Gerbing op batterijen.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Gerbing op batterijen.

Bericht door GSrijder »

Zinnens om verwarmde Gerbing handschoenen te kopen maar om weer te klooien met bedrading heb ik geen zin. Ben al blij dat Garmin bluetooth heeft :-)

Heeft er iemand ervaring met de versie met batterijen, hoeveel uur gaan deze praktisch mee?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door Nahoj »

4uur op vol vermogen daarna moeten ze worden bijgeladen

kvond het zijn geld niet waard!!
en heb de handschoenen met kabels gekocht :)
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door Harald »

Heb er onlangs ook naar gaan kijken.
Voor iemand die ze enkel gebruikt voor woon werkverkeer is dat misschien wel leuk.
Maar zit je meerdere uurtjes na mekaar op de moto, vergeet het dan.

Ik wou ze gebruiken om 's morgens mee te gaan werken, te dragen op het werk en nadien terug naar huis te bollen.
Maar dan heb ik 3 setjes batterijen nodig :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door pvde »

Yep,
Ik gebruik ze enkel voor woon/werkverkeer, s' morgens een ritje van ongeveer 1:15uur om op het werk te geraken en op het werk kan ze terug opladen om na het werk terug naar huis te kunnen rijden.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
BRONCO30
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:12
Locatie: BOCHOLT, Limburg

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door BRONCO30 »

Ik zit ook iets meer dan een uur enkel op de moto 's morgens en dan moet je ze weer opladen voor naar huis te rijden en ook al zet je ze op vol vermogen dan is het met de rijwind soms nog gene vette.

Als je handbeschermers hebt zal het wel voldoende zijn. Ik gebruik altijd de kabels, eens ze in mijn vest zitten (wat 5 Min duurt) is het allemaal zo gebeurt.
Ik ben er wel heel tevreden van, maar heb ook ook geen bescherming aan de handen what so ever!!!
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!

Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door bommelaar »

Ik heb ook de versie met bekabeling. Zeker aan te raden.
Is maar een kabelke van de batterij naar het zadel. De Y kabel doe ik gewoon aan als ik mijn vest aan doe. In elke hand een kabelke en dan door de mouwen van de vest en klaar.
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door JohanDB »

Bij deze met batterijen zit een volledige kabelset bij om ze op de boordspanning aan te sluiten, ge kunt dus kiezen :wink:
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door J »

Was toch ook niet echt tevreden met de Batt versie.
Je hebt bij de batt versie ook wel de kabels, maar het verschil in temperatuur is wel enorm. Batt versie is niet zo warm en als je er echt een uur moet mee rijden in temperaturen onder 0° is het niet echt zijn geld waard.

Kabels is inderdaad prutsen soms, maar zoals morgenvroeg naar Hasselt rijden met -5° vanuit gooik is het zonder die handschoenen niet echt te doen.
Ik zou zeker die met kabels adviseren. Ik heb ze trouwens vastgenaaid in mijn vest.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door Phaedrus »

Straf. Rijdt er niemand met moffen?
Met deze temperaturen rij ik met moffen, mijn ongevoerde leren handschoenen (waar ik 80% van het jaar mee rij) en handvatverwarming op stand 1.

Het zijn moffen van Wunderlich voor een 1150 GS die ik heb, maar ik gebruik ze nu op mijn ST.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door Danny »

Reed op de GS altijd met moffen en dat is lekker maar eens je zo'n verwarmd handschoentje hebt gedragen dan ben je toch verkocht...
Al hebben moffen 't fantastische voordeel dat pollekes/handschoenen droog en proper blijven daar kan geen enkele handschoen tegenop...

Sinds ik Renaud heb aan mijn handen volstaan zelfs dikke handschoenen in combinatie met moffen niet meer...
Binnenblijven of verwarmde handschoenen dragen... :roll:
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door mecapuet »

Phaedrus schreef:Straf. Rijdt er niemand met moffen?
Met deze temperaturen rij ik met moffen, mijn ongevoerde leren handschoenen (waar ik 80% van het jaar mee rij) en handvatverwarming op stand 1.

Het zijn moffen van Wunderlich voor een 1150 GS die ik heb, maar ik gebruik ze nu op mijn ST.
Passen die van Wunderlich goed op een 1150 GSA, heb je daar nog ergens een foto van als ze gemonteerd zijn ?
Heb er ook op staan, maar van ander merk en denk die eens van Wunderlich te proberen.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door Danny »

Ik heb er van Hein Gericke en gewoon aangepast, dat zit als gegoten :mrgreen:
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door mecapuet »

Danny schreef:Ik heb er van Hein Gericke en gewoon aangepast, dat zit als gegoten :mrgreen:
Die heb ik een paar weken geleden ook bij iemand gezet, maar zou die van Wunderlich eens graag zien... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door Danny »

De Wunderlichs zijn universeel kijk naar de fotokes op hunne site dat ziet er goed uit, de transparantie folie aan de knoppen is best meegenomen, als ge er moest zinnens zijn te bestellen laat wa weten... :mrgreen:


http://www.wunderlich.de/frame.php?prod ... &groupid=9
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door mecapuet »

Danny,

Had ze al gezien op hun site, maar had ze eens graag gemonteerd op stuur gezien.
Enfin, kan zijn dat ik ze wel bestel....

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door GSrijder »

Het gaat hier snel van verwarmde handschoenen naar moffen maar soit, het zullen de bekabelde worden. Waarschijnlijk deze winter zal het niet meer nodig zijn dus het wordt tegen de volgende.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
kris K1200LT
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 sep 2006, 10:59
Woonplaats: Zele
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door kris K1200LT »

Ik heb die met batterijen, warm genoeg maar ik heb wat last van de stiksels aan de binnenkant van de hand ... kan exemplarisch of persoonlijk zijn.
Het batterijvak op de handschoen had beter gekund, meer OP de hadschoen dan in ... nu kan het wat nipt worden met alle mouwen eronder ...

Dit is overigens de eerste keer dat ik hoor dat de batterij-types niet zo warm zouden worden (als je ze met kabels gebruikt ) dan de gewone ... dat zou jammer zijn ...
BRONCO30
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:12
Locatie: BOCHOLT, Limburg

Re: Gerbing op batterijen.

Bericht door BRONCO30 »

Ik heb ze persoonlijk ook met de Batt. Ik vind de Batt niet slecht behalve als het echt koud wordt dan zijn ze niet warm genoeg en zoals je zegt de het vakje kan veel beter. Maar ze worden idd niet zo warm dan als je de kabel aansluit, ook een beetje logisch dan krijg je 12V ipv 4,8V.

Ik gebruik de Batt niet op de moto maar wel om in de sneeuw te gaan spelen met de klein mannen bijv. en ik vind het minder een goede met de kabel op de moto dan met de Batt, elke keer weer de kabeltjes van opladen loskoppelen en terugmoffelen, ik vind het nogal een gedoe.

Van stiksels heb ik totaal geen last, ik vind ze zo goed zitten dat ik ze het hele jaar door draag eigenlijk.

My 2 cent,
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!

Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Plaats reactie