Montage Conti Trailattack

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Montage Conti Trailattack

Bericht door Nepal »

Vandaag bij het kuisen van mijn motorfiets stel ik vast dat de pijl op de flank van mijn conti trailattack tegen de draairichting van mijn wielen staat getekend. Bij de pijl staat de vermelding rear.
Volgens mij staat ie verkeerd gemonteerd. Kan iemand me dit bevestigen of ontkrachten.
Thx.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door WimLT »

Kunt dat direct weten, hé ! In welke richting rijdt hij als je gas geeft Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door Nepal »

De pijl draait dan tegen de richting in.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door WimLT »

Dus ??? :cyclopsani:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door Nepal »

Ja lap, die ligt er dus al 3000 km verkeerd op. Dacht dat het veranderde rijgedrag te wijten was aan het feit dat mijn voorband nog niet mee vervangen was, is een Metzeler tourance EXP.
Dan moet de dealer hem omkeren. Heeft dit gevolgen voor de slijtage maw gaat hij nu rapper slijten ? Of gaat het cubben juist verminderen ?
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door mecapuet »

Denk dat die nu langer gaat mee gaan, dat is gelijk ne km-teller terug draaien... :mrgreen:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door Shulty »

Dat zijn nu toch fouten die niet zouden mogen gebeuren, hé... :roll:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door mecapuet »

Shulty schreef:Dat zijn nu toch fouten die niet zouden mogen gebeuren, hé... :roll:
Gelijk heb je, maar het blijft menselijk...en die kunnen missen. Gelukkig hebben ze de bouten vast gezet. :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door Shulty »

mecapuet schreef:
Shulty schreef:Dat zijn nu toch fouten die niet zouden mogen gebeuren, hé... :roll:
Gelijk heb je, maar het blijft menselijk...en die kunnen missen. Gelukkig hebben ze de bouten vast gezet. :wink:

Gr, meca.
ja en nee....sommige fouten kunnen gebeuren, maar deze simpele fout mag in feite niet gemaakt worden. Het is al teveel nonchalance van de dealer...zo moeilijk is dat nu niet.
Het is geen vergetelheid, hé...

Je rijdt tenslotte maar op 2 wielen, en soms tegen hoge snelheid....
Je zal maar verongelukken door de nonchalante houding van een dealer/mekanieker...

:wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door mecapuet »

Mag inderdaad niet gebeuren, maar ik zie het al voor mijn ogen "we gaan die jongen gast de banden laten doen, kan hij niet veel aan mispeuteren"
Op de jaren dat ik in de garage heb gewerkt heb ik toch het één en ten ander zien mismeestert worden, zonder dat de klant er iets van te weten is gekomen...maar dat gebeurt in de beste huisgezinnen (ook bij mij). :wink:
Zo ne band een verkeerde draairichting mee geven gaat minder gevaarlijk zijn, dan banden die op den draad opgereden zijn en die kom je ook tegen...laatstleden hier nog een foto gezien van zo eentje, uit Essen dacht ik. :mrgreen:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door costerke »

Zo ne band een verkeerde draairichting mee geven gaat minder gevaarlijk zijn, dan banden die op den draad opgereden zijn en die kom je ook tegen...laatstleden hier nog een foto gezien van zo eentje, uit Essen dacht ik. :mrgreen:

Gr, meca.[/quote]

Tja, ge moet ni vragen wie dat da is hé. :oops: :pig: :lol:

Heb net de winterbanden op auto geplaatst, heb toch 2x gekeken of ze
wel goed stonden i.v.m. draairichting. :arrow:
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Montage Conti Trailattack

Bericht door Julle »

Dit zou inderdaad niet mogen gebeuren maar het gebeurt toch. Zolang je er niet in hevige regen mee rijdt kan dat echt geen kwaad hoor en je gaat het zeker niet voelen. Ik zou hem gewoon laten verleggen en een babbelke doen met de plaatser (bijv. een kortingske op het volgende setje)
Op circuit worden veel banden na een paar sessies gewoon omgekeerd gelegd omdat de meeste banen meer rechtse dan linkse bochten hebben.

Julle
Plaats reactie