Regeken van R1150R speedster windscherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chrisser
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2005, 21:05
Locatie: BREE

Regeken van R1150R speedster windscherm

Bericht door Chrisser »

Hai,

Ik heb het volgende probleempje : Ik heb een speedster windscherm op mijn R1150R en ik draag de nieuwe systeem 5 helm. Ik hoor, zelfs bij lagere snelheden, vrij veel windgekletter dat wanneer ik de 80km/u overschrijd, het motorgeluid helemaal overstijgt. Vandaag ben ik er toevallig achter gekomen dat, als ik mijn hoofd een 5-tal centimeter hoger positioneer, het gekletter helemaal weg is en ik duidelijk mijn motor kan horen hetgeen natuurlijk véél aangenamer is.
Heeft iemand dit probleem reeds voorgehad, en valt op de één of andere manier zo'n speedster windscherm bij te regelen of te forceren ?
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

3 mogelijkheden :

- die metalen dragertjes een beetje ombuigen
- ofwel tussen de onderste schroefjes en de metalen dragers één of meerdere rubberen ringetjes plaatsen zodat het schermpje dan iets meer naar achter inclineert. Zo'n rubberen ringetjes vind je in de Brico.
- het schermpje en de dragers wegnemen : een echte naked bike ! :D

mvg
Hans
Afbeelding
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Er zijn mensen die met een figuurzaag een paar cm van het scherm bovenaan afzagen.
Er is wel durf en handigheid voor nodig..

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Het schermpje van de 650 past ook op de metalen dragers van de R1150R.
Het is niet doorzichtig, maar wel korter dan het Speedster scherm :

Afbeelding
Afbeelding
Chrisser
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2005, 21:05
Locatie: BREE

Bericht door Chrisser »

Dat met de figuurzaag zie ik mij nog niet doen, mijzelf kennende schiet er niets meer over van mijn scherm. Echter het idee van het schermpje van de 650 lijkt mij wel een flinke oplossing die waarschijnlijk nog goed oogt ook! Thanx voor de tips!

Chrisser
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Dat is natuurlijk meestal het nadeel van windschermen. Helmen worden in de windtunnel getest op een ... naked bike.
Elke windafwijking achteraf op een motor door bv een windscherm kan enorme lawaaihinder geven. De kunst is dan van zoals hierboven al geschreven de ideale instelling van je scherm te vinden (of geen natuurlijk).
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Plaats reactie