[K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

®win
Contacteer:

[K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL

Bericht door ®win »

Afbeelding
Plaatje klik = plaatje groot

Bron

pff, ik hoop dat dat niet de definitieve knalpot wordt :roll:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
WimLT
Contacteer:

Re: [K1600LT] Wordt dit 'm?????

Bericht door WimLT »

Dit lijkt mij toch het éérste serieus te nemen bericht dat ik ooit las over het onderwerp 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik denk dat er nu nog camouflagedelen op zitten. Maar de basis is zoals de geruchten al aangaven:
- nieuwe dwarsgeplaatste 6 cilinder
- qua formaat tussen GT en oude LT in
- iets kleinere kuip, maar ruim voldoende
- geïntegreerde zijkoffers

Ik zie nu losse spiegels op de kuip. 't Zal mij niet verbazen als op de definitieve versie in de kuip geïntegreerde spiegels komen. De topkoffer lijkt afneembaar, waardoor de nieuwe LT ook voor lichtvoetiger toeren geschikter zal worden.
Groet,
Erwin

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Als die armsteuntjes standaard zijn, zal ik er thuis al niet mee moeten afkomen. Zit ze té "gevangen", zegt ze :roll:

De evolutie van BMW in acht nemende, ben ik er echter zeker van dat hij gaat rijden als een droom in vergelijking met de oudere modellen 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Wim,

Dit zijn lendensteunen van de sportstoelen :clown:
Groet,
Erwin

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik hoop dat er nog veel gaat veranderen aan dit concept.
het ziet er meer GT uit dan LT

ze zouden toch meer mogen gaan richting gold-wing voor een luxe toerder.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

®win schreef:Wim, dit zijn lendensteunen van de sportstoelen :clown:
AH, gij zijt al aan 't meedenken. Goe bezig, zenne :clown: :lol: :lol:

der_joachim
Contacteer:

Bericht door der_joachim »

Hmmm.. Ziet er een beetje uit als het onechte stiefkindje van een Deauville en een motorscooter. Als dit de definitieve vorm van de K1600LT wordt, verliest hij bij voorbaat al op uiterlijk.
den dezen zonder
Contacteer:

Bericht door den dezen zonder »

nog een " konijnevanger " er op en 'k ga mij direct enen bestellen :-?
Kawasaki KH 250, Kawasaki KH 400, Honda VF 750 C, Bmw R 1150 RT, Bmw K 1200 LT
Bezoek onze site: http://www.mtc2m1z.be" onclick="window.open(this.href);return false;
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Pfff, wat een reakties. Toen de eerste foto's van de K1200LT verschenen in 1998 dacht ik ook: "wat een draak". 'k Heb er vervolgens wel 7 jaar op gereden. Toen de eerste spyshots van de R1200RT op het internet verschenen werd deze ook compleet verguisd. Vervolgens wordt het wel een van de grootste hits van BMW (na de GS natuurlijk :wink: ).

Ik denk dat als we deze nieuwe luxe 6 cilinder op de Intermot mogen begroeten dat het allemaal aahhhs en ooohhhhs worden......

just my 2ct
Groet,
Erwin

catbustingdog

Bericht door catbustingdog »

ik ben vol gespannen verwachting , zal er wel goed uitzien, daar ben ik vrij zeker van! :alien:
niet storen, ben al gestoord genoeg!
Catbustingdog rides again ...
lid van BMW Motor Club Vlaanderen
jeffie©

Bericht door jeffie© »

de uitlaten zo was te verwachten, deze foto's waren rond dezelfde periode op internet als die concept6

Afbeelding

Afbeelding
==>MUDBREEDER
K1200GT

Bericht door K1200GT »

De gedachten zijn vrij, maar misschien komen er er iets diepzinnigere commentaren eens we het echte beestje te zien krijgen en we er ook mee hebben kunnen rijden :wink:

PS: voor al diegenen waarvoor uitlaatdempers de conditio sine qua non zijn om een motorfiets al of niet te kopen, is er de toebehorenmarkt...
En nu geduldig zijn tot het definitieve model zijn opwachting maakt :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
dillen

Bericht door dillen »

Hallo mannen,

een eerste bedenking; net nu de Horex voorgesteld wordt is er ook een "spy-pic" van de nieuwe BMW 6-cyl. te zien. Toeval :?:

Dan de motor zelf. Als dit is waar de R&D 11 jaar aan gewerkt hebben, dan vrees ik dat ik een beetje teleurgesteld ga zijn :-(
Hij mag dan misschien vol nieuwe en moderne electronica snufjes steken, qua hardware zie ik niks nieuw onder de zon (behalve uiteraard het 6-cylinderblok).
Integendeel, ik zie een aantal stappen terug t.o.v. de 12LT: ééndelig zadel (niet meer in hoogte verstelbaar?), geen geintegreerde valblokken (de "vleugeltjes"), geen stootbescherming op zijkoffers, kleine spiegeltjes, afneembare topkoffer (onderste deel niet gelakt :thumbdown: ) zonder integrale sluiting, bagagerekje en/of 2de remlicht, "slordige" open beplating onder het zadel en t.h.v. het motorblok, geen treeplanken voor duo, overgang tussen einddemper en uitlaatbuis designtechnisch slecht opgelost, smallere kuip en eenvoudige ruit (zonder spoiler of verbredingen), ...

Er is zo, afgaande van die ene foto natuurlijk, niet één echt nieuwe technische oplossing of nieuw ontwerp te zien en dat vind ik voor een "top van het gamma-"model betreurenswaardig ...
Men hoopt bij BMW blijkbaar dat het 6-cylinderblok speciaal genoeg is en dat daardoor de rest wat eenvoudiger (lees: productietechnisch goedkoper...) mag... :scratch:

Allemaal negatief? Neen helemaal niet, het 6-cylinderblok is iets waar ik al lang van droom en door het lagere gewicht zal hij ook stapvoets wat makkelijker te "mennen" vallen.

Ik hoop ook dat er nog veel is of komt wat we nu nog niet kunnen zien zoals ledverlichting (denk aan bv. de Audi's), achteruitversnelling-bediening aan het stuur, beter gepositioneerde middenbok voor meer grondspeling, chroompaketten, een "stille" versnellingsbak (niet de "kloink-klak-"bak van de k1300GT :thumbdown: ), en laatst maar zeker niet in het minste een meer klassevol en karakteristiek design dat een beetje recht evenredig is met zijn te verwachten prijskaartje... :wink: Want laat ons wel zijn, als je ziet dat een 1300GT met opties al naar de 25.000€ lonkt dan mogen we deze nieuweling (met wat opties) wel op een 30.000€ gaan begroten... :-( En ik vind dat ik voor 30.000€ wel wat meer mag verwachten dan een Kawa GTR met 6-cylinderblok hé :-?

Nota; Eén ding is wel zeker, de Gold-Wing-adepten kunnen op hun 2 oren slapen, ons topmodel vist in een andere vijver...

Allez, just my 2 cents hé :cheers:

Groeten,
Dirk D. :salut:
"...Explore, Dream, Discover!"
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Toevallig is ook dat BMW nu de K1300GT in de 'uitverkoop' gooit, met een Exclusive Edition... :roll:
Groet,
Erwin

JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Tja... :grin:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
den dezen zonder
Contacteer:

Bericht door den dezen zonder »

De k1300GT gaat er inderdaad uit. In plaats komt de K1600GT en de K1600GTL.
Kawasaki KH 250, Kawasaki KH 400, Honda VF 750 C, Bmw R 1150 RT, Bmw K 1200 LT
Bezoek onze site: http://www.mtc2m1z.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Ben ik de enige die in de topkoffer een gelijkenis ziet met de RT/GT koffer?
Verder denk ik dat er kandidaten zouden zijn om de (ok, vrij volumineuze) rugsteun op hun RT te zetten.
costerke

Bericht door costerke »

Sven 12RT schreef:Ben ik de enige die in de topkoffer een gelijkenis ziet met de RT/GT koffer?
Verder denk ik dat er kandidaten zouden zijn om de (ok, vrij volumineuze) rugsteun op hun RT te zetten.
Inderdaad Sven, was mij zeker al opgevallen, maar voor mij is dit duidelijk een testmodel
dat serieus onder handen genomen word voordat het in produktie gaat. En deze zal
er dan helemaal anders uitzien (zonder afneembare koffers enz....).
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Sven 12RT schreef:Ben ik de enige die in de topkoffer een gelijkenis ziet met de RT/GT koffer?
nee

Ik denk dat dat funest is voor het rijgedrag van de RT. De wielbasis en het zwaartepunt zijn enorm afwijkend tussen de getoonde motor en de RT.
Groet,
Erwin

®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

BMW Motorrad Six-Cylinder Technology Day.

* 02.07.2010
* Press Kit

BMW K 1600 GT and BMW K 1600 GTL – fascination with six cylinders.

Since BMW Motorrad presented the concept study Concept 6 in autumn 2009, the six-cylinder in-line engine featured in it has captured the imagination of many motorcycle fans. With BMW, six-cylinder in-line engines have stood for fascinating engine technology in automobiles for over seven decades, in a way which is unique among brands. In the near future, BMW motorcycles will also be available with an internally developed six-cylinder in-line engine.

With the BMW K 1600 GT and the BMW K 1600 GTL, BMW Motorrad is penetrating a whole new dimension in the Touring world of experience . Both motorcycles stand for a supreme, impressive and equally distinctive appearance, arousing a desire to travel at first sight.

This press release contains a range of information on all aspects of BMW Motorrad's new touring bikes. Additional data and background information will be added for the world premiere.

Riding dynamics, long-distance suitability and comfort.

For decades, six-cylinder in-line engines have offered a special fascination. In addition to their perfect running smoothness they also offer supreme output and torque, giving the rider powerful emotional impressions, too. And of course the sound of a six-cylinder engine is beyond compare.

In addition to safety, equipment and prestige, the key criteria for a supreme touring bike are comfort and dynamics. With the most compact in-line six-cylinder engine in serial motorcycle production to date, the K 1600 GT and the K 1600 GTL penetrate a whole new dimension in terms of riding properties, long-distance suitability and comfort. They combine maximum agility and riding dynamics with a luxurious overall package. With an engine output of 118 kW (160 bhp) and a maximum torque of approx. 175 newton metres, their six-cylinder engine provides superb propulsion in all conditions.

BMW K 1600 GT with active riding ergonomics for proactive touring.

The dynamic touring bike BMW K 1600 GT is characterised by an active seating position which nonetheless offers a high level of long-distance comfort. The reason for this is the favourable set-up of the ergonomics triangle made up of footrests, seat and handlebars. The K 1600 GT has a very extensive range of standard features ex works consisting of xenon (HID) headlight, heated grips and seat, cruise control and on-board computer. These features in conjunction with the supreme riding qualities of the new BMW Motorrad six-cylinder engine leave nothing to be desired for the proactive tour rider.

BMW K 1600 GTL with very comfortable, relaxed ergonomics set-up for long trips with pillion passenger.

The luxurious touring bike BMW K 1600 GTL meets the highest demands. Rider and pillion passenger benefit from the relaxed, upright seating position as is especially appreciated over long distances. The ergonomics design is geared towards even further enhanced comfort and derives from a two-level seat in conjunction with rider footrests which are positioned further forward and lower down, as well as handlebars which reach further back. The standard topcase rounds off the range of comfort features for the pillion passenger. Like the K 1600 GT, the K 1600 GTL has a very extensive range of standard features consisting of xenon headlight, heated grips and seat, cruise control and on-board computer. The overall impression of this fascinating six-cylinder motorcycle with a carefully conceived storage concept, audio system as standard and numerous design elements make the BMW K 1600 GTL the flagship among BMW touring bikes.

An overview of highlights of the BMW K 1600 GT/GTL.

* Supreme in-line six-cylinder engine with a high level of pulling power, especially in the lower and medium engine speed range.
* Engine output 118 kW (160 bhp) at approx 7 500 rpm and maximum torque approx. 175 Nm at approx. 5 000 rpm.
* Over 70% of maximum torque available from 1 500 rpm.
* Lightest and most compact six-cylinder in-line engine in serial motorcycle production, weighing just 102.6 kg and measuring 560 mm in width.
* Consistent lightweight construction throughout the entire vehicle (magnesium front panel carrier, aluminium rear frame, crankshaft etc.).
* E-Gas (ride-by-wire).
* Three modes to choose from ("Rain", "Road", "Dynamic")
* High active safety due to standard BMW Motorrad Integral ABS (part integral).
* Traction control DTC (Dynamic Traction Control) for maximum safety when accelerating (optional extra).
* Chassis with Duolever and Paralever and ideal concentration of masses for dynamic riding properties combined with optimum comfort.
* Electronic Suspension Adjustment ESA II for optimum adaptation to all uses and load states (optional extra).
* World premiere in motorcycles: Adaptive Headlight (optional extra) in conjunction with standard xenon headlight and lighting rings for increased safety at night.
* Integrated operating concept for the first time with Multi-Controller, TFT colour screen and menu guidance.
* Audio system with preparation for navigation device and controllable interface for iPod, MP3, USB, Bluetooth and satellite radio (only USA and Canada) (standard in the K 1600 GTL).
* Innovative design with outstanding wind and weather protection.
* K 1600 GT with active riding ergonomics for proactive touring.
* K 1600 GTL with very comfortable, relaxed ergonomics set-up for long trips with pillion passenger, as well as luxury touring features.
* Extensive fittings and individually tailored accessories at the familiar high level of BMW Motorrad.

Bron: BMW Pressclub
Groet,
Erwin

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Afbeelding

JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

De belangrijkste op dit moment "sneak preview"

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Officieel noemt ie dus K1600GT en K1600GTL
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL

Bericht door Werner Von C. »

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie