Koffers F 800 ST

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lucdeepee
Berichten: 152
Lid geworden op: 25 jan 2005, 15:38
Locatie: Provincie Antwerpen

Koffers F 800 ST

Bericht door Lucdeepee »

Beste " Effers"

Heeft er iemand ervaring met koffers van een ander merk dan Bmw op zijn F 800 ST ? Het harmonikasysteem van de door Bmw voorziene koffers lijkt me niet handig. Welke merken bieden een alternatief ?
Alvast bedankt voor de eventuele reakties
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Koffers F 800 ST

Bericht door st1100 »

Hey , ikzelf heb de BMW koffer(tjes) op m'n K12OOR ('t is wel geen F maar het zijn dezelfde koffertjes dus...). En voorheen reed ik met een pan-european en was dus qua koffers wel iets gewoon. Uiteindelijk meer voor de moto gekozen en de koffers , ik was daar niet zo voor maar ... tja die waren erbij.

Maar wat blijkt nu , ik vind die wel superhandig :!: . In de smalste stand zijn ze groot genoeg voor m'n slot en regenpak en bandenherstelset enz langs een kant en in de andere m'n bokes en alles voor een dag werken. En lekker smal om eventueel door de file te rijden :grin: , en ook qua zicht misstaat dat op mijn sportief model niet in de smalste stand. In de dikste stand kan m'n helm (shoei multitec) er net in. En op trip steek ik al m'n kledij in zo'n waterdichte hoes en die neem ik dan mee binnen in het hotel en de vuile koffer blijft op de moto achter.
Om maar iets te zeggen : ik ben op het salon naar de nieuwe VFR1200 gaan kijken en als ik zie welke 2 bulten daar achteraan aan hangen mag je toch niet aan door de file rijden denken he :twisted: (en ter hoogte van de deur ben je best ook voorzichtig :-P ) , zelfs m'n pan-european scoorde een kwarteeuw geleden beter met z'n geintegreerde koffers. (vooruitgang zeker :oops: ) Neen , geef mij maar de handige omvormbare koffertjes van BMW dan.

Natuurlijk hebben ze hier en daar wel een minpunt , dat nog voor verbetering vatbaar is : omdat er waarschijnlijk ergens op een ander model een uitlaat zit , heb ik een bobbel (euh uitsparing) in de achterkant van de koffers die nergens voor nodig is en zo het nuttige volume wel (onnodig) beperkt. Ze zijn zeker niet van de grootste maar wel groter dan ze lijken... :idea: :idea: Verder zouden ze die toch vanzelf waterdicht kunnen maken : steverige beugel met waterkering en de rest kan blijven zoals het is. Al moet ik zeggen dat ik van water in de koffers nog geen last heb gehad , buiten tijdens het kuisen.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Koffers F 800 ST

Bericht door MOTOBLOG »

De sportkoffers (F800, K1200, K1300, R1200S) kunnen best wat verdragen. Als je door een gewone plensbui rijdt, blijft alles goed droog, pas als je in echt hondenweer terecht komt, heb je de binnentassen wel nodig. Anders wordt het toch allemaal wat vochtig. Ik ben er ook tevreden van. Ze zijn relatief prijzig, maar als ik zie dat ik zonder de koffers een mooie motor overhoudt met enkel een zeer kleine uitsparing onder het zijpaneel, ben ik meer dan tevreden over de looks met en zonder.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Koffers F 800 ST

Bericht door GSMax »

BMW sportkoffers trekken op niks en zijn aartslelijk in die ene kleur waarin BMW ze verkoopt en bovendien zijn ze dan nog eens overprized :-( maar spijtig genoeg zijn er geen waardige alternatieve harde koffers die ge eventueel in de kleur van je motor zou kunnen nemen. Heb me er bij neer gelegd, en zal dus op mijn K1200S voor het woon-werkverkeer de GIVI trolley top koffer gebruiken op een SW Motech bagagedrager :-| welke ik tijdens toerritjes gemakkelijk kan verwijderen :-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Koffers F 800 ST

Bericht door st1100 »

Kmax schreef:BMW sportkoffers trekken op niks...
Heb je de koffers in gebruik , of is dat een mening "op het zicht" ?? Want toen ik ze op m'n 2é hands zag staan dacht ik ook van oei wat zijn dat voor prullen dat daar achter aan hangen. Maar in het gebruik heb ik m'n mening herzien.
Kmax schreef:...bovendien zijn ze dan nog eens overprized :-(
Tja er staat BMW op , net zoals op de moto trouwens. :roll:
Kmax schreef:....spijtig genoeg zijn er geen waardige alternatieve harde koffers die ge eventueel in de kleur van je motor zou kunnen nemen.
Toch raar dat Wunderlich enz... niet op het idee zijn gekomen om zelf iets te ontwerpen voor die ondingen. :wink: De VFR1200 is iets voor u denk ik , 2 vlaaien in koetswerkkleur achteraan en een paar 1000€ beterkoop.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Koffers F 800 ST

Bericht door GSMax »

Puur op zicht zijn ze lelijk, ik denk trouwens dat 90% van de BMW rijders dat vind. Ik heb al gelezen dat ze niet waterdicht zijn :shock: Of ze practisch zijn kan ik niet oordelen want heb ze niet, maar klaarblijkelijk moet ge ze al "uitrekken" als ge er een A4 kaft wilt in steken. Het is niet omdat er BMW op staat dat ge meer als 600€ moet neertellen, niet alle BMW producten zijn hun geld waard :roll: , de BMW motoren daarentegen wel... :wink: :mrgreen: Trouwens ik wil geen vlaaien achteraan want dan had ik geen sportmotor moeten kopen, maar iets of wat practische mooie afgewerkte koffers had wel gemogen vind ik....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie