Ik denk wel dat er hier onder de BMW-motards ook wel mensen tussen zitten die regelmatig met de fiets of de mountainbike er op uittrekken.
Aan hen wil ik vragen of sommige rijders ook gebruik maken van een GPS-toestel op hun vehikel.Type Garmin 60cx,Etrex,...?
Mag ik daarom vragen wat hun eventuele bevindingen zijn en aan welk toestel bepaalde voor- of nadelen verbonden zijn.
Fiets GPS
Moderator: GVN
Re: Fiets GPS
Ja ikzelf rij al een tijdje rond met de Edge 605 en kan alleen zeggen dat dit net als op de motor een zalig ding is. Je maakt je routes thuis ram ze erin en je moet je niets meer aantrekken. Ook op fietsnet.be maak ik op basis van het knooppunten net mijn routes en laad ze dan in. Toch ook hier een kanttekening net als bij de Zumo's en Mapsource " je steekt er eerst wel wat tijd in om ermee te leren werken" maar ik zou zeggen koop dat ding - koop de kaarten van West Europa maar zeker ook de Topografische van Belux welke vooral handig is bij offroad MTB rijden. Wil je uw trapfrequentie kennen en ook een hartslagmeter aansluiten opteer dan voor de EDge 750, met beide toestellen kan je op My connect (Garmin) al je routes uploaden en opvolgen.
Geen kommer op mijnen brommer
groetjes Dzjoons
en ja ik ben lid
groetjes Dzjoons
en ja ik ben lid
Ik rij MTB met een 60Csx.
Voldoet prima aan m'n wensen.
Ik kan routes inladen, tracks rijden en opslaan.
Ik heb een kilometer teller en een uurwerk.
Geen hartslagmeter.
Maar daarvoor heb ik een Polar ( waarvan de batterijen al meer dan een jaar plat zijn )
Kijk ook eens op dit forum http://forum.mountainbike.be/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
daar staat zeker alle info die je zoekt.
Voldoet prima aan m'n wensen.
Ik kan routes inladen, tracks rijden en opslaan.
Ik heb een kilometer teller en een uurwerk.
Geen hartslagmeter.
Maar daarvoor heb ik een Polar ( waarvan de batterijen al meer dan een jaar plat zijn )
Kijk ook eens op dit forum http://forum.mountainbike.be/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
daar staat zeker alle info die je zoekt.
Ik rij racefiets met GPSMap 60CX, werkt prima ben er blij mee, heb hiervoor de Zumo tijdje mee gehad, maar die is te groot en vooral is de batterij te snel plat.
Er komt snel (of is er al) een nieuwe GPSmap uit, ik neem aan dat de huidige dan wellicht wat scherper geprijst gaan worden !
Er komt snel (of is er al) een nieuwe GPSmap uit, ik neem aan dat de huidige dan wellicht wat scherper geprijst gaan worden !
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
ik ben nu iets meer dan 1 jaar gebruiker van de Garmin Edge705bundle en best tevreden! Wel een vrij ingewikkeld toestel en duurt wel even voor je alles onder de knie hebt, maar een fantastisch iets! Ik gebruik hem niet alleen op de fiets, maar ga er ook mee wandelen!! Erg nuttig voor citytrips in vreemde steden! Ook met de motorfiets neem ik hem regelmatig mee omdat hij andere info kan geven dan de garmin 2820 van de motor! ( zoals exacte hoogtemeting en ook voor de offroad-wegen)
Tevreden gebruiker!
Tevreden gebruiker!
-
noppenrijder
ik heb een Oregon 400T die ik enkele gebruik voor navigatie voor wandelen en fietsen en ben daar heel tevreden over; De speciefieke voor- en nadelen tov andere toestellen ken ik niet, die kan een dealer je beter vertellen (of een meer ingewijd iemand ...)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600