Schuberth C3 helm spuiten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door JGA »

Beste,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om mijn Schuberth C3 helm (licht grijs) te laten spuiten in het oranje.
Ik heb namelijk in juni een ongeval gehad, na dat ik mijn helm naar Duitsland heb laten sturen voor controle (Schuberth fabriek) bleek dat de helm nog in orde was.
Er zijn verschillende krassen op,.
Dus mijn vraag is, kan de helm herspoten worden in oranje en waar, en hoeveel betaal je ongeveer voor dit.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.

Mvg,
JGA
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door Harald »

De helm herspuiten kan, is geen probleem.
Weet wel dat de carrossier die dit gaat doen moet weten dat hij niet op metaal bezig is.
Dus opletten met bepaalde producten.

Er bestaan tegenwoordig ook firma's die alles overplakken.
Volledige auto's enz.
Het is misschien een andere oplossing.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door John »

Je kan het ook zelf doen als je een beetje handig bent.
Eerst de helm demonteren.
Dan de oude lak mat zetten met 800 korrel of een 3M schuurmatje.
Krasjes wegwerken met bvb wat spuitplamuur of als ze wat dieper zijn met 2K plamuur.
Gronden met bvb Motip spuitbusje, let op! Dit MOET echt wit zijn en er mogen geen kleurverschillen te zien zijn na het eventueel terug matzetten na het aanbrengen van deze grondlak.
Dus zorgen dat je grondlaag dik genoeg is, wil je een mooi eindresultaat bekomen.
Nu de fluo lak spuiten, (Motip) én als afwerking meerdere lagen blanke lak.
Mocht je ergens wat overspray hebben kan je dit vrij makkelijk uitpolieren en dag later, dan is de lak nog niet echt uitgehard.

Succes! :wink:
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door JGA »

Alvast bedankt voor jullie berichtjes,

Maar ik ben niet zo handig in die dingen dus ik zou het liever door iemand laten doen die er echt verstand van heeft.

Mvg,

JGA
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door costerke »

JGA schreef:Alvast bedankt voor jullie berichtjes,

Maar ik ben niet zo handig in die dingen dus ik zou het liever door iemand laten doen die er echt verstand van heeft.

Mvg,

JGA
Als je het moet laten doen bij een koetswerkhersteller dan koop je beter een nieuwe in fluo-oranje.
Werkuren zijn niet goedkoop en produkten nog duurder, denk maar aan witte grondverf, fluolak en vernis.

Groetjes RUDY.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door dedjutoch »

Vergeet niet: Indien je een helm herspuit verliest hij zijn CE-keur en Benor keur!
Herspuiten mag dus niet!

Waarom?

Door de vluchtige stoffen in de verf kan de structuur van de kunststof van de helmschaal drastisch veranderen, waardoor hij niet meer voldoet aan de keuringseisen!

Je zal maar met je hoofd ergens tegen knallen en je helm splijt in 2 stukken! :cry:
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door John »

dedjutoch schreef:Vergeet niet: Indien je een helm herspuit verliest hij zijn CE-keur en Benor keur!
Herspuiten mag dus niet!

Waarom?

Door de vluchtige stoffen in de verf kan de structuur van de kunststof van de helmschaal drastisch veranderen, waardoor hij niet meer voldoet aan de keuringseisen!

Je zal maar met je hoofd ergens tegen knallen en je helm splijt in 2 stukken! :cry:
Jaja AfbeeldingAfbeelding
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door Danny »

Zo rap splijt een helm niet in tweeën en dat van structuur verandering daar kan wat aan gedaan worden mits de juiste onderlaag te laten zetten, ander zou niks kunststof meer kunnen gelakt worden zonder dat het sprok wordt.

Ik zou hem niet laten overspuiten om de heel eenvoudige reden dat het te duur is of je volgt de "John methode" en zeker een goede onderlaag zetten en alles op waterbasis.

Persoonlijk zou ik ne nieuwe kopen als 't persé een andere kleur moet zijn en anders bleef ik gewoon met dat ding rijden.

Wrappen is ook een mogelijkheid zoals reeds beschreven een paar reacties eerder, misschien eens een prijske vragen?? 't is vast goedkoper dan spuiten en je helm houd zijn structuur... :mrgreen:
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door sabke69 »

Beste,

Wrappen zoals ze zeggen gaat je niet veel uitsparen, ik rij zelf met een zwarte systeem 6 en wou iets origineler.
Heb prijs gevraagd om te wrappen gedeeltelijk, en ook paintbrush.
Paintbrush was zelfs goedkoper, doordat de ronde vormen van een helm zeer moeilijk te overplakken is, is de prijs navenant.
Gaat je toch minstens 150 à 200 euro kosten om te wrappen. is nog steeds goedkoper als een nieuwe, maar heb je toch een idee.
Als je ziet dat mijn motor gedeeltelijk ook onder handen is genomen, door een stielman (wrappen) en kosten plaatje was uiteindelijk toch 500€ voor het blauwe wat je op de foto ziet.
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Schuberth C3 helm spuiten

Bericht door RBee »

sabke69 schreef: door een stielman (wrappen) en kosten plaatje was uiteindelijk toch 500€ voor het blauwe wat je op de foto ziet.
Das wrap verdient. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie