Dunlop Trailmax 91

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

voske
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 sep 2009, 20:04
Locatie: Sint Job In 't Goor

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door voske »

net terug van garage,dunlop trailmax 91 laten plaatsen, V & A .ben benieuwd,positieve commentaren .De vorige: metzler tourance exp na 6350 km vervangen,achteraan versleten tot markering, vooraan nog goed voor +- 1500 km.
was zeer goede band, goede grip ,ook op nat, enkel de levensduur :scratch:. Spanning voor 2.6 en achter 2.9 , altijd met duo, GSA 1200 .
Als deze ook zo snel slijten,zal ik iets aan mn rijstijl moeten doen (deuh), mss volgende set de roadsmart eens proberen.

voske
one live,live it !
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door tommeken »

Ik heb ook 3 weken in Italie gezeten met de Trailmaxen. Super grip, zowel op droog als nat wegdek, maar slijten als de pest.

Ik heb er ongeveer 5500 km mee gedaan en zowel voorband (zijkanten) als de achterband (volledig) versleten. Ik moet er wel bij zeggen dat we ons laten gaan hebben .
Heb 270 betaald alles in.


Zal de volgende keer toch uitkijken voor een setje die toch iets langer meegaan.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door spoorman »

tommeken schreef:Ik heb ook 3 weken in Italie gezeten met de Trailmaxen. Super grip, zowel op droog als nat wegdek, maar slijten als de pest.

Ik heb er ongeveer 5500 km mee gedaan en zowel voorband (zijkanten) als de achterband (volledig) versleten. Ik moet er wel bij zeggen dat we ons laten gaan hebben .
Heb 270 betaald alles in.


Zal de volgende keer toch uitkijken voor een setje die toch iets langer meegaan.
Heb deze ook laten plaatsen en ben benieuwd hoelang ze mee gaan,mijn vorige banden(weet begot niet meer welke het waren :oops: )hebben er bijna 18000KM op gestaan,ik heb een gewone rijstijl.
Ik heb €250 betaald alles in en heb nog een bon gekregen ttw van €20 om te tanken bij total(was een actie van dunlop)dus heb ik eigenlijk maar €230 betaald :-P
R1200GS.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Vorige set voorband 6500km, achterband 4500. Versleten in frankrijk en spaanse pyr. Serieus hard gereden.
Huidige set ook frankrijk en spaanse pyr, maar wat minder in spanje gereden, doet het veel beter, voorband na 4500km nog ok, lichte cupping, maar niet voelbaar, achterband nog dik ok. Ook hard gereden, maar mijn best gedaan om wat minder (hard) te remmen en iets soepeler, vloeiender proberen bollen. Zowel droog als nat even goed als de eerste set, verrast nooit en geeft een goeie feedback (voor zover een GS1150 al iets van feedback geeft...)
Volgens Quickly is er een goed alternatief van Michelin, een Pilot road 3 trial geschikt voor de GS'en die het nog beter zou doen van grip en langer zou meegaan, maar kost wel wat meer.
Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
.s.
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:40

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door .s. »

Ik heb nu 15000km gedaan met de trailmax. Nog 1mm profiel, dus tijd voor ne nieuwe.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door stefke2 »

Dirk Pauwels schreef: Volgens Quickly is er een goed alternatief van Michelin, een Pilot road 3 trial geschikt voor de GS'en die het nog beter zou doen van grip en langer zou meegaan, maar kost wel wat meer.
Meer kosten is relatief. Als ik dat per kilometer uitreken is de MPR- reeks veruit de goedkoopste... Ik moet gewoon niks anders meer hebben, bijgevolg ook ergens aan mijn 10de setje bezig... 8-)
voske
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 sep 2009, 20:04
Locatie: Sint Job In 't Goor

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door voske »

setje trailmax 91 is er door, 8113 km gebold, achteraan versleten tot markering, vooraan loopvlak nog goed voor +- 2000 km maar zijvlakken volledig weg tot markering ... :twisted:
was goede band , zowel droog als natte baan ,steeds meer dan voldoende grip, nooit een stap opzij gezet , hadden wel bij het "in den bocht leggen" een kantelmoment ( wss door
het blokkenprofiel )
volgende set is geplaatst, roadsmart II , 316 euro geplaatst op moto+ drankje en babbel... is een straatband, maar ga toch ni ofroaden met mn troetel :razz: , eerste en onmiddellijke gewaarwording;
band is veel stiller en moto(GSA1200) stuurt (nog) beter, ben nu al tevreden,zullen zien wat levensduur/grip droog en nat doet...
Afbeelding Afbeelding


voske
one live,live it !
viking16
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 jul 2011, 16:49
Locatie: waardamme

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door viking16 »

oude tourance (12000Km, "wettelijke" limieten bereikt) ingeruild voor nieuwe sloefkes...
268 euro (all-in)

meteo voorspelt een natte verderzetting van de week..ben eens benieuwd
alsook naar de slijtage ;-)
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Plaats reactie