reservesleutel

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
haté
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 jan 2006, 20:15

reservesleutel

Bericht door haté »

Is een honda-deauville-verhaal, maar kan ook van pas komen voor alle bmw's met gechipte (reserve)sleutel.
Schoonbroer kreeg zijn moto niet aan de praat na de winterstop...toen bleek dat hij met een niet- of wellicht slecht-gechipte reservesleutel bezig was. Die is uitwendig 100 % identiek aan de "echte" sleutel maar doet dus niet wat een sleutel zou moeten doen. Sleutels waren per ongeluk en dus ongeweten verwisseld...Met de "echte" sleutel startte zijn moto onmiddellijk
Dus heren, om ergernis en rode kaken te voorkomen, sleutels checken en/of markeren !
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: reservesleutel

Bericht door Gaby »

Dat doe ik altijd en wel onmiddelijk! Het is een electronisch ding en kan dus ook defect zijn bij levering (DOA) of niet passen.
Om dat vast te stellen als je na een tijdje die sleutel nodig hebt :oops: Wat bedoel je precies met markeren?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
haté
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 jan 2006, 20:15

Re: reservesleutel

Bericht door haté »

"markeren" = herkenbaar maken, zodat je onmiddellijk weet of je met de juiste dan wel verkeerde sleutel
bezig bent...
wegsmijten is misschien nog veiliger, want is eigenlijk géén reservesleutel, je kan er alleen nog je
koffers mee openen en je stuurslot ontgrendelen !
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: reservesleutel

Bericht door Gaby »

Nu snap ik het (denk ik). Bij mijn motor is dat niet, alles kan met de beide sleutels.
Als ik me niet vergis is dat bij BMW meestal het geval (of althans de bedoeling)
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: reservesleutel

Bericht door ®win »

Kan ook zijn dat de 2e sleutel door een software-update niet meer bekend is. Dan moet je ermee naar de dealer (bv. bij e.v. onderhoud) en deze opnieuw laten aanmelden. Ben je ook van het probleem af....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie