Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Bericht door badlook »

Kan je beugels kopen van bmw voor op een gewone gs en die de alu bakken van een gsa laten passen?.
Kan je op de gs 30 years editie van 2010 de volledige lijn van akrapovic stekenvan een 2008?
Op de adventure zitten vanchter de remmen van de hp2 zitten deze ook op de gewone gs 30 years editie of zijn het enkel de spaakwielen en verder niets.

Wil overstappen van een adventure 2008 naar een gs 30 years editie 2010 daarmee dat ik mij al die vragen stel.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
Guidogsa
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2010, 20:02

Re: Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Bericht door Guidogsa »

Beste,
ik heb onlangs een gsa 30j aangekocht, het verschil van motorisatie, vind ik een enorm verschil tegenover de vorige versie!! stukken beter !! :wink:
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Bericht door RUSOR »

Op al uw vragen buiten die van de uitlaat is het antwoord JA het kan....Meer zelfs er rijden er zo al verschillende rond. Een GSA en een GS zijn dezelfde motoren enkel vering en bezinebak zijn eigenlijk anders.

Voor de uitlaat weet ik het niet omdat er toch een verschil zit op de twee types motoren van voor 2010 en erna.

GRTS Danny
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Bericht door badlook »

De vering is gewoon lager bij een gewone gs dan bij een gsa voor de rest zijn de eigenschappen hetzelfde toch?
Van die uitlaat ben ik niet zeker omdat daar die originele uitlaat te regelen is met een klep dus weet ik niet hoe die gaat reageren met een andere uitlaat.
Ga toch sowiezo mijn gsa 2008 wegdoen en een n30 yaers editie gs 2010 kopen, volgende week steek ik de mijne binnen voor zijn onderhoud en dan stel ik hem te koop.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Re: Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Bericht door dedjutoch »

Hoi badlook, mochten de beugels en bakken niet passen, ik heb op mijn GSA van 2008 de gewone koffers van een GS staan: Twee zijkoffers en topcase!
Als het je interesseert (de koffers zijn nog maar 1x gebruikt) dan wil ik ze eventueel wisselen! Ik heb ook de binnentassen voor de GS-koffers.

Laat maar iets horen!

Betreffende een volledige uitlaat, daar denk ik dat je het probleem hebt van de afsluitklep die in de nieuwe GS-uitlaat zit! Als je alleen het eindstuk vervangt, zal dat geen probleem geven, de volledige uitlaat echter wel!

Eddy
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
badlook
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mar 2010, 13:15
Woonplaats: kalken

Re: Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Bericht door badlook »

Zijn dit dezelfde beugels als bij de gsa voor die gs.
Of zijn dat volledig andere om die alu bakken te laten passen.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
dedjutoch
Berichten: 96
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:54
Locatie: Genk (De Limburg)

Re: Passen de alu bakken van een GSa op een GS.

Bericht door dedjutoch »

Als we wisselen, moeten we uiteraard alles omwisselen! Jij krijgt van mij dan de koffers, de binnenkoffers EN de beugels, en ik krijg van jou dan de koffers en de montagebeugel voor de GSA koffers!?
De beugels van een GS passen op een GSA (voor dit type koffer toch). Ik heb dus eigenlijk GS beugels op een GSA gemonteerd ;-)

Let wel de koffers, de binnenkoffers en de beugels zijn zo goed als nieuw (aangekocht in juli 2010 en bijna niet gebruikt, ik rij immers nooit met koffers op de motor als ik niets te transporteren heb!).

De topkoffer is echter al ouder, was bij de motor toen ik hem kocht! Hier zijn gebruikerssporen te zien. Maar ook de binnenkoffer hiervan is nieuw!

Ik lees het wel!
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Plaats reactie