Modificatie jiffy beveiliging

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Big-T
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2005, 22:32
Locatie: Rotterdam

Modificatie jiffy beveiliging

Bericht door Big-T »

Hoi allemaal

Ik heb deze vraag ook geponeerd op het forum van de Hobbyist maar gezien de diepgang van dit forum verwacht ik hier eigenlijk de oplossing te vinden, :twisted:

Ik zit met een “technisch” probleempje. Ik wil op mijn R1100RS de uitzet beveiliging van de jiffy omzeilen maar niet geheel uitschakelen. Ik had mij zo voorgesteld om de inschakeling van de beveiliging te laten verlopen via een relais waarbij het relais wordt aangestuurd (bekrachtig) door de vrijloopindicatie. M.a.w. jiffy uit en versnelling in neutraal (lampie aan) blijven lopen en kunnen starten. Jiffy uit en niet in neutraal (lampie uit), het relais wordt niet (meer) bekrachtigd en motor slaat af cq kan niet gestart worden. Tot zover geen probleem maaaaaaar, ik kan nergens de spanningsdraad van de vrijloopindicatie vinden om het relais aan te sturen. Ik heb de draadjes direct achter het lampje door gemeten maar geen draad met spanning die wegvalt als het lampje uitgaat. Ik heb de bedrading vanaf de schadeklaar achter op de bak losgehaald maar ook hier geen draad waarop spanning staat en die eraf gaat als er de versnelling wordt ingeschakeld. Wat doe ik mis cq zie ik over het hoofd. Het lijkt me allemaal zo simpel en logisch maar toch ………@#%*&!^$ lukt het niet.
Wie biedt de oplossing?
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Dit is de beschrijving om de Jiffy beveiliging via een relais uit te schakelen

http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/ru ... tart.shtml

Dit is wel zonder jouw keuze om de Neutraalschakelaar erbij te schakelen.
Volgens mij is de de kabel van de Neutraalschakelaar enkel de massa die doorverbonden wordt, dus daar zal je geen spanning vinden. De plus (voeding) zal ergens op het groene lampje zitten op't daschbord
Plaats reactie