Afgebroken klep

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bebri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:31
Woonplaats: Roosendaal
Locatie: Roosendaal

Afgebroken klep

Bericht door bebri »

Ik ben een Hollander met een R1200GS uit 2006 met 42500 op de teller.
Vorige week is op de snelweg bij 120km/h van de rechtercilinder een klep afgebroken en heeft schade veroorzaakt aan de zuiger cilinder en kop.
Op het nederlandse GS forum blijken er meerdere gevallen te zijn met dit euvel, en we zijn aan het inventariseren wie bij welk jaar en kilometerstand dit meemaakt.
We hopen hier volgende slachtoffers mee te helpen dit op een fatsoenlijke manier opgelost te krijgen.
Mijn vraag is.
Heeft u dit ook meegmaakt, vermeld het op het nederlandse GS forum met bouwjaar en kilometerstand en hoe het opgelost is.
Alvast bedankt.
De link
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=38969" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Afgebroken klep

Bericht door Danny »

Heb vernomen dat de klepsteelgeleiders verlengd zijn op de nieuwere modellen... Herr BMW zal proberen ook deze ontwikkelingsmisser een stille dood te laten sterven...

sucses met het opsnorren van kandidaten, hopelijk zijn 't er weinig want 't is een dure grap. sterkte :wink:
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Afgebroken klep

Bericht door mecapuet »

Danny schreef:Heb vernomen dat de klepsteelgeleiders verlengd zijn op de nieuwere modellen... Herr BMW zal proberen ook deze ontwikkelingsmisser een stille dood te laten sterven...

sucses met het opsnorren van kandidaten, hopelijk zijn 't er weinig want 't is een dure grap. sterkte :wink:
Hoi Danny,

Weet je ook vanaf wanneer dat ze "dat" veranderd hebben? (maand-jaar)

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Afgebroken klep

Bericht door Relax »

Model 2008-... Dacht ik. M'n maat rijdt met een 2007 en stond ook stil. In Oostenrijk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Afgebroken klep

Bericht door Werner Von C. »

De "oude" kleppengeneratie -als ik het zo mag noemen- zijn holle kleppen, ttz de klepstelen zijn hol.
De huidige zijn terug "normale" kleppen, dus niet hol meer...als ze van de holle afgestapt zijn zal er wel een reden voor zijn en ja, hélaas géén alleenstaand geval, het gekke is dat het in bijna alle gevallen stééds om de rechterklep gaat.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Afgebroken klep

Bericht door Danny »

Aanpassing inderdaad ergens modellen 08, wanneer de holle terug volle geworden zijn of de geleiders langer weet ik niet juist, feit is dat deze aanpassingen er waren (met reden)
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Afgebroken klep

Bericht door mecapuet »

Zouden ze dat bij de dealer weten vanaf wanneer (vanaf dat chassisn°). Het is maar als ik eens een occasie 1200 koop, mijn 1150 begint
gaan km te hebben... :drunken: :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Afgebroken klep

Bericht door Danny »

alles wat je koopt na 2008 is relatief safe, 't blijft natuurlijk mekaniek he :wink:
Doch een goeie 1150 -bedoel eerder goe gesoigneerd- die loopt 300.000km en de prullen die je dan hebt wegen nooit op tegen de meerprijs van een 1200. voor die 1150 met km's geeft geen hond wat :-? dus rijden tot je er doorheen zakt :lol:
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: Afgebroken klep

Bericht door PHILIP »

Hebben de andere pré 06 modellen hier ook last van of enkel de GS ?
Heeft een '06 R1200RT ook holle kleppen?
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Afgebroken klep

Bericht door Den Dirk »

Ik heb er ene van 2007 , wat hoort / voelt ge als dat gebeurt.... :-( ?? :cry:
I like my bike!!
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Afgebroken klep

Bericht door Dirk Pauwels »

Den Dirk schreef:Ik heb er ene van 2007 , wat hoort / voelt ge als dat gebeurt.... :-( ?? :cry:
Metaalachtige "klang", waarschijnlijk eerder van piston/drijfstang die als gevolg vd klep ook crashen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Afgebroken klep

Bericht door Dirk Pauwels »

mecapuet schreef:Zouden ze dat bij de dealer weten vanaf wanneer (vanaf dat chassisn°). Het is maar als ik eens een occasie 1200 koop, mijn 1150 begint
gaan km te hebben... :drunken: :wink:

Gr, meca.
Is de reden waarom ik mijne 1200 na 4 jaar verkocht heb, garantie was al een tijdje op.....en mijn geluk op dat vlak mss ook....Als er nog een Beemer komt is het een 1100 of 1150, of een 1200 van 2010 of later.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Afgebroken klep

Bericht door mecapuet »

Dirk Pauwels schreef:
mecapuet schreef:Zouden ze dat bij de dealer weten vanaf wanneer (vanaf dat chassisn°). Het is maar als ik eens een occasie 1200 koop, mijn 1150 begint
gaan km te hebben... :drunken: :wink:

Gr, meca.
Is de reden waarom ik mijne 1200 na 4 jaar verkocht heb, garantie was al een tijdje op.....en mijn geluk op dat vlak mss ook....Als er nog een Beemer komt is het een 1100 of 1150, of een 1200 van 2010 of later.
Mijn gedacht...zou ook wel graag met de 1150 blijven rijden, maar als ik een paar keer panne heb op een weekend weg...gaat dat krampen geven :wink:
Onderhoud mijn GSA wel perfect, maar het blijft mechaniek.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
lgeen
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 feb 2008, 11:57
Woonplaats: ruien
Locatie: ovl

Re: Afgebroken klep

Bericht door lgeen »

hallo,
ik heb dan nog geluk dat ik het 2x op tijd heb horen kletteren voor er iets brak,want eens je aan het rijden bent hoor je het niet.
eerst de rechterkant en een paar maand uit garantie de linkerkant ;waar ze volgens bmw nooit geen probleem mee hebben.
eerst zouden ze maar voor 30% tussenkomen in de stukken maar niet in de werkuren.
volgens bmw moest ik 570€ uit eigen zak betalen.
na enig aandringen in bornem hebben ze toch die kant ook onder garantie genomen.
ik moet toegeven dat de dienst naverkoop het niet heeft laten aanslepen,want binnen de 2 weken ontving ik een kadobon van 600€.
de resterende 30€ mag ik bij de dealer aan om het even wat spenderen.
naar hun zeggen zijn de klepgeleiders nu terug langer en van betere kwaliteit, ik kreeg 2 volledig nieuwe cilinderkoppen.
veel geluk met de herstelling.
mvg
lgeen
lgeen
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Afgebroken klep

Bericht door Danny »

Is de reden waarom ik mijne 1200 na 4 jaar verkocht heb, garantie was al een tijdje op.....en mijn geluk op dat vlak mss ook....Als er nog een Beemer komt is het een 1100 of 1150, of een 1200 van 2010 of later.
dat moet je toch wat relativeren

toen de R100 en consoorten een electronische ontsteking kregen dan gingen er enkele kapot en iedereen greep weer naar plattinekes want dat was zo betrouwbaar (???) 't was makkelijk te fiksen als je wist hoe...maar de meeste motards stonden simpelweg aan de kant in panne en konden hem naar huis duwen als 't zover was!

Dan kwam de 4 klepper 1100 en iedereen bleef zweren en omkijken naar zijn trouwe R100 met ... ja hoor electronische ontsteking... :lol:

Komt de 1150 als opvolger van de 1100 en plots zijn die geen reet waard en die 1100 dat was de ketel die had al de mankementen niet die een 1150 heeft (de R100 is al lang vergeten op enkele na)...

Nu de 1200 en we kijken weer achterom, pfff een 1100 of 1150 alsof die niet stuk gaan of kunnen...

't is en blijft mekaniek en hier hoor je natuurlijk enkel de klachten, de veel, probleemloos gereden kilometers van velen onder ons die hoor je hier zelden (lees niet). daarbovenop is een kleine panne voor sommige al genoeg om een vakantie te verknallen waar een andere nog efkes zijne plan kan trekken :wink:

Ik vraag me af hoeveel 1200 blokken er rond rijden en hoeveel er al een gebroken klep hadden? Ik wens het niemand toe hoor maar dat percentage moet toch belachelijk laag zijn, 't zal natuurlijk maar juist de jouwe zijn die knalt :cry:
en natuurlijk hoopt Herr BMW dat deze klachten een stille dood sterven, dat doen autofabrikanten ook...
Gelukkig hebben ze zaken aangepast aan de nieuwere modellen maar 't zou heel netjes zijn moesten ze tegenover enkele gedupeerden ook een tikkeltje meer vernatwoordelijkheid nemen...
Vergeet niet de verkoop gaat goed en dan worden ze al eens wat lakser tegenover de klantjes :wink:

Hoedanook er staan steeds meer toeters en bellen op motoren, auto's, vrachtwagens om meer vermogen te realiseren en dat hand in hand te laten gaan met weinig verbruik en beperkte uitstoot. de dingen worden complexer en er kan dus meer kapot. Daartegenover staat dat techniek verfijnder wordt en alles exacter past en dat heeft ook weer voor en nadelen.

Ik zou dus maar mee gaan in de evolutie en op naar die 1200 al is 't dan nen 2010 (gelijk de mijne :mrgreen: )

groeten
ReeF
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:25
Locatie: Schoten

Re: Afgebroken klep

Bericht door ReeF »

Relax schreef:Model 2008-... Dacht ik. M'n maat rijdt met een 2007 en stond ook stil. In Oostenrijk.
Yep heb inmiddels netjes gepost op NL forum ;)
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Afgebroken klep

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:
Is de reden waarom ik mijne 1200 na 4 jaar verkocht heb, garantie was al een tijdje op.....en mijn geluk op dat vlak mss ook....Als er nog een Beemer komt is het een 1100 of 1150, of een 1200 van 2010 of later.
dat moet je toch wat relativeren

toen de R100 en consoorten een electronische ontsteking kregen dan gingen er enkele kapot en iedereen greep weer naar plattinekes want dat was zo betrouwbaar (???) 't was makkelijk te fiksen als je wist hoe...maar de meeste motards stonden simpelweg aan de kant in panne en konden hem naar huis duwen als 't zover was!

Dan kwam de 4 klepper 1100 en iedereen bleef zweren en omkijken naar zijn trouwe R100 met ... ja hoor electronische ontsteking... :lol:

Komt de 1150 als opvolger van de 1100 en plots zijn die geen reet waard en die 1100 dat was de ketel die had al de mankementen niet die een 1150 heeft (de R100 is al lang vergeten op enkele na)...

Nu de 1200 en we kijken weer achterom, pfff een 1100 of 1150 alsof die niet stuk gaan of kunnen...

't is en blijft mekaniek en hier hoor je natuurlijk enkel de klachten, de veel, probleemloos gereden kilometers van velen onder ons die hoor je hier zelden (lees niet). daarbovenop is een kleine panne voor sommige al genoeg om een vakantie te verknallen waar een andere nog efkes zijne plan kan trekken :wink:

Ik vraag me af hoeveel 1200 blokken er rond rijden en hoeveel er al een gebroken klep hadden? Ik wens het niemand toe hoor maar dat percentage moet toch belachelijk laag zijn, 't zal natuurlijk maar juist de jouwe zijn die knalt :cry:
en natuurlijk hoopt Herr BMW dat deze klachten een stille dood sterven, dat doen autofabrikanten ook...
Gelukkig hebben ze zaken aangepast aan de nieuwere modellen maar 't zou heel netjes zijn moesten ze tegenover enkele gedupeerden ook een tikkeltje meer vernatwoordelijkheid nemen...
Vergeet niet de verkoop gaat goed en dan worden ze al eens wat lakser tegenover de klantjes :wink:

Hoedanook er staan steeds meer toeters en bellen op motoren, auto's, vrachtwagens om meer vermogen te realiseren en dat hand in hand te laten gaan met weinig verbruik en beperkte uitstoot. de dingen worden complexer en er kan dus meer kapot. Daartegenover staat dat techniek verfijnder wordt en alles exacter past en dat heeft ook weer voor en nadelen.

Ik zou dus maar mee gaan in de evolutie en op naar die 1200 al is 't dan nen 2010 (gelijk de mijne :mrgreen: )

groeten
Bwah, relativeren......Gij ga nu toch nie zeggen dat de 1200 geen specifieke problemen had? Als er op 100.000 motoren, een 100 tal dezelfde problemen hebben is dat toch al iets om over na te denken, ook al is het percentueel mss verwaarloosbaar... en als je de fora afspeurt ga je makkelijk aan dat aantal komen denk ik....

De 1200 is uit van 2004 en volgens mij zijn die "specifieke" problemen minstens blijven aanslepen tot ver in 2008, dus zo snel reageerd mr BMW niet zenne, de slechte stock moet eerst op.....

enneuh, met een defecte brandstofpomp, afgebroken klep of defecte ringantenne (transponder) aan de kant staan, dan gade gij ook nergens nie meer naar toe, ook al ben je een supermeccano, tenzij je steeds thuis vertrekt met een reserve brandstofpomp en ringantenne.... :D

Tuurlijk had de 1100 zijn problemen (vooral boite, pont lager, kleine lagers paralever, hall gevers) en de 1150 eveneens (toch al veel minder), maar ik ken persoonlijk geen 1100/1150 die met gebroken kleppen etc aan de kant stonden....

Betrouwbaarheid en degelijkheid moeten wijken voor goedkopere produktie strategieen, nochthans is de verkoopprijs enkel maar gestegen.... (is bij vele andere merken ook het geval, maar toch)

De 2010 is wel wat verbeterd (hoop ik), maar als 2012-2013 de waterkoeling uit komt hou ik mijn hart al vast, weer een paar onderdelen erbij die kapot kunnen gaan....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Afgebroken klep

Bericht door Danny »

Ik praat Meneer BMW nie goe zenne, ne moto is een banaan en die rijpt bij het publiek :-?
O,1 % is natuurlijk verwaarloosbaar maar zoals ik al zegde het zal de jouwe maar zijn.
Mijn mening is dat het wel stuk mag gaan (liefst niet natuurlijk) maar 't kan nu eenmaal, wat ik belangrijker vind is hoe je dealer en de importeur er mee om gaan. een flinke tegemoetkoming of coulanceregeling, zelfs volledige garantie!

Daar wringt echter het schoentje,ik heb ooit geweten dat er een terugroepactie was van wielen op een R65 en dat ne vriend van me zo eentje particulier kocht en daarna bij een dealer langsreed en die spontaan een aanvraag deed om die wielen te vervangen en ze na liefst 9 jaar gratis kreeg. Toen ging de verkoop natuurlijk niet zo goed :roll:
De 1200 is uit van 2004 en volgens mij zijn die "specifieke" problemen minstens blijven aanslepen tot ver in 2008, dus zo snel reageerd mr BMW niet zenne, de slechte stock moet eerst op.....
dat geloof ik nie echt, als ze een week nie leveren ligt de fabriek stil, het probleem is gewoon dat de fabrikant tegenwoordig zijn toeleveranciers aansprakelijk stelt voor garantieclaims en er buiten naamverlies zelf niet onder lijdt.
weerom iedereen koopt dat ding dus waarom zouden ze zich druk maken.
't Is immers niet makkelijk een onderdeel in onderaanneming laten maken dat zo goedkoop mogelijk moet zijn en dan ook nog is degelijk...dus de goedkoopste wint.
tenzij je steeds thuis vertrekt met een reserve brandstofpomp en ringantenne....
en m'n reservesleutels anders kan ik m'n oude ringantenne niet losmaken en de nieuwe er gewoonweg naast hangen met de reservesleutel erin, simpele truuk werkt goed...
een pomp had ik op de 1150 bij maar deze is best oké en daar moet je ook wat geluk mee hebben, ik heb wel een bypassstekker bij om de sturing van de pomp altijd te omzeilen want die gingen al eens heet worden en een eigen leven leiden.

Maar goed ik begrijp je punt hoor, ik wou enkel maar aantonen dat ik de laatste jaaaaren veel BMW's en rijders gezien en gehoord heb en dat dat teruggrijpen een eerste reactie is. ik had een 1100 van 95 vroeger , slechte boiten, nooit iets van gemerkt :wink: geluk gehad??
daarna een 1150 van november 99 (een van de eerste minuten) 120.000 probleemloze km's mee gereden

ik hoop op 't zelfde nu met mijne 2010 DOHC. al siert een GS911 nu wel de reparatieset omdat de 1200 meer voelsprieten heeft die mijn boerensleutel verstand niet meer kan detecteren als ze eens weigeren te voelen en signaaltjes doorgeven...

Dirk, wij verstaan mekaar, toch? :grin:
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Afgebroken klep

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef: Dirk, wij verstaan mekaar, toch? :grin:

Tuurlijk Danny, beetje discussieren wil nie zeggen da we nie overeenkomen hé :-)
Ik heb overigens een hele goeie 1200 van jan 2005 gehad, (net zoals jij een 95 had zonder boite problemen), dus ik geloof best dat de meeste geen problemen hadden, maar in mijne kennissen kring waren er velen die wel problemen hadden met de 1200, spijtig genoeg niet altijd even correct opgelost door de dealers. Wat toch wel een beetje wijst op structurele problemen, oa door goedkope,onbetrouwbare toeleveranciers (made in china)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Afgebroken klep

Bericht door mecapuet »

We kunnen enkel maar leren uit zo'n waardevolle discussies... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
JaN
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:00
Locatie: kortessem

Re: Afgebroken klep

Bericht door JaN »

tis toch nie te geloven!!!
gelezen op ned.GS forum :


Helaas op vakantie in Italie een hoop gerammel uit het blok.
Motor geraptrieerd, bij dealer onderzocht. Nu 8 weken verder.

Duidelijk verhaal:
Klepsteel gebroken, oorzaak ??????
Klep danst op en neer in cilinder
Zuiger beschadigd en zelfs stukken afgebroken
Cilinderkop en cilinder beschadigd
Afgebroken delen van klep en zuiger komen in Carter en daar tussen Carterwand en krukas, resultaat gat in Carter tussenschot

Het hele blok moet vervangen na 46000 km bij een 4 jaar oude motor. De BMW huisselecteigarantie was net een maand afgelopen. Onderhoud bij de BMW dealer en niets "illegaals" gedaan.

Dealer heeft technisch rapport naar BMW-Nederland gestuurd en om coulance gevraagd en inmiddels heb ik, mondeling, een beledigend “voorstel” van BMW gekregen. Geintje gaat zo'n € 7100 kosten, waarvan 20% voor de dealer, 20% voor BMW en dus 60% voor mij. Ze maken er waarschijnlijk nog winst op ook. Coulance noemen ze dat.

Op foto is te zien dat deel van breuk al donker was, oude breuk? en een deel licht van kleur, daar zal de klepsteel uiteindelijk gebroken zijn.

Het breken van de klep is te beschouwen als een verborgen gebrek /productiefout waarvan de consument niet de dupe hoort te worden.

Volgens de Europese consumentenrichtlijn mag een consument een bepaalde levensduur verwachten. Een productiefout kan voorkomen, 1 op de tigduizend, daar heb ik begrip voor, maar naar mijn mening hoort BMW in dit soort gevallen gewoon de kosten op zich te nemen. Dat mag ik toch verwachten van een gerenommeerd merk als BMW?

Ik rijd BMW vanwege de kwaliteit en betrouwbnaarheid, maar door deze reactie van BMW-Nederland heeft mijn vertrouwen in dit merk wel een diepe deuk gekregen.

Dus ga ik maar juridische bijstand vragen, kost een paar centen, maar een klep mag niet breken na 46000 km. Ik zal de dealer aansprakelijk moeten stellen.

Heeft iemand anders wel eens zo'n "geintje" meegemaakt met BMW-Nederland en hoe is dat opgelost?


Op onderstaande link zijn nog wat aardige foto's te zien.

http://fweenink1.magix.net/album" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Afgebroken klep

Bericht door Danny »

Oud nieuws....
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Afgebroken klep

Bericht door jovdt »

maar spijtig genoeg nog steeds actueel....
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Afgebroken klep

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:Oud nieuws....
tja, ze weten het nu toch ondertussen bij BMW dat er met die kleppen iets mis, ze zijn ook veranderd op de modellen 2010. BMW zal het niet toegeven maar er zijn ondertussen meerdere van die gevallen, waarom kuisen ze hun belabberd imago dan niet op en nemen ze alles onder garantie? Het is al erg genoeg dat de klant zijn vakantie heeft moeten onderbreken en al een hele tijd zonder moto zit...(het zal je enig vervoermiddel maar zijn.) Nu ook nog eens dik 4000 euro moeten betalen....
Eigenlijk zou iedereen dergelijke zaken gewoon in proces moeten trekken, dan leren ze het bij BMW mss eindelijk ook eens. Mss moeten de gedupeerden zich eens verenigen en er een goeie advokaat opzetten.....

Ik heb ondertussen ook terug een BMW in de stal, een 1150gs net uit rodage met 65000km.....wel wat werk aan, maar da's nog plezant sleutelen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
BMW
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2004, 22:21

Re: Afgebroken klep

Bericht door BMW »

Danny schreef:
De 1200 is uit van 2004 en volgens mij zijn die "specifieke" problemen minstens blijven aanslepen tot ver in 2008, dus zo snel reageerd mr BMW niet zenne, de slechte stock moet eerst op.....
dat geloof ik nie echt, als ze een week nie leveren ligt de fabriek stil, het probleem is gewoon dat de fabrikant tegenwoordig zijn toeleveranciers aansprakelijk stelt voor garantieclaims en er buiten naamverlies zelf niet onder lijdt.
weerom iedereen koopt dat ding dus waarom zouden ze zich druk maken.
't Is immers niet makkelijk een onderdeel in onderaanneming laten maken dat zo goedkoop mogelijk moet zijn en dan ook nog is degelijk...dus de goedkoopste wint.
mmm, klopt niet helemaal bij BMW. Zoals ge heel goed weet, Danny, de meeste kweddele aan een BMW (afgezien van die kleppen), zijn spullen van Getrag (versnellingsbakken & aandrijflijn). En daar schuiven ze de bal meteen terug naar BMW, want ze volgen gewoon de specificaties op die ze van bmw krijgen. Bij getrag weten ze echt wel hoe ze een kardan en een boite moeten bouwen die blijft marcheren, maar bij bmw willen ze altijd wat anders.
Heeft zelfs in feite niks met prijs te maken, wel met hun koppigheid om vast te houden aan hun niet-al-te-geniale ontwerpen.
mvg,
Bwana Yamaha
Plaats reactie