.000km, Peter (een vriend) doet er zelfs al een 170.000km mee.
de C3 vond ik minder goed zitten
Eerst je hoofd eens goed meten en laten bekijken alvorens zomaar lukraak een helm erover te trekken.
voor de C3 mag je geen te (voetbal) ronde kop hebben dan is een C2 beter. uitleg kwam van iemand die 't kon weten dus niet op mij schieten.Als je je beter voelt in de BMW helm voelt (made by Schuberth) dan ga je er toch gewoonweg voor.
Te vaak koopt iedereen dezelfde helm terwijl het toch maar standaard dingen zijn en wij nogal verschillende hoofdjes hebben.
Er zijn nog tal van systeemhelmen op de markt de ene wat goedkoper en minder goed of net beter. op je hoofd zetten en passen!
Het openings en sluitsysteem bekijken, aanvoelen,proberen, tochtkraag, ventilatie openingen, rubberen afdichtingen, pasvorm vizier, kritisch evalueren en voor jezelf uitmaken of ie voldoet of niet.

Een ander kan schrijven wat ie wilt maar jij hebt je eigen knikker, zit op je eigen motor met allicht een net iets andere houding of hoofdhoek en dus zal dezelfde helm die je buurman zo ellendig vind voor jou misschien de goeie zijn of net andersom.

't is een beetje als alle dingen in 't leven, den ene krijgt het direct kapot en 't was ellende en de andere doet er lang mee en was er tevreden van... :mrgreen:
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door wooter »

Hmmm... Op de RT loopt de wind anders dan op mijn oude Suzuki, en dat heeft zijn effect op water... Op de Suzuki zat ik face-first in het water met mijn Shoei-helm en kwam het water van onder de helm soms naar boven gespat, wat na 45 minuten toch wel een verminderd zicht geeft. Op de RT met de Systeem 6 heb ik van onder spattend water geen last meer, maar als ik de ruit helemaal hoog zet, krijg ik een cabrioeffect waardoor het water hard van boven mijn helm naar onder wordt geblazen. Schitterend om het water van het visier te laten lopen, maar na aanhoudende regen begint trop toch wel teveel te worden en durven er druppels van boven tussen visier en helm te kruipen. Druppels in je helm = een pinlock die meer moeite heeft om aanwasemvrij te blijven, en opspattend water in je helm = verminderde zichtbaarheid.

Enige alternatief is dan om de ruit zo laag mogelijk te zetten zodat je weer zoals vanouds recht in de wind zit, maar dankzij de grote luchtopening in de helm (die je dan open zet om de aanwaseming op te lossen) durft daar dus ook al water tussen te spatten.

Als ik de sluiting tussen visier en helm bovenaan zou kunnen oplossen, zou het al heel veel schelen... Ogenschijnlijk zit die overigens goed dicht...
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door Relax »

Gebruik je alternatief. Als je vol in de wind zit, moet je je vizier noch een andere opening gebruiken tegen de bewaseming met een Pinlock, als je maar wat snelheid haalt. Ik zet het klepje open op het kinstuk (Schuberth), maar da's niet eens nodig.
I respect your opinion. But I don't give shit.
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door vasco66 »

ik heb nu een sys 6 aangekocht als het weer nu ne keer beter wordt kunnen we weer gaan toeren :grin:
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: BMW systeem 6 helm

Bericht door wooter »

Relax schreef:Gebruik je alternatief. Als je vol in de wind zit, moet je je vizier noch een andere opening gebruiken tegen de bewaseming met een Pinlock, als je maar wat snelheid haalt. Ik zet het klepje open op het kinstuk (Schuberth), maar da's niet eens nodig.
Bij BMW eens langsgeweest want ik vond dat de bovenkant van het vizier niet geweldig klemde tegen de rubber. Nieuwe koppelingen gekregen aan de scharnieren, en voor de rest rigoureus de helm verzorgen na een regenbui (een natte binnenkant van de helm zorgde 8 uren later bij het naar huis rijden voor aandampen omdat ik natuurlijk niet genoeg snelheid haalde, maar door 'm nu te poetsen alvorens weg te bergen is dat al minder het geval). Valt nu al heel wat beter mee.
Plaats reactie