Zumo 660

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
piepedoi
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010, 09:20

Zumo 660

Bericht door piepedoi »

Hallo

Ik heb in december 2009 een 660 gekocht.
Als ik via "My Garmin" naar mijn kaart ga kijken, staat er dat ze ontgrendelt is op 22/5/2009.
7 maand vóór aankoop dus.
Heeft iemand van jullie een idee hoe dat kan komen?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Zumo 660

Bericht door p@rick »

piepedoi schreef:Hallo

Ik heb in december 2009 een 660 gekocht.
Als ik via "My Garmin" naar mijn kaart ga kijken, staat er dat ze ontgrendelt is op 22/5/2009.
7 maand vóór aankoop dus.
Heeft iemand van jullie een idee hoe dat kan komen?
Misschien ene die in garantie teruggenomen werd door Garmin, hersteld, en nu terug verkocht als nieuwe ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Re: Zumo 660

Bericht door Livin »

p@rick schreef:Misschien ene die in garantie teruggenomen werd door Garmin, hersteld, en nu terug verkocht als nieuwe ?
:bsstupid:
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660

Bericht door MOTOBLOG »

Er is nog een plausibele uitleg mogelijk. Sommige shops halen elk toestel uit de doos, controleren dit toestel op correcte werking, voorzien reeds updates van firmware, plaatsen gratis flitspalen enz...

Wanneer een toestel de eerste keer uit de doos komt en een locatiebepaling doet, registreert het zichzelf. Dus van zodra een nieuw toestel een fix heeft, dan wordt dit intern opgeslagen. Wanneer een klant daarna het toestel registreert, wordt via het toestel aan 'mygarmin' doorgegeven wanneer de kaarten voor het eerst ontgrendeld werden bij de eerste fix van het toestel... de werkelijk datum van eerste ingebruikname.

Een toestel dat daarna wat langer op de planken staat, kan al een wat oudere eerste fix ondergaan hebben. Normaal is het zelfs zo dat het toestel wel eerst wat beweging moet registreren alvorens het echt overgaat tot 'registratie' van de kaarten. Zo kon een kennis van me een nieuw toestel pas registreren op mygarmin na een kleine rit.

Het hangt er allemaal wat vanaf. Dus ja, het kan altijd dat een toestel uit een doos wordt gehaald om te tonen aan een klant, daarna netjes wordt ingepakt, maar dat de kaarten reeds ontgrendeld zijn geweest. Ik denk dat niet alle verkopers hiervan op de hoogte zijn.

Om op de reactie terug te komen dat een toestel 'hersteld' als nieuw wordt verkocht ... dat doet een "echte" Garmin dealer niet. Maar er zijn inderdaad firma's die "refurbished" toestellen opkopen en dan onder de prijs verkopen. Een voorbeeld hiervan was Pixmania.

Mijn advies: koop uw toestel steeds bij een vertrouwde en echte Garmin dealer. Die geeft ook de beste kans op service enz...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Zumo 660

Bericht door p@rick »

DE PVDK FILES schreef:Sommige shops halen elk toestel uit de doos, controleren dit toestel op correcte werking, voorzien reeds updates van firmware, plaatsen gratis flitspalen enz...
In dit geval zeven maanden op voorhand is toch wel erg lang... Tegen dan hebben de flitspalen zich allang weer vermenigvuldigd, en is de firmware alweer achterhaald.
Eerlijk gezegd, van 'n toestel dat ik bij 'n superbetrouwbare dealer zou kopen, zou ik in eerste instantie verwachten dat ik het zelf volledig zou mogen uitpakken, of dat dat tenminste gebeurt in mijn aanwezigheid, m.a.w. dat het toestel tot op het moment van aankoop in gesloten/verzegelde verpakking zit. Als het toch zo'n behulpzame dealer is, zal ie nadien het toestel ook nog wel willen updaten.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Zumo 660

Bericht door Zeppe »

Eerlijk gezegd, van 'n toestel dat ik bij 'n superbetrouwbare dealer zou kopen, zou ik in eerste instantie verwachten dat ik het zelf volledig zou mogen uitpakken, of dat dat tenminste gebeurt in mijn aanwezigheid, m.a.w. dat het toestel tot op het moment van aankoop in gesloten/verzegelde verpakking zit. Als het toch zo'n behulpzame dealer is, zal ie nadien het toestel ook nog wel willen updaten.
Misschien moet je de super betrouwbare dealer eens met het gegeven confronteren
Aan de reactie/uitleg ga je een heel eind verder komen, dan met onze gissingen.
Is hij super betrouwbaar dan zal hij u een verklaring kunnen geven en zal jij het vertrouwen in hem behouden
Geeft hij een k.t uitleg, dan zal je bij hem de laatste aankoop gedaan hebben.
Maar geef de man alvast de kans en het voordeel van de twijfel

succes
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Zumo 660

Bericht door p@rick »

tricky schreef:
Eerlijk gezegd, van 'n toestel dat ik bij 'n superbetrouwbare dealer zou kopen, zou ik in eerste instantie verwachten dat ik het zelf volledig zou mogen uitpakken, of dat dat tenminste gebeurt in mijn aanwezigheid, m.a.w. dat het toestel tot op het moment van aankoop in gesloten/verzegelde verpakking zit. Als het toch zo'n behulpzame dealer is, zal ie nadien het toestel ook nog wel willen updaten.
Misschien moet je de super betrouwbare dealer eens met het gegeven confronteren
Aan de reactie/uitleg ga je een heel eind verder komen, dan met onze gissingen.
Is hij super betrouwbaar dan zal hij u een verklaring kunnen geven en zal jij het vertrouwen in hem behouden
Geeft hij een k.t uitleg, dan zal je bij hem de laatste aankoop gedaan hebben.
Maar geef de man alvast de kans en het voordeel van de twijfel

succes
Voor alle duidelijkheid, ikzelf heb geen probleem met mijn Zumo en/of de verkoper waar ik het toestel gekocht heb hé :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660

Bericht door MOTOBLOG »

7 maand is idd lang. Maar in de zaak waar ik werk, wordt het toch ook op voorhand gedaan, vanwege de drukte. Er is gewoonweg geen tijd om op het moment zelf updates, flitspalen, enz... te gaan doen als er vier of vijf man aan de balie staat. En bij ons gaat ook ELKE doos open om het toestel te controleren, daarna netjes dicht. Zo weet ik of de batterij goed is, toestel werkt en ik zet meteen alles in NL taal. Ik noem dat service, maar idd de doos is open geweest.
Ik wil er voor jou daarna wel een zegeltje op plakken, alleen, die bestaan niet, de Garmin dozen kan je gewoon opendoen :mrgreen:
p@rick schreef:Als het toch zo'n behulpzame dealer is, zal ie nadien het toestel ook nog wel willen updaten.
S-tijn
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:46

Re: Zumo 660

Bericht door S-tijn »

[quote="DE PVDK FILES"]... En bij ons gaat ook ELKE doos open om het toestel te controleren, daarna netjes dicht. Zo weet ik of de batterij goed is, toestel werkt en ik zet meteen alles in NL taal. Ik noem dat service, maar idd de doos is open geweest./quote]

Ik was heel blij hoor met mijn netjes-gecontroleerde-op-zijn-goede-werking Zumo 660 :wink:
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Zumo 660

Bericht door p@rick »

S-tijn schreef:Ik was heel blij hoor met mijn netjes-gecontroleerde-op-zijn-goede-werking Zumo 660 :wink:
Ik ook met mijn niet-op-voorhand-netjes-gecontroleerde-op-zijn-goede-werking-gecontroleerde Zumo 660 :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Cindy

Re: Zumo 660

Bericht door Cindy »

DE PVDK FILES schreef:7 maand is idd lang. Maar in de zaak waar ik werk, wordt het toch ook op voorhand gedaan, vanwege de drukte. Er is gewoonweg geen tijd om op het moment zelf updates, flitspalen, enz... te gaan doen als er vier of vijf man aan de balie staat. En bij ons gaat ook ELKE doos open om het toestel te controleren, daarna netjes dicht. Zo weet ik of de batterij goed is, toestel werkt en ik zet meteen alles in NL taal. Ik noem dat service, maar idd de doos is open geweest.
Ik wil er voor jou daarna wel een zegeltje op plakken, alleen, die bestaan niet, de Garmin dozen kan je gewoon opendoen :mrgreen:
p@rick schreef:Als het toch zo'n behulpzame dealer is, zal ie nadien het toestel ook nog wel willen updaten.
Zal niet makkelijk zijn daar er garmin dealers producten halen bij super-dealers............ ga maar zoeken en bewijzen WIE de doos ooit geopend heeft,geupdated heeft ect...
piepedoi
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010, 09:20

Re: Zumo 660

Bericht door piepedoi »

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Mijn 660 komt van een officiële verdeler. Ik ga hem niet noemen aangezien ik hem niet wil beschuldigen van een gebruikt toestel voor nieuw verkocht te hebben.
ik heb hem een afdruk van My Garmin laten zien waarop stond dat die kaart al ontgrendelt was 7 maand voor aankoop. Hij had daar geen echte uitleg over, maar soit.
Bij aankoop had ik een beetje een slecht gevoel aangezien hij alles nog in de doos moest stoppen ipv omgekeerd. Maar misschien was het een toestel dat hij juist gecontroleerd had en nog niet terug ingepakt.
Hij wist ook niet dat er een versie 3.8 was.volgens hem was de 3.5 de laatste versie.
Garmin zelf is hier een beetje verwarrend. Op "mijn Garmin" kan je de 3.8 opladen, maar op Garmin.com staat (stond) dat 3.5 de recentste versie is. Bovendien moet je via "webupdater" nog een paar zaken apart updaten. Voor een leek zoals ik is dit allemaal niet zo simpel. Gelukkig heb ik een maat die er meer verstand van heeft.
Besluit: nu werkt alles zoals het hoort en we zijn gerust.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660

Bericht door MOTOBLOG »

Kan inderdaad een toestel geweest zijn dat hij gebruikt om een demo te geven als een klant uitleg vraagt in de winkel. Omdat ik persoonlijk vind dat dit niet kan met nieuwe toestellen, waar iedereen al heeft aangezeten, is er een echt "demo"toestel in een houder voorzien. Daar geef ik tekst en uitleg en daarna wordt er een doos uit de stock gehaald.
piepedoi schreef:Bij aankoop had ik een beetje een slecht gevoel aangezien hij alles nog in de doos moest stoppen ipv omgekeerd.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Zumo 660

Bericht door p@rick »

DE PVDK FILES schreef:Kan inderdaad een toestel geweest zijn dat hij gebruikt om een demo te geven als een klant uitleg vraagt in de winkel. Omdat ik persoonlijk vind dat dit niet kan met nieuwe toestellen, waar iedereen al heeft aangezeten, is er een echt "demo"toestel in een houder voorzien. Daar geef ik tekst en uitleg en daarna wordt er een doos uit de stock gehaald.
Maar als ik het goed begrijp : die dozen werden door jullie dan wel al geopend, om het toestel op voorhand te controleren op z'n goeie werking ?
Nu, iemand die zelf genoeg ervaring heeft om zo'n toestel vanaf helemaal nul te initialiseren, kan die desgevallend bij jullie ook een toestel kopen dat zelfs door jullie nog niet uit de verpakking is gehaald ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660

Bericht door MOTOBLOG »

Ik snap eerlijk gezegd niet goed waar die obsessie vandaan komt. Als jij een motor nieuw koopt, wil je dan ook dat ie nog NOOIT gedraaid heeft ? Nochtans wordt elk beestje na het verlaten v.d. productieband al een keer goed op toeren gejaagd... Bekijk het net zo met het toestel... het is eerder een positief iets dat bijdraagt tot het afleveren van een goed werkend product. :wink:
p@rick schreef:Nu, iemand die zelf genoeg ervaring heeft om zo'n toestel vanaf helemaal nul te initialiseren, kan die desgevallend bij jullie ook een toestel kopen dat zelfs door jullie nog niet uit de verpakking is gehaald ?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Zumo 660

Bericht door p@rick »

DE PVDK FILES schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet goed waar die obsessie vandaan komt. Als jij een motor nieuw koopt, wil je dan ook dat ie nog NOOIT gedraaid heeft ? Nochtans wordt elk beestje na het verlaten v.d. productieband al een keer goed op toeren gejaagd... Bekijk het net zo met het toestel... het is eerder een positief iets dat bijdraagt tot het afleveren van een goed werkend product. :wink:
p@rick schreef:Nu, iemand die zelf genoeg ervaring heeft om zo'n toestel vanaf helemaal nul te initialiseren, kan die desgevallend bij jullie ook een toestel kopen dat zelfs door jullie nog niet uit de verpakking is gehaald ?
Heeft niets met obsessie te maken, ik stel gewoon de vraag.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660

Bericht door MOTOBLOG »

Normaal niet, maar zou die vraag gesteld worden, dan kan ik altijd een doos apart zetten, bij levering van een nieuwe bestelling, die ik niet open.
p@rick schreef:kan die desgevallend bij jullie ook een toestel kopen dat zelfs door jullie nog niet uit de verpakking is gehaald ?
Plaats reactie