R1200RT - nieuwe foto?
Moderator: GVN
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Ik ben jammer genoeg "out" voor enkele weken
Gisteren plots in een ijsstorm terecht gekomen en aan 40 onderuit gegaan.
Ik ben van zodra ik het ijstapijt zag beginnen vertragen. Ik reed slechts +/- 60, maar het heeft niet mogen baten.
Ik voelde het achterwiel wegglijden, heb dit bijgestuurt maar gleed daardoor in de andere richting weg. Zo 4-5 keer achtereen en steeds erger, tot ik het niet meer kon controleren en ik onderuit gegaan ben.
Spiegel en pinker rechts weg, de cilinderbeschermer weg en een behoorlijke schaafwond op de kop, en enkele krassen in het kofferdeksel.
En mijn sleutelbeen gebroken aan de armkantverbinding.
Dus enkele weken zeker "out"
Gisteren plots in een ijsstorm terecht gekomen en aan 40 onderuit gegaan.
Ik ben van zodra ik het ijstapijt zag beginnen vertragen. Ik reed slechts +/- 60, maar het heeft niet mogen baten.
Ik voelde het achterwiel wegglijden, heb dit bijgestuurt maar gleed daardoor in de andere richting weg. Zo 4-5 keer achtereen en steeds erger, tot ik het niet meer kon controleren en ik onderuit gegaan ben.
Spiegel en pinker rechts weg, de cilinderbeschermer weg en een behoorlijke schaafwond op de kop, en enkele krassen in het kofferdeksel.
En mijn sleutelbeen gebroken aan de armkantverbinding.
Dus enkele weken zeker "out"
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
zie vorig bericht en het kaarsje heeft niet geholpen blijkbaar
suc6 met herstellingwerken en veel beterschap toegewenst
suc6 met herstellingwerken en veel beterschap toegewenst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hugo wat sneu voor jou zeg. Hopelijk herstel je vlug van de opgelopen verwondingen. De moto die kan herstelt worden, maar toch, nog maar net nieuw Gisteren was het wel het dagje van winterweer. Bij onze was er natte sneeuw en in Kortrijk grote sneeuwstorm, heb er ook ingezeten maar dan met de wagen. Allez verzorg je goed of nog beter laat je goed verzorgen en laat af en toe iets weten hoe het gaat met je. Stoffel
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Da`s rot! Alle sterkte met het herstel! De motor is maar machinerie, dat wordt wel gerepareerd. Met jou is het beter afgelopen al voelt dat eigenlijk niet zo. Het had veel erger kunnen zijn
Kop op! Zie het zo, als jij weer mag rijden is je motor gerepareerd
Kop op! Zie het zo, als jij weer mag rijden is je motor gerepareerd
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Dit is toch de grootste nachtmerrie voor een biker !
Een spiksplinternieuwe bike onderuit rijden, zonder fout van een ander ;-(
Al is het maar metaal en plastiek, ... het heeft genoeg schoon geld gekost.
Tuurlijk de lichamelijke schade is belangrijker, gelukkig valt die al bij al mee, sommige wielrenners kunnen ermee een paar tourritten rijden.
Ach hla, het is gebeurd, het kan eender ander ook gebeuren, rust nu maar wat uit en zoals J-P schreef : als je weer kan rijden is je bike ook weer hersteld
Cu
Georgie
Een spiksplinternieuwe bike onderuit rijden, zonder fout van een ander ;-(
Al is het maar metaal en plastiek, ... het heeft genoeg schoon geld gekost.
Tuurlijk de lichamelijke schade is belangrijker, gelukkig valt die al bij al mee, sommige wielrenners kunnen ermee een paar tourritten rijden.
Ach hla, het is gebeurd, het kan eender ander ook gebeuren, rust nu maar wat uit en zoals J-P schreef : als je weer kan rijden is je bike ook weer hersteld
Cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
-
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
HLA,
S$*@" !! Ik weet hoe dat voelt. Ne splinter nieuwe motor en dan tegen de grond gaan. Heb ik met mijn 1150RT ook voorgehad (was wel al 3 maand) maar gelukkig ook tegen lage snelheid (werd achterlangs aangereden).
Het is balen!! Het knaagt en vreet in het begin, maar het zal wel stilletjes aan verdwijnen. Iedereen (of toch bijna) legt ooit zijn motor wel eens tegen de vlakte, en dit liefst dan tegen een zo laag mogelijke snelheid. 't Is natuurlijk spijtig dat het in het begin gebeurd, maar de motor kan gerepareerd worden, jij zal vlug herstellen en dat is het belangrijkste.
Een vlug herstel toegewenst (voor jou en je RT)!!
S$*@" !! Ik weet hoe dat voelt. Ne splinter nieuwe motor en dan tegen de grond gaan. Heb ik met mijn 1150RT ook voorgehad (was wel al 3 maand) maar gelukkig ook tegen lage snelheid (werd achterlangs aangereden).
Het is balen!! Het knaagt en vreet in het begin, maar het zal wel stilletjes aan verdwijnen. Iedereen (of toch bijna) legt ooit zijn motor wel eens tegen de vlakte, en dit liefst dan tegen een zo laag mogelijke snelheid. 't Is natuurlijk spijtig dat het in het begin gebeurd, maar de motor kan gerepareerd worden, jij zal vlug herstellen en dat is het belangrijkste.
Een vlug herstel toegewenst (voor jou en je RT)!!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Gaat wel, Stoffel.
Ik ben ferm geschrokken, maar schrik heb ik eigenlijk niet gehad.
Daar heb je de tijd niet voor
De moto is binnen voor herstelling, en ik ben ook al goed op weg. Morgen nieuwe foto's om te weten of een operatie nodig is of niet. Maar naar mijn persoonlijk gevoel zou dat niet nodig mogen zijn. Ik voorzie, op mijn schoudergevoel afgaande, dat ik binnen twee weken terug de baan op ga. Afwachten wat ze morgen bevestigen of ontkennen met die foto's.
Hieronder de link naar enkele foto's. Ze zijn niet van een goede kwaliteit omdat ik er eerst mee wilde rijden en omdat ik erna geen mogelijkheid meer had om er behoorlijke te trekken.
Er staan er denk ik drie op met de schade!
http://home.tiscali.be/hugolavigne/R1200RT/page_01.htm
Ik wens ook beterschap aan alle andere ongelukkigen.
't is helemaal niet leuk, vooral als je er eigenlijk geen schuld aan hebt.
Maar we moeten er nu door willen of niet.
We houden U op de hoogte van de vorderingen.
Groeten
Hugo
Ik ben ferm geschrokken, maar schrik heb ik eigenlijk niet gehad.
Daar heb je de tijd niet voor
De moto is binnen voor herstelling, en ik ben ook al goed op weg. Morgen nieuwe foto's om te weten of een operatie nodig is of niet. Maar naar mijn persoonlijk gevoel zou dat niet nodig mogen zijn. Ik voorzie, op mijn schoudergevoel afgaande, dat ik binnen twee weken terug de baan op ga. Afwachten wat ze morgen bevestigen of ontkennen met die foto's.
Hieronder de link naar enkele foto's. Ze zijn niet van een goede kwaliteit omdat ik er eerst mee wilde rijden en omdat ik erna geen mogelijkheid meer had om er behoorlijke te trekken.
Er staan er denk ik drie op met de schade!
http://home.tiscali.be/hugolavigne/R1200RT/page_01.htm
Ik wens ook beterschap aan alle andere ongelukkigen.
't is helemaal niet leuk, vooral als je er eigenlijk geen schuld aan hebt.
Maar we moeten er nu door willen of niet.
We houden U op de hoogte van de vorderingen.
Groeten
Hugo
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Hugo zal hem volgende week wel zien staan bij Mabbe. Ziet er in ieder geval een tof machien uit. Spijtig van je val maar het aller belangrijkste is dat je kwetsuren nog redelijk meevallen. Schouder goed laten genezen en wie weet half maart terug op de moto. Het allerbeste toegewenst en succes met je NIET operatie, want anders duurt het nog langer
Veel beterschap je toegewenst.
Ik ben deze namiddag eens binnen gewipt bij MotoRAD, Soete voor de oudgedienden. Eerst nog even met één van de techniekers gekletst, is trouwens een vriend die ik al jaren ken. Daarna de showroom binnen om de 1200RT en GS van dichtbij te bewonderen. Ik vind hem toch mooi afgewerkt, prachtig machien. Bijna alle nieuwe 1200RT en GS-sen die tentoon staan, zijn reeds verkocht en een groot arsenaal 1100 en 1150RT's staan aan de andere kant van de zaal te wachten op een nieuwe eigenaar.
Dan met Steven een klappeke gedaan. Moet maar een belleke doen om met de nieuwe RT en GS een tetstje te doen. Zal wel bij een testje blijven, mijn madam zou met mijn jachtgeweer domme dingen kunnen uitrichten.
Ben toch heel tevreden met mijn 1150RT.
Groeten
Ik ben deze namiddag eens binnen gewipt bij MotoRAD, Soete voor de oudgedienden. Eerst nog even met één van de techniekers gekletst, is trouwens een vriend die ik al jaren ken. Daarna de showroom binnen om de 1200RT en GS van dichtbij te bewonderen. Ik vind hem toch mooi afgewerkt, prachtig machien. Bijna alle nieuwe 1200RT en GS-sen die tentoon staan, zijn reeds verkocht en een groot arsenaal 1100 en 1150RT's staan aan de andere kant van de zaal te wachten op een nieuwe eigenaar.
Dan met Steven een klappeke gedaan. Moet maar een belleke doen om met de nieuwe RT en GS een tetstje te doen. Zal wel bij een testje blijven, mijn madam zou met mijn jachtgeweer domme dingen kunnen uitrichten.
Ben toch heel tevreden met mijn 1150RT.
Groeten
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
I 'm back on the road
Zojuist een eerste rit van +/- 50 Km gedaan, nog met een tegenwringende sleutelbeen, maar zonder pijn.
Alles ging perfect.
Ik heb eventjes zitten letten op het "wapperende windscherm". Dat trilt inderdaad een beetje, maar niet meer dan mijn oude Honda. Ik heb er in ieder geval geen last van.
De cruise controle werkt perfect. Een stukje autosnelweg om dit uit te proberen.
Even de voorrem aanraken of even de achterrem aantikken en het systeem schakeld zichzelf uit. Ook gas terugnemen is voldoende om het uit te zetten. Verder gaat versnellen perfect om dan terug te keren naar de ingestelde snelheid.
Bij kort bochtenwerk moet je hem er wel echt in duwen, dan voel je het gewicht van de moto die liever rechtdoor blijft gaan. D'as waarschijnlijk niet meer dan een gewenning.
Bij remmen of optrekken vind ik niet dat hij in de veren gaat, de moto blijft mooi vlak liggen.
Een lichte trillen in het stuur is wel voelbaar, wat waarschijnlijk komt van de boxermotor. Maar trekken naar links of rechts is mij nu niet opgevallen. Wel bij het starten van de motor of afleggen, dan voel je die wagelbeweging wel degelijk.
Ik vraag mij wel af: wanneer je met de voor en achterrem tegelijk remt, zoals je normaal bij andere motoren doet, kun je dan de achterrem te hard bedienen? Tenslotte krijgt hij een kracht van de voet + van de automatische terugkoppeling van de handrem.
Ik heb wel duidelijk het gevoel dat de moto, omwille van de nieuwe veren, hoger staat dan hij theoretisch zou moeten zijn. Met het zadel op een theoretische 780 mm heb ik echter 800 mm gemeten.
Hij staat nu op 790 mm, maar mits een kleine verlaging kan er zeker nog een halve centimeter af. Of meer mogelijk is weet ik nog niet.
Na enkele duizende Km zou hij dus zeker op 775 of lager moeten uitkomen.
Verbruik aan 120Km/h volgens de boordcomputer : 6 Liter. Maar dat zal later nog moeten blijken uit de werkelijke verbruikcijfers.
Morgen een nieuwe testrit
Zojuist een eerste rit van +/- 50 Km gedaan, nog met een tegenwringende sleutelbeen, maar zonder pijn.
Alles ging perfect.
Ik heb eventjes zitten letten op het "wapperende windscherm". Dat trilt inderdaad een beetje, maar niet meer dan mijn oude Honda. Ik heb er in ieder geval geen last van.
De cruise controle werkt perfect. Een stukje autosnelweg om dit uit te proberen.
Even de voorrem aanraken of even de achterrem aantikken en het systeem schakeld zichzelf uit. Ook gas terugnemen is voldoende om het uit te zetten. Verder gaat versnellen perfect om dan terug te keren naar de ingestelde snelheid.
Bij kort bochtenwerk moet je hem er wel echt in duwen, dan voel je het gewicht van de moto die liever rechtdoor blijft gaan. D'as waarschijnlijk niet meer dan een gewenning.
Bij remmen of optrekken vind ik niet dat hij in de veren gaat, de moto blijft mooi vlak liggen.
Een lichte trillen in het stuur is wel voelbaar, wat waarschijnlijk komt van de boxermotor. Maar trekken naar links of rechts is mij nu niet opgevallen. Wel bij het starten van de motor of afleggen, dan voel je die wagelbeweging wel degelijk.
Ik vraag mij wel af: wanneer je met de voor en achterrem tegelijk remt, zoals je normaal bij andere motoren doet, kun je dan de achterrem te hard bedienen? Tenslotte krijgt hij een kracht van de voet + van de automatische terugkoppeling van de handrem.
Ik heb wel duidelijk het gevoel dat de moto, omwille van de nieuwe veren, hoger staat dan hij theoretisch zou moeten zijn. Met het zadel op een theoretische 780 mm heb ik echter 800 mm gemeten.
Hij staat nu op 790 mm, maar mits een kleine verlaging kan er zeker nog een halve centimeter af. Of meer mogelijk is weet ik nog niet.
Na enkele duizende Km zou hij dus zeker op 775 of lager moeten uitkomen.
Verbruik aan 120Km/h volgens de boordcomputer : 6 Liter. Maar dat zal later nog moeten blijken uit de werkelijke verbruikcijfers.
Morgen een nieuwe testrit
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
allee
goed nieuws dat horen we graag
doe het voorzichtig aan he
goed nieuws dat horen we graag
doe het voorzichtig aan he
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Ik heb nog maal 200 Km op de teller staan. De vering is dus nog niet ingereden.
Toen ik de moto ben gaan afhalen heb ik de zithoogte onbelast gemeten.
Die was met het verlaagde zadel in laagste stand 800 mm ipv de theoretische 780 mm.
Volgens mij is dit echter heel normaal, alles is nog stijf en stug.
Ik heb nu echter wat aan het zadel zitten werken, en vandaag opnieuw gemeten. Resultaat : 780 mm
Dus wanneer hij echt goed ingereden zal zijn, na enkele duizenden Km, vermoed ik dat de zithoogte zal zakken tot bijna 760 mm.
Zoniet is de opgegeven theoretische hoogte van 780 mm niet haalbaar En ik denk niet dat BMW daar een fout zou tegen maken.
Toen ik de moto ben gaan afhalen heb ik de zithoogte onbelast gemeten.
Die was met het verlaagde zadel in laagste stand 800 mm ipv de theoretische 780 mm.
Volgens mij is dit echter heel normaal, alles is nog stijf en stug.
Ik heb nu echter wat aan het zadel zitten werken, en vandaag opnieuw gemeten. Resultaat : 780 mm
Dus wanneer hij echt goed ingereden zal zijn, na enkele duizenden Km, vermoed ik dat de zithoogte zal zakken tot bijna 760 mm.
Zoniet is de opgegeven theoretische hoogte van 780 mm niet haalbaar En ik denk niet dat BMW daar een fout zou tegen maken.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid