Voor de K1200 LT. Door omstandigheden, waarvan ik het hele verhaal jullie zal besparen, heb ik in Franrkijk een nieuwe voorband moeten laten plaatsen. Het werd een Bridgestone omdat Metzeler de eerste 10 dagen niet te verkrijgen was. Nu zit ik natuurlijk met twee verschillende banden; vooraan de nieuwe Bridestone en achter de iets oudere Metzeler. Alhoewel ik, zelf in hagelstormen en velle regen, ben terug gekomen van Grenoble heeft de K1200LT zich zeer goed gedragen. Wat zou ik nu doen; blijven rijden of toch maar één van beide terug vervangen. De achterband is ook nog in goede staat ?
Hartelijk dank
probleem of niet
Moderator: GVN
probleem of niet
Willy
Re: probleem of niet
Geen probleem, hoor. Heb ook zo rond gereden toen ik overschakelde van Bridgestone naar Metzeler en de voorband een paar maanden eerder vervangen moest worden dan de achterband. Rustig oprijden die boel
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26
Re: probleem of niet
Niks mee inzitten. Sommige combinaties voorband / achterband kunnen problemen geven maar vooral in die omstandigheden waarin jij van Grenoble bent afgekomen. Aangezien je die test probleemloos genomen hebt, kan je volgens mij zorgeloos genieten en de bandjes oprijden. Je kan wel overwegen om achteraan Bridgestone te steken als je Metzeler op is.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: probleem of niet
Voor de 1200 LT zijn er speciale versies van banden op de markt, ivm het hogere gewicht etc....
Effe op de band kijken of ie de juiste specs heeft (zie instr boekje) en als dat zo is lekker verder rijden. Is dat niet zo zal je in het slechtste geval wat meer (onregelmatige) slijtage hebben of op een wat hogere bandenspanning moeten rijden vermoedelijk
Effe op de band kijken of ie de juiste specs heeft (zie instr boekje) en als dat zo is lekker verder rijden. Is dat niet zo zal je in het slechtste geval wat meer (onregelmatige) slijtage hebben of op een wat hogere bandenspanning moeten rijden vermoedelijk
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: probleem of niet
Geen probleem zou ik zo denken.
Zelf heb ik eind oktober '09 nieuwe laten zetten; vooraan tourance, achteraan anakee. Ze hadden immers van geen van de twee nog een setje, en ik had geen zin om nog 'ns terug te komen
Ze liggen er nu meer dan 15 000km op, en buiten het feit dat elke band zo zijn eigen pro's en contra's heeft, merk ik geen eigenaardigheden.
Grtz, Dirk.
Zelf heb ik eind oktober '09 nieuwe laten zetten; vooraan tourance, achteraan anakee. Ze hadden immers van geen van de twee nog een setje, en ik had geen zin om nog 'ns terug te komen
Ze liggen er nu meer dan 15 000km op, en buiten het feit dat elke band zo zijn eigen pro's en contra's heeft, merk ik geen eigenaardigheden.
Grtz, Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...
R1150 gelände und strasse adv.
R1150 gelände und strasse adv.
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: probleem of niet
Zo blijven rijden.
Deze is goed "Liever wa kantjes aan, dan een hoek af..." van Kadee.
Gr, meca.
Deze is goed "Liever wa kantjes aan, dan een hoek af..." van Kadee.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....