R1200RT - nieuwe foto?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb mij gisteren een nieuwe BMW R1200RT besteld :lol:

Vind hem toch mooier dan de 1150, maar d'as natuurlijk persoonlijk.

Hierbij is mijn oude Honda CB750 natuurlijk te koop.
Wie hiervoor interesse heeft kan voor meer info kijken op:
http://home.tiscali.be/hugolavigne/Hond ... 0CB750.htm

Vanaf april rijd niet alleen mijn vrouwtje met BMW maar ik nu ook :D :D
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Nolle

Bericht door Nolle »

hla schreef:Ik heb mij gisteren een nieuwe BMW R1200RT besteld :lol:

Vind hem toch mooier dan de 1150, maar d'as natuurlijk persoonlijk.

Hierbij is mijn oude Honda CB750 natuurlijk te koop.
Wie hiervoor interesse heeft kan voor meer info kijken op:
http://home.tiscali.be/hugolavigne/Hond ... 0CB750.htm

Vanaf april rijd niet alleen mijn vrouwtje met BMW maar ik nu ook :D :D
veel succes ermee , en smaken verschillen , gelukkig maar :wink:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Proficiat Hla ,
Ik heb wel een vraagske, heb jij een testrit gemaakt met deze nieuwkomer de R1200RT :?:
Of heb je een blindelings vertrouwen in BMW :?: :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Hallo hla,

Proficiat met je nieuwe machien!! :lol: :lol:
Persoonlijk vind ik de R1200ST geslaagd :P
Zeker zoals hij op het salon staat. Hij staat er in PiedmontRedMetal gecombineerd met grafietmetal. :twisted:
Zal ik dan toch ooit mijn Super K12 ruilen voor een Bonkende Boxer :?: :?:
Wie weet....tijd (en geld!! ) brengt raad :!: :!:
Want goedkoop is hij niet die ST, de middenbok is zelfs optie, net zoals ABS en bagagerekje :cry:
Enfin, Wanneer wordt je RT geleverd :?:
Laat eens weten hoe dat ding rijdt eens je hem in je garage staan hebt :?:
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb in blind vertrouwen gekocht.
Misschien niet al te slim, maar risico's nemen maakt het nog spannender :wink:
Neen, ik denk niet dat ik teleurgesteld zal zijn. Er zijn altijd voor en nadelen, maar dat heb je met elk model.
Zo vind ik ook de pan een prachtmoto, maar hij is voor mij qua gewicht veel te zwaar en daarenboven ligt het zwaartepunt veel te hoog! Dus die komt niet in aanmerking, ook al was dat mijn eerste keuze.

Ik heb een testrit gedaan vorig jaar met een 1100 RT. De 1150 was al beter en de 1200 zal misschien niet nog eens veel beter zijn maar ook zeker niet slechter.

Ik wou de 1150 vorig jaar al komen, en nu vind ik de 1200 gewoon mooier dan de 1150.

Begin April ten laatste zal hij binnen zijn. Dan laat ik wel iets weten over mijn ervaring.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

Ben vandaag ook eens gaan kijken op het salon, de 12RT kon me wel bekoren, hij zat lekker. och vind ik het een beetje afzetterij dat voor die stevige prijs er de middenbok en handvatverwarming afgelaten werd... ik ga nog een jaarke of 4 met mijne 1150RT blijven bollen en dan misschien wel eens zien naar een 1200RT in okkasie, dan is het al een beetje betaalbaarder :wink:
groeten,
Ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

R1200RT

Bericht door yann »

Ron, GROOT gelijk. Tegen dan hebben ze er hopelijk alle foutjes uitgehaald.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

hla schreef: Zo vind ik ook de pan een prachtmoto, maar hij is voor mij qua gewicht veel te zwaar en daarenboven ligt het zwaartepunt veel te hoog! Dus die komt niet in aanmerking, ook al was dat mijn eerste keuze.
Heb je al eens een echte testrit gedaan dan want ik rij dagelijks Pan voor m`n werk en je kan er mee gooien en smijten, het weggedrag is subliem. Moest ik terug naar 1 motor moeten waar ik elke dag van op aan moest ging ik weer terug naar de Pan, na 60.000 km is mijn werkfiets nog steeds onovertroffen. Zelfs offroad is ie goed te doen, zelfs met BT020 banden. Maar goed, we hebben nu 3 motoren in de schuur, als er 1 GS uitvalt pak ik een andere en anders is er altijd nog een XT-tje :roll: :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

Yann en de Ron, ik vind het eigenlijk wat flauw dat jullie hla niet feliciteren met zijn aankoop. Diep in ons hart zijn we toch allemaal een beetje jaloers. Ook al is mijn RT nog maar van 2003, nu de nieuwe RT uit is vind ik hem opeens 10 jaar ouder. En al ben ik er nog steeds heel tevreden mee, en vind ik de nieuwe verre van perfect, diep in mezelf zou ik er ook graag mee rijden. :oops: Gewoon omdat hij nieuw is.
Hla, een dikke proficiat met uw aankoop. En veel plezier ermee.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hla,

Uiteraard proficiat met je aankoop, en ik hoop dat je vele mooie en plezierige kilometers zal beleven. :P

Het is effe wennen, maar in realitiet tov de foto's heeft ie wel wat, heb er ook eens mogen opzitten. Instrumentenbord en bedieningen vind ik mooier en moderner dan de 1150, zadel zat ook super en de koffers, mooie contouren.

Ik zal graag overgaan van een R naar een GS, misschien tegen die tijd wel een Adventure uitrusting beschikbaar, maar ik rijd dan ook uit hobby. Voor iemand die dagelijks de baan doet en voldoende wil cruisen, perfecte windbescherming wil, kan ik de RT alleen maar aanbevelen, of het nu een 1150 of 1200 is.

Alleszinds veel plezier en stuur eens een fotootje als ie bij je thuis staat te pronken. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Het spijt me Geert VN, ik kan er echt geen jaloezie voor opbrengen, met 2 GS-en hier in de schuur :D :D Ik rij regelmatig met een RT van m`n werk en ik vind het een draak van een motor, een ieder z`n goesting. Ik zeg wel eens dat ik GS-rijder ben, geen BMW-rijder. Een GS is de enige BMW die mij kan bekoren, in elk ander segment is een japanner de baas :wink:

Overigens, eenieder z`n goesting en hla is gefeliciteerd met z`n keuze. Hij zal echter nog wel eens met smacht terug denken aan z`n honda tijd, vooral wat betreft dealer-rekeningen :wink: Daar denk ik ook nog wel eens met smacht aan terug :roll: :evil:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

Ontwerp

Bericht door yann »

hla,

Gefeliciteerd met je aankoop. Dit houdt toch een grote stap in.
Maar iedereen mag toch zijn eigen visie hebben over het nieuwe design van de 1200RT? 't Belangrijkste vind ik toch dat je een motor koopt omdat je hem zelf leuk vind, niet? Ik heb mijn RT gekocht omdat dit de enige motor was die ik knap vond van belijning en omdat de mensen uit mijn kennissen die er mee reden er vol lof over waren. Deze 1200RT is minder aan me besteed.
Ik heb voordien Honda Pantheon gereden. Die motorscooter van toen vind ik de dag van vandaag nog steeds mooi ogen. Hij had een koplamp als de CBR. Het ontwerp sinds 2004 hebben ze bij Honda helemaal veranderd en ik vind hem nu ook op niks meer trekken. Bij Yamaha vind ik de FJR1300 er best knap eruitzien, behalve als je op de details gaat letten blijkt zijn geraamte nogal slordig ineengezet met lelijke zichtbare lasnaden.
Ik zit beroepsmatig in Duits design. En geloof me, ik knap af op slordige details.
Maar ja. Les gouts et les couleurs...
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Kurt1200
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:03

Bericht door Kurt1200 »

proficiat met je aankoop.
heeft iemand ook al enige ervaring met esa die al beschikbaar is op de nieuwe K?
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Vandaag wat op het werk gebabbeld met motorrijders die naar salon zijn geweest.
Ik ben daar 1 van de zeer weinige dat BMW rijd.
toch waren die gasten allemaal vol lof over de nieuwe ST/RT. Ook hadden ze er allemaal wel eens op gezeten. :roll:
dat deed mij deugd :o
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Kurt1200 schreef:proficiat met je aankoop.
heeft iemand ook al enige ervaring met esa die al beschikbaar is op de nieuwe K?
Kurt, De K1200S is de enige die het heeft op dit moment en deze zijn nog niet uitgeleverd, dus misschien iemand die de gelukkige was een testrit te doen... langdurige ervaringen niet.. :roll:

Misschien effe wachten op de eerste eigenaars van een R1200RT ? :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

J-P schreef: Heb je al eens een echte testrit gedaan dan want ik rij dagelijks Pan voor m`n werk en je kan er mee gooien en smijten, het weggedrag is subliem.
De pan is zwaar en zijn zwaartepunt ligt hoog. Dat zijn feiten.
Maar ik bedoel hiermee eigenlijk dat hij bij stilstand zeer zwaar en log aanvoeld.
Het is voor mij bijna niet mogelijk om de pan van zijn zijstandaard recht te trekken. Daar heeft de BMW geen last van. En om dit te testen moet je gewoon in de garage nagaan of hij volgetankt en rijklaar is, dus geen rijtest nodig hiervoor.

Bovenstaande wil echter helemaal niet zeggen dat de pan log is TIJDENS het rijden. Dat is hij helemaal niet. De moto naar links en rechts smijten al rijdend is geen probleem.
Maar we moeten nu ook eenmaal soms stoppen, en dat is er voor mij bij de pan teveel aan.
Dus dat is één van de redenen (een belangrijke) waarom ik BMW gekozen heb.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

In stoppen is de BMW zeker beter, daarvan hoef je mij niet te overtuigen :wink: hoe lang ben je? Voor mijn vrouw is de GS bijna niet van de zijpikkel te trekken maar ja, ze is 1.67 dus wat verwacht ze eigenlijk :wink: Ik denk maar zo, een motor koop je om op te rijden, niet om mee te stoppen. Ik begrijp je keuze echter wel, alleen waarom dan niet proefrijden voordat je koopt?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb niet proef gereden omdat hij zeker niet slechter zal rijden dan de 1150. Denk ik!

De 1150 was ik van plan te kopen vorig jaar.
Nu kies ik voor de 1200 omdat het het nieuw model is en ik het wel mooi vind.

Met de oude RT heb ik gereden, zonder problemen.
De nieuwe kun je ook heel gemakkelijk van zijn zijstandaard recht trekken, veel gemakkelijker dan de Pan. Dus was de keus snel gemaakt.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

HLA ik kan je keuze alleen maar bijtreden, heb deze namiddag proefgereden op de R1200RT, en hij voelt subliem aan. Laat zeker en vast je ervaringen maar horen op het Forum. En wie weet tot één van de volgende toerritten. Zie dat je in Kortrijk woont, laat maar eens iets weten als je de baan opwilt. :wink:
Afbeelding
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Ergens kan ik J-P wel volgen, nl. dat de Pan wel helemaal niet zo slecht zal zijn zoals sommigen hem hier willen voorstellen. Hij is een man die reeds vele duizenden kms. met die fiets gereden heeft, wat hem de privilege geeft om een duidelijk beeld te schetsen van die motorfiets.

Mijn eerste keuze was eerlijk de Pan. Ik was uiterst tevreden van mijn 2 vorige bikes, VFR's. Na sommige forums te hebben afgeschuimd begon ik toch wantrouwig te worden voor die fiets. Hij leek met die topkoffer gemonteerd instabiel vanaf bepaalde snelheden. Bij een georganiseerde rondrit kwam ik in contact met een Panrijder, die moest toegeven dat zijn ST1300 niet het vertrouwen gaf zoals zijn voorganger, de ST1100. Steeds kwam die topkoffer ter sprake. Een vriend van de scheepvaartpolitie kwam zijn nieuwe Pan eens tonen. Zolang hij de topkoffer niet monteert is er niks mis met de wegligging, indien wel, komen de problemen bij hogere snelheden opsteken. Niet voor niets zijn er twee modificaties uitgevoerd en toch is het euvel nog niet volledig opgelost.

Ik heb die Pan niet getest., wel de FJR en de 1150RT. De bedoeling van overschakeling naar een toerbuffel was om mijn madam eindelijk mee te krijgen en op een onzekere fiets zag ik dat niet gebeuren. Alleen maar het gedacht, begrijp je?? Nu, de Yam reed echt goed, goede zithouding. minpuntje was de aërodynamica. Met hoger scherm kon dit wel opgelost worden, maar als de standaardversie al ligt te fladderen.....
Dus is het uiteindelijk de RT geworden. Niet omdat het een BMW is, maar gewoon omdat hij "ons" veel comfort kan verschaffen en de prijs in vergelijking met de Pan best te doen was.

Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen zodat we samen nog veel plezier zullen beleven aan die Beier.

Ik wil nu nog één ding kwijt: "Op gebied van bedrijfszekerheid kunnen andere motorfabrikanten wel eens een lesje komen leren bij Honda".

Aan allen die zich op het salon een nieuwe motorfiets hebben aangekocht, merk of model maakt niet uit:

Proficiat
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Klopt helemaal Martin. Ik heb de STX nooit met topkoffer gereden en dat zal ik niet doen ook. De ST1100 daarentegen met topkoffer en karretje, geen enkel probleem :wink:

Overigens, een topkoffer zorgt bij elke motor voor meer instabiliteit bij hogere snelheden, de STX was er in ieder geval erg vatbaar voor. Niet voor niets wordt mensen vaak het gebruik van de zijkoffers aangeraden itt de topkoffer omdat het zwaartepunt van de lading dan lager komt te liggen.

Het heeft ook best logica om voor een BMW te zijn hier, het is immers een BMW-club/forum. Ik hecht er echter aan zo objectief mogelijk te blijven, ik ben niet merkenblind zeg maar. Vandaar ook dat ik GS rijd ipv Varadero :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Nolle

Bericht door Nolle »

Martin M. schreef: 1) Ergens kan ik J-P wel volgen, nl. dat de Pan wel helemaal niet zo slecht zal zijn zoals sommigen hem hier willen voorstellen.

2 )Dus is het uiteindelijk de RT geworden. Niet omdat het een BMW is, maar gewoon omdat hij "ons" veel comfort kan verschaffen en de prijs in vergelijking met de Pan best te doen was.

3) Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen zodat we samen nog veel plezier zullen beleven aan die Beier.

4) Ik wil nu nog één ding kwijt: "Op gebied van bedrijfszekerheid kunnen andere motorfabrikanten wel eens een lesje komen leren bij Honda".
1) ik heb zo'n 58.000 km gereden met een Pan ( 2de hands gekocht ) en NOOIT binnen gemoeten buiten zijn normaal onderhoud !
ik heb er de Ardeche,Dordogne,Franse Alpen,Jura,Eifel en zwarte woud mee gedaan vol gepakt mét duo en nooit in de problemen mee gekomen.
van zodra hij reed was alle topzwaarheid verdwenen.
wél lastig om er mee stapvoets te manouvreren.
mijn Pan was er ene zonder ABS en DBS , had ik een zelfde nu nog nieuw kunnen kopen mét alle opties dan had ik het direkt gedaan !.

2) bij ons hebben volgende zaken de doorslag gegeven in de ( moeilijke ) keuze tussen een nwe Pan en de RT : de looks ( zowel t'vrouwke als ikzelf zijn er eigenlijk altijd al weg van geweest van de RT ) .
het totaal concept : betere bescherming ( vooral naar de duo toe ), uiterst wendbaar , de BMW service kaart , opties af fabriek en in mijn persoonlijk geval : de mindere pk's , op mijn leeftijd hoef ik al dat geweld niet meer : de Beier nodigt bij mij nog meer uit om aan "Sight seeing" te doen want ik vind de nwe Pan redelijk sportief.

3) ook ik heb dat bij de aankoop aan de dealer geopperd : dat ik net zoveel zorgeloze km mag rijden met mijn BM als met mijn Ex Pan.

4) geen commentaar : volledig mee eens.

ik wil hier duidelijk stellen dat " ik rij BMW " bij ons totaal niet van tel is : als je als Toerrijder én altijd met duo op weg bent én er je reizen mee doet dan heb je niet zoveel keus , mocht bv MZ met een evenwaardig concept buiten komen dan zou ik me zeker niet schamen om met zo'n merk rond te rijden.
de BMW kwam er bij ons gewoon als de beste én voor ons betaalbare keuze uit tussen de nwe Pan , Yamaha FJR en 1150 RT ( jammer dat Kawasaki zijn GTR niet meer heeft geupdated , was een goed alternatief , de Triumph heeft géén cardan ).

vr gr,
panneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2005, 20:27

Bericht door panneman »

hla schreef:Ik heb in blind vertrouwen gekocht.
Misschien niet al te slim, maar risico's nemen maakt het nog spannender :wink:
Neen, ik denk niet dat ik teleurgesteld zal zijn. Er zijn altijd voor en nadelen, maar dat heb je met elk model.
Zo vind ik ook de pan een prachtmoto, maar hij is voor mij qua gewicht veel te zwaar en daarenboven ligt het zwaartepunt veel te hoog! Dus die komt niet in aanmerking, ook al was dat mijn eerste keuze.

Ik heb een testrit gedaan vorig jaar met een 1100 RT. De 1150 was al beter en de 1200 zal misschien niet nog eens veel beter zijn maar ook zeker niet slechter.

Ik wou de 1150 vorig jaar al komen, en nu vind ik de 1200 gewoon mooier dan de 1150.

Begin April ten laatste zal hij binnen zijn. Dan laat ik wel iets weten over mijn ervaring.

Hey HLA,


Ik heb wel stiekem gaan rijden met de nieuwe BMW.
Mijn relaas kan je lezen ophet forum van http://www.pan-european.be onder het topic "vreemdgaan"

http://www.getfreeforum.com/forums/inde ... owtopic=92





In ieder geval veel succes met Uw aankoop


PANNEMAN
panneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2005, 20:27

Bericht door panneman »

hla schreef:
De pan is zwaar en zijn zwaartepunt ligt hoog. Dat zijn feiten.
.

Dan moet je toch eens het verschil voelen tussen een ST1100 en een STX1300.Die laatste zijn zwaartepunt ligt een pak lager hoor.Ik persoonlijk vind hem zeker niet zwaarder aanvoelen dan de R1200RT.En wat mij vooral opviel was de hoge zitpositie van de BMW,terwijl volgens de dealer het zadel in de laagste positie stond.

Maar nogmaals het s een heel mooie en goede motor alleen....Mijn langdurige Panliefde heeft de bovenhand gehaald :D :D
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Mijn voorkeur is vroeger ook altijd de Pan geweest. D'as een zeer goede moto. Punt.
Maar hij is in stilstand veel te topzwaar :!:
Mijn collega heeft een pan gekocht, op mijn aanraden en bij mijn verdeler :!: Dat zegt wel iets dank ik.
Maar ik persoonlijk krijg die moto NIET van zijn zijpikkel in rechte stand :!: :!: :!: Of toch niet op een doenbare manier. Ik sleur mij een breuk :!:
Met de BMW R1100RT heb ik daar nooit geen probleem mee gehad, en de R1200RT met laag zadel gaat ook behoorlijk soepel.
En dat is mijn eerste criteria voor mijn keuze.

Daarnaast vind ik dat qua uiterlijk de 1200RT nu inderdaad enkele trekjes mee heeft van de Pan. D'as dus mee genomen want dat maakt hem juist mooi.

En daarnaast is de RT toch goedkoper dan de pan ook, d'as ook niet mis.

Het zwaartepunt van de pan weten we duidelijk te liggen.
Van zodra ik mijn RT op stal heb ga ik dat ook van deze moto nameten, en dan laat ik dat wel eens weten.
Dan spreken we niet meer over een "gevoel" maar ook over bewijsbare cijfers.

En verder is het gewoon een keuze van het hart, over smaken en kleuren kunnen we dagen blijven spreken.

Als besluit zou ik zeggen: Beide staan op de eerste plaatsen bij de toermotos, en met rede. Wie nu eerste is doet er niet toe. Voor mij zijn ze gelijkwaardig. Met een kleine voorkeur voor de RT :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Plaats reactie