Dunlop Trailmax 91

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Dunlop Trailmax 91

Bericht door props-n-blades »

Zoals Mecapuet al aangaf in het Tourance EXP draadje, een nieuwe topic voor deze nieuwe band.

Afbeelding

Voor het zomerverlof moet ik wisselen, ... misschien voor deze ...

Ik wil wel eens horen wat de bevindingen zijn.

Iemand deze al uitgeprobeerd ?
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door mecapuet »

Heb de Trailmax TR 91 besteld en zijn binnen.
Op losse velg komt het op Vooraan: 110 euro en Achter: 119 euro...alles in.
Ga ze er pas in Juli opzetten, voor ik naar de Alpen ga...die er nu opstaan kunnen nog een tijdje mee.
Ik laat iets weten... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar, z'n voorloper heb ik nooit getest maar heeft altijd positieve commentaar gehad.
In de meeste reviews op 't net zijn ze er zeer over te spreken, had 'm graag is in een vergelijkingstest met de B'wing en de EXP gezien, maar dat zal nog wat geduld eisen.

Ik vertrek volgende week voor een tripke van zo'n 4500km, en m'n huidige voorband (B'wing) heeft z'n beste tijd gehad, 't is dus goed mogelijk dat ik er voor 't vertrek nog een andere opgooi, maar welke dat zal wezen weet ik nog niet. Ik weet zelfs niet of de meeste bandenboeren deze band reeds in stock hebben.

't enige wat ik me een klein beetje afvraag is ofdat die nieuwe Trailmax vooraan geen problemen gaat hebben met m'n B'wing achteraan :?:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door dedjutoch »

Ik wilde ze 14 dagen geleden bestellen om bij mij er op te leggen! Toen kon Dunlop nog niet zeggen wanneer deze banden leverbaar waren!
Heb dan maar Continental laten opleggen!
Zo te lezen zijn ze nu wel leverbaar....

Waarschijnlijk zal je momenteel nog niemand tegenkomen die deze banden langere termijn gebruikt heeft :wink:
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door mecapuet »

dedjutoch schreef:Ik wilde ze 14 dagen geleden bestellen om bij mij er op te leggen! Toen kon Dunlop nog niet zeggen wanneer deze banden leverbaar waren!
Heb dan maar Continental laten opleggen!
Zo te lezen zijn ze nu wel leverbaar....

Waarschijnlijk zal je momenteel nog niemand tegenkomen die deze banden langere termijn gebruikt heeft :wink:
Inderdaad...bandenboer had gezegd dat ze binnen de drie dagen zouden binnen zijn, ben vandaag daar geweest en een teleurstelling.
Zijn pas in Augustus in productie, heb te vroeg geroepen.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Fredo
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 mei 2007, 10:15
Locatie: Gent - Oost-Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Fredo »

Hoy,

Ik moet binnenkort gaan vervangen. Mijn EXP's zijn bijna op (10.000 km).
Heeft iemande praktische ervaring met de Trialmax ?

Ik ben zeer tevreden van de EXP's, maar naar het schijnt zouden de Trialmax'en beter zijn (grip, kms, ...)

Let me know !
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
Fredo
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 mei 2007, 10:15
Locatie: Gent - Oost-Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Fredo »

Ze zijn intussen blijkbaar voorradig.
Ik twijfel nog tussen Continental Trial Attack en Dunlop Trialmax TR 91.
Wellicht ga ik voor de Dunlops, iemand praktische ervaring met de nieuwe Trialmax TR 91 ?

Fredo
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
pascalr1200gsA
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jun 2007, 19:11

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door pascalr1200gsA »

wreed goeie band,

heb ong 14 dagen deze trailmax91 op mijne gsa liggen en ben daar zeer tevreden over, kan natuurlijk nog niks van slijtage vertellen. maar heb vorige week speciaal eens een rit in de regen gaan maken en ook dan gaven deze banden mij heel veel vertrouwen. ik weet na een 300 tal km kun je nog niet alles weten maar eerste indruk is voor mij zeer positief.(en het is nog een mooie band ook)


sportieve groeten,

pascal,
NOORDKAAP 2010
Fredo
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 mei 2007, 10:15
Locatie: Gent - Oost-Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Fredo »

Hallo,

Ik rij intussen al enkele weken met de Trialmax (voor en achter) tot mijn grote tevredenheid.
Tot op heden enkel op droge tarmac gereden en ... wat een grip !
Heerlijk in de bochten. Deze band biedt massa's grip en bijgevolg vertrouwen. 8-)
Niks leuker dan de GSA plat te leggen in de bocht en het gas opendraaien. De banden geven geen krimp !
Met mijn vorige EXP's was dit minder mogelijk. Geen kwaad woord over de EXP's maar het verschil is groot.

Al dat vertrouwen en grip is wel te merken aan het loopvlak : uitgerafeld rubber, rubberbolletjes aan de profieluiteinden op de zijkanten, ... misschien gaan de kanten (links & rechts) er wel eerst af !
Kortom ik vrees dat ze minder lang meegaan.
Je kan natuurlijk niet alles hebben, mijn keuze is alvast gemaakt !
Voor de twijfelaars : doen ! Een achte superband. Geen ervaring op onverhard.
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb de dunlop Trailmax er ook opliggen (GS1150, 2cm verhoogd) en idd kan alleen maar beamen dat de wegligging heel goed is. Geeft veel vertrouwen, stabiel, echte plakker op droog (begin je na een paar duizend km al goed te zien aan de hoekjes vh profiel op de zijkanten) en neutraal op nat wegdek.
Alleen vrees ik een beetje voor de levensduur, lijkt me een heel zachte band, zou nog een 6000km mee moeten kunnen op de passenparade, heeft nu een 2500km

Wat halen jullie met de dunlops?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door MOTOBLOG »

Liggen net op de Tenere in het vooruitzicht van weekje Zwarte Woud... meer info later via website...
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Ondertussen 3500km, begin ze meer en meer te waarderen. Nog steeds heb ik de banden niet op een foutje kunnen betrappen (kan ook aan de wilbers liggen :grin: ) en ik doe nochtans mijn best..... Zaterdag in de ardennen, bij slecht wegdek, knalhard de hoek om en vroeg op de gas, zette de GS achteraan een stapje opzij, maar herpakte zich direct, voorband gaf geen krimp....Ook op een stuk waar de weg voorzien was van langsgroeven, geen enkel probleem. Tot hiertoe al de beste band op mijn GS'en
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Koppel!! »

YOO

Allé, 'k ga is luisteren. Alhoewel ik zelf ook banden kan bestellen ga ik is zien bij m'n vaste bandenboer, ik kan ze toch niet opleggen. En om daar telkenmale met banden toe te komen die ik op een ander gekocht heb, doe ik niet graag. Gun diene mens ook iets.

Soit, morgen is bellen en zien wat ze kosten (tov. de Pirelli Scorpion Trail waar ik ook heelt evreden van ben) en zien hoelang 't wachten is.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Koppel!! schreef:YOO

Allé, 'k ga is luisteren. Alhoewel ik zelf ook banden kan bestellen ga ik is zien bij m'n vaste bandenboer, ik kan ze toch niet opleggen. En om daar telkenmale met banden toe te komen die ik op een ander gekocht heb, doe ik niet graag. Gun diene mens ook iets.

Soit, morgen is bellen en zien wat ze kosten (tov. de Pirelli Scorpion Trail waar ik ook heelt evreden van ben) en zien hoelang 't wachten is.

Grtz, Philip!

wachten, wachten....ik heb nog nooit op banden moeten wachten....Mijnen bandenboer heeft die gewoon in 't rek staan
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door jupke »

Koppel!! schreef:YOO

Allé, 'k ga is luisteren. Alhoewel ik zelf ook banden kan bestellen ga ik is zien bij m'n vaste bandenboer, ik kan ze toch niet opleggen. En om daar telkenmale met banden toe te komen die ik op een ander gekocht heb, doe ik niet graag. Gun diene mens ook iets.

Soit, morgen is bellen en zien wat ze kosten (tov. de Pirelli Scorpion Trail waar ik ook heelt evreden van ben) en zien hoelang 't wachten is.

Grtz, Philip!
ik heb prijs gevraagd.
236€ voor de traimax 91
217 voor de annakee2
opgelegd en uigebalanceerd.
gewoon met de tuf naar daar rijden.
wel in het limburgse :roll:

gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Jo De Paepe »

wachten, wachten....ik heb nog nooit op banden moeten wachten....Mijnen bandenboer heeft die gewoon in 't rek staan
:shock: :shock:

Ik heb ook nog nooit moeten wachten op mijn banden. Ik vraag mij af waar jullie ergens gaan? Hebben die mannen geen voorraad een bandencentrale waardig?

Ik ga al zeker 15jaar bij dezelfde bandencentrale en een telefoontje de dag ervoor volstaat om s'anderendaags met nieuw rubber rond te rijden.
Altijd al een goede prijs gehad en een perfecte service .
Ik peins dat Dirk en ik bij dezelfde gaan ergens in Haasdonk :wink:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Koppel!! »

YOO

Djeezes, allé, ullen bandenboer heeft dus de meest uiteenlopende keuzes van banden ten allen tijde klaar staan in z'n rekken. Awel, ik ga bij ne kleine zelfstandige, en diene heeft geen stockageplaats van hier tot in Tokyo. Desalnietemin heeft hij wel de meest gangbare banden op voorraad.

Wat ik wou zeggen is dat de Trailmax in 't begin nogal moeilijk verkrijgbaar was, zelfs bij de grote bandenketens, daarvan kwam eigenlijk m'n opmerking "wachten" :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door jupke »

Heeft er iemand al een idee hoeveel km's je kan doen met deze Dunlop?
het is een zachtere band dus ik veronderstel dat de km's van de annakee e.d wel niet bereikt zullen worden.

gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Jo De Paepe »

ullen bandenboer heeft dus de meest uiteenlopende keuzes van banden ten allen tijde klaar staan in z'n rekken. Awel, ik ga bij ne kleine zelfstandige,
Wij ook ,
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Jo De Paepe schreef:
ullen bandenboer heeft dus de meest uiteenlopende keuzes van banden ten allen tijde klaar staan in z'n rekken. Awel, ik ga bij ne kleine zelfstandige,
Wij ook ,
Yep, al meer dan 15 jaar, en altijd 1ste klas service :thumleft:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jos.gs
Berichten: 68
Lid geworden op: 21 feb 2010, 11:55
Locatie: lummen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door jos.gs »

rob.vanbilsen schreef:Heeft er iemand al een idee hoeveel km's je kan doen met deze Dunlop?
het is een zachtere band dus ik veronderstel dat de km's van de annakee e.d wel niet bereikt zullen worden.

gr rob.
dag, heb nu twee trailmax achterbanden versleten gereden,telkens vervangen op+-8000km.
De voorste heeft er nu 9000,zijkanten zijn weg ,het midden van het loopvlak heeft nog een goei 2mm,deze zal vervangen worden volgende week

Mvg jos.gs
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

jos.gs schreef:
rob.vanbilsen schreef:Heeft er iemand al een idee hoeveel km's je kan doen met deze Dunlop?
het is een zachtere band dus ik veronderstel dat de km's van de annakee e.d wel niet bereikt zullen worden.

gr rob.
dag, heb nu twee trailmax achterbanden versleten gereden,telkens vervangen op+-8000km.
De voorste heeft er nu 9000,zijkanten zijn weg ,het midden van het loopvlak heeft nog een goei 2mm,deze zal vervangen worden volgende week

Mvg jos.gs
Dan zal ik maar al een nieuw achterbandje bestellen, die van mij heeft er nu +/- 3500 en moet nog een tripke van +/- 6000km doen
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door fronteradriver »

Vandaag een ritje met de GSA 1200 gemaakt naar Quickly te beveren zonder een afspraak te maken.

Ik heb een setje Trailmax TR91 laten plaatsen en hij heeft dat netjes gedaan, incl. spiebanen cardan inspuiten met vet. Dit wordt waarschijnlijk mij vaste motorbandencentrale.

Ik betaalde 276,01 Euro voor 2 banden incl wielen afnemen en koffie.

voorband: 116 euro
achterband: 136 euro

plaatsing + milieubijdrage: 24.01 euro

Mijn motor heeft nu 35 000 km

eerste indruk: rijdt net als mijn Tourance-banden, maar na mijn Alpenreis in september ga ik meer weten... :grin:
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Koppel!! »

YOO

@Dirk en Jo, de reden dat m'n bandenboer ze moest bestellen is omdat 't bij mij over den 800 gaat, en de voorband (90/90-21) heeft hij niet op voorraad. De meeste bandenboeren zullen deze maat trouwens niet op voorraad hebben, is niet zo frequent als de meer gekende 19" van een boxerGS.
De achterband was wel op stock.

Nu maar is zien of de lovende commentaren op hun plaats zijn :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Bevindingen vd trailmax:

Als je in de Pyreneen gaat rijden (redelijk vlotte rijstijl :mrgreen: ) kun je beter een setje anakee2 monteren...

bij 2 moto's van ons groepje waren de tourance EXP's op, eentje na 3000km en eentje na 5500km, vooral vooraan
Mijn Trailmax voorband had 3500km voor ik vertrok, was bij 6500km volledig weg links, en rechts op de slijtage meet, dus in San Sebastian (Irun) een nieuwe voorband gekocht
Achterband was nieuw toen ik vertrok en heeft ook het einde vd trip niet gehaald, volledig weg, midden en zijkanten na 4500km. (Totale trip +/- 5500km op 12 dagen)
Occasie EXP gemonteerd achter om thuis te geraken
De anakee2's in het gezelschap sleten ook sneller dan thuis, maar konden makkelijk de trip met 1 setje banden uitdoen

Ik blijf bij dunlop, want de wegligging is schitterend, en het extreme slijtage probleem doet zich enkel voor op de zuiderse asfalt, bij ons haal ik wel 7- 8000km met een achterband en 9000 met een voorband denk ik, wat voor mij aanvaardbaar is, aangezien ik niet meer zo veel km's doe
In de meest extreme omstandigheden (ik compenseer gebrek aan rijkunst met acrobatie... :mrgreen:) heeft de dunlop geen enkele keer geschoven, of mij verrast, gelijk op rails ging ie, en zelfs nadat voor en achter de sijtage merktekens bereikt waren, had hij zeer goede grip. enkel op nat gaven de versleten banden wat problemen
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie