probleem of niet

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
klt
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:06
Locatie: Oostmalle

probleem of niet

Bericht door klt »

Voor de K1200 LT. Door omstandigheden, waarvan ik het hele verhaal jullie zal besparen, heb ik in Franrkijk een nieuwe voorband moeten laten plaatsen. Het werd een Bridgestone omdat Metzeler de eerste 10 dagen niet te verkrijgen was. Nu zit ik natuurlijk met twee verschillende banden; vooraan de nieuwe Bridestone en achter de iets oudere Metzeler. Alhoewel ik, zelf in hagelstormen en velle regen, ben terug gekomen van Grenoble heeft de K1200LT zich zeer goed gedragen. Wat zou ik nu doen; blijven rijden of toch maar één van beide terug vervangen. De achterband is ook nog in goede staat ?
Hartelijk dank
Willy
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: probleem of niet

Bericht door WimLT »

Geen probleem, hoor. Heb ook zo rond gereden toen ik overschakelde van Bridgestone naar Metzeler en de voorband een paar maanden eerder vervangen moest worden dan de achterband. Rustig oprijden die boel :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: probleem of niet

Bericht door Walter Gaas »

Niks mee inzitten. Sommige combinaties voorband / achterband kunnen problemen geven maar vooral in die omstandigheden waarin jij van Grenoble bent afgekomen. Aangezien je die test probleemloos genomen hebt, kan je volgens mij zorgeloos genieten en de bandjes oprijden. Je kan wel overwegen om achteraan Bridgestone te steken als je Metzeler op is.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: probleem of niet

Bericht door Dirk Pauwels »

Voor de 1200 LT zijn er speciale versies van banden op de markt, ivm het hogere gewicht etc....
Effe op de band kijken of ie de juiste specs heeft (zie instr boekje) en als dat zo is lekker verder rijden. Is dat niet zo zal je in het slechtste geval wat meer (onregelmatige) slijtage hebben of op een wat hogere bandenspanning moeten rijden vermoedelijk
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
kadee2
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 jun 2010, 14:54
Locatie: rond Lier

Re: probleem of niet

Bericht door kadee2 »

Geen probleem zou ik zo denken.
Zelf heb ik eind oktober '09 nieuwe laten zetten; vooraan tourance, achteraan anakee. Ze hadden immers van geen van de twee nog een setje, en ik had geen zin om nog 'ns terug te komen :wink:
Ze liggen er nu meer dan 15 000km op, en buiten het feit dat elke band zo zijn eigen pro's en contra's heeft, merk ik geen eigenaardigheden.

Grtz, Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: probleem of niet

Bericht door mecapuet »

Zo blijven rijden.

Deze is goed "Liever wa kantjes aan, dan een hoek af..." van Kadee. :grin:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Plaats reactie