waar vind ik het motornummer van mijn F650 FL

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc_motard
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2010, 16:27
Locatie: Middelkerke

waar vind ik het motornummer van mijn F650 FL

Bericht door luc_motard »

naar aanleiding van het willen inschrijven van mijn motor F650FL van 08/1999 in Frankrijk dien ik het motornummer te vermelden op het dossiertje van BMW France. Dit is nodig om het certificatieattest te bekomen (Frans gelijkvormigheidsattest). Wellicht kan iemand me zeggen waar het motornummer zich bevindt. Het chassisnummer was gemakkelijk te vinden. 8-)
de klei'n
Berichten: 196
Lid geworden op: 23 okt 2008, 21:39
Locatie: Mannekensvere

Re: waar vind ik het motornummer van mijn F650 FL

Bericht door de klei'n »

Luc
volgens dat ik zie op de manual staat het nummer ergens ter hoogte van de achterste vering, foto is niet helemaal duidelijk maar ik heb de indruk dat de luchtfilter eruit moet.
wil je zeker zijn, kom eens af ,ik zie dat je van middelkerke bent en ik heb hier de manual liggen, ga proberen doormailen maar is een groot bestand
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
de klei'n
Berichten: 196
Lid geworden op: 23 okt 2008, 21:39
Locatie: Mannekensvere

Re: waar vind ik het motornummer van mijn F650 FL

Bericht door de klei'n »

je zou mail moeten hebben
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
luc_motard
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2010, 16:27
Locatie: Middelkerke

Re: waar vind ik het motornummer van mijn F650 FL

Bericht door luc_motard »

Ja dat is geen probleem - ik heb mijn auto bmw 525 touring verleden
jaar in de mei ook ingeschreven - en het attest van BMW France is nog
gratis ook en in een drietal weken is dat in orde.
Vanaf volgend jaar 2011 ga ik een kamer (met 3 x 1-persoonsbedden) in
ons huis met zwembad in de Cévennes (30410 - Molières-sur-Cèze)
verhuren als een chambre d'hôtes enkel met ontbijt aan motards - (met
wasmachine etc) - ons huis ligt op 40 km zuidwaarts van Valon Pont
D'Arc (Ardèche) en een 80 km van de Middellandse Zee - La Grand-Motte.
Altijd welkom. :grin:
luc_motard
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2010, 16:27
Locatie: Middelkerke

Re: waar vind ik het motornummer van mijn F650 FL

Bericht door luc_motard »

ja - ondertussen heb ik het motornummer al. Ik ben bij BMW Inghelbrecht in Oostende langsgeweest omdat de motor daar gekocht werd. Hij kon het motornummer via het chassisnummer achterhalen met zijn dealerprogramma puma.bmwgroup.com en mij verder doorverwijzen naar Afdeling Homologatie BMW in Bornem tel. 03/890.97.11 voor het type motor. Amper een kwartier na mijn tel kreeg ik via mijn mail het volledige homologatiedossier van de F650. Het type van een motor F650 - 08/1999 is 651VA. Dus BMW Inghelbrecht en BMW Bornem verdienen alle lof voor hun klantvriendelijkheid en vakbekwaamheid. Ik heb nu mijn volledig dossier naar BMW France - Service Homologation B.P. 70086 - 67016 Strasbourg Cedex gestuurd om het Franse homologatieattest te verkrijgen. Eens ik dat heb, bied ik me aan bij de Sous-Préfecture in Alès (voor mijn woongebied in de Gard) met het Belgisch inschrijvingsbewijs en krijg ik een Frans voorlopig inschrijvingsbewijs zodat ik alvast mijn Franse nummerplaat kan laten aanmaken. Een paar dagen nadien krijg ik het definitieve inschrijvingsbewijs. Nadien zorg ik voor een BA verzekering wat mij 109 € zal kosten - Assistance inbegrepen. Ja in Frankrijk is dit veel goedkoper zelfs met de opties. Zo dit is de werkwijze in 2010 om een BMW motor met Belgisch inschrijvingsbewijs in Frankrijk in te schrijven.
Plaats reactie