Problemen met C3
Moderator: GVN
Problemen met C3
Ik heb mijn Schuberth C3 binnengedaan bij RAD, omdat ie niet waterdicht is.
Wie heeft nog deze ervaring ?
Wie heeft nog deze ervaring ?
Re: Problemen met C3
Ge verplaatst u op een RT ?
dan is dat normaal.
heb dat ook gehad.
De neerwaartse druk ( veroorzaakt door turbulentie )
is zo groot dat de regendruppels langs uw scherm ( binnenkant ) worden binnengespoten.
Oplossing.... een hoger scherm.
dan is dat normaal.
heb dat ook gehad.
De neerwaartse druk ( veroorzaakt door turbulentie )
is zo groot dat de regendruppels langs uw scherm ( binnenkant ) worden binnengespoten.
Oplossing.... een hoger scherm.
Re: Problemen met C3
Eu, nee, ik heb geen RT.
En, nee, ik vind da nie normaal
En, nee, ik vind da nie normaal
Re: Problemen met C3
petervdc schreef:Eu, nee, ik heb geen RT.
En, nee, ik vind da nie normaal
Ge geeft wel niet veel info hé.
Wat type fiets hebt ge... ?
Welke C3, een nieuwe of een oude of een 2de hands of...?
Dat kan misschien wel iets opleveren om het probleem bij de hoorns te vatten.
allée ge moet niet he , maar als we kunnen proberen we te helpen
Ik zou me een nieuwe C3 willen kopen
deze
Re: Problemen met C3
Ik rij met een Yamaha TDM 900 (vandaag net 102.000km).
En een nieuwe C3, die een C2 opvolgt, die wél waterdicht was.
En een nieuwe C3, die een C2 opvolgt, die wél waterdicht was.
Re: Problemen met C3
Ik rij met een R1200GS Adv. en gebruik een Schuberth C3 helm. Persoonlijk ken ik het probleem met binnendringend water niet!
Let wel: Als het regent moet je het scherm HELEMAAL dichtdoen, totdat het vastklikt (is hoorbaar)! Indien het scherm niet vastklikt, sluit het niet aan op de dichting, en komt het water binnen!
Let wel: Als het regent moet je het scherm HELEMAAL dichtdoen, totdat het vastklikt (is hoorbaar)! Indien het scherm niet vastklikt, sluit het niet aan op de dichting, en komt het water binnen!
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Re: Problemen met C3
Uiteraard !dedjutoch schreef:Let wel: Als het regent moet je het scherm HELEMAAL dichtdoen, totdat het vastklikt (is hoorbaar)! Indien het scherm niet vastklikt, sluit het niet aan op de dichting, en komt het water binnen!
Re: Problemen met C3
heb hier ook een C3 liggen... bevalt me absoluut niet wegens niet waterdicht (Ik rij GS) en aandampen... en dat voor die prijs? Onverklaarbaar dat de BMW helmen (ook schuberth) dit niet hebben.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Re: Problemen met C3
Constructiefout zeker?
Heb zelf een C3 die volledig water- en winddicht is
Ik rijd zelf met een naked BMW R1200R.
Enig nadeel, hij is iets te groot gekocht. Op het moment van de aankoop paste hij als gegoten maar nu voelt hij iets minder vast aan. Ik doe dus nu een helmmuts onderaan en dan past ie perfect
Heb zelf een C3 die volledig water- en winddicht is
Ik rijd zelf met een naked BMW R1200R.
Enig nadeel, hij is iets te groot gekocht. Op het moment van de aankoop paste hij als gegoten maar nu voelt hij iets minder vast aan. Ik doe dus nu een helmmuts onderaan en dan past ie perfect
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
- Woonplaats: Aalst
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Problemen met C3
Mijn eerste BMW Systeem 6 was ook niet waterdicht zelle ... en de tweede sloot niet goed ... en de derde heeft een ander interieur dat meer spant. Denk dus maar niet dat bij die BMW's alles OK isDaane schreef: Onverklaarbaar dat de BMW helmen (ook schuberth) dit niet hebben.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Re: Problemen met C3
Ik rij ook gs en ben echt tevreden van m'n C3, waterdicht en nooit damp, als je wel damp hebt je pinlock eens aanspannen, voor die prijs krijg je er een handleiding bij, eens lezenDaane schreef:heb hier ook een C3 liggen... bevalt me absoluut niet wegens niet waterdicht (Ik rij GS) en aandampen... en dat voor die prijs? Onverklaarbaar dat de BMW helmen (ook schuberth) dit niet hebben.
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re: Problemen met C3
Ik heb net ook een C3 fluo geel gekocht ter vervanging van een witte C Schubert.
Ik heb wel de indruk dat mijn oude Schubert stiller leek dan de C3.
Maar hij is nog maar een paar dagen oud dus afwachten.
Hij zit nog niet als gegoten ( spant overal ) maar dat is bewust zo gekocht omdat hij zich nog moet vormen rond mijn hoofd.
Is een beetje afzien nu, mijn oren worden letterlijk plat gedrukt nu.
Maar ik vermoed dat binnen een paar weken de C3 ingereden zal zijn
T
Ik heb wel de indruk dat mijn oude Schubert stiller leek dan de C3.
Maar hij is nog maar een paar dagen oud dus afwachten.
Hij zit nog niet als gegoten ( spant overal ) maar dat is bewust zo gekocht omdat hij zich nog moet vormen rond mijn hoofd.
Is een beetje afzien nu, mijn oren worden letterlijk plat gedrukt nu.
Maar ik vermoed dat binnen een paar weken de C3 ingereden zal zijn
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 13:34
Re: Problemen met C3
x2 (zo ene als Harald wil kopen... of misschien al gekocht heeft). Ik heb wel de indruk dat er wind (verluchting...) binnenkomt ook als vizier en alle mogelijkheden dicht zijn. Waterdicht. (niet) Aandampen is ok behalve in heel extreme omstandigheden (alles potdicht, EN als het lang/hard regent EN alles helemaal vochtig is, EN bovendien kil) - dan heeft ie neiging om aan te dampen en moet er een verluchtingsgaatje open.albatros schreef:Constructiefout zeker?
Heb zelf een C3 die volledig water- en winddicht is
Ik rijd zelf met een naked BMW R1200R.
Vraag me af of er helmen zijn die in dergelijke omstandigheden dampvrij blijven?
R1200R
Re: Problemen met C3
Motorista7 schreef: x2 (zo ene als Harald wil kopen... of misschien al gekocht heeft). Ik heb wel de indruk dat er wind (verluchting...) binnenkomt ook als vizier en alle mogelijkheden dicht zijn. Waterdicht. (niet) Aandampen is ok behalve in heel extreme omstandigheden (alles potdicht, EN als het lang/hard regent EN alles helemaal vochtig is, EN bovendien kil) - dan heeft ie neiging om aan te dampen en moet er een verluchtingsgaatje open.
Vraag me af of er helmen zijn die in dergelijke omstandigheden dampvrij blijven?
Nog niet gekocht, al is de aankoop van een nieuwe zich wel aan het opdringen.
Mijn Nolan N101 is echt aan vervanging toe.
Nu ik dit allemaal lees, stel ik me wel wat vragen bij Shuberth.
heb er vroeger ook is ééntje gehad en na enkele weken terug verkocht.
Niks dan misserie mee.
En dit omdat ikop een tourmoto zat.
Nu heb ik een GS en hoop een degelijke "stille en waterdichte " helm te vinden.
Re: Problemen met C3
@ Harald
ik rij nu zo'n 7500 km met GS en C3 zelfs tijdens die hete dagen, tot nu enkel positieve ervaringen, ook met de GS maar daar zijn er ook verschillende menigen over
grt
de klei'n
ik rij nu zo'n 7500 km met GS en C3 zelfs tijdens die hete dagen, tot nu enkel positieve ervaringen, ook met de GS maar daar zijn er ook verschillende menigen over
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re: Problemen met C3
'd as nu een probleem dat ik niet heb, op mijn schedel groeit niets.bigfoot46 schreef:ALs ik 100% zekerheid wil ivm met droog haar dan laat ik mijn motor aan de kant staan.
Re: Problemen met C3
Pff, nog niet binnen
Re: Problemen met C3
Ik heb me vrijdag zo'n C3 aangeschaft.
heb hem enkel vrijdag en zaterdag op m'n schedel gehad om te gaan werken.
Zit vrij goed voor een nieuwe helm.
Is merkelijk stiller dan mijn vorige Nolan N101.
Het is inderdaad wel noodzakelijk dat ge het scherm dicht "klikt".
Bij het dicht klappen van het scherm, staat het eigenlijk nog een heel klein stukje open.
Echt doorduwen tot je duidelijk die klik hoort.
De verluchting bovenaan toe doen, is misschien ook wel niet slecht
als het regent.
Zal op het eind van de week nog ééns een verslagske van m'n éérste bevindingen schrijven.
Met wat geluk wil het ook nog ééns regenen deze week
heb hem enkel vrijdag en zaterdag op m'n schedel gehad om te gaan werken.
Zit vrij goed voor een nieuwe helm.
Is merkelijk stiller dan mijn vorige Nolan N101.
Het is inderdaad wel noodzakelijk dat ge het scherm dicht "klikt".
Bij het dicht klappen van het scherm, staat het eigenlijk nog een heel klein stukje open.
Echt doorduwen tot je duidelijk die klik hoort.
De verluchting bovenaan toe doen, is misschien ook wel niet slecht
als het regent.
Zal op het eind van de week nog ééns een verslagske van m'n éérste bevindingen schrijven.
Met wat geluk wil het ook nog ééns regenen deze week
Re: Problemen met C3
Ik heb nu al een paar weken de nieuwe Schubert C3 fluo ( geel ).
En ik moet zeggen, subliem.
Hij blijft perfect droog, dampt niet aan, is redelijk stil en zit zeer comfortabel.
En met het weer van de laatste dagen is hij dus uitvoerig getest.
En natuurlijk, ik val op en dat valt op!
T
En ik moet zeggen, subliem.
Hij blijft perfect droog, dampt niet aan, is redelijk stil en zit zeer comfortabel.
En met het weer van de laatste dagen is hij dus uitvoerig getest.
En natuurlijk, ik val op en dat valt op!
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Honda Transalp 650 grijs
Re: Problemen met C3
Intussen zeer deftig kunnen testen in de regen.
Aandampen doet hij enkel rond de pin lock.
Vandaag ga ik er de kinlap ( wintervoering ) is uit halen.
Met het scherm dicht ( klik ) krijg ik wel op de linker zijde, ter hoogte van mijn oog , één druppel binnen.
dagen regen, 2waal één druppel op exact dezelfde plaats .
Aandampen doet hij enkel rond de pin lock.
Vandaag ga ik er de kinlap ( wintervoering ) is uit halen.
Met het scherm dicht ( klik ) krijg ik wel op de linker zijde, ter hoogte van mijn oog , één druppel binnen.
dagen regen, 2waal één druppel op exact dezelfde plaats .
Re: Problemen met C3
De C3 is een zeer goede helm maar is inderdaad niet helemaal waterdicht. Ikzelf ervaar ook dat er af en toe een dikke druppel zijn weg naar binnen vindt. Dat heb ik minder met de S1 Pro. Het pinlock antidamp scherm werkt zeer naar behoren.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/