Jas Streetguard 3

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
STEYR
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2010, 18:48

Jas Streetguard 3

Bericht door STEYR »

Hallo,

Kocht 2jaar geleden motopak streetguard 2,na 1jaar verkleurd die naar bruin, ik krijg een nieuwe waarvan de rits na 1 jaar kapot gaat, krijg 6 maanden geleden terug een nieuwe ,vorige week gaat de rits terug stuk.Durf niet goed terug naar de verdeler gaan om terug een nieuwe te vragen.Ben ik de enige met het probleem van kapotgaande ritsen en ligt het aan mij of zijn er nog motards met het zelfde probleem?Graag jullie reacties.

Steyr
kadee2
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 jun 2010, 14:54
Locatie: rond Lier

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door kadee2 »

Natuurlijk moet je daar terug mee naar de dealer :!:

Voor wat je die betaald hebt mag je toch best (héél) wat service verwachten, allez dat is mijn gedacht...

Groeten, en succes.

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door mjy009 »

De rits van mijn streetguard begaf het na precies 1 jaar.
In eerste instantie deden ze bij BMW Brussels behoorlijk moeilijk over de ruil,
maar na een weekje wachten (de postduif moest blijkbaar wat omwegen maken op het traject Brussel-Bornem-Brussel)
kreeg ik dan toch een nieuw exemplaar.
Vorige week begon de rits weet wat te sputteren,
maar een wolkje WD40 deed ook hier wonderen...
Regelmatig onderhoud is blijkbaar hoognodig,
en dat is wel erg jammer voor een jas van een dergelijk bedrag.
Met mijn vorige IXS-spullen heb ik dit nooit aan de hand gehad...
fritz
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2005, 18:10
Locatie: Herent

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door fritz »

je bent niet de enige, heb al de derde jas met kapotte rits in 6 maanden tijd. Gelukkig onder garantie.
De rits van de laatste jas (oktober) ziet er iets anders uit: de "tanden" steken niet meer zo ver uit de rubber afdichting.
Vind trouwens Streetguard, zowel 2 als 3, een geweldige combinatie: absoluut wind- en waterdicht.
fritz
MichelP
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2009, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door MichelP »

Verleden week ook problemen gekregen met mijn Streetguard 3. Jas binnen gedaan, geen probleem om te ruilen alléén hadden ze mijn maat niet meer
op stock. Dus een week geduld oefenen zullen een nieuwe laten komen. Na een week nog geen verlossend telefoontje gekregen, dus dan maar zelf bellen!
Antwoord deze keer: Streetguard 3 jas wordt voorlopig uit de verkoop genomen tot er een oplossing is, BMW Duitsland geeft toe dat er een kwaliteitsprobleem is. Gevolg voor mij voorlopig nog geen nieuwe jas, wacht tot dinsdag op nader bericht, anders ga ik een andere jas halen die ze me in bruikleen zullen moeten geven tot er een deftige oplossing is. Voor de rest heb ik geen klagen over de jas.
Mijn algemene conclusie over BMW producten: De laatste tijd toch heel wat problemen met verschillende producten: vb streetguard 3 jas, systeemhelm VI,....
Denk dat ze bij BMW eens moeten wakker schieten , want als ze zo verder gaan, gaan ze klanten verliezen. Dacht dat bij BMW kwaliteit voorop stond, en kwaliteit mag een prijskaartje hebben maar ze mag dan niet achteruit gaan.

:?:
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
MichelP
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2009, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door MichelP »

Heeft er iemand al iets te horen gekregen wanneer de nieuwe streetguard 3 beschikbaar is?
Heb de mijne in december binnengebracht, maar tot op heden nog geen bericht gekregen dat de nieuwe(met vernieuwde rits) beschikbaar zou zijn. Heb voorlopig wel een vervang gekregen ( dus service ok) maar heb toch liever een streetguard dan hetgene wat ik nu heb, iets langer model blauw en zwart :?:
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door mjy009 »

Vandaag in de gutsende regen met... idd ALWEER een kapotte rits van mijn Streetguard.
Bij BMW Brussels (waar de jas vandaan komt) was de service weer van het bekende niveau. Ondermaats dus.
Ben benieuwd of ik straks naar buiten kan met een nieuw exemplaar of minstens een reserve-jas.
Zonder lijkt het me niet echt gezellig bij dit weertje...
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door Danny »

WD40 lijkt me toch niet zo'n ideaal 'tiretten" smeermiddel... een beetje kaarsvet of parafine lijkt me dan nog beter.

Ritsen zijn tegenwoordig toch wat Hightech te noemen en vragen dus onderhoud. :mrgreen:

er is genoeg "zipper lubricant" op de markt en dat moet de levensduur vast verlengen en 't gebruik vergemakkelijken.

ben je in nood onderweg dan is lippenbalsen of een stuk zeep ook goed. :mrgreen:
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door mjy009 »

Het probleem bij de ritsen zit hem vooral in de manier waarop de 'haakjes' vastgezet zijn.
Bij intensief gebruik gaan deze bewegen zodat ze niet meer mooi loodrecht staan op de lasnaad,
waardoor je de hele boel kromtrekt wanneer je even niet oplet.
Verduiveld vervelend...
Heb ik met mijn IXS-jassen met gewone rits nooit gehad.
Komt daarbij dat er ook geen drukknopen en/of extra klittenband op de overslag zit,
waardoor je met een wapperende jas op pad mag, wanneer je rits het laat afweten.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door Danny »

Het probleem bij de ritsen zit hem vooral in de manier waarop de 'haakjes' vastgezet zijn.
Bij intensief gebruik gaan deze bewegen zodat ze niet meer mooi loodrecht staan op de lasnaad,
waardoor je de hele boel kromtrekt wanneer je even niet oplet.
vandaar dat een beetje smeren de boel enkel maar beter kan laten gaan... 't neemt de oorzaak niet weg maar 't voorkomt allicht... Vergeet niet dat veel BMW kledij bij IXS gemaakt wordt... :wink:

een edding silicone oil marker is handig...

Het gebrek aan overslag is te wijten aan een waterdichte rits he en als die 't laat afweten... klote, heb je beter een regenjasje bij. ik ben blij met mijn lock out zipper van Rukka. BMW verkoopt al lang geen kledij meer aan mij al was ik er vroeger best tevreden van maar dat mocht ook wel voor die prijzen :shock:

garantie claimen dan maar?? beter is naar Bornem te rijden ipv een stugge dealer aan te doen.
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door mjy009 »

Een telefoontje naar Bornem leerde dat in week 5 de nieuwe (herziene) versie beschikbaar is.
Dan zou het ritsprobleem van de baan moeten zijn.
Dat wordt nog even improviseren met regenpak en niet-sluitende jas...
MichelP
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2009, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door MichelP »

Misschien ook eens uitkijken naar een nieuwe dealer die wel de juiste service levert.
Heb daarover geen klagen bij AMS.Wel zelf achter vervang moeten vragen , maar puntje bij paaltje geen pobleem.
Wacht nog enkel op een telefoontje of mail met een bericht van wanneer de nieuwe binnen zijn. :?:
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door mjy009 »

Heb bij AMS enkel positieve ervaring,
maar BMW Brussels zit vlak bij mijn werkplek,
wat het makkelijk maakt om binnen te springen.
Ben echter niet van plan om daar nog vaak langs te gaan (hopelijk niet al te veel kledij-perikelen meer...).
rodenburg
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 sep 2008, 23:25
Woonplaats: Marke
Locatie: west-vlaanderen

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door rodenburg »

Sinds een drie tal maanden al mijn nieuw jasje en ik vind het echt wel super hoor.
Rits is een beetje uitkijken in het begin, maar eenmaal je de truk hebt gaat het met de ogen dicht.
Lekker warm bij deze koude temperaturen enkel vind ik het vervelend bij het niet rijden (bijvoorbeeld zittend op een terrasje)
de dubbele kraag. Deze kan verwijderd worden maar tijdens deze koude maanden is het dan te fris op de moto, misschien eens een buf kopen.
groeten
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door Danny »

Lekker warm bij deze koude temperaturen enkel vind ik het vervelend bij het niet rijden (bijvoorbeeld zittend op een terrasje)
't Is dan ook een motorvest he en geen terrasfrakske :lol: :lol:
vest uit en een fleece in de koffer :wink:
MichelP
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2009, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door MichelP »

rodenburg schreef:Sinds een drie tal maanden al mijn nieuw jasje en ik vind het echt wel super hoor.
Rits is een beetje uitkijken in het begin, maar eenmaal je de truk hebt gaat het met de ogen dicht.
Lekker warm bij deze koude temperaturen enkel vind ik het vervelend bij het niet rijden (bijvoorbeeld zittend op een terrasje)
de dubbele kraag. Deze kan verwijderd worden maar tijdens deze koude maanden is het dan te fris op de moto, misschien eens een buf kopen.
groeten

Volgens de verantwoordelijke bij AMS zou men nu bezig zijn met het ontwikkelen of vervangen van de rits.
Dus als je al drie maanden een nieuwe hebt zal het er waarschijnlijk nog één zijn met de oude rits! VEEL GELUK
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
rodenburg
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 sep 2008, 23:25
Woonplaats: Marke
Locatie: west-vlaanderen

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door rodenburg »

Het is zo'n duikerspakrits, het zal wel de "oude" zijn maar die werkt verlopig perfect
herbertroelandt
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
Locatie: Hofstade

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door herbertroelandt »

Ik heb ook al 2 keer een nieuwe vest gekregen wegens verkleuring en één keer wegens rits defect. Made in China aan dure prijzen. Is wel goed waterdicht.
De originele tanktas voor de 1200 GS is ook rommel.
Ik ga eens uitkijken naar een andere leverancier !
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door Danny »

Ik hou het bij Kahedo tanktassen die houd het al jaren uit, heb de 1150 versie een beetje aangepast en die past perfect op de 1200, simpel ding meer moet da nie zijn :mrgreen:
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door Vanguard »

Den deze hier heeft hetzelfde gedaan, Kahedo-tanktas van RT omgebouwd naar een voor de GT.
Bevestiging voor het balhoofd bij de dealer gekocht en een stukje lint bij de plaatselijke schoenmaker aan de tanktas laten naaien.
Voor minder dan 20 euro was ik gesteld.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door Danny »

Voila George de volgende keer wipte maar eens binnen he... lintjes haakskes en gespkes dat is mijn ding he :mrgreen:
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door Vanguard »

Danny schreef:Voila George de volgende keer wipte maar eens binnen he... lintjes haakskes en gespkes dat is mijn ding he :mrgreen:
Ga ik zeker doen, alhoewel de K echt mij ding is, ik ga hem proberen te houden zolang ik hem recht kan houden en hem ni uiteenvalt. :grin:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
FonsB
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:04
Locatie: Edegem

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door FonsB »

:grin: Motars Daar ik ben opgehouden met moto reiden heb ik nog twee vesten maat 54 en114(lange maat 56) tye koop voor 305@/stuk. met deze vesten nooit geen problemen gehad, daarvoor twee maal Streetguard 2 in vervanging gekregen, zonder problemen, door verkleuring en daarom de 3 gekregen zonder bijbetaling.
Heb ook nog een broek maat 56 voor 215@.
Deze broek en vesten hebben maar 1 seizoen gebruit geweest ong.10000Km.
Groetjes Fons
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door jupke »

FonsB schreef::grin: Motars Daar ik ben opgehouden met moto reiden heb ik nog twee vesten maat 54 en114(lange maat 56) tye koop voor 305@/stuk. met deze vesten nooit geen problemen gehad, daarvoor twee maal Streetguard 2 in vervanging gekregen, zonder problemen, door verkleuring en daarom de 3 gekregen zonder bijbetaling.
Heb ook nog een broek maat 56 voor 215@.
Deze broek en vesten hebben maar 1 seizoen gebruit geweest ong.10000Km.
Groetjes Fons

misschien onder de verkeerde topic geplaatst?
verplaatsen naar TE KOOP: kledij, .... .
veel suc6 met de verkoop.

gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Jas Streetguard 3

Bericht door edargpu »

@ Fons je bebt @
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Plaats reactie