Pagina 1 van 1

XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 11 apr 2010, 23:18
door Rone
Na diverse veranderingen en werkzaamheden aan de XChallenge begint ie zo stilletjes aan de juiste vorm te krijgen op er mee op reis te vertrekken.
24 april wordt er voor een try out afgereisd naar Marokko voor 2 weken om erna op 25 oktober te vertrekken naar Zuid-Afrika (en eventueel terug)

Hieronder enkele foto's en meer info kan je vinden op de WEBSITE (de site is lang nog niet af, maar we zijn er mee bezig :wink: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 11 apr 2010, 23:25
door Nahoj
ziet er mooi uit!
vooral die lederen klederdracht ( daar kik ik tog wel een beetje op) 8-)
amuseert u daar maar

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 11 apr 2010, 23:39
door Rone
johanelsie schreef:vooral die lederen klederdracht ( daar kik ik tog wel een beetje op) 8-)
Lederen klederdracht ???

bedoel je deze ?

Afbeelding

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 00:28
door Nahoj
neen zen tassen he! Nog een vraagje, komt er nog een tankbescherming op de motor? Vb valbeugels

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 00:56
door Rone
johanelsie schreef:neen zen tassen he! Nog een vraagje, komt er nog een tankbescherming op de motor? Vb valbeugels
Tasszn zijn niet van leder hoor ... da zijn tassen van Ortlieb en das een soort kunststof.

En er komen geen valbeugels meer op ... die tank kan wel wat verdragen hoor.

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 06:59
door Kris adv
dat ziet er goed uit :thumleft:

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 16:40
door Indierock
Knap Rone !!! En zo blinken.
Zo te zien staat er nu al het mogelijke op :lol:
Zit hier de logistieke hulp in van Olivier ?
Als jij in Marokko op de pistes zit, ben ik in Hechlingen. Zal aan U denken.
Het gaat U goed. Hou ons op de hoogte van Marokko.

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 17:35
door pvde
Yep,
Knap ding, Rone.
Veelplezier met je geplande trippen naar Marokko en Zuid-Afrika.
PS: Is er nog iets origineels overgebleven aan diene XChallenge :wink:
Houdoe

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 18:12
door Rone
Indierock schreef:Zo te zien staat er nu al het mogelijke op :lol:
Toch nie ... er staat geen ABS op ... allé er staat geen ABS "meer" op ... was een serieus werkje om die eraf te halen ... heb daarvoor een halve kabelboom opnieuw moeten maken ... en daar heb ik inderdaad de steun van Olivier bij gekregen door via hem de electrische schema's te krijgen ...

er ligt me wel nog iets niet echt lekker ... heb de motorfiets eens gewogen ZONDER benzine en zonder bagage en zonder dat ik de Ultra Heavy binnenbanden en wielklemmen heb gemonteerd en ik kwam aan 182kg ... heel iets anders dan de 144kg (156kg) die een standaard XChallenge zou moeten wegen volgens BMW.

Hebben jullie eigenlijk al eens jullie moto gewogen ?

@Indierock : veel plezier in Hechlingen en ik zal wel verslag uitbrengen na afloop van Marokko :wink:

pvde schreef:PS: Is er nog iets origineels overgebleven aan diene XChallenge :wink:
ja zulle ... de motor is nog standaard :mrgreen:

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 19:13
door Indierock
Is inderdaad een merkwaardig gewicht, zoals je stelt zonder benzine en bagage. Ik zou op het eerste zicht niet goed weten waar ik hem nauwkeurig zou kunnen wegen. Feit is dat ie fantastisch manouvreerbaar is. Zaterdag nog ondervonden op een offroadrit. Ik blijf een mateloos respect betonen aan de gasten die echt offroad gaan met hun GS of KTM Adventure en die die machines ook perfect beheersen. Alleen dat al zien is fantastisch. Voor mij ligt voorlopig de grens wel nog een heel tijdje bij de Challenge.
Zou die Ohlins zoveel meer wegen dan de standaard luchtvering achteraan? Lege bagagetassen : +- 4 kg? Grotere tank : enkele kg? Navigatietoren ?
Dikke binnenbanden (4mm. dik?). Ik kom ook niet op een sluitende verklaring voor zulk een groot gewichtsverschil.
En toch, ... als je valt zet je hem bijna recht als een fiets.

Re: XChallenge in Reisuitvoering

Geplaatst: 12 apr 2010, 19:42
door Rone
wegen is niet zo moeilijk, tenminste als je over een voetweegschaal beschikt. Je plaatst er eens je voorwiel op en eens je achterwiel en telt beide waarden op en je hebt het totaalgewicht.

Dikke binnenbanden (inderdaad 4mm) zaten er nog niet in, ook waren de tassen nog niet gemonteerd en zat mijn Zumo er zelfs niet op.
Wel is die Ohlins een pak zwaarder dan de luchtvering en staan er verder ook wel een aantal accessoires op die het gewicht aandikken, zoals : Middenstaander, carterbescherming met gereedschapsvak, metalen subframe met koffer/tassenhouders, grotere tank, kopkuip met bijbehorende support, ... maar toch had ik minder verwacht dan 182kg ... :-(