Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

En enkele dagen en wat kms later....

de zithouding bevalt mij niet. Te rechtop, teveel in de wind...

'k Denk dat die snel weer te koop komt :oops: Maar 'k rij toch veel liever met de R1100RS
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

bigfoot46 schreef:spijtig dat de motor je al tegen valt. Weinig KM bijgezet wellicht?

Inderdaad, jammer maar helaas..Na 19 jaar RS-en viel het mij toch tegen. Vooral de (wind)bescherming vind ik ondermaats. Aangezien ik zomer en winter rij is het toch wel leuk al je wat meer beschermd zit.

Hopelijk komt er snel een koper opdagen...denk dat het dan toch maar een R1200ST wordt (of met de oude RS nog wat rondtuffen)..
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Ondertussen een Wunderlich ruit geïnstalleerd en de windbescherming is al een stuk beter.
Nu nog eens tijd vinden om de voetsteunverlagers er op te gooien en dan verder proefrijden (als 't weer tenminste meewil...deze week toch 1 x met 's vrouws 4-wieler gaan werken)

Voorlopig blijft de ST nog eventjes...

('k weet ook niet goed wat ik wil hé....zal de (2de) jeugd zijn zeker :shock: )
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Ondertussen +1000 km verder en de ST bevalt steeds beter :grin:

Wel minder bescherming tegen de regen/wind maar bij beter weer is het dan weer een stuk leuker dan een RS.

Ondertussen de kleding en helm wat aangepast (ttz nieuwe Schubert, nieuwe laarzen enz) en dat lost een deel van de problemen op.

Al bij al is de handelbaarheid en het (licht)gewicht zo prettig om te rijden dat ik de mindere punten er voorlopig maar bijneem.

Voetsteunverlagers monteer ik volgende week en hopelijk is dan ook het laatste probleem (gerestaureerde knieën) van de baan...
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Laatste update :

de voetsteunverlaging is niet voldoende om mijn gerestaureerde knieën niet te belasten.

De bescherming is er met de Wunderlich ruit op vooruit gegaan maar te weinig om dagelijks woon-werkverkeer te doen.

(voorlopig?) besluit na 2 maanden en 2000 km.. de F800ST is een geweldige motor, vooral zeer licht en handelbaar, voor de goed weer rijder of de toerist.

Voor dagelijks gebruik is die door mij te licht bevonden...

De laatste jaren nooit zo nat en koud geweest.

Waarom hebben ze die kuip geen 3 cm breder gemaakt (langs beide zijden), een verstelbare ruit en een kuip die onderaan 5 cm doorloopt...

't Had de perfecte motor kunnen zijn.

Nu staat de F800ST weer te koop/ruil...Hoop dat ik een goede R1200ST op de kop kan tikken...anders terug een RS
BRONCO30
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:12
Locatie: BOCHOLT, Limburg

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door BRONCO30 »

Ik zou de ruit ook nie breder gemaakt hebben want dan is het concept van deze motor volledig om zeep.

Ik denk eerlijk met jouw situatie dat je echt voor een andere motor moet kijken, zeker niet te sportief gaan.
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!

Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Zoals eigenlijk voorzien...een R1200ST. Of de F800ST houden en een oude RS bijkopen voor wintergebruik...Iemand die dit aan mijn madam wil uitleggen? :alien: :alien:
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door wooter »

Ik ben van iets F800ST-achtig naar een RT overgegaan. Ik had dezelfde klachten: wind, verkramping van de benen door de hoge voetsteunen, nekpijn, rugpijn, verkramping van de handen en armen...

Je kan zeveren wat je wil over gewicht, maar eens zo een RT sneller dan 20 per uur rijdt, voel je dat gewicht niet en valt ie makkelijker links en rechts te smijten dan zo een lichtgewicht. Nekpijn is weg, rugpijn is weg, veel minder gewicht dat op de handen en armen rust dus daar ook geen pijn meer, en op een RT zit je gewoon uit de wind. Kost wel wat, maar daar heb je dan ook wat voor.

En da's jammer, want zo een F800ST vind ik er beter uitzien dan een RT :).
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Een RT heb ik jaren geleden al eens gehad. Dan haalde ik met moeite nog 20 km met mijn rug :twisted:
Dus ook snel geruild voor een RS en de ruklachten waren een stuk minder.
Op een RT zit ik gewoon te recht. Als mijn rugspieren iets onder spanning staan gaat het veel beter. Maar de ene rug is de andere niet. 't Is zeer persoonlijk.

Dus op zoek naar :
1) een koper voor de 800ST
2) een R1200ST of een K of R RS
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Iron Gonzo »

Kries schreef:Een RT heb ik jaren geleden al eens gehad. Dan haalde ik met moeite nog 20 km met mijn rug :twisted:
Dus ook snel geruild voor een RS en de ruklachten waren een stuk minder.
Op een RT zit ik gewoon te recht. Als mijn rugspieren iets onder spanning staan gaat het veel beter. Maar de ene rug is de andere niet. 't Is zeer persoonlijk.

Dus op zoek naar :
1) een koper voor de 800ST
2) een R1200ST of een K of R RS
ik hoop dat het r1200st wordt :grin:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Iron Gonzo schreef: ik hoop dat het r1200st wordt :grin:

Was ook mijn eerste keuze...toevallig langs de F gekomen en 'k wou het eens proberen. Dus de kans is groot dat het een 1200ST wordt.

Alleen...eerst nog de F proberen te verkopen tegen een eerlijke prijs. Dat ik er op enkele maanden behoorlijk wat op verlies zal ik er dan maar bijnemen.

Hopelijk nadien weer meer motorplezier...
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Inderdaad een R1200ST van 2006 met 18000 km op de teller....15 april wordt die opgehaald....

Nu nog de F800ST zien te verkopen
Kries

Re: Van K/R (RS)overstappen op een F? (ST)

Bericht door Kries »

Verkoop was ook geen probleem.

1200ST wat vroeger opgehaald en toch al wat kms bijgezet.

Is toch meer (om niet te zeggen helemaal) mijn ding :grin: :grin:

You know what....? I'm happy :lol: :lol:
Plaats reactie