Michelin PilotRoad3

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door aantzeetje »

Net vooraan de MPR 3 vervangen na 25 000 ... Dus wat -voor mijn rijstijl en gebruik- de levensduur betreft is dit een zeer goeie keuze
Ga mijn 2de set MPR3 binnenkort laten opleggen. Zullen dan net geen 9500km gelopen hebben. Waarschijnlijk houden we er een iets andere rijstijl op na :-?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door stefke2 »

ArEs schreef:Net vooraan de MPR 3 vervangen na 25 000 ... Dus wat -voor mijn rijstijl en gebruik- de levensduur betreft is dit een zeer goeie keuze :D !
Een feit is zeker, op gebied van grip (in alle omstandigheden) geven de banden meer dan genoeg vertrouwen.
Idem hier, 25000 met een setje. Ook voor mijn gebruik en kunnen meer dan goed genoeg. :grin:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door RBee »

Gisteren op advies van MR Quikly PR 3 laten leggen, vandaag op het Freebeemersritje al wat ingereden.
Voelt goed.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door p@rick »

RBee schreef:Gisteren op advies van MR Quikly PR 3 laten leggen, vandaag op het Freebeemersritje al wat ingereden.
Voelt goed.
Toen ik twee bandenwissels geleden (= pakweg twee jaar geleden) bij Peter om de Michelin Pilot Road vroeg kreeg hij geen goed woord over Michelin over z'n lippen, en had ie dat merk ook niet in voorraad. Enkel Metzeler, Bridgestone enz... Nu niet dat dat geen goeie banden zijn, maar ik was erg tevreden over Michelin en wilde bijgevolg graag bij het merk blijven. Sorry Peter, maar ik ben dan op afspraak naar Temse/Steendorp gereden waar de Leo van Bandendepot (die ondertussen jammer genoeg om familiale redenen met zijn activiteiten is gestopt) mij prima geholpen heeft. Mijn recentste bandenwissel gebeurde enkele maanden geleden bij Ronnie in Ham.
Ondertussen raadt Peter blijkbaar aan meerdere mensen toch weer Michelins aan. Zou Michelin op korte tijd dan zoveel verbeterd zijn ? Of is er iets gewijzigd in zijn contract met Michelin ?

Ter info, met zowel de PR1 als de PR2 kon ik probleemloos +/- 20000 km rijden. Ben eens benieuwd hoelang de PR3 het gaat uithouden...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door ®win »

Vorige week nieuwe bandjes laten monteren. Niet bij de dealer, want da's een beetje veel te duur. Bovendien, de banden die ik wilde monteert de dealer niet omdat BMW deze niet heeft vrijgegeven.

Eerst thuis wat sleutelen en de GTL met de beentjes in de lucht:
Afbeelding

Vervolgens met de losse wielen in de auto na het werk naar de bandentoko om daar de Michelin Pilot Road 3 te laten monteren. Kosten: € 288 en een klein beetje. Bij de dealer zou ik voor een setje nieuw rubber tussen de 4½ en 5 honderd euri's mogen doneren. Daar zit dus best een stukkie tussen....

Het resultaat:
Afbeelding

Eerste indrukken: fijn sturende band met lekker veel grip....


Overigens ben ik ook benieuwd hoe lang deze meegaan. De Metzeler Z8's zijn bij 11.200 km vervangen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door Sven 12RT »

®win schreef:Overigens ben ik ook benieuwd hoe lang deze meegaan. De Metzeler Z8's zijn bij 11.200 km vervangen.
Ik wist niet dat Michelin ondertussen banden voor de GT maakte (moeten blijkbaar "speciale" banden zijn, gezien het gewicht vd GT).
Ik ben reuze benieuwd naar het rijgedrag en weerstand vd karkas.
Als ze bevallen, ga ik ook weer naar Michelin (super ervaringen op de RT)
R1200RT, again :-)


Afbeelding
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door Jo De Paepe »

Eerste indrukken: fijn sturende band met lekker veel grip....


Overigens ben ik ook benieuwd hoe lang deze meegaan. De Metzeler Z8's zijn bij 11.200 km vervangen.
Ik heb ze op de 1200GT en vind ze onrustig en onstabiel op hoge snelheid .

Grip in lange snelle bochten op hoge snelheid (+ 140)is goed .
Levensduur van de PR2 was 8500km
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door aantzeetje »

bij de PR3 heb je 2 versies voor zover ik weet. Een A en een B. B is met versterkt karkas en is diegene die op mijn RT ligt (ook de politie legt deze). Uiterst tevreden over grip, stabiliteit (200+). Denk dat ik net de 10.000 km niet ga halen voor ze te moeten vervangen. De Z6 gingen 8500 km mee.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Jeanmi
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2011, 12:03
Locatie: Gent

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door Jeanmi »

Na 2 setjes Metzler Tourance versleten te hebben, nu de stap gezet naar Michelin PR3 voor de GS 1200. Heb er al veel goeds over gehoord dus ook maar eens proberen. Het vertrouwen in de Metzler een beetje verloren naar een " close contact " met den tarmac, ging dan ook wel heel diep tijdens het draaien van " figure 8 " :lol: Op die andere bike al verschillende setjes PR 2 versleten en daar ben ik nog altijd zeer tevreden van.

Jeanmi.
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door ArEs »

Jeanmi schreef:Na 2 setjes Metzler Tourance versleten te hebben, nu de stap gezet naar Michelin PR3 voor de GS 1200. Heb er al veel goeds over gehoord dus ook maar eens proberen. Het vertrouwen in de Metzler een beetje verloren naar een " close contact " met den tarmac, ging dan ook wel heel diep tijdens het draaien van " figure 8 " :lol: Op die andere bike al verschillende setjes PR 2 versleten en daar ben ik nog altijd zeer tevreden van.

Jeanmi.
Toch niet op een screening ergens in Kortrijk :mrgreen: ?
R1200GSA LC
Jeanmi
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jun 2011, 12:03
Locatie: Gent

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door Jeanmi »

ArEs schreef:
Toch niet op een screening ergens in Kortrijk :mrgreen: ?
Nee, was veel dichter bij huis, en was wel wat anders dan een screening.
Zal u via PB wel één en ander bezorgen. :lol:

Jeanmi.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door GSMax »

MPR3 op de K1300S, nu 3500kms en nog steeds een superbandenset 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door WIMGSA1200 »

Na 6000 km door de pyreneeen en de alpen met Pilot road 3 zat ik zonet met de achterband tegen het indicatieblokje... toch wel erg snel niet?
Ik rij wel vlot/sportief maar er ook niet over, ik heb een verbruik van 5.5 met een gsa van 2010
Ik rem weinig, rem altijd op de motor...
De voorband ziet er nog als nieuw uit

ik heb ook reeds vele andere straatbanden getest maar heb eigenlijk nooit voldoende km uit een achterband kunnen halen.

road attack 1 5000 km
road attack 2 6500 km
dunlop roadsmart 4500km

Ik denk er over om een rt achterwiel op mijn Gs te plaatsen om zo meer km te kunnen rijden met een band... bredere band > meer rubber > minder slijtage??
Is dit de juiste manier van redeneren?
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door Wiedewa »

WIMGSA1200 schreef:Ik denk er over om een rt achterwiel op mijn Gs te plaatsen om zo meer km te kunnen rijden met een band... bredere band > meer rubber > minder slijtage??
Is dit de juiste manier van redeneren?
Denk het ten dele Wim, de achterband heeft het meeste te lijden zeg maar.
Mits de band altijd op goede spanning is, zal er toch maar 'n klein gedeelte contact met de weg maken.

Alpen en Pyrineën hebben geen wegen maar hele stukken schuurpapier is mijn ervaring.
Hierbij denk ik dan dat de meeste er niet veel langer mee gaan doen dan die 6500km.

mvg Nico
MG Breva 850
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door VFooR »

een zeer belangrijk detail: Je dient de achterband steeds te kopen in de V-variant en niet wat bepaalde centrales doen: de W plaatsen. Zo heeft de V-variant van 150 MEER profieldiepte (lees meer kilometers) en sterkere wangen. Contiroadattack 2 ging 10.000km mee MET sportieve rijstijl.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
danny riemis
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 aug 2010, 09:55
Locatie: Beerse

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door danny riemis »

ik heb op mijne vorige de pr 2 op liggen uitstekend nu op de nieuwe af fabriek bridgestone en al verschillende keren geschoven de volgende worden weer pr 2 of 3
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door Stelo »

danny riemis schreef:ik heb op mijne vorige de pr 2 op liggen uitstekend nu op de nieuwe af fabriek bridgestone en al verschillende keren geschoven de volgende worden weer pr 2 of 3

Hoi,
Identieke ervaring bij mij !!!
Ondertussen heb ik met die BT021's ongeveer 6000km, en ik kan nu al zien dat ze aan 10000km op zullen zijn. Gelukkig maar...
De volgende worden PR3's, want daar was ik op mijn vorige r1200rt zéér tevreden over, zowel qua wegligging, stabliteit als levensduur.

Grtjs
Stelo
R1200RT
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door bartdv »

wie kan me een bandencentrale aanbevelen in de buurt van Ternat, Edingen, Antwerpen, Halle aub. Kheb overlaatst in een nagelke gereden en kon deze nog laten herstellen... Maar, ik kon, nadat ze het achterwiel na veel gepruts gedemonteerd hadden, terug naar men dealer omdat er een rubberke was bij de nipple van de remklauw dat ze niet goed kregen. ok, de faktuur werd door de bandencentrale, Verleyse in Ternat,keurig betaald maar echt professioneel is het wel niet.... kga zeker michelin laten zetten want die Metzelers dat er nu opstaan hebben na 7K hun beste tijd wel gehad, was nen hele goei band maar iets te zacht denk ik....
bedankt
Bart
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door Sven 12RT »

bartdv schreef:wie kan me een bandencentrale aanbevelen in de buurt van Ternat, Edingen, Antwerpen, Halle
Ninoofse Bandencentrale is ne goeie.
Ligt op de N8, tussen Meerbeke en Ninove. Het terrein achter het Gabriëls-tankstation.
R1200RT, again :-)


Afbeelding
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door stefke2 »

bartdv schreef:wie kan me een bandencentrale aanbevelen in de buurt van Ternat, Edingen, Antwerpen, Halle aub. Kheb overlaatst in een nagelke gereden en kon deze nog laten herstellen... Maar, ik kon, nadat ze het achterwiel na veel gepruts gedemonteerd hadden, terug naar men dealer omdat er een rubberke was bij de nipple van de remklauw dat ze niet goed kregen. ok, de faktuur werd door de bandencentrale, Verleyse in Ternat,keurig betaald maar echt professioneel is het wel niet.... kga zeker michelin laten zetten want die Metzelers dat er nu opstaan hebben na 7K hun beste tijd wel gehad, was nen hele goei band maar iets te zacht denk ik....
bedankt
Bart
Slechts 1 adres: Glenn in Gooik.
http://www.bandenboetiek.be" onclick="window.open(this.href);return false;
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door bartdv »

thanks, is idd vlakbij....
danny riemis
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 aug 2010, 09:55
Locatie: Beerse

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door danny riemis »

de bt021 gaan er af ben het moe gewoon schuiven op droge asfalt ni te doen laat er deze week de pr 3 opleggen heb 5000km gedaan me de bt's
Stelo schreef:
danny riemis schreef:ik heb op mijne vorige de pr 2 op liggen uitstekend nu op de nieuwe af fabriek bridgestone en al verschillende keren geschoven de volgende worden weer pr 2 of 3

Hoi,
Identieke ervaring bij mij !!!
Ondertussen heb ik met die BT021's ongeveer 6000km, en ik kan nu al zien dat ze aan 10000km op zullen zijn. Gelukkig maar...
De volgende worden PR3's, want daar was ik op mijn vorige r1200rt zéér tevreden over, zowel qua wegligging, stabliteit als levensduur.

Grtjs
Stelo
STErik
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:16
Locatie: Ekeren

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door STErik »

heb na een zeer goede ervaring met de vorige set PR2 vorig jaar een set PR3 laten monteren, weggedrag is , zeker in het begin , formidabel, slijtage is minder goed dan de 2 , ga nu eens de nieuwe Metzeler Z8 proberen, 2 maten met K1200 zijn er erg over te spreken.
The road goes ever on...
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door eiRTee »

ik schakel binnekort terug over naar de PR2
Heb nu de PR3 en na 12.000km volldeig op
Met de PR2 deed ik makkelijk 16 à 18.000km en had dan nog wat overschot

Betreffende rijgedrag en vertrouwen heb ik echter geen slecht woord voor de PR3
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Michelin PilotRoad3

Bericht door aantzeetje »

Met de PR3 doe ik 8000km, zet zoveel als met de Metzelers (Z6). Donderdag afspraak in de bandenboetiek om een nieuw setje PR3's op te leggen voor 5 weekjes Spanje :-P
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie