aankoop leren pak

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Hallo,

Ik ben aan het uitkijken om een leren plak te kopen.
Momenteel rij ik met het c-change pak van Richa. Zelf dacht ik aan een leren pak van Rev'it, Dianese of Alpinestar. Hebben jullie met één van deze ervaring? En graag jullie bevindingen!

Waar moet ik in het algemeen op letten bij de aankoop? Ik zou zoieso voor een tweedelig pak opteren, omdat dat volgens mij toch comfortabeler zit.

Groeten
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: aankoop leren pak

Bericht door Jo De Paepe »

Yep;

zeer goede ervaring met een Dainese lederen pak .
Het was een van mijn eerste pakken en ware het niet dat ik er een beetje uitggroeid ben , ik droeg het nog.
's zomers draag ik het nog met een Tshirt onder om circuit te rijden
Het heeft een Richa en een Ghericke pak overleefd
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: aankoop leren pak

Bericht door K1200GT »

Als je echte topkwaliteit wil: Schwabenleder (wel even tot in Duitsland rijden); tijdens de winter zonder meerprijs voor maatwerk. Pasvorm lijkt met het voornaamste criterium (de rest zal wel in orde zijn bij de merken die je vermeldt)... de beste protectoren hebben weinig zin als ze niet op de juiste plaats zitten wanneer het er op aankomt. Een pak mag best strak zitten bij aankoop; het leder zal iets rekken door gebruik. Probeer sowieso een pak te kopen dat uit zo groot mogelijke stukken leder bestaat (naden zijn de zwakste punten ingeval van valpartij).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: aankoop leren pak

Bericht door stefke »

Dainese. voor mij een perfecte pasvorm, stevige kwaliteit en aangenaam draagkomfort. de broek is het model met harde voorgevormde knie en scheenbeenbescherming. het is ook een volledig lederen pak, zonder stoffen stretch-inzetstukken. Ondanks zeer intensief gebruik (inclusief een paar schuivers... :twisted: ) heeft mijn eerste broek het toch 8 jaar uitgehouden. toen begonnen de stiknaden uit te rafelen. de ritsen zelf zijn van goede kwaliteit, de trekkers van de ritsen gaan wel stuk... :roll:
De volgende zal terug een Dainese zijn.. 8-)
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Hmm voor mijn portemonnee al goed nieuws, op internet al eens gekeken voor een deftig pak van Dianese ben ik ongeveer 600 euro kwijt. Ik had het erger verwacht.
Ik heb een verkooppunt gevonden in Sint-Martens-Latem, geen probleem om het daar te kopen, maar als er iets aan is, natuurlijk wel wat verder weg.
Ikzelf ben van de omgeving van Antwerpen, iemand die daar in de buurt een (goede) verkoper weet?
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: aankoop leren pak

Bericht door patrick k100 »

merksem motocenter van roosbroek
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: aankoop leren pak

Bericht door GertH »

@Bommelaar,

waarvoor wil je het pak gebruiken? woon-werk? 's zondagse toerritten? circuit?

ik heb zelf twee leren pakken

1. Atlantis 4:
- gebruik ik het ganse jaar door (woon-werk en toerritten en vakantie) zonder regenpak, 's zomers met T-shirt eronder, rest van het jaar al of niet met een laagje extra eronder; SUPER-PAK gewoon
- bezit alle nodige bescherming (rug, schouder, elleboog, dij, knie/scheenbeen
- zeer soepel en zacht leer, allez eigenlijk nubuck
- water- en winddicht zonder goretex-gedoe of extra regenpak

2. Spyke 2-delig racepak:
- geperforeerd en voor mij enkel 's zomers geschikt; en dan liefst tijdens toerritten waarbij niet te veel andere activeiten komen kijken (terrasjes of andere bijkomstigheden), reden hiervoor is dat het STRAK zit
- onder dit pak draag ik aparte Büse-rugprotector; overige bescherming zit in pak, maar is van veel harder materiaal dan dat van BMW
- niet water- en ZEKER niet winddicht (is geperforeerd :-) )
- is in de zomer op het terras een "belevenis" om te dragen; je bent blij als je terug op de moto de wind door het pak voelt waaien

Ik zou er persoonlijk niet aan denken om in een 1-delig pak rond te rijden, behalve dan op het circuit, maar je geeft zelf al aan dat je een 2-delig pak wil.

Naast Schwabenleder, heb je ook nog Motokouture die het Britse BKS verdeelt; in NL heb je MJK die hun eigen pakken maken.

succes

Gert
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: aankoop leren pak

Bericht door Danny »

aangezien je van Antwerpen bent...

http://www.mjkleathers.be/ zij verdelen http://www.mjk-motorkleding.com/index.html

niet de goedkoopste wel jaaaren ervaring en goed spul!!
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Bedoeling is om het pak voor woon-werk verplaatsing en plezierritjes te dragen.
Ik zou eigenlijk gewoon tijdens de zomermaanden mijn richa c-change pak in de kast willen hangen en gewoon voortdurend een leren pak willen dragen (als het natuurlijk niet regent).
Ik heb de links al eens bekeken, bedankt al! Val wel wat achterover van de prijzen. Ik weet niet of ik zoveel al wil uitgeven voor mijn eerste pak.
Ik heb wat schrik dat ik na mijn eerste leren pak mss toch al wat 'leergeld' ga moeten betalen en op mijn volgende pakken meer ga letten op dingen die ik op mijn eerste aankoop vergeten ben!
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: aankoop leren pak

Bericht door Koppel!! »

YOO

Misschien is kijken naar de nieuwe Macna Chameleon, lederen vest met de nodige protectie als ondervest, waterdichte textiel bovenvest wanneer het weer omslaat. Toch wel handig als 't niet uisluitend is om plezierritjes te doen ;)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: aankoop leren pak

Bericht door Harald »

Of bij Damen in Nederland.
Die zitten in Breda.

http://www.damenleathers.nl/bedrijf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Van Damen heb ik nog niet gehoord, ga eens wat opzoeken!
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: aankoop leren pak

Bericht door Gaby »

Als je leder wil dragen en liever niet van een regenpak gebruik maakt is de keuze beperkt, met
(bijvoorbeeld) een Atlantis moet dat kunnen voor woon-werk verkeer. Het is een heel gemak om
zonder er verder bij na te denken of het al dan niet gaat regenen uw pak aan te trekken, regent
het niet, des te beter, regent het wel, geen probleem. Hoe nat het pak bij aankomst ook is, na
korte tijd is het weer droog en kan je het op 't werk eventueel in een kleerkastje hangen.
Warm (en droog) aanbevolen zou ik zeggen :razz:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: aankoop leren pak

Bericht door Dirk Pauwels »

Mijn eerste lederen pak was een 2de handse Damen, voor de locals van respectabele leeftijd, er was een winkel in de kokkelbeekstraat in Sint-niklaas die dat toen verkocht (in de early eighties). Meer dan wat extra mousse op de knieen en schouders zat er niet op van protectie, wel goede kwaliteit

2de pak was een MJK, op maat gemaakt. Eerste serieuze val: knie open gescheurd op de naad, mijn knie zag er toen ook nie zo goed meer uit....Zat wel goed, geen rugbeschermer. in stukken gesneden door de paramedics na een ongeval op circuit. Broek heb ik nog altijd, maar ziet er uiteraard niet meer uit....

3de pak gekocht in 97-98, dainese, 2delig met alle bescherming die je nu ook in een pak vindt, fabelachtige kwaliteit, gebruik ik ng steeds regelmatig, heeft nog steeds eerste ritssluitingen ed. Deed vroeger zomer en winter dienst, eventueel met regenpak erover.Verschillende keren de asfalt mee gekust, leer is geschaafd maar alle naden intact en geen kwetsuren. Was toen ongeveer 900 euro, maar was elke cent waard.
Laatste 10 jaar gebruik ik in de winter een HG textiel pak en recent een goretex Stadler, de dainese doet nog vaak dienst bij sportieve ritjes naar de ardennen, eifel etc.... Om 1 of andere reden voel ik me veiliger in een lederen pak dan in textiel....

Sinds vorig jaar op zoek naar een nw leren pak, maar behalve dainese niets gevonden dat kwa bescherming en draagkomfort voldoet.

tip: koop geen lichte kleuren, want straatvuil krijg je nooit meer uit de leder porien,
let op lengte mouwen en sluiting kraag, zeker als je een sportievere zithouding hebt.
Kwaliteit rits!
mss wa stretch om eventuele figuursuitzetting toe te laten :-)
Waterdicht heeft geen zin, (persoonlijke mening hé) het leder is meestal niet waterdicht, maar de voering insert wel, dus je loopt dan de rest vd dag in een nat lederen pak te soppen. Doe je de insert eruit, (wegens de warmte), moet je bij een serieuze bui stoppen om te strippen, insert erin te steken en vervolgens de rest vd dag nat vh zweet rond te rijden..... is voor mij geen meerprijs waard.
Best is passen en er even mee op je moto gaan zitten.
Protectoren moeten op de juiste plaatsen zitten, en niet kunnen verschuiven.

Veel succes
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Bedankt al voor de vele info!
Waterdicht moet het niet echt zijn. Ik ben van plan om eerst naar buiten te kijken en dan te beslissen wel pak ik vandaag eens ga aandoen.
En voor een plotselinge regenbui, dan doe ik er wel een regenpak over aan.

Het enige waar ik nu nog wat mee zit, is de hitte.
Is in de zomer een leren pak niet verschrikkelijk warm? Of enkel als je stilstaat?
Ik heb een hyperkewl vest voor mijn bovenlichaam, maar benen ...
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: aankoop leren pak

Bericht door Jo De Paepe »

2de handse Damen, voor de locals van respectabele leeftijd, er was een winkel in de kokkelbeekstraat in Sint-niklaas
Tiens , wij zijn waarschijnlijk van ongeveer hetzelfde bwjaar. Heb er ook eentje daar gekocht , een eendelig Ago replica .
Qua bescherming tegen de regen en in de winter ,ne vetfrak van Bellstaf erover :grin:
Volgende pak was een Richa , heeft amper anderhalf jaar dienst gedaan verschillende keren doorweekt geweest en het leder was van een zodanige kwaliteit :mrgreen: , dat het spontaan verteerde op plaatsen die veel plooiden.
Daarna een Engelse Xenia leathers (1delig) topkwaliteit met Nomex voering en harde protecties, hebben ze me helaas moeten uitsnijden.
Breuken op plaats waar geen protectie aanwezig was Bovenarm en dij
Daarna Dainese en nog steeds ondanks enkele kleine schuivers perfect qua naden , leder en ritsen.
Protectoren kunnen perfect geplaatst worden en gefixeerd in hun houders. Qua waterdichtheid is het doenbaar bij lichte regen mits het pak regelmatig ingevet word met ledervet
Bij hevige regen > regenoverall.
Bij hitte ,zolang je rijdt is het te doen anders pak een beetje openritsen . Persoonlijk vind ik het minder verstikkend dan een ademend textiel
Het enige waar ik niet tevreden van ben is de pasvorm , die groeit niet mee met mij :oops: pak
Momenteel al 15 jaar een tevreden BMW atlantis gebruiker. Perfecte pasvorm , waterdichtheid en superieure kwaliteit.
Heeft toen een klein vermogen gekost (nu nog) maar als je de afschrijving over de jaren berekend is het mijn goedkoopste pak ooit.

Momenteel aan het overwegen om uit fiscale redenen een RUKKa Merlin pak aan te kopen
Dit vanwege de 5jaar garantie
Afbeelding
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Dus even samengevat, Dianese heeft zeer goede pakken, mits je mss de duurdere neemt? Ik zal dus moeten rekenen op ongeveer 900 euro dan?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: aankoop leren pak

Bericht door Danny »

Dainese is een goed merk en er zijn er nog...
't hangt ook van je bouw af, soms mag je passen en blijven passen een bepaald merk ligt je gewoon niet dan moet je elders heen waar ze aanpassen voor je.
Gaan passen is dan ook de boodschap, 1000€ voor een kwaliteitspak dat je jaaaaren vergezeld is niet goedkoop maar ook weer niet echt overdreven. :wink:
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: aankoop leren pak

Bericht door Gaby »

Dirk Pauwels schreef: Doe je de insert eruit, (wegens de warmte), moet je bij een serieuze bui stoppen om te strippen, insert erin te steken en vervolgens de rest vd dag nat vh zweet rond te rijden..... is voor mij geen meerprijs waard.
Moet nogal een zicht zijn :lol:
Maar 't is denk ik niet waar, ik heb het tenminste nog nooit nodig gehad en ik heb al in plensbuien
gereden waar je dat beter niet in zou doen. Ik heb het ook nog niet zien doen, ik hoor het graag als
dat wel het geval is, lieftst met bewijsfoto's :lol:
De knoop is dat als je niet gelooft dat het een goede combinatie kan zijn, je het ook niet zal proberen
(al dan niet vanwege de meerprijs) maar daardoor de kans misloopt om een reuze pak te dragen dat
mogelijk, door zijn lange levensduur bijvoorbeeld, achteraf helemaal niet zo duur blijkt te zijn.
Dat nogal wat "kilometervreters" met een Atlantispak rondrijden kan zo zijn redenen hebben.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: aankoop leren pak

Bericht door J »

K1200GT schreef: Probeer sowieso een pak te kopen dat uit zo groot mogelijke stukken leder bestaat (naden zijn de zwakste punten ingeval van valpartij).
goede tip, mijn racepak kan dit bevestigen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

ik ga eens gaan beginnen passen dan! bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte!

spijtig dat de solden juist voorbij zijn :D
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Ga morgen eens naar Bimoto rijden om daar wat Dianese pakken te passen. Het schijnt vooral van je bouw af te hangen of dat comfortabel zit.
Ik vraag me of of ze ook pakken hebben zonder van die kniesliders, want op mijn gs heb ik dat toch niet direct nodig denk ik :D
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: aankoop leren pak

Bericht door Relax »

Goede ervaringen met die winkel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: aankoop leren pak

Bericht door bommelaar »

Is voor mij een heel eindje rijden. Voor de aankoop zit ik er niets mee in, enkel als er iets aan is moet ik ook terug :)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: aankoop leren pak

Bericht door Relax »

Klopt, maar voor kwalitatief goed spul én bijhorende garantie en afhandeling rij ik met plezier wat kilometers. Beter dat dan in je buurt kopen en waar je bij problemen niet heen kunt.
Dat maakt afstand erg relatief.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie