R1200RT - nieuwe foto?
Moderator: GVN
de Pan nu mét topkoffer én verwarmde handgrepen : 15.700 €hla schreef: En daarnaast is de RT toch goedkoper dan de pan ook, d'as ook niet mis.
de nwe 1200 RT zonder topkoffer : 16.150 €
ik vind nog altijd dat de nwe 1200RT té veel van zijn BMW authenticiteit verloren heeft : het is qua uiterlijk te veel een Jap geworden....
en ik vind hem persoonlijk té plastiekerig.
gelukkig verschillen smaken en kleuren maar ik heb pas een nwe 1150 RT gekocht en heb er geen spijt van dat ik niet op het nwe model heb gewacht.
groetjes.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58
het deskundige verslag van de uitvoerige test wil ik jullie niet onthouden:
Aldus: gekende boxertrillingen, maar nog nooit op een bmw boxer gezeten. heeft de panneman Ural ervaring?? Respekt
dat de bmw in de voorvering gedrukt wordt (TELELEVER?!?), zal bmw niet graag horen. Dan had bmw namelijk de duo-lever ontwikkeling zich kunnen sparen.
Maar het vormt een mooi (hilarisch) orgelpunt van een bespreking door iemand met een (stx1300) merkenbril op. De reacties op dat forum zijn dan ook navenant, volledig in lijn met m'n verwachtingen.
Panneman:
Zoals reeds aangehaald ben ik vandaag vreemd gegaan.
Na een tweetal bezoekjes aan het autosalon en het waterachtig maken van de plaatselijke dealer ben ik op zijn voorstel ingegaan en ben gaan proefrijden met de nieuwe R1200RT.
Persoonlijk vind ik het vooraan een heel mooie motorfiets.Achteraan heb ik de indruk dat hij niet afgewerkt is en de eeuwige fout van de koffers buiten de spiegels te laten komen.
Spijtig genoeg waren de weersomstandigheden deze middag niet optimaal(regen en hagelbuien)maar op die manier wisten we direct hoe de bescherming is.
Hierna volgt een lijstje van de punten die ik ondervonden heb en sommige in vergelijking met de ST 1100 en de STX 1300
-opstaphoogte van de motor lijkt mij hoger dan de Pan terwijl het zadel op de laagste stand stond(volgens de dealer)
-de zitpositie is ideaal qua armen en benen doch de zithoogte is hoger dan de Pan.Voor kleine rijders een nadeel denk ik.
-Motor draait soepel maar met de gekende boxertrillingen
-Wat mij onmiddellijk opviel was de beweging die je in gans de motor voelt bij overschakelen van de versnelling.Ik heb nooit op BMW gereden en dat kwam toch wel zeer schrikwekkend over.Je voelt het bij schakelen op laag en hoog toerental.
Naderhand eens gas gegeven in neutraalstand en ook dan voel je de motor bewegen.Het zal dus wel eigen zijn aan de boxer.Als je het niet gewoon bent toch wel raar.
-In het begin is het ook wel moeilijk om de bedieningen van het stuur onder de knie te krijgen.Vooral de vele schakelaars aan de rechterkant stoorden mij een beetje.Ik hou persoonlijk liever de gashand op de gas ipv evt. pinkers uit te schakelen.
-Het weggedrag op lage en hoger snelheid is zeer goed.Deze BMW is veel minder windgevoelig en strakker op hoge snelheid dan de STX1300.Je kan hem best vergelijken met het weggedrag van de ST1100.
-Het stuurgedrag is dan weer een pak minder dan de STX 1300.Je moet nog niet zo hard werken als bij de ST1100 maar toch heeft hij een duwtje en trekje nodig om hem in en uit de bocht te laten gaan.
-Qua windbescherming is de BMW met zijn elektrisch verstelbare ruit niet beter of slechter dan de Pan.Je krijgt ook hier veel lawaai van rijwind in en om de helm.
-Het gewicht van deze motor is een 50kg minder dan de STX1300 maar veel verschil voel je niet tijdens het rijden omdat het zwaartepunt van de Pan laag genoeg ligt.Tov de ST1100 voel je dan wel weer een groot voordeel.
-Bij het gebruik van de voorrem voel je dat deze zeer strakt staat en onmiddellijk aangrijpt.
Het zou hier ook een soort DCBS systeem zijn maar waar enkel de twee wielen worden afgeremd als de voorrem bediend wordt.Rem je achteraan dan wordt de voorrem niet mee bekrachtigt(wat mijn inziens toch ook niet nodig is).
Bij voluit in de remmen gaan op hogere snelheid wordt deze BMW wel veel meer in de voorvering gedrukt dan de Pan en voel je hem zelfs een beetje lichten achteraan
Zo dit zijn zowat mijn eerste indrukken.
Voor mezelf wil ik stellen dat ik de omschakeling niet wens te maken
Aldus: gekende boxertrillingen, maar nog nooit op een bmw boxer gezeten. heeft de panneman Ural ervaring?? Respekt
dat de bmw in de voorvering gedrukt wordt (TELELEVER?!?), zal bmw niet graag horen. Dan had bmw namelijk de duo-lever ontwikkeling zich kunnen sparen.
Maar het vormt een mooi (hilarisch) orgelpunt van een bespreking door iemand met een (stx1300) merkenbril op. De reacties op dat forum zijn dan ook navenant, volledig in lijn met m'n verwachtingen.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Panneman quote
Voor mezelf wil ik stellen dat ik de omschakeling (waarschijnlijk naar een R1200RT) niet wens te maken.
Blijf dan maar rustig op het andere Forum je persoonlijke indrukken verder verkondigen. Een boxer is en blijft een boxer. Is zoals met blondinnes en brunetten, de één ziet ook liever blondinnes en de andere ziet liever brunettes.
Voor mezelf wil ik stellen dat ik de omschakeling (waarschijnlijk naar een R1200RT) niet wens te maken.
Blijf dan maar rustig op het andere Forum je persoonlijke indrukken verder verkondigen. Een boxer is en blijft een boxer. Is zoals met blondinnes en brunetten, de één ziet ook liever blondinnes en de andere ziet liever brunettes.
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Ik vind dat jullie nogal heftig reageren. Respect voor iemand "van de concurrentie" (zoals velen onder jullie dat blijkbaar zien) die hier komt posten, je moet er lef voor hebben, als je weet dat BMW-rijders dikwijls een bijzonder getinte bril dragen.
Laat 'ns iemand van dit forum met een Pan rijden. Benieuwd hoe "objectief" dat verslagje zal zijn. Je mag zeker een weerwoord bieden, maar liefst zonder wapens.
Ik rijd zelf R1150RT (2003), voor alle duidelijkheid, niet omdat het BMW is, maar omdat de motor voldeed aan een aantal eisen die ik stelde en mij verder heel erg beviel (nu nog hoor).
Laat 'ns iemand van dit forum met een Pan rijden. Benieuwd hoe "objectief" dat verslagje zal zijn. Je mag zeker een weerwoord bieden, maar liefst zonder wapens.
Ik rijd zelf R1150RT (2003), voor alle duidelijkheid, niet omdat het BMW is, maar omdat de motor voldeed aan een aantal eisen die ik stelde en mij verder heel erg beviel (nu nog hoor).
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Euh, ik rij zowel boxer als Pan en ik zit op de beide forums Wat die merkenbril betreft, AdventureQ, je hoeft `m niet perse op te houden
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58
sinds 3 dagen (heb ik wel gezien, jotpee). En ik heb aan hun ritten meegedaan en al, wat jij vloeken in de kerk noemt; je hoeft me echt niets wijs te maken, hoor.J-P schreef:Euh, ik rij zowel boxer als Pan en ik zit op de beide forums
ik denk dat jij er geen bal van begrepen hebt. maar dat hoeft niet per sé.J-P schreef: Wat die merkenbril betreft, AdventureQ, je hoeft `m niet perse op te houden
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Klopt, sinds 3 dagen. Ik zit namelijk op zoveel verschillende forums dat het moeilijk wordt om ook nog eens tijd te hebben om te rijden, o grote anoniemer... want geheel anders dan jij hoef ik mijn identiteit niet te verhullen, ik ben wie ik ben.
Ik denk persoonlijk dat je er zelf geen bal van begrijpt maar dat zie je niet, daarvoor zul je eerst die bril af moeten zetten...
Ik denk persoonlijk dat je er zelf geen bal van begrijpt maar dat zie je niet, daarvoor zul je eerst die bril af moeten zetten...
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
passen of anders opkrassen
Jongens,
een motor moet zijn als een broek passen. Zit die broek perfect aan je lijf gegoten, wel je zal ze steeds met plezier dragen tot ze versleten is.
Ik denk bij een motor hetzelfde.
Vind je hem mooi? Goed zo dan komt hij in aamerking.
Moet mijn madam mee? Ga ik op de duo letten en het komfort voor deze, zodat ze niet als een sprinkhaan achterop zit.
Moet er bagage af en toe mee? Wat zijn de mogelijkheden.
Kostenplaatje? Goed of niet.
Dan ga je zitten op een model dat in aanmerking komt. Zit ie goed, voeten aan de grond , zicht naar achteren, OK. dan
Al de rest van kleine akkefietjes verdwijnt immers in het niet door gewenning.
Als ik soms reacties lees kunnen we beter met de tram rijden. En dan kunnen we ons uiten hoe vuil die wel zijn, te veel volk erop enz.
Allè om af te sluiten nog wat olie op het vuur, er is maar één goeie en da is ne GSAdventure.
een motor moet zijn als een broek passen. Zit die broek perfect aan je lijf gegoten, wel je zal ze steeds met plezier dragen tot ze versleten is.
Ik denk bij een motor hetzelfde.
Vind je hem mooi? Goed zo dan komt hij in aamerking.
Moet mijn madam mee? Ga ik op de duo letten en het komfort voor deze, zodat ze niet als een sprinkhaan achterop zit.
Moet er bagage af en toe mee? Wat zijn de mogelijkheden.
Kostenplaatje? Goed of niet.
Dan ga je zitten op een model dat in aanmerking komt. Zit ie goed, voeten aan de grond , zicht naar achteren, OK. dan
Al de rest van kleine akkefietjes verdwijnt immers in het niet door gewenning.
Als ik soms reacties lees kunnen we beter met de tram rijden. En dan kunnen we ons uiten hoe vuil die wel zijn, te veel volk erop enz.
Allè om af te sluiten nog wat olie op het vuur, er is maar één goeie en da is ne GSAdventure.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Wat een drukte maken jullie allemaal over die nieuwe RT.
Als er een nieuw model op de markt wordt gebracht is het, denk ik, in de eerste plaats de bedoeling dat hij er anders gaat uitzien dan het model dat hij dient te vervangen. In het andere geval spreken we over een facelift. En dan is iedereen ermee gedient dat hij uiterlijk 'niet zoveel' verandert...
En die nieuwe RT ziet er dus werkelijk anders uit. Dus in dat opzicht zijn ze bij BMW, denk ik, geslaagd.
Er is niemand verplicht om hem te kopen... Wie hem lelijk vindt, koopt hem niet, punt uit.
Als er een nieuw model op de markt wordt gebracht is het, denk ik, in de eerste plaats de bedoeling dat hij er anders gaat uitzien dan het model dat hij dient te vervangen. In het andere geval spreken we over een facelift. En dan is iedereen ermee gedient dat hij uiterlijk 'niet zoveel' verandert...
En die nieuwe RT ziet er dus werkelijk anders uit. Dus in dat opzicht zijn ze bij BMW, denk ik, geslaagd.
Er is niemand verplicht om hem te kopen... Wie hem lelijk vindt, koopt hem niet, punt uit.
Martin M. schreef:Hoi Panneman,
Ik ken jou nog wel van op het Pan-forum. Blij je nog eens te horen, zeker hier.
groeten en hou het veilig.
Hallo,
Tja,af en toe eens "vreemd" gaan kan pretiig zijn hé.
En zeker onder collega motorijders
Hallo,
En zeker ls je leest wat reactie's dat teweeg brengt.
Heb naar mijn (bescheiden) mening in mijn verslag dat die hevige jongen"gepikt"heeft van en ander forum toch ook de beter eigenschappen aangehaald.Maar ja als je enkel begint t zoeken om te vitten.....Dacht dat motorrijders onder elkaar één familie waren.
Mijn verontschuldigingen als ik iemand op de tenen getrapt heb met mijn testje maar dacht nu eenmaal dat het leerrijk kon zijn.
Ik zal dan maar op het "andere" forum kritiek blijven spuien zoals die adventureQ( ) aangeeft.Anders voldoe ik niet meer aan zijn verwachtingen
Laatst gewijzigd door panneman op 29 jan 2005, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Panneman,
Ik was het met de VFR, toen ik de forums afdweilde naar de pro en contra's van bepaalde machines, oa de Pan, de FJR en tenslotte de RT. Die laatste is nu toevallig mijn keuze geworden. In ieder geval bedank ik je nogmaals voor uw neutrale opinie over de Pan toen op het forum.
Groeten en hou het veilig.
Ik was het met de VFR, toen ik de forums afdweilde naar de pro en contra's van bepaalde machines, oa de Pan, de FJR en tenslotte de RT. Die laatste is nu toevallig mijn keuze geworden. In ieder geval bedank ik je nogmaals voor uw neutrale opinie over de Pan toen op het forum.
Groeten en hou het veilig.
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Deze morgen langs geweest bij mijn verdeler.
Mijn RT zou moeten gemaakt worden in week 6 wat dus deze week was.
Volgens de computer is alles normaal verlopen en is het nu wachten op de levering vanuit Duitsland. Dat zou nu dinsdag al kunnen/moeten zijn indien er geen tranportproblemen zou. Zoniet is het de week daarna.
Vervolgens hebben de techniekers nog een 3-tal uren nodig om alles in orde te brengen.
Ondertussen moet ik natuurlijk wel de papieren in orde krijgen en de nodige centen bij elkaar zoeken.
Met een beetjes geluk kan ik hem dus op zaterdag 19/02 gaan ophalen, of de vrijdag ervoor.
Duimen maar
PS: ik heb het nagevraagt: er is een 1200 RT beschikbaar voor proefritten Voor wie hierin geïnteresseert is
Mijn RT zou moeten gemaakt worden in week 6 wat dus deze week was.
Volgens de computer is alles normaal verlopen en is het nu wachten op de levering vanuit Duitsland. Dat zou nu dinsdag al kunnen/moeten zijn indien er geen tranportproblemen zou. Zoniet is het de week daarna.
Vervolgens hebben de techniekers nog een 3-tal uren nodig om alles in orde te brengen.
Ondertussen moet ik natuurlijk wel de papieren in orde krijgen en de nodige centen bij elkaar zoeken.
Met een beetjes geluk kan ik hem dus op zaterdag 19/02 gaan ophalen, of de vrijdag ervoor.
Duimen maar
PS: ik heb het nagevraagt: er is een 1200 RT beschikbaar voor proefritten Voor wie hierin geïnteresseert is
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Ik heb juist testgereden met de RT1200 en ik moet zeggen dat het een ferme moto is (krachtiger, goed koppel, goede windbescherming...). Enkel de ruit wappert dat het niet mooi is. Dit is zowieso het geval onder de 2000 toeren maar ook op hobbelige wegen. Dat ding moet dringend vervangen worden door iets stevigers. Niet te begrijpen dat men het zo in productie heeft laten gaan. Daarnaast is de zithouding merkelijk hoger dan de vorige modellen. In het algemeen lijkt hij ook meer op een japanner en begin ik nu volle bak te twijfelen tussen de aankoop van een Pan en deze. De pan is op dit ogenblik merkelijk goedkoper.
Jup,
Man, man,man,
Wat een geblèr hier in dit draadje over die toermoto's...
Als je zin hebt in een PAN,wel... koop er dan één, heb je zin in een RT1200 of een FJR koop hem dan ook...ze maken geen slechte moto's meer hoor...
Voor de één zijn er prioriteiten die voor een ander van ondergeschikt belang zijn en omgekeerd, waardaar dat ik zééééééééér regelmatig van moto wissel...
Respecteer iedereen z'n keuze en RIJ
Amicaal
Chiepe
Man, man,man,
Wat een geblèr hier in dit draadje over die toermoto's...
Als je zin hebt in een PAN,wel... koop er dan één, heb je zin in een RT1200 of een FJR koop hem dan ook...ze maken geen slechte moto's meer hoor...
Voor de één zijn er prioriteiten die voor een ander van ondergeschikt belang zijn en omgekeerd, waardaar dat ik zééééééééér regelmatig van moto wissel...
Respecteer iedereen z'n keuze en RIJ
Amicaal
Chiepe
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
eventjes deze topic terug op juiste spoor brengen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Le nouveau RT est arrive
Vandaag mijn moto gaan afhalen, en 14 Km terug naar huis gereden in de gietende regen
Morgen staat de eerste echte testrit op het programma.
De eerste indruk is in ieder geval positief.
Met mijn Honda CB750 of met de BMW Scarver zouden mijn broek en mijn schoenen zuipende nat geweest zijn. Nu waren deze zo goed als kurkdroog
De spiegels staan een beetje raar, dat zal wennen worden.
Maar verder ging alles perfect, vlot in de bochten (ronde punten) bij lage snelheid, gemakkelijk recht te houden bij stilstand.
De radio was verkeerd ingesteld, die speelde alleen maar aan de rechter kant. Probleem gevonden en opgelost.
Meer info morgen misschien.
Vandaag mijn moto gaan afhalen, en 14 Km terug naar huis gereden in de gietende regen
Morgen staat de eerste echte testrit op het programma.
De eerste indruk is in ieder geval positief.
Met mijn Honda CB750 of met de BMW Scarver zouden mijn broek en mijn schoenen zuipende nat geweest zijn. Nu waren deze zo goed als kurkdroog
De spiegels staan een beetje raar, dat zal wennen worden.
Maar verder ging alles perfect, vlot in de bochten (ronde punten) bij lage snelheid, gemakkelijk recht te houden bij stilstand.
De radio was verkeerd ingesteld, die speelde alleen maar aan de rechter kant. Probleem gevonden en opgelost.
Meer info morgen misschien.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
morgen spreken ze van nog slechter weer.
mischien testrit uitstellen tot beter weer.
'k weet dat het zal kriebelen.
alvast proficiat met je aanwinst
mischien testrit uitstellen tot beter weer.
'k weet dat het zal kriebelen.
alvast proficiat met je aanwinst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Weer of geen weer, gereden wordt er.
Ik ga iedere dag naar het werk met mijn moto, d'as dus een werkmachien.
En dan kies je het weer ook niet.
Voor mij geen koperblink en modderloze rijtuigen
Alleen is het niet zo aangenaam als er regen uit de lucht valt, dus liefst toch maar een paar droge periodes.
Wie brand een kaarsje voor mij
Ik ga iedere dag naar het werk met mijn moto, d'as dus een werkmachien.
En dan kies je het weer ook niet.
Voor mij geen koperblink en modderloze rijtuigen
Alleen is het niet zo aangenaam als er regen uit de lucht valt, dus liefst toch maar een paar droge periodes.
Wie brand een kaarsje voor mij
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Voila ci, tes precies un voiture...hla schreef:Le nouveau RT est arrive
Met mijn Honda CB750 of met de BMW Scarver zouden mijn broek en mijn schoenen zuipende nat geweest zijn. Nu waren deze zo goed als kurkdroog
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa