Vlaamse GS rijder in Japan
Moderator: GVN
-
wvsteenbergen
Vlaamse GS rijder in Japan
Hi,
Ik ben nieuw hier op het forum. (als geregistreerd lid, ongeregistreerd volg ik het al wel een tijdje).
Ik woon en werk sedert een viertal jaren in Japan. In deze vier jaren heb ik ongeveer een kleine 50.000 km gereden naar alle uithoeken van Japan. Twee jaar op een R1100S en nu de twee laatste jaren op een R1200GS. Het leek mij een goed idee een aantal van deze ervaringen met jullie te delen, zij die graag eens een stukje meerijden, een aantal video's kunnen jullie vinden op mijn youtube account. http://www.youtube.com/user/wvsteenbergen#p/u" onclick="window.open(this.href);return false;
Japan is een fantastisch motorland, voorzover je de stedelijke gebieden links laat liggen. Meer dan 70% van het land is berg/heuvelachtig, en flitsen doen ze hier enkel langs voor...
Mochten er eventueel leden zijn die op zoek zijn naar meer info over motorrijden in Japan, aarzel dan niet een berichtje te sturen. Het doet steeds veel plezier om andere motorrijders wegwijs te maken in Japan. Deze vijf hebben in ieder geval de reis gemaakt: http://japanreis.wordpress.com/about/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met Japanse groeten,
Walter
Ik ben nieuw hier op het forum. (als geregistreerd lid, ongeregistreerd volg ik het al wel een tijdje).
Ik woon en werk sedert een viertal jaren in Japan. In deze vier jaren heb ik ongeveer een kleine 50.000 km gereden naar alle uithoeken van Japan. Twee jaar op een R1100S en nu de twee laatste jaren op een R1200GS. Het leek mij een goed idee een aantal van deze ervaringen met jullie te delen, zij die graag eens een stukje meerijden, een aantal video's kunnen jullie vinden op mijn youtube account. http://www.youtube.com/user/wvsteenbergen#p/u" onclick="window.open(this.href);return false;
Japan is een fantastisch motorland, voorzover je de stedelijke gebieden links laat liggen. Meer dan 70% van het land is berg/heuvelachtig, en flitsen doen ze hier enkel langs voor...
Mochten er eventueel leden zijn die op zoek zijn naar meer info over motorrijden in Japan, aarzel dan niet een berichtje te sturen. Het doet steeds veel plezier om andere motorrijders wegwijs te maken in Japan. Deze vijf hebben in ieder geval de reis gemaakt: http://japanreis.wordpress.com/about/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met Japanse groeten,
Walter
Re: Vlaamse GS rijder in Japan
Prachtig Walter
Flitsen alleen langsvoor
Mmmm moet eens naar Japan denk ik 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
-
props-n-blades
Walter-san,
Schitterend om dit te kunnen lezen. Een reis met de motor door Japan zou ik ook wel zien zitten (een beetje duur misschien?).
Zelf heb ik alles bij elkaar zo'n 3 jaar in Japan gespendeerd.
Door de crisis zijn de reizen naar Japan wat verminderd maar één van de volgende maanden ga ik nog wel eens vermoed ik.
Waar woon je ergens in Japan, anders kunnen ze eens afspreken ... en een ritje maken ?
Schitterend om dit te kunnen lezen. Een reis met de motor door Japan zou ik ook wel zien zitten (een beetje duur misschien?).
Door de crisis zijn de reizen naar Japan wat verminderd maar één van de volgende maanden ga ik nog wel eens vermoed ik.
Waar woon je ergens in Japan, anders kunnen ze eens afspreken ... en een ritje maken ?
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
Thorakan
en als ze u spotten met den combi gaan ze alleen achter u aan als de max snelheid van hun voertuig niet overschreid en die is 180 à 200 dacht ik.Kmax schreef:Prachtig Walter![]()
Flitsen alleen langsvoor
![]()
![]()
grtz
Ride to live, Live to ride
Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Ik vond het een scary filmke. Maar éénmaal mijne yen viel dat ze in Japan links rijden ging het al beter 
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Kan in Duitsland ook zunne! Als je rondrijdt aan de Eifel in Duitsland, wordt je ook alleen langs voor geflitst! Wel opletten in het weekend, want dan durven ze ook al eens in de dorpjes gaan staan met een speedgun! En dan hebben ze je wel "langs achter"Kmax schreef:Prachtig Walter![]()
Flitsen alleen langsvoor
![]()
![]()
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Ik heb in Duitsland toch al flitspalen gezien die langs achter flitsen,maar de meeste flitsen langs voordedjutoch schreef:Kan in Duitsland ook zunne! Als je rondrijdt aan de Eifel in Duitsland, wordt je ook alleen langs voor geflitst! Wel opletten in het weekend, want dan durven ze ook al eens in de dorpjes gaan staan met een speedgun! En dan hebben ze je wel "langs achter"Kmax schreef:Prachtig Walter![]()
Flitsen alleen langsvoor
![]()
![]()
![]()
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Ook nog ni geweestdedjutoch schreef:Kan in Duitsland ook zunne! Als je rondrijdt aan de Eifel in Duitsland, wordt je ook alleen langs voor geflitst! Wel opletten in het weekend, want dan durven ze ook al eens in de dorpjes gaan staan met een speedgun! En dan hebben ze je wel "langs achter"Kmax schreef:Prachtig Walter![]()
Flitsen alleen langsvoor
![]()
![]()
![]()
Grtz
Marc
Marc
-
wvsteenbergen
props-n-blades schreef:Walter-san,
In Tokyo, geef maar een seintje als je in de buurt bent. Bij mij achter de hoek zit een firma die BMW's verhuurt. Naar Belgische normen uiteraard iets duurder...
heel mooie reis en reportage.
de Yamaha XT/Ténéré was en is nog steeds een ideale motor om op avontuur te trekken, die geen 100 pk of meer nodig heeft maar genoeg heeft aan zijn 48 paardjes. zo zie je maar dat je geen fortuin hoeft uit te geven om plezier te beleven en eropuit te trekken.
de Yamaha XT/Ténéré was en is nog steeds een ideale motor om op avontuur te trekken, die geen 100 pk of meer nodig heeft maar genoeg heeft aan zijn 48 paardjes. zo zie je maar dat je geen fortuin hoeft uit te geven om plezier te beleven en eropuit te trekken.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC