Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Shulty »

.....let dan op voor anonieme motors van de Polizei...

Rond de Rurstausee, driehoek Monschau, Schleiden, Düren.....rijden 3 BMW's R1200RT rond, uitgerust met camera en andere toebehoren om snelheid te meten. Een grijze, blauwe en champagnekleurige...

Aan de lijve mogen ondervinden.... :oops: :roll: de Duitse staatskas vaart er wel bij.... :?

Er reed er ene 10 km bochtenplezier achter ons, dacht op een gegeven moment nog....die gast kan rijden met diene RT......krijg em er ni af... :roll: Tot hij beneden ons voorbij ging.....bordje Polizei, en wij warm en koud tegelijkertijd...

Uiteindelijk "maar" 120 euro mogen betalen..............content da wij waren, dat da alles was.....
Toffe pee, dienen Duits......hij had gelijk ook.....

Ze gaan me daar toch niet vlug meer terug zien......de pakkans is daar wel erg groot geworden......

U weze gewaarschuwd....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door WimLT »

Een gewaarschuwd mens ..... THANKS :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door MiGSel »

Was dat in het weekend of hangen ze daar nu op weekdagen ook al de plezante uit?
Afbeelding
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door mecapuet »

MiGSel schreef:Was dat in het weekend of hangen ze daar nu op weekdagen ook al de plezante uit?
Da is een goede vraag... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Werner Von C. »

Heb het hier ook al eens gepost, ik had diene champagnekleurige achter mij, in zwart lederen pak...die kunnen serieus rijden met die RT's zenne...
Is ook een repo van geweest op de Duitse TV, links werden hier ook al gepost.

Maar de prachtige streek, de superbe staat van de wegen blijven een énorme aantrekkingskracht uitoefenen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door dedjutoch »

Op 21 juli hetzelfde aan de hand gehad! Ook ne gast met ne anonieme RT (grijs, grijs lederen pak, grijze systeemhelm). 150 km/h waar we 70 mochten, doorlopende witte lijn overschreden, en meer van dat fraais!
We hebben intussen de "vaststelling" al in de bus gekregen! De overtreding werd afgezwakt naar 148 km/h waar we zogezegd 100 km/h mochten! We waren dan ook zeer vriendelijk tegen meneer agent gebleven! De "factuur" moet nog volgen. Met waarschijnlijk 4 maanden rijverbod in Duitsland!

Die gast kon inderdaad met de motor rijden! Hij vertelde ons dat het motorcorps minimaal 6 keer per jaar een opleiding motorbeheersing dient te volgen! Vandaar dus...

De agent wist ons te vertellen dat vanaf 2011 het volledige Eifelgebied zal voorzien zijn van borden 70 en 50 km/h!!!! Er zal dan ook continu gecontroleerd worden! Volgens meneer agent blijven er in dit gebied wekelijks één à twee doden met de motor! Veel jonge kerels met hoogtoerige machientjes! Maar uiteraard rijden er ook soms de oudjes wat te snel (;-)), echter nooit waar er huizen staan en/of veel kruispunten zijn!

Dus: de 21ste juli was voor hen een weekdag! Dus: Ja, ze hangen ook gedurende de week de plezante uit :-(
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Dirk Pauwels »

Dus als ik ne grijze RT koop, mijnen oude grijze shubert en zwart leren pakse van onder het stof haal en in de eifel ga toeren gaat iedereen netjes opzij omdat ze denken dat ik ne flik ben....en als er ene blijft plakken is da ne flik.....
goed om weten, nu alleen nog wa beter leren rijden.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Shulty »

MiGSel schreef:Was dat in het weekend of hangen ze daar nu op weekdagen ook al de plezante uit?
Op ne vrijdag....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Shulty »

dedjutoch schreef:Op 21 juli hetzelfde aan de hand gehad! Ook ne gast met ne anonieme RT (grijs, grijs lederen pak, grijze systeemhelm). 150 km/h waar we 70 mochten, doorlopende witte lijn overschreden, en meer van dat fraais!
We hebben intussen de "vaststelling" al in de bus gekregen! De overtreding werd afgezwakt naar 148 km/h waar we zogezegd 100 km/h mochten! We waren dan ook zeer vriendelijk tegen meneer agent gebleven! De "factuur" moet nog volgen. Met waarschijnlijk 4 maanden rijverbod in Duitsland!

Die gast kon inderdaad met de motor rijden! Hij vertelde ons dat het motorcorps minimaal 6 keer per jaar een opleiding motorbeheersing dient te volgen! Vandaar dus...

De agent wist ons te vertellen dat vanaf 2011 het volledige Eifelgebied zal voorzien zijn van borden 70 en 50 km/h!!!! Er zal dan ook continu gecontroleerd worden! Volgens meneer agent blijven er in dit gebied wekelijks één à twee doden met de motor! Veel jonge kerels met hoogtoerige machientjes! Maar uiteraard rijden er ook soms de oudjes wat te snel (;-)), echter nooit waar er huizen staan en/of veel kruispunten zijn!

Dus: de 21ste juli was voor hen een weekdag! Dus: Ja, ze hangen ook gedurende de week de plezante uit :-(
Jep, zowat 't zelfde.....9 overtredingen hadden we gemaakt... :shock: Schrok er zelf een beetje van, als ik het filmpje terug zag....

Overal die borden van 50 en 70.....had ze niet eens gezien :roll: Overal hadden we minstens het dubbele van de snelheid... :oops:

Hoewel het allemaal afspeelde tussen de bossen, toch die snelheidsbeperking....alleen al in hun district hadden ze vorig jaar 21 doden :-? Ze moesten dus wel handelen, begrijpbaar, en als je met vuur speelt, brand je je vingers al eens... :eye:

We zijn echt goed weggekomen.....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Hunter6 »

Shulty schreef:Ze gaan me daar toch niet vlug meer terug zien......de pakkans is daar wel erg groot geworden......

U weze gewaarschuwd....
Even relativeren, ik kom al 15 jaar meerdere malen per jaar met de moto in de eifel en ben tot nu toe nog maar één keer staande gehouden op een 70 km stuk.

Dat de pakkans groter geworden is zal ik niet tegenspreken, maar groot is het zeker (nog) niet. Gewoon oppassen bij trajecten waar een snelheidsbegrensing geldt, en geen overtreding maken die groter is dan 30 km/h (tip van oom agent)
En sluit er achter je een éénling motorrijder aan, even een stukje kalm aan doen, of nog beter, laat hem er maar voorbij rijden.
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Freddie »

K1600 GT - 2012 - 215.000 km
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door WimLT »

Er moesten gewoon àndere snelheidsbeperkingen gelden voor motoren dan voor auto's zeg bijvoorbeeld + 30 kmh. Wij zijn veel te snel aan die grenzen en u ganse tijd aan 70km/h houden is gewoon niet te doen met een motor, want vooral OERSAAI Afbeelding

Wel een toffe job dat die gasten hebben 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Nepal »

Ik wil me zeker niet heiliger wanen dan de paus, maar als ik sommige motards bezig zie : gewoonweg crimineel. Als je fier beweert dat je meer dan het dubbele van de toegelaten maximumsnelheid rijdt, een conclusie : levenslang rijverbod. Het zal jouw kind maar zijn dat toevallig deweg oversteekt als zo een laagvlieger voorbij komt.
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Shulty »

Nepal schreef:Ik wil me zeker niet heiliger wanen dan de paus, maar als ik sommige motards bezig zie : gewoonweg crimineel. Als je fier beweert dat je meer dan het dubbele van de toegelaten maximumsnelheid rijdt, een conclusie : levenslang rijverbod. Het zal jouw kind maar zijn dat toevallig deweg oversteekt als zo een laagvlieger voorbij komt.
:roll:

Als je in de Eifel tussen de bossen gewoon rijdt, misschien iets sportiever dan normaal :drunken: , dan rijd je vlug de dubbel toegelaten snelheid.....je mag daar 200m voor elke bocht niet meer sneller dan 50 :shock: .......zelfs de gemotoriseerde politie vind dat té traag.

Ik persoonlijk zal ook nooit te snel rijden in de bebouwde kom, of daar waar er is dat er recreatie mogelijk is...

Als je een kind overhoop rijdt in de bossen, op een plaats waar er geen voetgangers mogen oversteken...is de kans wel héél groot dat je het overhoop rijdt....hoe hard je ook rijd....

Er zijn trouwens overal idioten in de maatschappij, maar "fier" beweren dat je té snel als motorrijder hebt gereden is relatief.....je rijdt met de motor nu éénmaal vlug te snel.......iedereen die beweert, met de motor nog geen snelheidsovertredingen te hebben begaan, is een leugenaar...
Je moet trouwens eens goed lezen wat ik schreef....ik was er zelfs van geschrokken, ik heb er nooit stoeferig over gedaan... :?:

Waar staaf jij je trouwens op dat ik nu maar een levenslang rijverbod moet krijgen??? Zelfs de Duitse Polizei, vond dat niet, dus.... :-|

Ik rijd nu graag waar het kan wat sportiever....als dat niet meer kan.... Zou ik er ook de fun niet meer van zien.....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Shulty »

WimLT schreef:Er moesten gewoon àndere snelheidsbeperkingen gelden voor motoren dan voor auto's zeg bijvoorbeeld + 30 kmh. Wij zijn veel te snel aan die grenzen en u ganse tijd aan 70km/h houden is gewoon niet te doen met een motor, want vooral OERSAAI Afbeelding

Wel een toffe job dat die gasten hebben 8-)
Die man zei het zelf....we stoppen de mensen pas vanaf 30 km/u te snel... :drunken: :grin:

Als je hier in België 127 rijd op de snelweg, kan je langs de kassa passeren... :roll:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Harald »

Dit is één van die motoren

Afbeelding

en een kijkje binnen in

Afbeelding :wink:

Ook hier is wat extra beeld materiaal te vinden
en voor de Duits geletterden wat uitleg.

http://www.aaleninfo.de/aug08/01/videomotorrad.htm
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door mecapuet »

Ik kan nu fier zeggen, zonder te liegen dat ik nog geen snelheidsovertredingen met de motor heb gehad en rij toch dagelijks en al heel lang.... :grin:
Niet gehad, wil nog niet zeggen dat ik ze niet dagelijks doe... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Als jullie nog eens den Eifel willen binnenduiken.....

Bericht door Shulty »

mecapuet schreef:Ik kan nu fier zeggen, zonder te liegen dat ik nog geen snelheidsovertredingen met de motor heb gehad en rij toch dagelijks en al heel lang.... :grin:
Straf... :shock:

Nu moet ik zeggen dat ik ze ook op 1 hand kan tellen, hoor... :grin:
mecapuet schreef:Niet gehad, wil nog niet zeggen dat ik ze niet dagelijks doe... :wink:

Gr, meca.
Waarom zou je er voor moeten liegen.... :roll: :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Plaats reactie