Battle Wing in de regen

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Battle Wing in de regen

Bericht door Walter Gaas »

Sjonge jonge net een goei vlaag op mijn dak gehad!! Op zichzelf niet erg natuurlijk maar voor de verandering weer een paar keer net niet op mijn gezicht gegaan.
Ik heb nog nul de botten vertrouwen in mijn Battle Wings in de regen. Ik rij met een 1200GS by the way. De achterband lijkt geen grip te hebben van zodra ik ook maar een beetje op hellingshoek kom. Pff dit heb ik nog nooit meegemaakt. Met mijn roadster vroeger allerlei banden gehad en de ene was al beter dan de andere in de regen maar dit, nee... Bij de minste regen is het alsof ik op een oliespoor rij.
Bon, die banden gaan eraf dus, beter voorkomen dan genezen. Maar wat zou ik leggen? Die nieuwe Dunlops? Of Tourance EXP? Of toch nog iets anders?
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Patrick V »

zijn dat BT20 of BT23?
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Walter Gaas »

Patrick, geen van beide. Dat zijn BW501 &502.
Heb vroeger BT20 gehad en was daar best tevreden van. Droog super, nat matig maar zeer progressief. Behoorlijk slijtvast ook.
Nog geen BT23 gehad
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Nahoj »

ga dan maar voor de exp!
heb ze zelf al gehad en zijn zeker te vertrouwen in regen!
maar ben na 1setje al terug overgelopen naar de oudere tourance,
wegens ik de exp nogal snel op had gereden, en met de tourance 3maal zover geraak!

1minpunt met de tourance SCHUIVEN op nat wegdek!
maar als je het weet dan moet je je er ook naar aanpassen!

1+punt aan exp ze hebben 100% grip op nat als droog
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Wild Cat
Berichten: 359
Lid geworden op: 09 feb 2005, 10:41
Locatie: Wilirijk

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Wild Cat »

johanelsie schreef:1+punt aan exp ze hebben 100% grip op nat als droog
Kan ik alleen maar beamen! Ik ga zeker terug voor XP als ik nieuwe leg!
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat


"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door bommelaar »

Ik heb ook de battle wings, ben ze aan het oprijden, vind er ook maar niets aan; Geeft niet veel vertrouwen op nat wegdek...
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door In Extremo »

Zonder twijfel de Dunlop Roadsmart voor de GS.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door mecapuet »

In Extremo schreef:Zonder twijfel de Dunlop Roadsmart voor de GS.

Groetjes,
Michel
Michel, hoeveel km haal je met de Dunlop's?
Nat dus ook nog grip?

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door In Extremo »

Mega-grip.
Deze band geeft ongelooflijk veel vertrouwen ook in de regen.
Bij momenten zo snel door een bocht gegaan dat ik en vooral mijn duo er geen goed oog in hadden,
maar toch totaal niets verkeerd gevoeld, mooi de lijn "schurend" gevolgd.

Het aantal kilometers weet ik nog niet, maar ik schat een 7 a 8.000 km en de achterband zal op zijn.
Daar waar ik normaal een kleine 14.000 km doe met de trail attack.
Maar het plezier+veiligheid wegen, voor mij althans, op tegen de wat minder aantal kilometers.

Na 4.000 km heb ik trail attack's laten opleggen om een rondtrip door Spanje te doen. Dit durfde ik niet meer
met de roadsmarts omdat we met 2 en bagage over te warme baantjes (te sportief) gingen rijden en geen goesting had
om in Spanje achter nieuwe banden te gaan zoeken.

Dus dit weekend ga ik de roadsmarts er terug onder laten leggen en kunnen we zien hoe lang ze mee zullen gaan.


Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Dirk Pauwels »

Oude tourances was ik eigenlijk meer tevreden van dan de EXP's, daar vond ik de moto iets zenuwachtiger, minder stabiel mee. Grip was wel ok, gn klagen van grip op nat, maar ze slijten idd harder, achteraan met moeite 8000km op de GS1200
Battlewings was ik helemaal niet tevreden van, gaven in eerste instantie een goed gevoel, ook wel wat zenuwachtig maar goede grip, zelfs bij normaal rijden reed ik de "schaam"randen voor en achter op, (eigenlijk een slecht teken, want je kan dan bij sportiever rijden niet echt platter...), grootste probleem was dat die banden helemaal niet verwittigen, ik verkies banden die op tijd waarschuwen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door mecapuet »

"In Extremo" Mega-grip.
Deze band geeft ongelooflijk veel vertrouwen ook....
Tanks... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Toedel »

Dirk Pauwels schreef: Battlewings was ik helemaal niet tevreden van, gaven in eerste instantie een goed gevoel, ook wel wat zenuwachtig maar goede grip, zelfs bij normaal rijden reed ik de "schaam"randen voor en achter op, (eigenlijk een slecht teken, want je kan dan bij sportiever rijden niet echt platter...), grootste probleem was dat die banden helemaal niet verwittigen, ik verkies banden die op tijd waarschuwen.
Sluit me hierbij aan wat Battlewing betreft, maar ik vond EXP prettiger dan normale Tourance, wegens meer grip, en wendbaarder.
Rij nu op Dunlop Roadsmart, beste band tot nu toe.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Relax »

'k Heb die ook net opgelegd. Ben benieuwd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
thompy
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 jan 2010, 10:14
Locatie: Gent

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door thompy »

Ik heb mijn bandenboer net gebeld voor nieuwe banden.
Hij heeft mij toch wel de Battle Wings aangeraden, voor het herfstseizoen.
Ik doe wel enkel de baan, ga niet te neig plat en doe veel km/ jaar ( plm 35.000 ).
Maar als ik bovenstaande lees, begin ik toch wel te twijfelen.

T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Walter Gaas »

Ik kan alleen maar benadrukken dat ik meermaals (De laatste rit ne keer of 5-6 op een afstand van max 50 km) op een echt nat wegdek de achterkant bijna verloren heb en dat aan gematigde snelheden en met zeer beperke hellingshoek. Op de GS heb ik geen ervaring met andere banden maar op de roadster die ik hiervoor had, heb ik met mijn rijstijl nooit echt problemen gehad bij regen. Ieder zijn goesting maar voor mij komen deze battle wings er nooit of te nimmer terug op.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door J »

zowel battlewing als Tourance niet meer voor mij.
Zeker de tourance niet meer. Dat schuift met twee wielen tegelijk weg. Gisteren nog voorgehad in de regen.

Had hier al eerder in een ander topic de road attact II van continental aangeraden gekregen, maar wacht nu sinds maart op de voorband. Nu de herfst voor de deur staat en mijn voorban een 20.000km er op zitten heeft, kan continental mij gestolen worden en komt er nooit nog 1 continental onder gelijk welke moto van mij.

Zal ook maar voor de roadsmart gaan zekers. Als relax hem er recht kan mee houden, zal ik het ook wel kunnen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door J »

thompy schreef:Ik heb mijn bandenboer net gebeld voor nieuwe banden.
Hij heeft mij toch wel de Battle Wings aangeraden, voor het herfstseizoen.
dikke zever, Battlewing voor de herfst. Als je rijdt zoals nen bompa met zijn helm achterstevoor zal het miss nog gaan, maar zie dan dat je nooit gehaast bent, anders de beek in.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Julle »

Jo, ga gerust voor de Roadsmarts, ik heb drie setjes versleten op de FJR, die toch meer weegt en een pak meer vermogen ontwikkelt dan de GSA en nooit ben ik in de problemen gekomen ook niet wanneer ze zo goed als profielloos waren. Duurzaamheid is wel wat minder (op de FJR rond de 7000 km) maar voor wat hoort wat. Een band die beter plakt en lang meegaat bestaat gewoon niet. Iemand die 15000 km of meer draait met motorbanden heeft volgens mij (maar wie ben ik) niet de beste plakkers nodig en kan dan ook kiezen uit het grote marktaanbod. Wanneer mijn EXPs moeten vervangen worden komen er zeker Roadsmarts op.

Julle
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door J »

Julle schreef: Iemand die 15000 km of meer draait met motorbanden heeft volgens mij (maar wie ben ik) niet de beste plakkers nodig en kan dan ook kiezen uit het grote marktaanbod.
Julle
oei julle ik heb er nu 20.000 opzitten met mijn trailattacks :oops: :oops: :oops: :oops: (hoe wordt ik dan gecatalogeerd?)

ik zal vandaag eens bij mijn bandenboer gaan om die roadsmarts te bestellen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door In Extremo »

J schreef:oei julle ik heb er nu 20.000 opzitten met mijn trailattacks :oops: :oops: :oops: :oops: (hoe wordt ik dan gecatalogeerd?)
http://www.youtube.com/watch?v=KE4HGlmtOcg[/video]

En met die roadsmarts ga je dus veel plezier mee hebben.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door J »

machtig nr.
Ik ga sraks bij de Wilfried van de Ninoofse bandencentrale.
In afwachting van de roadattack II van continental reed ik met een band die hij er had opgelegd achteraan. Ondertussen is daar ook al ferm het scherp van de snee af, en mijn voorband ziet er uit alsof hij een jaar in de zon heeft gelegen, helemaal vol barstjes.
Ik heb zoals ik hier al vernoemde mijn banden besteld in maart we zijn nu bijna half september en enkel de achterband is nog maar binnen.
VOOR MIJ DUS NOOIT OF TE NOOIT NOG CONTINENTAL. (ze mogen nog banden beginnen maken voor 20€.)

zal dus straks roadsmarts bestellen en hopen dat hij die achterband van continental mij ook niet aanrekent. In elk geval voor de service van de vervangband :salut: :salut: :thumright:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
only for you
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:22
Locatie: Atom (belgie)oost-vlaanderen

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door only for you »

He J ,en de Wilfried is die wa geinstalleerd voor motorbanden en kwa prijs?

Alvast bedankt
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door J »

Wilfried is zeker geïnstalleerd voor motorbanden. Hij heeft zelf nog circuit gereden bij BK, heeft nu nog enkele moto's, Trial, Duc.
Hij is echt wel een kenner. Tis nog nen toffen ook, wel ne stille, maar eens je er tegen begint hoor je veel kennis.

doe hem maar de groeten als je er bij gaat. Ik ben zaterdag niet geweest en tot woensdag kan ik ook niet, maar donderdag zal ik eens langsgaan voor die roadsmarts.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door Julle »

J schreef: VOOR MIJ DUS NOOIT OF TE NOOIT NOG CONTINENTAL. (ze mogen nog banden beginnen maken voor 20€.)
J
Ik catalogeer niks of niemand he Jo. :lol: :lol: en wat de Contis betreft: "ik vind de RainAttack ne superband in de regen.

Julle
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Battle Wing in de regen

Bericht door J »

Ja ok julle, maar als gij u rain attack zou bestellen volgende week en je kan hem nog niet in mei gaan afhalen?????
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie