Michelin PilotRoad3
Moderator: GVN
Re: Michelin PilotRoad3
Ik snap jullie rijstijl dan niet goed, ik deed met de PR2 24000Km vanachter en met de PR3 heb ik er al net zoveel en heb nog over.
En ik rij met een K1300R. 48000Km in minder dan 2 jaar door weer en wind en nog maar mijn 2de setje die erop ligt.
En ik rij met een K1300R. 48000Km in minder dan 2 jaar door weer en wind en nog maar mijn 2de setje die erop ligt.
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Re: Michelin PilotRoad3
BRONCO 30 rij jij op een biljard laken misschien ?
Dat is inderdaad heel zuinig omgesprongen met uw rubbers.
Dat is inderdaad heel zuinig omgesprongen met uw rubbers.
Re: Michelin PilotRoad3
Nope doe gewoon elke dag woon-werk verkeer, per rit (90Km) zit er 23Km snelweg, al de rest is binnendoor, waarvan stukken met redelijk slechte betonbaan.Harald schreef:BRONCO 30 rij jij op een biljard laken misschien ?
Dat is inderdaad heel zuinig omgesprongen met uw rubbers.
Ik rij wel niet gelijk een zot, maar gewoon vlot, ik ben wel tevreden dat ik er zo lang mee doe.
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Re: Michelin PilotRoad3
Ik rij met een K1200GT en heb momenteel 28000km op de PR3 achterband en 15000km op de voorband, en ze kunnen allebei nog een eind mee! De motor wordt dagelijks gebruikt voor woon-werk Brugge-Zaventem dus hoofdzakelijk autosnelweg, weinig remmen, enz...
Re: Michelin PilotRoad3
Kmstand kan ik uiteraard nog niks over kwijt, 't kan me trouwens niks schelen, wil gewoon vertrouwen in de banden.
Heb er nu zo'n 200km mee rondgesnord, en man, wat een fantastische band. Ik rij terug met een brede grijns rond, daar waar ik de laatste 3 à 4000km me zat af te vragen wat ik nu weer zo speciaal vond aan de wegligging v.d R1200RT
Nu weet ik 't weer, fietske stuurt weer messcherp en vederlicht, kan er zonder problemen, en daarmee bedoel ik zonder moeite te doen, een rijstijl in 't nat op nahouden dewelke ik met de BT023's enkel op 't droge kan hanteren Niet dat ik 't altijd doe, maar gewoon een vlot tempo in natte omstandigheden is met de spreekwoordelijke vingers in de neus te rijden.
Ik ben alvast heel tevreden met de overstap van B'Stone BT023GT naar Michelin Pilot Road 3
Grtz, Philip!
Heb er nu zo'n 200km mee rondgesnord, en man, wat een fantastische band. Ik rij terug met een brede grijns rond, daar waar ik de laatste 3 à 4000km me zat af te vragen wat ik nu weer zo speciaal vond aan de wegligging v.d R1200RT
Nu weet ik 't weer, fietske stuurt weer messcherp en vederlicht, kan er zonder problemen, en daarmee bedoel ik zonder moeite te doen, een rijstijl in 't nat op nahouden dewelke ik met de BT023's enkel op 't droge kan hanteren Niet dat ik 't altijd doe, maar gewoon een vlot tempo in natte omstandigheden is met de spreekwoordelijke vingers in de neus te rijden.
Ik ben alvast heel tevreden met de overstap van B'Stone BT023GT naar Michelin Pilot Road 3
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: Michelin PilotRoad3
Die van mij hebben de laatste weken toch al kleine stapjes opzij gezet.
Geen blind vertrouwen van deze kant, al ben ik ook zeker niet ontevreden.
Een voordeel is wel dat de band 'verwittigt' wanneer hij gaat schuiven en niet ineens alles loslaat.
Ik had wel meer vertrouwen in de banden die op mijn 1150 GS lagen maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat je op een GS net iets meer controle en gevoel hebt dan met een 1200ST met clipons.
Kilometerstand nu ongeveer 15000 maar er zullen er nog 5 a 10 bij kunnen zonder problemen.
Geen blind vertrouwen van deze kant, al ben ik ook zeker niet ontevreden.
Een voordeel is wel dat de band 'verwittigt' wanneer hij gaat schuiven en niet ineens alles loslaat.
Ik had wel meer vertrouwen in de banden die op mijn 1150 GS lagen maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat je op een GS net iets meer controle en gevoel hebt dan met een 1200ST met clipons.
Kilometerstand nu ongeveer 15000 maar er zullen er nog 5 a 10 bij kunnen zonder problemen.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Re: Michelin PilotRoad3
Amai, als ik al 10000km haal zal ik heel content zijn. Met die B'Stone's heb ik uiteindelijk amper de 10000km gehaald, maar die laatste 1000km was er eigenlijk te veel aan, veiligheidsmatig gezien dan.
Ik vermoed dat je bandjes niet meer nieuw zijn, dat ze dan op den duur een stapje durven opzij zetten kan ik best begrijpen.
Grtz, Philip!
Ik vermoed dat je bandjes niet meer nieuw zijn, dat ze dan op den duur een stapje durven opzij zetten kan ik best begrijpen.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: Michelin PilotRoad3
Mijn fiets werd exact 1 jaar geleden afgeleverd met Metzeler banden. Vanaf 't begin trillingen op de voorvork, die na een (overigens degelijk) onderzoek bij de dealer, te wijten waren aan de band. Ze hadden immers hun 1600 demo daar ook mee geschoeid en daar was 't ook, hetzij een pak minder. Bij mij nam dit ongemak (niks gevaarlijks, maar "ambetant") af met de kilometers.
Nu, na 15k, begint de moto zeer onstabiel te worden waarschijnlijk door het nu verhoogde middenstuk tussen de groeven op de voorband. Terwijl de slijtage indicatoren nog niet bereikt zijn.
Na al heel wat gelezen te hebben over de MPR3 lijkt me deze band top, vooral op nat wegdek.
Weet er iemand of die band ondertussen "geschikt", of "gehomologeerd" is voor de K1600?
Ik zou die er graag willen opleggen.....
Nu, na 15k, begint de moto zeer onstabiel te worden waarschijnlijk door het nu verhoogde middenstuk tussen de groeven op de voorband. Terwijl de slijtage indicatoren nog niet bereikt zijn.
Na al heel wat gelezen te hebben over de MPR3 lijkt me deze band top, vooral op nat wegdek.
Weet er iemand of die band ondertussen "geschikt", of "gehomologeerd" is voor de K1600?
Ik zou die er graag willen opleggen.....
Marc1600
F650 - R1100RT - R1150RT - K1200GT - K1600GT
F650 - R1100RT - R1150RT - K1200GT - K1600GT
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 16:49
- Woonplaats: Heusden-Zolder
- Locatie: Limburg(Zolder)
Re: Michelin PilotRoad3
Hallo Marc,
Ik heb deze band nu al meer dan 7000km opliggen op mijn 1600gt. Ik ben daar zeer tevreden over zowel op nat wegdek als droog, hoelang ze meegaan weet ik nog niet maar na 7000km zien ze nog als nieuw uit.
freebiker
Ik heb deze band nu al meer dan 7000km opliggen op mijn 1600gt. Ik ben daar zeer tevreden over zowel op nat wegdek als droog, hoelang ze meegaan weet ik nog niet maar na 7000km zien ze nog als nieuw uit.
freebiker
Freebiker
1600GT
1600GT
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Michelin PilotRoad3
Nee, de MPR3 is nog niet vrijgegeven, sterker nog, Michelin heeft de K1600 zelf van hun fitment guide verwijderd. Bij lagere snelheden is het een perfecte band die ook op nat en koud wegdek goede grip heeft. Enkel, bij hogere snelheden wordt de motor zoekerig en geven de banden een instabiel gevoel. Dit wordt versterkt bij ongunstige omstandigheden: solo met topkoffer, ruit in hoge stand, enz.Marc1600 schreef:Na al heel wat gelezen te hebben over de MPR3 lijkt me deze band top, vooral op nat wegdek.
Weet er iemand of die band ondertussen "geschikt", of "gehomologeerd" is voor de K1600?
Ik zou die er graag willen opleggen.....
Met de Metzelers was ik na 11000 km aan nieuwe banden toe. De MPR3 heb ik nu een kleine 8000 km eronder en ik heb nog ruim profiel op de banden....
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: Michelin PilotRoad3
@ ®win,
Heb je dan zelf ook al die ervaring met onstabiel worden bij hoge snelheden?
Met de 1200GT ben ik ooit ook niet hoger geraakt dan 190 km/u (in Duitsland...) wegens beginnen slingeren. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met, zoals je al zei,
de aerodynamica van de fiets, maar de band kan dat wel versterken.
Heb je dan zelf ook al die ervaring met onstabiel worden bij hoge snelheden?
Met de 1200GT ben ik ooit ook niet hoger geraakt dan 190 km/u (in Duitsland...) wegens beginnen slingeren. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met, zoals je al zei,
de aerodynamica van de fiets, maar de band kan dat wel versterken.
Marc1600
F650 - R1100RT - R1150RT - K1200GT - K1600GT
F650 - R1100RT - R1150RT - K1200GT - K1600GT
Re: Michelin PilotRoad3
Op de K1300S bij hogere snelheden nooit problemen gehad met de MPR3. Niet bij +150, niet bij +200 en niet bij +250. Instabiliteit bij de K1600 zal idd te maken hebben met de aerodynamica van de fiets.
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Michelin PilotRoad3
Boven de 140, solo met topkoffer merk ik dat de motor zoekeriger op de weg ligt dan met de Metzelers die ik hiervoor had. Ben tot ca 185 km/u geweest; voelde instabiliteit, maar was meer oncomfortabel ,dan dat er sprake was van verminderde controle.Marc1600 schreef:@ ®win,
Heb je dan zelf ook al die ervaring met onstabiel worden bij hoge snelheden?
Met de 1200GT ben ik ooit ook niet hoger geraakt dan 190 km/u (in Duitsland...) wegens beginnen slingeren. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met, zoals je al zei,
de aerodynamica van de fiets, maar de band kan dat wel versterken.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Michelin PilotRoad3
Zit ook wel een stukje tussen, qua gewicht ...GSMax schreef:Op de K1300S bij hogere snelheden nooit problemen gehad met de MPR3. Niet bij +150, niet bij +200 en niet bij +250. Instabiliteit bij de K1600 zal idd te maken hebben met de aerodynamica van de fiets.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: Michelin PilotRoad3
OK, dan zie ik 't wel zitten om ze te laten leggen.
THX
THX
Marc1600
F650 - R1100RT - R1150RT - K1200GT - K1600GT
F650 - R1100RT - R1150RT - K1200GT - K1600GT