Marokko 2007 : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 25&t=15758" onclick="window.open(this.href);return false;
Marokko 2008 : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 10&t=18769" onclick="window.open(this.href);return false;
Marokko 2009 = blauwe route.

Verleden jaar hadden we ondervonden dat met een bestelwagen tot Zuid Spanje te rijden, een goed concept is om in weinig tijd toch veel van Marokko te genieten. De bezienswaardigheden hebben we al gehad, nu tijd om Marokko wat dieper binnen te dringen. Geen planning op voorhand, ter plaatse zelf de route kiezen ivm sneeuw, regen, .... leek ons de beste opzet. Verleden jaar hadden we nog op verschillende bergpassen moeten keren wegens te hoog smeltwater. Dit jaar lag er nog geen sneeuw, alle passen open, en dag temperaturen van 22 graden.
Het enigste wat op voorhand was afgesproken is, rijden, rijden, en nog eens rijden. Elke dag in het zadel van 7.15am tot 18.30pm.
Tijdens de middag een doosje conserven, en de rest gassen ...
Here we go :ricky:
Veel beeldjes en weinig tekst ...
Woensdag 25 november 2009.
Transporter is geladen en zal voor 20 uur ons hotel zijn tot Zuid Spanje.
We vertrekken om 20.30pm naar Almeria.
Tank vol in Luxemburg, ééntje in de slaapzak, de andere aan't stuur.

Donderdag 26 november 2009 (278km)
Tegen 16.30pm rijden we langs de Spaanse costa naar een camping op 5km vd haven, waar de transporter in bewaring blijft.

Uitladen, spiegels, koffers op de motor en tegen 18.30pm naar de haven voor de nachtboot richting Nador (00.00 - 06.00).
De rij wachtenden is lang en ik besluit een half uurtje te wachten.
Tegen 19pm is de rij nog langer, ik schuif maar aan.
De verrassing is groot, alles volzet.
In Marokko was het 3 dagen offerfeest en al de uitgeweken Marokkanen komen dan terug naar hun familie om het te vieren.
Achteraf gezien een groot voordeel, iedereen binnen, wij alléén buiten
Optie 1: Morgen om 10uur de boot, tegen 16pm ter plaatse.
Optie 2: Te donker om alles terug in te laden.
Ik heb een nummer van een Hostal in de buurt van Marbella en de eigenaar verwacht ons om 22pm.
We leggen de 278km. langs de kust in een vlot tempo af, ondanks de regen en de gloednieuwe noppenbanden.
Nu zitten we op 45 minuten rijden van Algeciras, waar om het uur een overzet is. Deze kost veel minder omdat je op minder dan een uur op het Afrikaans continent staat.

Vrijdag 27 november 2009. (322km)
Om 7 uur rijden we richting Algeciras, onderweg kopen we een ticket zodoende we rechtstreeks kunnen inschepen.

De af te leggen weg aan de grens, ken ik zo goed als de helpers zelf
Ik weiger de diensten vd gidsen beleefd.
Half uur later kunnen we eraan beginnen.

We zetten koers richting Tetouan, Euro's worden Dirhams.
We nemen de 200km lange, deels onverharde / verharde kustweg richting Ketema.

Ketema in het rif gebergte, grootste drugstad v/h land (wereld) nemen we een 4 - sterren hotel met bewaking voor de brommers.
Op het menu staat bier, ... maar zonder alcohol
Het hotel is netjes.

We gaan op straat wat eten. De gewenste hoeveelheid vlees gaat van het schaap, de molen in, en rechtstreeks de BBQ op.

Zaterdag 28 november 2009. (544km)
Ketema, Taounate, Tahar - Souk, Taineste, Taza, Guercif, Outat-Oulad-El-Haj, Missour, Midelt.
Foto's zeggen meer dan woorden :

In Midelt nemen we een klein hotel, de kamer kost ons minder dan 6 euro.

We wandelen wat in het stad, drinken een koffie en gaan naar bed.
544km aan kleine wegen en piste's, dan weet je het wel.

Lid BMW MC Vlaanderen