R1200RT - nieuwe foto?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

hla,
Proficiat met je nieuwe aanwinst en veel rijplezier.
Let er we op dat er misscien hier en daar nog zout op de weg ligt hé!!! (tenzij het al veel geregent heeft natuurlijk)
Regelmatig met koud water afspoelen is de boodschap.
Greetz
Jos R1150Rt
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik ben jammer genoeg "out" voor enkele weken :!:
Gisteren plots in een ijsstorm terecht gekomen en aan 40 onderuit gegaan.

Ik ben van zodra ik het ijstapijt zag beginnen vertragen. Ik reed slechts +/- 60, maar het heeft niet mogen baten.
Ik voelde het achterwiel wegglijden, heb dit bijgestuurt maar gleed daardoor in de andere richting weg. Zo 4-5 keer achtereen en steeds erger, tot ik het niet meer kon controleren en ik onderuit gegaan ben.

Spiegel en pinker rechts weg, de cilinderbeschermer weg en een behoorlijke schaafwond op de kop, en enkele krassen in het kofferdeksel.
En mijn sleutelbeen gebroken aan de armkantverbinding.

Dus enkele weken zeker "out" :!: :twisted: :oops: :oops:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

zie vorig bericht :shock: en het kaarsje heeft niet geholpen blijkbaar :(
suc6 met herstellingwerken en veel beterschap toegewenst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Hugo wat sneu voor jou zeg. Hopelijk herstel je vlug van de opgelopen verwondingen. De moto die kan herstelt worden, maar toch, nog maar net nieuw :roll: Gisteren was het wel het dagje van winterweer. Bij onze was er natte sneeuw en in Kortrijk grote sneeuwstorm, heb er ook ingezeten maar dan met de wagen. Allez verzorg je goed of nog beter laat je goed verzorgen en laat af en toe iets weten hoe het gaat met je. Stoffel
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

:cry: :cry: Da`s rot! Alle sterkte met het herstel! De motor is maar machinerie, dat wordt wel gerepareerd. Met jou is het beter afgelopen al voelt dat eigenlijk niet zo. Het had veel erger kunnen zijn :(

Kop op! Zie het zo, als jij weer mag rijden is je motor gerepareerd :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

Dit is toch de grootste nachtmerrie voor een biker !
Een spiksplinternieuwe bike onderuit rijden, zonder fout van een ander ;-(
Al is het maar metaal en plastiek, ... het heeft genoeg schoon geld gekost.
Tuurlijk de lichamelijke schade is belangrijker, gelukkig valt die al bij al mee, sommige wielrenners kunnen ermee een paar tourritten rijden.

Ach hla, het is gebeurd, het kan eender ander ook gebeuren, rust nu maar wat uit en zoals J-P schreef : als je weer kan rijden is je bike ook weer hersteld ;-)

Cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Jup,
Gove******e, wat rot....
Motor kan hersteld worden...gedeukt ego ook :wink:
Verzorg jezelf en we wensen je veel beterschap !!! :lol: :lol: :lol:
Amicaal
Chiepe
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

Van harte beterschap Hugo.Laat je maar eens goed verwennen. :?
Het is echt jammer dat dit gebeurt met je nieuwe moto. Gelukkig kan de schade hersteld worden en binnen een paar weken is het terug genieten van het motorrijden. De lente is in aantocht :wink:
Veel sterkte :!:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hugo,

Verzorg je goed en we zien je wel verschijnen op de komende ritten.
Groetjes en veel beterschap
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

HLA,allereerst veel beterschap en een spoedig herstel...en als ge u moest vervelen dan kunnen we samen met de kaarten spelen :wink:
Andalousie 09/2018
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

HLA, spoedig herstel en daarna terug bollen. Schade aan moto kan hersteld worden en dat sleutelbeen geneest ook al kan je daar nog wel een beetje last van ondervinden. West vlamingen zijn toch sterke "beren". Heb ik mij toch laten wijsmaken.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

HLA,
S$*@" !! Ik weet hoe dat voelt. Ne splinter nieuwe motor en dan tegen de grond gaan. Heb ik met mijn 1150RT ook voorgehad (was wel al 3 maand) maar gelukkig ook tegen lage snelheid (werd achterlangs aangereden).

Het is balen!! Het knaagt en vreet in het begin, maar het zal wel stilletjes aan verdwijnen. Iedereen (of toch bijna) legt ooit zijn motor wel eens tegen de vlakte, en dit liefst dan tegen een zo laag mogelijke snelheid. 't Is natuurlijk spijtig dat het in het begin gebeurd, maar de motor kan gerepareerd worden, jij zal vlug herstellen en dat is het belangrijkste.

Een vlug herstel toegewenst (voor jou en je RT)!!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Hugo hoe gaat het met de verwondingen? Al wat bekomen van de schrik? Stoffel
Afbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Gaat wel, Stoffel.

Ik ben ferm geschrokken, maar schrik heb ik eigenlijk niet gehad.
Daar heb je de tijd niet voor :!:
De moto is binnen voor herstelling, en ik ben ook al goed op weg. Morgen nieuwe foto's om te weten of een operatie nodig is of niet. Maar naar mijn persoonlijk gevoel zou dat niet nodig mogen zijn. Ik voorzie, op mijn schoudergevoel afgaande, dat ik binnen twee weken terug de baan op ga. Afwachten wat ze morgen bevestigen :lol: of ontkennen :cry: met die foto's.
Hieronder de link naar enkele foto's. Ze zijn niet van een goede kwaliteit omdat ik er eerst mee wilde rijden en omdat ik erna geen mogelijkheid meer had om er behoorlijke te trekken.
Er staan er denk ik drie op met de schade!
http://home.tiscali.be/hugolavigne/R1200RT/page_01.htm

Ik wens ook beterschap aan alle andere ongelukkigen.
't is helemaal niet leuk, vooral als je er eigenlijk geen schuld aan hebt.
Maar we moeten er nu door willen of niet.

We houden U op de hoogte van de vorderingen.

Groeten
Hugo
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Hugo zal hem volgende week wel zien staan bij Mabbe. Ziet er in ieder geval een tof machien uit. Spijtig van je val maar het aller belangrijkste is dat je kwetsuren nog redelijk meevallen. Schouder goed laten genezen en wie weet half maart terug op de moto. Het allerbeste toegewenst en succes met je NIET operatie, want anders duurt het nog langer :wink:
Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

schade lijkt al bij al nog goed mee te vallen....
blijft natuurlijk zonde.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Veel beterschap je toegewenst.

Ik ben deze namiddag eens binnen gewipt bij MotoRAD, Soete voor de oudgedienden. Eerst nog even met één van de techniekers gekletst, is trouwens een vriend die ik al jaren ken. Daarna de showroom binnen om de 1200RT en GS van dichtbij te bewonderen. Ik vind hem toch mooi afgewerkt, prachtig machien. Bijna alle nieuwe 1200RT en GS-sen die tentoon staan, zijn reeds verkocht en een groot arsenaal 1100 en 1150RT's staan aan de andere kant van de zaal te wachten op een nieuwe eigenaar.
Dan met Steven een klappeke gedaan. Moet maar een belleke doen om met de nieuwe RT en GS een tetstje te doen. Zal wel bij een testje blijven, mijn madam zou met mijn jachtgeweer domme dingen kunnen uitrichten. :roll:

Ben toch heel tevreden met mijn 1150RT.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Martin M. schreef:Zal wel bij een testje blijven, mijn madam zou met mijn jachtgeweer domme dingen kunnen uitrichten. :
Jup,
Een jager...???
Is dat jachtgeweer met gladde of getrokken loop...???
Amicaal
Chiepe
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Jager....ja, achter kleiduiven, nooit dieren of mensen.

Maar dat is nu toch al enkele jaren geleden. Moet dringend de draad nog eens opnemen. Best plezant, zo nu en dan.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

I 'm back on the road :lol: :lol: :lol:

Zojuist een eerste rit van +/- 50 Km gedaan, nog met een tegenwringende sleutelbeen, maar zonder pijn.

Alles ging perfect.

Ik heb eventjes zitten letten op het "wapperende windscherm". Dat trilt inderdaad een beetje, maar niet meer dan mijn oude Honda. Ik heb er in ieder geval geen last van.

De cruise controle werkt perfect. Een stukje autosnelweg om dit uit te proberen.
Even de voorrem aanraken of even de achterrem aantikken en het systeem schakeld zichzelf uit. Ook gas terugnemen is voldoende om het uit te zetten. Verder gaat versnellen perfect om dan terug te keren naar de ingestelde snelheid.

Bij kort bochtenwerk moet je hem er wel echt in duwen, dan voel je het gewicht van de moto die liever rechtdoor blijft gaan. D'as waarschijnlijk niet meer dan een gewenning.

Bij remmen of optrekken vind ik niet dat hij in de veren gaat, de moto blijft mooi vlak liggen.

Een lichte trillen in het stuur is wel voelbaar, wat waarschijnlijk komt van de boxermotor. Maar trekken naar links of rechts is mij nu niet opgevallen. Wel bij het starten van de motor of afleggen, dan voel je die wagelbeweging wel degelijk.

Ik vraag mij wel af: wanneer je met de voor en achterrem tegelijk remt, zoals je normaal bij andere motoren doet, kun je dan de achterrem te hard bedienen? Tenslotte krijgt hij een kracht van de voet + van de automatische terugkoppeling van de handrem.

Ik heb wel duidelijk het gevoel dat de moto, omwille van de nieuwe veren, hoger staat dan hij theoretisch zou moeten zijn. Met het zadel op een theoretische 780 mm heb ik echter 800 mm gemeten.
Hij staat nu op 790 mm, maar mits een kleine verlaging kan er zeker nog een halve centimeter af. Of meer mogelijk is weet ik nog niet.
Na enkele duizende Km zou hij dus zeker op 775 of lager moeten uitkomen.

Verbruik aan 120Km/h volgens de boordcomputer : 6 Liter. Maar dat zal later nog moeten blijken uit de werkelijke verbruikcijfers.

Morgen een nieuwe testrit :D
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

allee
goed nieuws dat horen we graag :lol:
doe het voorzichtig aan he
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Allée, toch altijd goed te horen dat alles terug in orde is. Je sleutelbeen nog wat loswerken en dan kan je er weer volop tegenaan.
En voor sneeuw of hagel denk ik niet dat we voorlopig nog moeten vrezen!!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hugo,

Goed te weten dat je er weer van kan genieten, en deze keer hopelijk alles met meer geluk. Misschien zien we je zondag op de openingsrit... :wink:

Succes !
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MCC-RT
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2005, 20:50
Locatie: As

Bericht door MCC-RT »

Hugo,

Bedankt voor je analyse van het "wapperende windscherm" en nog veel schadevrije kilometers.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb nog maal 200 Km op de teller staan. De vering is dus nog niet ingereden.
Toen ik de moto ben gaan afhalen heb ik de zithoogte onbelast gemeten.
Die was met het verlaagde zadel in laagste stand 800 mm ipv de theoretische 780 mm. :evil:
Volgens mij is dit echter heel normaal, alles is nog stijf en stug.

Ik heb nu echter wat aan het zadel zitten werken, en vandaag opnieuw gemeten. Resultaat : 780 mm :lol:

Dus wanneer hij echt goed ingereden zal zijn, na enkele duizenden Km, vermoed ik dat de zithoogte zal zakken tot bijna 760 mm. :D :lol: :D
Zoniet is de opgegeven theoretische hoogte van 780 mm niet haalbaar :!: En ik denk niet dat BMW daar een fout zou tegen maken.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Plaats reactie