aankoop R1200RT overdoen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Kurt1200
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:03

aankoop R1200RT overdoen

Bericht door Kurt1200 »

bedoeld voor R1200RT rijders :
Zijn jullie echt tevreden over jullie aankoop en zou je die ook overdoen?
Welke zijn de voordelen tov je vroegere RT?
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik ben wel tevreden, maar kan niet vergelijken met de 1150.
Ik heb enkel een 300 Km gereden met een 1100, en dat is niet voldoende om een vergelijking te maken tussen de "oude" en de nieuwe. :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Teutoon
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 mei 2005, 00:01
Locatie: Tongeren

Bericht door Teutoon »

Hallo Kurt1200
Ik ben van de R850RT oud model op de R1200RT overgestapt.
Was heel tevreden van de oude, vooral omdat die heel soepel reed.
Maar de R1200RT kan toch alles iets beter.
De PKtjes helpen natuurlijk ook wel mee maar ik zit er veel vlugger in de eerste, wat ik met de 850 niet nodig had.
Maar op de autostrade loopt de 1200 als een trein, en dan nog met veel minder turbulenties achter het nieuwe scherm.
De remmen vragen wel wat gewenning maar die waren op de 1150 er ook al, alleen remt de voetrem nu nog maar van achter, wat voor stapvoets rijden toch wel een vooruitgang is.
In de bochten is de nieuwe ook iets speelser heb ik de indruk.
Zou ik hem nog eens kopen? :?
Domme vraag natuurlijk
:D :D :D
BMW Motor Club Vlaanderen
R1200RT
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

ik moet teutoon volledig beamen : ik ben ook van een R850RT overgestapt naar een R1200RT. dan voel je de vermogenwinst zeer goed.
Ook zijn andere argumenten komen overeen met mijn idee erover.

Bart
Danny Olemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2004, 10:42
Locatie: Keerbergen
Contacteer:

Bericht door Danny Olemans »

MHV642 schreef:ik moet teutoon volledig beamen : ik ben ook van een R850RT overgestapt naar een R1200RT. dan voel je de vermogenwinst zeer goed.
Ook zijn andere argumenten komen overeen met mijn idee erover.

Bart
Hallo Kurt,
Ik ben net terug van Frankrijk/Auvergne en heb 2900 km in 6 dagen gedaan met een nagelnieuwe R1200RT. Jaarlijks doen we dergelijke trip(s), zonder één meter autostrade...Rijden, rijden rijden dus. Na heel wat Japans geweld, een K1100RS, een R1150R moet ik zeggen dat de soepelste, de comfortabelste, de zuinigste mijn nieuwe 1200 RT is.
De nadelen? de nog steeds wat houterige boite
De voordelen? zeer weinig turbulentie, wegligging (veel Japans geweld belachelijk gemaakt op bochtige departementals... écht fun!)
Terug kopen? over 4 jaar, als god 't beliefd... zeker weten.
Danny
scooterke
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:35
Locatie: Hoboken

luchtturbulenties op R1200RT

Bericht door scooterke »

Danny,

Voor wat betreft de luchtturbulenties (vooral hoorbaar in de helm) wil ik toch het volgende kwijt. Ik reed voordien met een goedkope Suzuki (GSX-750F) en daar had ik en mijn vrouw vele minder last van de luchtturbulenties. Enkel op dit vlak is het wel een zwaar storende ontgoocheling. Voor de rest is hij super.
BMW R1200RT
Lid BMW club vlaanderen sinds april 2005
BeerMetWielen
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2005, 20:51
Locatie: Elversele

Bericht door BeerMetWielen »

Beste toekomstige RT-er ?
Eens RT altijd RT ? voor velen toch. Een aantal jaar geleden is er een echte hetze ontstaan in de club en ruilde (bijna) ieder zijn RT in voor een GS. ben benieuwd hoeveel ervan terug naar RT zijn overgestapt. Na 2 maal R 1100 RT (samen 100.000 Km ongeveer) en nu sinds 1 maand een R1200RT met 3500 Km kan ik je alleen maar zeggen : DOEN.
Tenminste als je prijs stelt op het geboden rijcomfort. En als je zeker bent dat je voldoende Km gaat doen; gepakt en gezakt met duo.
Mijn droommoto : een R1200GS (had vroeger ook nog een R1100GS).
Echter de knieen spelen parten en de geboden bescherming laat alle twijfel weg. De wendbaarheid van een R1200RT is fenomenaal.
Proefrijden mijn beste. Proefrijden.
Alvast veel plezier;
Luc.
Lid BMW MC Vlaanderen 1996
ex : R1100RT (gletsergroen)
ex : R1100RT (zwart)
ex : R80GS (rood)
ex : R1100GS (zwart)
ex : e.d.
huidig : R1200RT
l.box
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2004, 22:32

Bericht door l.box »

Afgelopen 2 weken met de 1200 RT van 1 week oud een ritje binnendoor via Pamplona,Granada,Andorra en door de Ardeche terug naar Nederland gemaakt van bijna 6000 km en heb absoluut geen spijt van de aankoop.
De motor doet alles wat van hem verwacht wordt , hij rijdt voortreffelijk,verbruikt echt weinig benzine (1 : 18 tot een keer bijna 1:24) en zelfs het olieverbruik viel ontzettend mee (0,7 ltr op 6000 km).
Hiervoor een 1100 en 1150 RT gereden,welke ook probleemloos waren en goed reden, maar dit is toch weer een stap vooruit wat wendbaarheid en vooral vermogen betreft.
Ook het gebruik van de koffer sluitingen en de unieke tanktas is uiterst goed doordacht en makkelijker in gebruik geworden.

Dus voorlopig nog geen spijt van de aankoop.

GROETEN,

L.Box
lucknops
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2004, 14:07
Locatie: Hofstade

Bericht door lucknops »

3500km gereden
motor: zalig, neemt vanaf 2000RPM op en trekt zonder protest door tot hoge toeren
versnellingsbak: beter dan 1150 maar toch nog voor verbetering vatbaar,goed bruikbare zesde
scherm: geen last van trillingen, tip van collega zeer waardevol: op autostrade scherm hoger zodat je over het scherm 50 m ver ziet, op sek wegen lager met zicht op 25m; indruk van iets mindere bescherming als 1150
verbruik: 5,1 lit
olieverbruik: 100cc/1000km
comfort met ESA: fenomenaal!!! zeker met duo
wegligging en bochtgedrag (Metzeler): rechtuit iets minder dan 1150, bochtgedrag duidelijke verbetering
remmen: even wennen maat maar meerwaarde bij stapvoetse maneuvers
koffers: gebruiksvriendelijker en groter, topkoffer kan 2 concepts Schubert herbergen
GPS II: spectaculaire verbetering zowel qua bedieningsgemak als processorsnelheid
contra: werkt verslavend .........
navi 75
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 mar 2005, 18:43
Locatie: Kempen

Bericht door navi 75 »

geweldige motorfiets, na 13 jaar met een K75s gereden te hebben!!!
fantastisch rijgevoel ( wendbaarheid , sturen ,wegligging)
minpunt:oliepeil sensor (optie)al in gebreken na 400 km!!!!!
voor de rest kei goeie moto , hier nog een 4 cilinder onder en ge hebt nen droom bike .
bmw, als je echt wilt RIJDEN :lol:
lid bmwmcvl
Kurt1200
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:03

Bericht door Kurt1200 »

ondertussen is mijn R1200RT met esa binnengekomen maar er staat nog maar 14 km op de teller, nog geen tijd gehad om hem deftig proef te rijden.
eerste indruk : veel wendbaarder dan mijn 1150 RT
de versnellingsbak veel soepeler.
morgen hoop ik deftig te kunnen inrijden.
Ferre

Bericht door Ferre »

Ik heb 900 km op de teller nu en mijn indruk is dat alles wat soepeler gaat dan op mijn 1150 : schakelen, hernemingen, de bocht in gaan.
Het rijdt een stuk comfortabeler en bij het manoevreren gaat alles wat gemakkelijker , kwestie van wat minder gewicht zeker.
Tuurlijk zou ik de aankoop overdoen. :!: :!: :D
Plaats reactie