Terugroepactie BMW

Hier vind je alle persberichten terug. Deze handelen over BMW algemeen of BMW Motorrad

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lucrc
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2010, 21:53

Terugroepactie BMW

Bericht door Lucrc »

Terugroepactie BMW

Staat dit hier al ergens vermeld ? :roll:

BMW moet 122.000 motors terugroepen - AP
wo 19/05/2010 - 06:54 Het auto- en motormerk BMW roept 122.000 motors terug omdat er een probleem kan zijn met de remmen. Door de trillingen bij het rijden zouden lekken kunnen ontstaan in het voorste remsysteem.

Het gaat om motoren van het type R 1200 GS Adventure model, R 1200 GS, R 1200 R, R 1200 RT, R 1200 ST en K 1200 GT. Alle eigenaars van zo'n motor hebben een brief ontvangen met de vraag om de motor bij een garagehouder binnen te brengen. Wie nog geen brief heeft ontvangen, mag die in de komende dagen verwachten.

Deze motors zijn geproduceerd tussen augustus 2006 en mei 2009. Twee jaar geleden waren ook problemen met de remmen van dit type motor vastgesteld. De herstellingen die toen zijn uitgevoerd, blijken nu onvoldoende. BMW benadrukt wel dat slechts een klein deel van de motors een probleem zal hebben. Zolang er genoeg remvloeistof aanwezig is, zouden er ook geen problemen mogen optreden, stelt BMW. Tot nu toe zijn ook nog geen ongevallen gemeld met deze motor als gevolg van een slecht functionerend remsysteem.


Meer info op http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/10123403.stm" onclick="window.open(this.href);return false;
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Terugroepactie BMW

Bericht door J »

nog niet gezien hier, maar heb daar ook geen problemen mee.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Terugroepactie BMW

Bericht door albatros »

Zijn al 2 topics over gestart gisteren.
Ik heb mijn dealer gevraagd of mijn R1200R hier ook bij hoort.
Antwoord: Zolang er geen olie zichtbaar is op het voorste spatbord of velg/wiel is er geen probleem :-? Wanneer ik dat zie is het waarschijnlijk al te laat, denk ik dan :-x
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Terugroepactie BMW

Bericht door J »

albatros schreef:Zijn al 2 topics over gestart gisteren.
Ik heb mijn dealer gevraagd of mijn R1200R hier ook bij hoort.
Antwoord: Zolang er geen olie zichtbaar is op het voorste spatbord of velg/wiel is er geen probleem :-? Wanneer ik dat zie is het waarschijnlijk al te laat, denk ik dan :-x

ma ba nee, zo rap gaat dat ook niet hoor.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Terugroepactie BMW

Bericht door Gaby »

Ook als het niet het remmen zelf aantast, remvloeistof heb ik niet graag op andere plekken dan waar ze thuishoort :shock:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: Terugroepactie BMW

Bericht door Paul vde »

Ik weet dat er een deel vervangen zijn op GS en andere met ABS,zonder abs niet.
Het verschil van leiding,andere kronkels er in en iets andere ophanging.

De kronkels of bochten in de leiding dienen voor beter de trillingen op te vangen.

Dus afwachten.
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Terugroepactie BMW

Bericht door albatros »

Chassisnummer laten nazien en ja hij staat ook op de lijst. Doch, blijkbaar heeft mijne vorige keer reeds een verbeterde remleiding gekregen :-)
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Plaats reactie